Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pentagon zvažuje nové jaderné zkoušky

Spojené státy by mohly opustit mezinárodní moratorium na zkoušky jaderných zbraní ve snaze vyvinout novou generaci bomb zaměřených na likvidaci podzemních cílů. Vyplývá to z tajné zprávy amerického ministerstva obrany, jejíž rozsáhlé části zveřejnil washingtonský internetový server GlobalSecurity.org, specializující se na bezpečnostní otázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nostromo

V Hirošimě
a v Nagasaki byly jaderné zbraně použity je kvůli stavu nejvyšší nouze, vůbec, ale vůbec se nejednalo o demonstraci a reklamu jaderné síly USA ... stejně tak zničení Drážďan v roce 1945 a podobně hrůzná smrt stovek tisíc civilistů v Tokiu byla jen vojenská nutnost. Bez toho by USA válku nevyhrály :-)))) A kdo má jiný názor tak je přinejmenším lidový milicionář, ne-li dokonce zakuklený severní korejec. A s těmi se soudruh Bush a jeho spojenci vypořádají rázně, hegemonii USA si tu rozvracet nedáme :-))) Teprve tehdy, až USA vyvinou ty nejmodernější zbraňové systémy, zavládne na světě ráj. Není nad humánní jaderné zbraně, pryž s agentem orange, napalmem a jinými vykopávkami ... všichni tu budeme povinně mít rádi USA a jejich bombu :-))))
0/0
17.3.2002 12:27

Ondrej

Re: V Hirošimě
No, nekdy si rikam ze neni nad pravou nefalsovanou ceskou facku..
0/0
17.3.2002 14:12

Nostromo

Re: Re: V Hirošimě
Někdy není nad to, přečíst si rázný závěr českého xenofoba. :-) Jdi si vymlátit třeba celou hospodu, Hirošimu ani Drážďany tím amíkům neodpářeš. :-)))
0/0
17.3.2002 19:36

Honza B.

Re: Re: Re: V Hirošimě
To je pravda, to ze znicili budovani narodniho socialismu v Nemecku se jim odparat neda.
0/0
18.3.2002 4:27

Nostromo

Re: Re: Re: Re: V Hirošimě
hmmm, že si s tím Německem ale pospíšili - a úvěry Hitlerovi poskytoval kdo ? :-) A v Drážďanech v roce 1945 zahynuli v drtivé většině civilisté, nálety na civilní cíle prokazatelně nepomohly ukončit válku - šlo opět jen o demonstraci sil USA. Pokud by USA stály o to porazit Němoecko, mohly se činit už v roce 1943, a to ničit vojáky na zemi - a ne civilisty ze vzduchu.
0/0
18.3.2002 23:07

David

Re: V Hirošimě
Podivej se, kdyz uz mluvis tak "zasvedcene" s letopocty, uz jsi o tom neco cetl? Nebo jsi jenom poslouchal co nekdo nekde povidal? Prostuduj si kolik invaze v Normandii vyzadovala techniky a vojska a srovnej si to s tim, co bylo k dispozici predtim a pak nam vykladej co mohli zapadni velmoci (nazpominejme na spolupraci s Anglii) opravdu udelat.
0/0
19.3.2002 2:55

Nostromo

Re: Re: V Hirošimě
USA prostě s invazí čekaly. Oni zaútočili až když bylo jasné, že SSSR válku vyhraje. Jen pořád slibovali otevření druhé fronty, ale skutek utek. V kritické době roku 41 nepomohli, výrazněji začli pomáhat až později, a to materiálně. Nedá se jim to vyčítat - ale americké peníze zvedly fašistickou ekonomiku pánů Kruppů, a to bombardování Drážďan bylo skutečně nesmyslné... takže nač nějak velebit USA - sledovali a sledují i dnes pouze svůj prospěch. Jenomže ČR jejich vojenské akce nepomohou.
0/0
19.3.2002 22:13

David

Re: V Hirošimě
To je presne argumentace s tim Sov.Sv. co jsem slychal od komunistu. Pravda je, ze americani po zkusenosti z 1. valky se vubec nechteli angazovat. A nebejt Pearl Harbor tak se mozna ani neangazovali. A to nebylo rozhodnuti "shora". Politici proste reagovali na naladu lidi, kteri nikam nechteli. A co se tyce Drazdan nemam tolik informaci, abych vedel presne pricinu a cil. Uznavam, ze na prvni pohled se to muze zdat nesmyslne. Kdybych vedel, co velitele vedlo, mozna bych se na to dival jinak. Ale a priori rict, ze to co delali bylo JEN pro jejich prospech me pripada tendencni a propagandisticky (protiamericky, abych byl presnejsi). Co teda ziskali tim, ze osvobozovali Evropu a prinesli moznost demokraticky zvolenych vlad aspon do zapadni Evropy? Co ziskali tim, ze prisli se spoustou penez v podobe Marshalova planu a spousty dalsich podpor, jez nektere byli dary a nikdy se teda nevratily? Aspon bych ocenil snahu po objektivite. Jenomze to v tvych prispevcich neni. Zij dal v nenavisti k Americe, ani nevis, kolik toho vyuzivas v dennim zivote jenom diky existenci Ameriky.
0/0
20.3.2002 0:45

Marcella

Re: Re: V Hirošimě
Mate pravdu, Davide, bez utoku na Perlovy zaliv by USA s nejvetsi pravdepodobnosti nevstoupilo do valky, nehlede take k sentimentu pocetne nemecke mensiny v USA, ktera by vstup do valky nepodporovala.
Co se vsak tyce naletu na Drazdany a Hamburg, kde zahynulo okolo 200.000 lidi, z toho 1/10 nebyli Nemci, ale lide z Evropy nasazeni na prace v Nemecku. Nejde vsak o tuto 1/10, ale o veskere civilni obyvatelstvo, ktere bylo doslova spaleno. Pouzivaly se totiz fosforove bomby a napalm a ucel naletu byl zabit co nejvice civilnich obyvatel(coz je v prikrem rozporu s clanky Zenevske konvence), nikoliv v zasade utocit na vojenske a prumyslove cile. Bombardovali jak USAAF tak RAF pod spolecnym Bomber Command.
Ti, kteri byli clenove tohoto Bomber Command by meli, byt dodatecne, postaveni pred valecny soud, a to  i v tom pripade, ze jich mnoho nezije. Jako moralni vystraha, ze nejenom porazeni jdou pred soud, ale i vitezove.
Hirosima a Nagasaki byla perverze nejvyssiho stupne a naprosto zbytecna. Prave zniceni Drazdan a Hamburgu pomohlo Americanum v Tichomori a nikdo by nemel mit nejmensi pochyby o tom, ze to byli poze Americane, kteri bojovali v Pacifiku (vdecni jim jsou zejmena Australane za to, ze zamezili pravdepodobne japonske invazi do Australie). Japonska mesta byla denne bombardovana zejmeno Tokyo utrpelo tak, jak Drazdany fosforovymi a napalmovymi bombami (vsechno shorelo, vcetne lidi domy v Japonsku jsou drevene). Japonsko vsak jiz bylo porazeno, kdyz se svrhly atomove bomby. Rika se, ze USA melo obavy z mozne nove fronty otevrene Rusy v teto oblasti a obsazeni Japonska Rudou armadou, ale to zni vysoce nelogicky.
Pro Vas , Davide, dalsi vec. Demokracii neprinesli Americane, jak Vy se stale mylne domnivate. Ceskoslovensko mezi valkami bylo ukazkou takove dmokracii, ktera ani dnes nema obdoby. Radila bych se podivat na rodnou vlast co se demokratickych tradic tyce. Za Internet samozrejme vdecime USA.
0/0
20.3.2002 8:51

Marcella

Re: Re: V Hirošimě
Jeste ty podpory, o kterych se zminujete. Podivejte se, at se zase necitite poucovan a nezveda se Vam zbytecne adrenalin, na tzv. Lend-Lease Act, ktery ekonomicky polozil UK (troufam si tvrdit, ze UK se diky prave tomuto LLA nikdy nedostala ekonomicky na srovnatelnou uroven s ostatnimi evropskymi staty, ci vubec  USA).
0/0
20.3.2002 9:09

australena

nuklearni klub
Bohuzel ostatni clenove tohoto neslavneho klubu nas neinformuji , co maji oni za lubem, takze my vime pouze, co asi ma a planuje jenom jeden clen.  My jsme tady v Australii protestovali pred par lety proti francouzskym jadernym testum nicicim krasny idylicky atol v Tichomori.  Hlavnim bodem obavy ovsem nebyla zkaza atolu samotneho, ale co ten sajrajt udela, kdyz je povetrim zanesen nekam jinam, napr k nam anebo na Novy Zeland.  Vytiskli tady pohlednice, ponekud neslusne co se Francie tyce, s francouzskou trikolorou nalicenou na nahe zenske pozadi.  Na tom byla vzkaz presidentu Chiracovi s doporucenim, aby si testy prenesl do sve zadni zahradky. Ty pohlednice mu byly hromadne odesilany.  Ovsem nezapomenme na to, ze Indie a Pakistan si provadely sve zkousky pred necelymi 4 lety.
Mne se jedna o to, ze bychom meli byt ve svem pristupu objektivni.  Tohle tady nekteri vyuzivaji pouze jako za zaminku k dalsimu "America - bashing", namisto aby se zamerili na celkovou svetovou bezpecnost.  Ja se totiz vsadim, ze USA si to hlida o hodne pecliveji , nez ti ostatni.  Ruku vzhuru ti z vas, kteri se citite vice bezpecni napr. s takovou Severni Koreou, anebo v rozepri mezi Indii a Pakistanem o Kasmir? A co Rusove, kteri ani nevedi, zda maji ve svych rukou cely jaderny inventar, anebo zda jim to jejich mafie postupne rozprodala pod nosem?  Ja v tom pripade ponekud vice verim Americanum, kdyz uz nekomu z nich vubec mam verit.  Krome toho bych se nedivila, kdyby to naopak nebylo rozvirovano momentalne naschval, stylem: "ja toho zleho psa doma opravdu mam, koukni se na nej a prestan mi vyhrozovat, nebo ho na tebe poslu".
0/0
17.3.2002 8:29

TANK

WAKE UP PEOPLE !!! NO MORE NUKES!!! USA SAKS!!!!
  Reakce pro fsechny......... Doufam ze maj amici spocitano kolkrat uz to u nich ...zkusebne bouchlo... pokud ne tim huř.!!!!!   Netroufam si odhadnout kolak takovychto atomovych vybuchu nase MATICKA snese:::::::::::::::::::::LIDI NEKDO by za busem mel zajit a dat mu pesti za kazdou skurvenou atomvku pesti....!!!!!!!  mimochodem mam kandidata na proplesknuti MIKA TYSONA!!!!   NO MORE NUKES SAKRS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.3.2002 20:56

TANK

Re: WAKE UP PEOPLE !!! NO MORE NUKES!!! USA SAKS!!!!
............omluva za preklepy a dodatek ZA KAZDOU VODPALENOU ATOMOVKU...........
0/0
16.3.2002 20:59

Ondrej

Re: Re: WAKE UP PEOPLE !!! NO MORE NUKES!!! USA SAKS!!!!
To je v pohode, my uz sme vzhuru. Zato ty by ses mel jit vysrat. A vem si s sebou slovnik AJ. Fak juu :op
0/0
17.3.2002 14:05

Kopecký Fr.

tak teď se ty zrůdy předvedly
Celému světu budou kázat o tom, kdo jak má nebo nemá vlastnit jaderné zbraně, potom začli vyvíjet PVO, aby mohli sami zaútočit právě jadernými zbraněmi. USA mají jako jediný stát své základny po celém světě. Jako jediný stát porušily USA staré smlouvy, zaručující jakousi vyváženost a nemožnost jaderné války. Pod svým budoucím protiraketovým deštníkem se tento stát cítí tak bezpečně, že opět neváhá rozpoutat novou vlnu zbrojení a dokonce jaderný konflikt. I my v ČR si ty hady hřejeme doslova na prsou. I u nás se američané cvičí pro své budoucí "mírové" zásahy ... Až k jaderným úderům skutečně dojde, bude už pozdě - proto je nutné ty šílené zbrojaře v USA včas zbavit moci. Oni na podobném vývoji vydělávají, celý zbytek světa na jejich výdělek ošklivě doplatí. Atol bikini varuje ...
0/0
16.3.2002 19:19

David

Re: tak teď se ty zrůdy předvedly
Rude Pravo 1950, 1951, 1952,..... 1980, 1981....
0/0
17.3.2002 9:31

život

Re: Re: tak teď se ty zrůdy předvedly
Ano, soucasna media jsou opravdu jako Rude Pravo v techto letech. Navic nektere komentare, co souhlasi se soucasnou politikou USA mi tez pripadaji jako svazaci.
0/0
18.3.2002 16:02

no war

Re: Re: tak teď se ty zrůdy předvedly
Ano, soucasna media jsou opravdu jako Rude Pravo v techto letech. Navic nektere komentare, co souhlasi se soucasnou politikou USA mi tez pripadaji ze je pisou svazaci z techto obdobi, pouze modla se zmenila.
0/0
18.3.2002 16:09

Zdenda

Franto, jed na Kubu
nebo do Severni Koreje, tam se ti bude libit. Ale vem si krome cervene knizky i neco na jidlo a nejaky antibiotika pro zacatek, pokud ti k zivotu nestaci idealy, na zaklade kterych uz na svete zemrely miliony lidi (a to ve svych vlastnich zemich, rukou svych krajanu).
0/0
17.3.2002 10:47

Nostromo

Re: Franto, jed na Kubu
Ale no tak, pánové - to už opravdu nemáte jiné než takhle okatě slaboduché argumenty ? Skutečně nechápu duševní omezenost těch lidí, kteří mají na každou kritiku USA jediný argument - a to věčně ty samé kecy o rudém nebezpečí. Je to pěkná ubohost, a zvláště ve spojení s Kubou. Jako demograf nemohu nezmínit, že tento stát má lékařskou péči na výrazně vyšší úrovni než okolní "svobodné" země typu Venezuely, Haiti, Salvadoru, Nikaraguy ... projevuje se to mj. výrazně nižší kojeneckou úmrtností. A to přes to, že vůči Kubě je ze strany USA uplatňována zničující blokáda, která ještě více dopadá na lidi už tak soužené komunistickým režimem. Nemohu také nevidět, že i ze svobodného Mexika prchají do USA tisíce lidí, a na mexicko-americké hranici existuje dokonalá obdoba naší železné opony. Takže se pro mne za mne balte do vlajky rudé, nebo modrorudé s bílými hvězdami - ale neplácejte nesmysly. V USA si dnes své zájmy hájí především zbrojařská lobby, na tom není nic zvláštního. Zajímavé ale je, kolik pubertálních naivků se svazáckým nadšením aplauduje Bushovi a spol. v dobývání světa. Ne náhodou dnes vyrůstají na místě proluk po americkém bombardování Prahy ohavné administrativní budovy jako "charles city center", jejichž architektura si nezadá s nejstrašnějšími komunistickými ohavnostmi typu FS.
0/0
17.3.2002 12:17

Ondrej

Re: Re: Franto, jed na Kubu
Myslim, Nostromo, ze tvuj prispevek se mel tvarit nejako objektivne a nad veci, ale nakonec je z toho chtene nechtene obludna demograficka konstrukce. Kam se hrabe architektura FS!
0/0
17.3.2002 14:02

Honza B.

Re: Re: Franto, jed na Kubu
Hlavne ti znalci ignoruji to, ze v nejvetsi a nedelsi kojukture v   Americe doslo kdyz prestala zbrojit a snizila armadu.
0/0
18.3.2002 4:21

David

Re: Re: Franto, jed na Kubu
"Nemohu také nevidět, že i ze svobodného Mexika prchají do USA tisíce lidí, a na mexicko-americké hranici existuje dokonalá obdoba naší železné opony. "
Jenom dve veci. Kdyz je US tak spatny, proc ze svobodneho Mexica prchaji tisice lidi a jak to, ze je to "dokonala obdoba nasi zelezne opony", kdyz teda tech tisice lidi furt prcha. Pokud vim, tak skrze opravdovou "nasi zeleznou oponu" se rocne dostalo ven kolem 10 lidi a vetsina z nich byli pohranicari. Nemas v te antiamericke zaslepenosti nejakou logickou chybu? Takze odpust soudruhu dalsi "slaboduchy argument", ale presne takovehle nelogicke, propagandisticke, nepratelske a neobjektivni tvrzeni jsme citavali v rudych platcich za komunismu. Tehdy jsme vsak nemohli nic namitnout....
0/0
18.3.2002 5:16

Marcella

Re: Re: Re: Franto, jed na Kubu
Jak to, ze se nedalo namitnout, Davide? Bylo vsak bezpecnejsi mlcet a poslouchat Hlas Ameriky v koupelne? Znam mnoho lidi, kteri se nebali, osobni svobodu Vam totiz nikdo vzit nemuze, jakykoliv rezim, komunisticky nebo ciste komercni, kazdy ma moznost a volbu.
Co se tyce Mexicanu, imigruji ilegalne z jednoho prosteho duvodu: chudoba Mexika. Navic to pomaha tzv. podzemni ekonomii USA s tim, ze pozdeji se jim  udeli legalni status.
0/0
18.3.2002 6:39

David

Re: Franto, jed na Kubu
Jako vzdy. Od vas to sedi davat lekce co bylo bezpecnejsi. Vy vite, cim kdo prosel? Specielne ti co tam za komunismu byli? Oh, pardon, ja zapomnel, ze vy vite vsechno i kdyz jste tam nebyla.
0/0
18.3.2002 8:16

David

Re: Franto, jed na Kubu
A jeste pouziju vasi terminologie a reknu: neplacejte nesmysly. Jaky "pomaha" podzemni ekonomii? Jejich invaze stoji nesmirny mnozstvi penez uz tim kolik musi byt border patrol, vyuzivaji sluzby jako zdravotnictvi a skolstvi a protoze pracuji nacerno, tak bud neplati, nebo plati minimalne dane.
0/0
18.3.2002 8:24

Frankie

Re: Re: Re: Re: Franto, jed na Kubu
Ono poslouchat Hlas Ameriky z Mnichova nebo odjinud ze Západu bylo jistě nepoměrně hrdinštější, než z české koupelny, že? Kléma Gottwald také za války neustále statečně vybízel své soudruhy k větší podzemní aktivitě proti Němcům - z teplíčka Moskvy.
0/0
18.3.2002 14:38

Nostromo

Re: Re: Re: Franto, jed na Kubu
Chtěl jsem tím naznačit, že ti lidé z Mexika prchají čistě z ekonomických důvodů - a že když někdo straší Castrovým režimem na Kubě, tak ať si nemyslí, že po pádu Castra tam bude nějaký ráj. Pro většinu Kubánců to nebude změna k lepšímu a do USA budou prchat dál. - A někteří takéameričané patrně zapomínají na vlastní dějiny. Vždyť to byly právě miliony chudých uprchlíků, kteří tento stát vytvořili. A to, že do USA hromadně prchají lidé z Mexika, Kuby atd. za lepším životem přeci neznamená, že je zahraniční politika USA nekriticky dobrá. Například by jste se divili, kolik desítek tisíc američanů žije v Praze - a nikdo se neopovažuje tvrdit, že sem ze skvělých USA prchají ... Proto nechápu ty evropany, kteří tak urputně a naivně hájí každý krok USA, i když je samotné jen poškodí.
0/0
18.3.2002 16:54

David

Re: Franto, jed na Kubu
Nikdy te nenapadlo, ze je souvislost mezi ekonomikou a politikou? Vzdyt US a Mexiko deli jenom reka. To samy bylo mezi soc. Ceskoslovenskem a Nemeckem. Mozna system, kterej vytvari lepsi ekonomiku, lepsi zivotni uroven pro svy lidi, proste lepsi je.
Ale vubec ses neozval na protiargument co se tyce "dokonale obdoby zelezne opony".  Jestli kritizujes ostatni co "naivne" haji kazdy krok US, pak ty znis jak komunisticka propaganda co pouzila jakykoliv i nepravdivy stripek informace pro sve ucely. Jinymi slovy jestli ty vidis "ty druhe" na jednom konci zaslepeni, pak sam jses na opacnem stejne slepy.
0/0
18.3.2002 17:21

Nostromo

Re: Re: Franto, jed na Kubu
No proč tedy USA tu železnou oponu neotevřou - není snad Mexiko jejich demokratický spojenec ? Tak čeho se v USA bojí ? Snad ne levnější pracovní síly ? Proč nejsvobodnější země světa brání lidem v pohybu ?
0/0
18.3.2002 23:11

David

Re: Franto, jed na Kubu
Jestli chces vecne diskutovat, tak to prestan nazyvat "zeleznou oponou". To nesnese srovnani s tim co dokazal komunismus, to me ver. A co se tyce tvych otazek, tak mam jen pochybnosti, jestli je minis uprimne, nebo jako provokaci. Kazda zeme se snazi udrzet poradek a udrzovat rovnovahu mezi zdrojema. Ani Amerika, ktera rocne absorbuje statisice novych lidi, neni proste schopna otevrit dvere pro uplne kazdyho. Jednak proste neni technicky mozny, aby treba meli vsichni kde bydlet, kde pracovat, kde se ucit, kde se lecit. A pak s takovym nekontrolovanym prilivem samozrejme prijde spousta lidi co jsou mimo zakon, coz vyzaduje dalsi zdroje a finance, ktere samozrejme v zadne zemi nejsou neomezene. Jen fakt me pripada, ze kdyz uz tady ventilujes "zasvedcene" nazory na to jak se veci maji delat, ze tohle musi byt provokace, jestli tohle nechapes. Proc CR neotevre hranice VSEM, kteri tam chteji pracovat a zit? Neobstojis tim, ze CR je chudsi, jde o stejny princip, zadna zeme neni schopna absorbovat nekontrolovatelny naval lidi.
0/0
19.3.2002 2:19

Martin

IIIWW
Jak vidím, tak mr. prezident Bush to s tou třetí světovou myslí vážně.
0/0
16.3.2002 12:50

Ondrej

Re: IIIWW
Chlapce, ty si prisel odkud? Tady je planeta Zeme, a to, o cem mluvis, tu uz bezi sest mesicu:))) Zdravime ufo :oP
0/0
16.3.2002 14:35

Jan

Bylo jich málo?
Podle poslední studie zemřelo v USA na následky jaderných zkoušek 11.000 osob. Podobné čísla budou jistě i z okolí bývalé sovětské jaderné střelnice v Kazachstánu. Kolik, nevím, ale viděl jsem v jednom čísle National Geographic kazachstánské děti (a zvířata) znetvořené následky záření. To nebyly snímky vhodné pro dámský časopis. Tvrzení, že jaderné zkoušky nikoho neohrožují, je z jiné reality. USA začínají nebezpečně ohrožovat celý svět.
0/0
16.3.2002 11:36

Petr

Re: Bylo jich málo?
Je ale fakt, že dříve se prováděly zkoušky v atmosféře - třeba výbuch kilometr nad povrchem. Radioaktivní spad byl v ovzduší po celém světě. Od té doby, co se provádějí zkoušky podzemní, není problém radioaktivních látek v ovzduší tak aktuální, nicméně riziko tady stále je.
0/0
16.3.2002 12:27

s

z
Buš je katolický fanatik vedoucí ke zkáze celý svět.Už aby CHCÍPL!!
0/0
16.3.2002 11:36

Ondrej

Re: z
A ty ses fanatik z ktery cirkve????
0/0
16.3.2002 14:27

Honza B.

zprava
Z"Tajne spravy ministerstva obrany" Jak se to  M.F. dozvedela, to ma tak dobre agenty primo v Pentagonu?
0/0
16.3.2002 6:13

hovnival

zkousky
Kazda zeme muze pro svoji obranu delat takova opatreni. Jaderne zkousky nikoho neohrozuji. V pripade USA se urcite nemusime obavat vyvolani jaderne valky, nebot Americane si na rozdil od jinych zemi uvedomuji take dusledky takove valky. A srovnavani politiky USA s Nemeckem pred 2. svetovou valkou je velmi od veci a zavadejici.
0/0
16.3.2002 3:51

Michal_S

Re: zkousky
Jaderne zkousky nikoho neohrozuji???!!! To je fakt perla! Clovece, mysli trochu...
0/0
16.3.2002 11:56

David

Re: Re: zkousky
No myslim a myslim a rikam si, ze je vsechno na svete relativni a ze ve srovnani s extremistikym muslimskym fundamentalismem, kterej se nebude bat rozhodit radioaktivni material, pripadne skutecnou jadernou bombu, az ji dostanou od nejakych "neuplatnych" vedcu jsou rizene testy v civilizovane zemi opravdu hodne neskodne.
0/0
17.3.2002 17:45

Kopecký Fr.

Re: zkousky
Američané jako jediní jaderné zbraně skutečně použili - není to dostatečné varování ? A použili je demonstrativně v takové fázi války, kdy se o nutné obraně vůbec nedalo hovořit. Důsledky to nemusí mít pro ně, ale bohužel třeba tady pro nás ...
0/0
16.3.2002 19:24

David

Re: Re: zkousky
Bylo by dobry soudruhu Kopecky nastudovat nejdriv historii. Japonsko dostalo ultimatum se vzdat, nebo celit nedozirnym nasledkum. Japonsko odpovedelo, ze takove nepodstatne hrozby je nemohou vubec zastrasit. Ani po Hirosime se nevzdalo. Nebyly to bohuzel jenom bomby, ale i tehdy i vstup Sovetskeho svazu do valky s Japonskem co primeli Japonce ke kapitulaci. Nezlehcuji desnej dopad atomove bomby na zivot jako takovej, ale z hlediska vojenskeho je to minimalne pochopitelne. Mam-li obetovat zivoty nepritele, nebo svych vlastnich vojaku, tak si myslim, ze ta volba je pro kazdeho vojevudce celkem jasna.
0/0
17.3.2002 17:41

Petr

Re: Re: Re: zkousky
Možná jenom upřesním : "Mam-li obetovat zivoty NEPRATELSKYCH CIVILISTU, nebo svych vlastnich vojaku, tak si myslim, ze ta volba je pro kazdeho vojevudce celkem jasna." Ono by docela stacilo hodit tu bombu na nejake vojenske zarizeni v dostatecne vzdalenosti od velkych mest nebo treba jenom nekam do lesa, ale to by holt jako varování a demonstrace síly Rusům asi moc neobstálo. Američtí civilisté na rozdíl od ostatních evropských národů nepocítili na vlastní kůži teror ze strany nepřítele na vlastní půdě, a tak mi prijde pouziti bomby proti civilnimu cíli ponekud prehnana.
0/0
18.3.2002 18:26

Vladimír Stwora

Válečná hysterie...
...maniaka Bushe je v souladu s jeho megalomní snahou o ovládnutí světa. Přesně tak, jako tomu před časem bylo u Hitlera. A stejně jako tehdy, i nyní svět jenom přihlíží a doufá, že nedojde k nejhoršímu.
0/0
16.3.2002 0:58

panq

Re: Válečná hysterie...
Jo amici se posledni dobou chovaji dost podobne, jako nemci pred valkou. Abychom si zacali pomalu zakopavat zasoby a stavet bunkry. Ona ta hysterie okolo nedostatku civilnich krytu po 11. zari mela neco do sebe.
0/0
16.3.2002 1:37

Robos

Re: Re: Válečná hysterie...
Zase jeden, který umí psát, ale neumí číst. Chlape, my nemůžeme za to, že jsi místo na hodiny dějepisu chodil hulit marjánku. Můžu tě akorát ujistit, že pokud jde o tvoje tvrzení, jsi úplně mimo. PS. Možná by se tu opravdu měl znovu vydávat Mein Kampf, dyť pro pána svatýho tyhle lidi VŮBEC nevědí, co v něm je!!!!
0/0
16.3.2002 13:36

Ondrej

Re: Re: Válecˇná hysterie...
A co kdyz zautoci USA zrovna zitra? V tom pripade nestihnete postavit ani ty bunkry, takze vam, hrdinove, navrhuji sebevrazdu. V takovem svete, jehoz videni nam tu prezentujete, se prece neda zit. Takze, diky za 2 prispevky, a sbohem:(((
0/0
16.3.2002 14:24

David

Re: Válečná hysterie...
Uz abyste se oba dva a vsichni vam podobny zakopali a nikdy nevylezli.
0/0
16.3.2002 4:56

jožin - řečený z bažin

Re: Re: Válečná hysterie...
souhlas !!!
0/0
16.3.2002 12:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.