Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Varech se šíří nacionalistické letáky dál

Neznámý pachatel, který v Karlových Varech vylepoval nacionalistické samolepky, je nyní začal po městě i rozhazovat. "Policie vedle vylepovaných plakátků s nápisem Sudety byly a opět budou německé, zajistila i několik volně rozhazovaných letáků s delším textem o Sudetech," potvrdila mluvčí Alena Veselá. Policisté případ vyšetřují jako podněcování nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod. Za to pachateli hrozí až dva roky vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fritz

Provokace
Možná že autor letáků je sudeťák, který chce zpět nějaký majetek. Nejde mi ale na rozum, že si troufne vylepit svoji propagandu na tak exponovaných místech a nikdo ho přitom nechytí a ani kamery neodhalí? A že to najde vždycky místní šéf komunistů? Přiznejme si upřímně. Kdyby vám někdo zabavil majetek, budete hledat nápravu v legislativě a u politiků nebo budete strašit lidi, kteří nemají moc a ani zájem danou situaci měnit? Přikláním se k názoru, že se jedná o cílenou provokaci, která má radikalizovat postoje voličů.
0/0
14.5.2002 12:58

NONAME

NASE LUZICE
POZADUJEME OKAMZITE NAVRACENI HORNI I DOLNI LUZICE TOTO UZEMI PATRI MEZI HISTORICKE UZEMI KORUNY CESKE. SMRT NEMCUM A TO VSEM. JEDINY VYVOLENY NAROD V EVROPE JSOU CESI.
0/0
14.5.2002 11:17

Jsou zde cizinci
Český stát minimálně v té podobě hranic jak je dnes existuje nepřetržitě po tisíce let. Říkám minimálně, protože byly doby, k němu patřila i část Bavorska i skoro celé Sasko skoro až k místům, kde dnes leží Berlín. Existoval souvisle i jako součást středoevropské Habsburské říše. V roce 1918 se s těmito hranicemi nic neposouvalo. Němečtí občané, kteří se v průběhu staletí stěhovali do těchto oblastí tak činili s vědomím, že zde budou oni i jejich potomci hrát roli národnostní menšiny. Může se diskutovat o tom, jestli kdy byli diskriminováni nebo naopak sami neterorizovali svoje okolí, ale neexistuje právo, které by umožňovalo na základě místní nadpoloviční většiny obyvatel odtržení regionů od státu. Podobvně bychom si mohli představit, že se obyvatelé Činské čtvrti v New Yorku rozhodnou oddělit část Manhattanu od USA a přičlenit k Číně.
0/0
5.4.2002 22:45

karber

Začíná to jako před válkou.
Němci zkupují půdu, loajální Češi, nebo spíše sudeťáci jezdí pracovat do Německa, sudeťáci si zařizují dvojí tedy i německé občanství, probouzí se 5.kolona. To samé z Rakouska. Sudety a nejen sudety budou německé.Snaha zrušit Benešovi dekrety je toho důkazem. Pokud nás s dekrety nechtějí, tak se na ně vykašlejme.A vůbec! 2x začali Němci světovou válku a připravili mnoha milionům lidí smrt a utrpení. Nebýt 2.světové války nemuseli jsme ani být v tzv. východním bloku a být v područí SSSR.Ať držejí hubu a zpytují svědomí a nejen oni. Kecy o "vyhnání" nebo "odsunu" jspou k ničemu. Jestliže někdo někoho 6 let ve válečném stavu tyranizuje jako jeden národ druhý národ, nemohl čekat, že osvobozením se Češi a jiné národy rozpláčou štěstím a padnou si s Němci v polibcích do náručí. To je prostě davový efekt a vždy se najdou skupiny lidí, které se za to co prožili pomstí třeba i násilím.
0/0
4.4.2002 7:00

Marek Skřipský

Nepleťte si pojmy!
Člověk, který zaměňuje český nacionalismus s nacismem a sudetoněmeckým revanšismem jen prokazuje svou totální nevzdělanost a ignoranci.
Za zmiňovanými letáky rozhodně nestojí nacionalisté,ale neonacisté nebo nějací přisluhovači Landsmanschaftu. Český nacionalista nemůže s připojením tzv.Sudet k Německu nikdy souhlasit!
Ty,kteří si neustále tyto pojmy pletou odkazuji na slovníky a encyklopedie.
P.S. Ten ubohý příspěvek požadující revize hranic nebudu ani komentovat.
0/0
3.4.2002 11:16

PAVEL1

http://www.republikani.cz
Benešovy dekrety Z Rakouska a Bavor se znovu v posledních dnech ozvala výzva, aby Praha zrušila Benešovy dekrety. Prý brání přijetí České republiky do Evropské unie. V odborné literatuře bylo mnohokrát popsáno, že žádné Benešovy dekrety neexistují. Záměrně se zlehčuje jejich právní hodnota. Benešovy dekrety jsou právní normy, které vznikly jako výnosy prezidenta Československé republiky. Prezident je podepsal mezi červencem 1940 a říjnem 1945, přičemž v exilu jich bylo vydáno 45 a na domácí půdě pak 98, celkem tedy 143 dekretů. Všechny dodatečně schválilo Prozatímní Národní shromáždění. Dnešní spor se vede o tři dekrety, na jejichž základě byl konfiskován majetek Němců a Maďarů, kteří před rokem 1938 žili na území Československa a z důvodů kolaborace s nacistickým Německem byli po válce zbaveni občanství. Celková suma tehdy vyvlastněného majetku se odhaduje na osm bilionů korun. Způsob vlády pomocí dekretů nebyl projevem diktátorských sklonů Edvarda Beneše. Tato zvláštní forma vlády byla dána mimořádnými podmínkami, které vytvořila Mnichovská dohoda, rozbití republiky a okupace českých zemí. V době vydávání dekretů neexistoval žádný československý zákonodárný sbor, který by přijímal právní normy v tradiční podobě, neexistoval soud, který by dohlížel, zda tyto normy odpovídají ústavě. Zároveň ale byl E. Beneš oficiálním představitelem státu, který byl dočasně zbaven možnosti normálního výkonu své funkce a jako takového jej uznávaly i vlády spojenců. Osud odsunutých Němců byl tragický. V roce 1945 se z národa, který byl rozptýlen po celé střední Evropě, stal národ v jednom státě. Před 2. světovou válkou však Němci nebyli jediným národem. Stejně na tom byli i židé. Historie 20. století zcela popřela předcházejících 900 let středoevropských dějin židů a Němců. V důsledku 2. světové války, rozpoutané nacistickou Třetí říší, ztratili židé a Němci během jednoho desetiletí svůj status národů rozptýlených po celé střední Evropě. Celkový počet obětí 2. světové války je odhadován na 50 milionů lidí. A stále platí: Německo válku začalo, Německo ji prohrálo a Německo podepsalo bezpodmínečnou kapitulaci. Během války bylo pod patronací německých nacistů deportováno 120 tisíc Slovinců ze severního Slovinska obsazeného Německem, 90 tisíc Řeků z části Makedonie obsazené Bulhary, z Trácie bylo přesídleno na 122 tisíc Bulharů, 120 tisíc Srbů bylo vyhnáno z Chorvatska do Srbska okupovaného Němci, 70 tisíc Chorvatů bylo přesídleno ze Srbska do Chorvatska, 44 tisíc Italů se muselo vrátit z Albánie po porážce Itálie. Obecně se tvrdí, že z Československa bylo od konce války do roku 1947 deportováno přes 3 miliony Němců a z Polska 3.325.000 Němců. Přitom z Maďarska bylo deportováno pouze 250 tisíc Němců. Ani po skončení 2. světové války se migrace netýkala jen Němců. Byly to také desetitisíce Volyňských Čechů, Rusínů - Ukrajinců, Maďarů, Srbů a Chorvatů. Právním základem odsunu však nejsou dekrety E. Beneše, ale závěry Postupimské konference tří velmocí o odsunu německého obyvatelstva z Polska, Československa a Maďarska ze dne 1. srpna 1945. Spojenecká kontrolní rada přijala 20. listopadu 1945 v Berlíně usnesení, jehož obsahem je plán odsunu Němců ze zmíněných tří zemí. Ten obsahuje nejen kvóty, ale i harmonogram odsunu od prosince 1945 do července 1946. Den po rozhodnutí Postupimské konference o odsunu byl přijat dekret o zbavení československého státního občanství všech občanů německé a maďarské národnosti, kteří se za okupace a války stali německými či maďarskými státními příslušníky. Ti, kdo po Mnichovu přijali cizí státní občanství, byli jako cizí státní občané uznáni. Dekret se nevztahoval na ty občany německé a maďarské národnosti, kteří se přihlásili za Čechy nebo Slováky. Naopak státního občanství byli zbaveni i ti Češi, Slováci a příslušníci jiných slovanských národů, kteří se bez donucení ucházeli o německou či maďarskou státní příslušnost. Při doplňkových volbách do říšského sněmu 4. prosince 1938 sudetští Němci výslovně rozhodli pro odloučení své vlasti od Čech a Moravy. Po mnichovském diktátu se stala z části historických českých zemí na sedm let říšská župa. To byla zrada na Československu! A vlastizrada je ve všech zemích trestný čin, často hrdelní. Přání jít „domů, do Říše“ se sudetským Němcům vyplnilo. V majetkoprávních vztazích měly prezidentské dekrety zásadní funkci. Především dekret z 19. května 1945 o majetkových hodnotách Němců, Maďarů, zrádců a kolaborantů. Následoval dekret o konfiskaci a urychleném rozdělení zemědělského majetku, který byl realizací Košického vládního programu o pozemkové reformě. Akce proběhla pod heslem „Odčiňme Bílou horu“ a byly při ní konfiskovány přibližně 3 miliony hektarů půdy převážně v pohraničí, z nichž bylo téměř 2,5 milionu hektarů rozděleno mezi české a slovenské drobné rolníky a bezzemky. Další dekrety obsahují zásady osídlení zemědělské půdy, později rozšířené o konfiskaci movitého majetku; doly a průmyslové podniky byly znárodněny bez náhrady. Dekrety se nevztahovaly na Němce a Maďary, kteří se aktivně účastnili boje za zachování celistvosti a osvobození Československa. Migrace Němců z oblasti českých zemí probíhala ve třech časových etapách: 1. Útěk před postupujícími spojenci, zvláště Rudou armádou. 2. Neorganizovaná a násilná proběhla mezi květnem a letními měsíci 1945. Byla vyvolána strachem Němců a protiněmeckými náladami. 3. Od prosince 1945 za dohledu Spojenecké kontrolní rady, Mezinárodního červeného kříže a státních orgánů ČSR, byla plněním Postupimské konference. V této souvislosti kritizovanou právní normou není prezidentský dekret, ale zákon Prozatímního Národního shromáždění č. 115 z 8. května 1946 o právnosti jednání souvisejícího s bojem o znovunabytí svobody Čechů a Slováků.
0/0
31.3.2002 12:28

nemám rád nemakačenky

Absolutně nechápu v čem je problém. Naše, vaše, moje, jeho... Má ještě vůbec nějaký smysl být Čechem? Co vlastně z toho máme. Musíme se učit stejně cizí jazyky, stejně nám tu bude patřit jen tolik, na kolik si sami vyděláme. Když budou mít Němci o baráky v pohraničí zájem, stejně si je koupí. Jsme prostě chudý a zavinili jsme si to sami. Kdekdo nadává na Klause, Zemana nebo Havla, na tuneláře apod., ale vždyť jsme si tyhle lidi zvolili. Že tu byl někdo chytřejší než ten druhý a pochopil, že lepší než morálka je převod peněz na svůj účet, byla to jeho volba a také jeho riziko. Remcáním se ale nic nezmění. Doporučoval bych každému koupit si raději učebnici němčiny a angličtiny a dopřát svým dětem také nějaké vzdělání. V budoucnu tady možná bude Česká republika, možná nebude, ale na tom až tak nesejde. Nebo si myslíte, že všichni ti Vietnamci, Ukrajinci a další se budou chtít cítit Čechy? Ne, oni budou občané této země, možná občané Evropy a vaše děti zrovna tak!
0/0
29.3.2002 13:54

navi

libate jim prdel
kdyz jim nackum v cesku libate prdel protoze vam tam vozi marky,dnes euro tak se nedivte ze se tam roztahuji,a davaji si narok na sudety.V cesku by jste prodali i vlastni matku kdyby za ni byla dobra cena!
0/0
29.3.2002 13:46

Nemelhobe Antonín, Brno

Závist k soukmenovcům?
Sudety budou německé. My závidíme jeden druvidíme jeden druhýmu každý hovno, tak to raději prodáme do ciziny. Vyštvali jsme Baťu atp, proč neprodat všecko?
0/0
29.3.2002 13:36

Fanda Šmanda

Hysterie
Řekl bych, že se někdo (= ten kdo ty letáky rozhazuje) náramně baví. A lidi mu to "žerou"...
0/0
29.3.2002 13:09

Mgr. Freisleben

Sudety a EU
Necháme se strašit minulostí! Sudetský problém je naším zlým snem. Většině Němců připadá jako 30 letá válka!
0/0
24.3.2002 12:33

Krutas

Nemecke Sudety
Holt se budou muset Cizci naucit vracet ukradene. Co se ale tyka Karlovych Varu, tak tam jste ulitli. Ty patri uz delsi dobu Ruskym mafiim i pres posraneho Gagarina a pochybuji o tom, ze by si je nechali Mozgali jen tak vzit, bratra uz tam maji leta! Co se Cizku tyka, tak tech se nebude nikdo ptat a budou-li si chtit Germani a Mozgali neco vzit, tak se v zadnem pripade nebudou obracet na Ceskou spravedlnost a jejiho ministra, nebo nekam jinam. Proste si to vezmou, nebo jim to s radosti polovina naroda proda, aby zase bylo z ceho na chvili krast. Je to holt v hajzlu vazeni. To je ta "Sametova Revoluce" a kuponova privatisace! Zeman, Klaus, Havel a ostatni hajzlove jejichz jmena mi ted nejak usla, ne ze by byla nejak dulezita.
0/0
20.3.2002 14:59

martin

Re: Nemecke Sudety
Co to meles ? zrejme znas Vary z rychliku. Rusove a ruska mafie je neco jineho, ale i kdyby, tak porad se chovaji lepe nez dobytkove z nemecka, ktere nakoupene nemovitosti nechali shnit nebo s nima provozuji velmi pochybne majetkove prehmaty. Rusove zde investuji stovky milionu korun na rozdil od nemcu.
0/0
2.4.2002 10:37

Karel 4

Logika dějin je podivná...
Nejdřív nás osvobodili z "komunistického jha", pak všechny východní státy vyžrali (výprodej všeho neprodejného šrotu z vlastních zemí) a zlikvidovali za pomoci našich "demokratů" co se dalo (zničený průmysl, zemědělství a pod) a nyní plánovaná likvidace výsledků druhé světové války. Opět máme dokonalé spojence jako před 2. světovou válkou. Teď se nebude usmiřovat Adolf a podepisovat Mnichovská smlouva, věc se vyřídí elegantně připojením k EU. Tedy kde hledat spojence před zánikem ? Opět vytvářet alianci slovanských národů ? To "Rozděluj a panuj" je kruté, ale pravdivé, a týká se nás ! Co dělat ?
0/0
20.3.2002 9:02

Jarda M.

Vždyť už měnecké jsou.
Když se podíváme, kdo vykupuje půdu v pohraničí a kdo vlastní průmysl, tak brzy bude německá celá republika
0/0
20.3.2002 7:07

Pan Pochopil

Re: Vždyť už měnecké jsou.
Kupuji si nazpet co se jim kdysi ukradlo. Z tohoto hlediska jsou velmi slusni.
0/0
20.3.2002 9:41

Jarda M.

Re: Re: Vždyť už měnecké jsou.
A co nezaplacené reparace? A jak to, že oběti Němců odškodŇuje náš stát - tedy my z vlastní kapsy a ne Němci? To je úžasně slušné.
0/0
20.3.2002 10:00

Pan Pochopil

Re: Re: Re: Vždyť už měnecké jsou.
A Cesi nekdy neco zaplatili co ukradli ?? Podiv se na restutucni zakon jak odporuje slusnym pravidlum.
0/0
20.3.2002 10:41

navi

Re: Re: Re: Re: Vždyť už měnecké jsou.
kract cizky naucil jenom komunismus, tam vladlo heslo"kdo nekrade okrada rodinu",to se da  tezko prenaucit,a to bude par generaci trvat.a do te doby bude cesko porad druhy svet jaky tam byl ze komniosmu.Muzete si nosit milion znackovych obleceni ,ale na prvni svet nemate narok.
0/0
29.3.2002 16:24

Sluníčko

Re: Re: Re: Re: Vždyť už měnecké jsou.
Začali Češi snad 2 světové války, chtěli vyvraždit půlku Evropy, aby měli "životní prostor" pro sebe? Nahnali nevinné lidi do koncetráků? C o to vůbec meleš? Kde vůbec ještě berou tu drzost, po tom, co způsobili, vyřvávat něco o odškodnění a o vyhnání " chudáků Němců za Sudet"? A co ti lidé, které vyhnali oni? Ti nemají právo na žádné odškodnění? A co ty miliony mrtvých? Kdo ty odškodní? A co myslíš, kde bychom teď asi tak byli, kdyby tenkrát vyhráli válku? Co takhle víc přemýšle, než začít něco plácat?
0/0
18.7.2002 16:18

Jarda M.

Vždyť už měnecké jsou.
0/0
20.3.2002 7:05

Nanuk

nejlepší řešení
necháme Sudety Eskymákům,co vy na to?
0/0
19.3.2002 21:50

navi

Re: nejlepší řešení
jeste lepsi by bylo prodat cesko ailens z vesmiru,ty mozna maji vice dineros since most  czechs are for sale if the price is right.
0/0
29.3.2002 16:03

Rýbrcoul

.....tomu asi neunikneme(bohužel)
Schválně si najděte kolik je v tzv.býv.Sudetech lesní a zemědělské půdy.Ta teď patří do půdního fondu ČR.Dále si zjistěte,kdo tyty pozemky má v nájmu a dále,kdo bude mít předkupní právo při prodeji této půdy(pozemků).Tudy vede cestička k"domovu",holenkové.A ne přes domy apod.Jen ten,kdo má půdu si s ní může nakládat dle svého uvážení(i tu chaloupku pod horami si na ní postaví).Tomuhle se říká salámový efekt.
0/0
19.3.2002 20:06

Leinaer

Skvěle!
Naše rodina žila vždy jako součást Německé říše výjma let 1920-38, kdy jsme byli připojeni k ČSR, otec padl na východní frontě, my s maminkou jsme zůstali  v ČSR, zažili jsme po válce mnoho nepěkného. S nostalgií vzpomínáme na staré časy.. Jsem pro revizi hranic ČR a západní hranice Polska.
0/0
19.3.2002 20:02

Romanczin - Praha

Re: Skvěle!
Ještě jednou to vylepíš a pudeš šupem za kopečky
0/0
19.3.2002 20:16

Marty

Re: Skvěle!
Pujdete ke zdi, kde meli skoncit uz vasi rodice - za vlastizradu! Pokud jste byli proti fasismu - a vas otec sklouzl na sikmou plochu - pak se vas dekrety netykaly.
0/0
19.3.2002 21:39

Leinaer

Re: Re: Skvěle!
Moje matka vykupovala mléko! Otec se snažil celou dobu "vyreklamovat"!!Chtěl se vrátit zpět k rodině!Co o tom víš, co ti dává právo mluvit o vlastizradě?? České občanství jsme dostali zpět až r. 1953! Tohle se mi na Češích fakt líbí-přehnaný nacionalismus na nepravém místě..
0/0
19.3.2002 22:21

Marty

Re: Re: Re: Skvěle!
Takze jste vlastne dvojti zradci - jednou jste zradili Cechy a pak vas otec jeste svuj Reich, kdyz se chtel zdejchnout z fronty! Gratuluji!
0/0
19.3.2002 23:20

Leinaer

Re: Re: Re: Re: Skvěle!
Vážený pane, běžte se s prominutím vycpat! Jestli máte nějaké mindráky, řešte je, prosím, jiným způsobem..
0/0
19.3.2002 23:52

Marty

Re: Re: Re: Re: Re: Skvěle!
Treba konecne reseni ceskych mindraku? Na konecna reseni jste vy Nemci experti, nastesti jste zatim vzdycky vsechno prohraly, ackoliv pro miliony vasich obeti uz bylo pozde! Jestli se vy hlasite v usporadani hranic za Treti rise, tak se prihlaste i k Norimberskym zakonum, vyvrazdovani lidi atd., hrdino! A hlavne uz jdete spat...
0/0
20.3.2002 0:23

cesky Cech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skvěle!
Potvrzuji , ze Cesi kradou jako straky, jsou to hnusnio nacionalisti a koledujou si ze se o pres drzku.
0/0
20.3.2002 1:21

navi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skvěle!
je to sice pravda ze cesi kradou,ale to s nich udelal komunismus,a ten byl nastolen jenom diky nemecke okupaci,kdyz nas prisli nasi rusti bratri osvobozovat. my jsme meli daleko vysi  zivotni uroven protoze vy posrani vepri jste si museli chodit kupovat chleba  s kufrem penez. vy posrani vepri jste obdivavali adu hitlera zkrachovaneho rakouskeho malira jako boha,a my jsme meli v cesku demokracii,ktekou jste vy nemecky prasata znicili.tak ty curaku moc nevyskakuj,protoze nejsi lepssi nes nikdo jiny,jak by jsi to vy vepri prali.so good bye and fuck youi!!!!
0/0
29.3.2002 14:59

Eman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skvěle!
Ty se nauc cesky, vlastence!
0/0
20.3.2002 13:20

Jan

Re: Re: Re: Skvěle!
Tvoje matka vykupovala mléko a když přijel Hitler v otevřeném autě mezi zástupy hysterických Sudeťáků, tak stála s bandaskou opodál a hrozila pěstí, viď? Mně se zase líbí na Němcích, že nikdy nepropadli žádnému nacionalismu a když, tak na pravém místě, aby to stálo za to.
0/0
20.3.2002 7:14

Leinaer

Re: Re: Re: Re: Skvěle!
Jo a tvoje se tlačila u podpisového archu, aby podepsala prohlášení, že žádá pro zrádce národa-dr.Horákovou a spol. smrt, že ano?!
Nesouhlasím mit Drittes Reich, nur nemám rád, když někdo osočuje Němce za vše a nemá je rád, vlastně jen tak, protože to jsou Němci. Marty aspol. s Němci kteří nadávají na Čechy se běžně nesetkávám, za posledních cca 20 let si pamatuju tak na 2-3.
0/0
20.3.2002 22:08

Petr

Re: Skvěle!
Ale no tak, pánové. Leinaer je určitě Čech jak poleno a vy si najděte ve slovníku cizích slov heslo "ironie".
0/0
19.3.2002 21:57

Feyd

Re: Skvěle!
Tohle je vtip ? Nebo si myslíte, že jste byli jedinní, kdo se po válce neměl zrovna fajn ? Co takhle mrknout do dějepisu ?
0/0
19.3.2002 22:42

navi

Re: Skvěle!
ty posranej vepre,tak se rika vam v cesku,vy curaci jste dvakrat ztratili valku, a porat se rostahujete.Spojenci udelali jidnu chybu ze nehodili A-bomb na Berlin.
0/0
29.3.2002 14:02

hovnival

penezenka
Me jednou v Nemecku nekdo ukradl penezenku. Mel jsem tam 400 Kc a 350 DM. a listky do kina. Takze nejdriv mi vratte moji penezenku, pak muzeme zacit s vracenim Sudetskeho majetku.
0/0
19.3.2002 18:50

pepina

uz je to vyresene
  
       Nemecko se zase ruzdeli,a ne na dve pulky,ale jako dorticek.
0/0
19.3.2002 18:34

Emil

Uz se to rozjizdi!
Je dost smutne, ze mnoho ucastniku diskuse nepochopilo, jak se situace vyviji. Po klasickem "divide et impera" ve stredni a vychodni Evrope, chteji tato uzemi ovladat v budoucnosti hlavne Nemci (s pomoci byvalych spojencu), castecne je uz ted kontroluji. Male statecky budou moci akorat "drzet hubu a krok". Nacionalismus bude nadale akceptovan, ale jen pro velke narody. Je zajimave, ze Polsko, ktere je stale jeste pomerne velkym statem, neni podobnemu natlaku (aspon zatim) vystaveno. Pravdepodobne nebyla idea tvorby vetsich statu po 1. svetove valce tak hloupa (i kdyz vse nebylo optimalni). Nadeje, ze v EU si budou vsichni rovni a nastane fairplay jsou naivni. Cesko bude hrat jen v nejake 3. lize. Sleduji pravidelne nemecky tisk a radio, proticeska nalada je znepokojive silna a vsudepritomna. Pochopitelne, nediplomaticke projevy ceskych predstavitelu k tomu dodaly vitanou zaminku. Skoda, ze se to v Cesku zlehcuje a barvi na ruzovo. Kdyz se zrusi dekrety, najde se pravdepodobne neco jineho. Rozhodne je nutno brat vyvoj situace velmi vazne, jednat uvazene, ale take se porad neomlouvat.
 
0/0
19.3.2002 17:39

navi

Re: Uz se to rozjizdi!
souhlasim s tebou 100 %.
0/0
29.3.2002 14:33

Agni

Jo bylo by to fajn-ale staci, když to bude v ramci EU
Je to sice rozumnme, i forma plakatu, kterou jsem videl v okoli Stareho mesta v Praze jiz pred nekolika dny. Nevite, odkud je ten znak na plakatru - docela se mi libil = rad bych si ho zvetsil na plakat pres dvere. Ale myslim, ze dokud ceska vlada nebude spolupraci s ruskymi a americkymi a britskymi a izraelskymi a irackymi a bulharskymi a afganskymi??? tajnymi sluzbami tak zkompromitovana, ze bude lepsi, aby to byla soucast i se mnou jineho statu - v rozumne Evrope ne na Sibiri...-
0/0
19.3.2002 17:25

egeris

Re: Jo bylo by to fajn-ale staci, když to bude v ramci EU
znak na plakátu je znakem sudet, viz http://www.sudeten.de/
0/0
20.3.2002 8:31

navi

Re: Re: Jo bylo by to fajn-ale staci, když to bude v ramci EU
sudety byli vzdy ceske a zustanou a to si zapamatuj ty fucking kraut!
0/0
29.3.2002 16:36

Petr

Sudety...
..treba nekdo chtel,aby to vyznelo jako..volte ODS, my do unie nevstoupime a Sudety nedame..ze ODS jsou nacionalisti vi kazdy,ze se nestiteji temer niceho vi taky kazdy.. viz spinava  kampani proti senatorovi Fiserovi...Bacs a Sinha..konta ve Svycarsku nemame a Milan Srejbr neni nas sponzor,ale jenom kamos, vsak taky hraje (hral) tenis.. a tak volte ODS, oni nam to pak `ukazou`.. Vaclav Klaus bude prezident a da amnestii vsem svym kamosum tenistum...ze se vam to nelibi? to je jedno..hlavne drzte pusu a za ctyri roky na nas zase nezapomente...
0/0
19.3.2002 17:14

BUDA

harašení
zdravim všechny diskutující:-),
Zdá se mi, že to už je harašení - jde především o dekrety.
A proto bych mel jeden dotaz: "dostalo Československo po roce 1945 válečné reprace, na které mělo evidentně nárok (TŘETÍ ŘÍŠE ždímala naši ekonomiku bezmála 6 let - jaka je hodnota produktu, kterou jsme jim museli odevzdat."
Pokud jsme reparace nedostali a sudetáci nárokují svůj majetek, měli bychom se domluvit na vzájemných platbách my dostaneme reparace a oni dostanou zpět svuj majetek (samozrejmě přepočítaný do dnešních reálných cen).
Nevite nahodou jaky byl HDP Československa v roce 1938??? mě by to jen zajimalo v souvislosti s těma reparacema :-)
Nemusim snad podotykat znamou skutečnost, že zrušení dekretu by mělo za následek důraznou polemiku nad postupimskou dohodou.
 
Všem zdar a sílu.
PS:omlouvam se za chyby :-)
0/0
19.3.2002 15:52

cartman

Re: harašení
Válečné reparace nám skutečně Německo dodnes dluží, nakonec stejně jako všem národům, které za války poškodilo. Tyto reparace Německo nikdy nemuselo platit (z důvodu, aby se neopakovala situace po I.svět.válce), nicméně máme na ně právní nárok, který je nepromlčitelný a v současné době činí v přepočtu kolem sedmi biliónů korun českých.
0/0
19.3.2002 16:14

karel

Re: Re: harašení
 proc nevizeneme nemci z nemecka, a my se tam nastehujeme?? mame tam skoro vse, nemusime dlouho diskutova o eu atd. nikdy jsme neumeli sami vladnout, nebo o nas rozhodovat- potrebovaly jsme spojence - tak v nemecku to normalne prevezmeme a potom??? jako sudety. vse znicene, rozbyte, no katastrofa!!! a potom naspet do ceskeho reichu.
0/0
19.3.2002 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.