Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

´Psích knížek´ je nejvíc na Ústecku

Statistici přišli podle výsledků sčítání lidu z roku 2001 na to, že společné soužití bez uzavření sňatku je nejpopulárnější mezi Severočechy. Z více než 125 tisíc takzvaných faktických manželství v celé zemi jich totiž bylo na Ústecku celých osmnáct tisíc. Oblast je přitom až pátým nejlidnatějším regionem v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D.Brux

4. 1. 2003 13:32
Sobci.
teda prispevky nekterejch kolegu tady o tom, jak strasne by jim dite lezlo do rozpoctu, urcenyho hlavne na jakysi adolescentni fetacky techno-party, ci jak by zbytecne zabiralo cas, kterej se da prece skvele stravit v kanclu s novym computerem, mne docela desej. Vypovida to vsechno o tom, ze nase zeme neni modernim statem uprostred Evropy, jak se mylne domniva jeji prezident, nybrz ze z konzumniho blata totalitni spolecnosti socialismu pro leckoho zapadla do jeste konzumnejsich sracek nekde na predmesti kapitalisticky civilizace. Chapu ze v Cesku se uz celou dekadu pro vselijaky jiny dulezitosti zapomina na to, ze nebudou-li lidi, nebude ani cely slavny Cesko. Ziju jiz dlouhou dobu v Irsku, kde je trend opacnej, kde se zvlast v poslednich letech rodi kvanta deti, je to uz druha generace populacni exploze a je videt, ze zemi to prospiva, prosperuje, rodiny si vydelaji vic, vzrustajici populace garantuje i vysoky duchody starnoucim obcanum. Dokonce i ty mlady rodice chodej zcela normalne ''parit'', coz je pro leckoho jednodussiho tady (King, Chorche) asi primarni dukaz o tom, ze clovek ''se ma''.  V Cesku je to nejak jinak. Kdybych chtel pridat trochu patosu, reknu, ze  je patrna krize zakladnich spolecenskych hodnot. Jeste ze ne u vsech lidi. Spousta Cechu se prece jeste z rodinnyho stesti radovat dovede, i pri pocitu, ze nejsou bohatsi, nez nize diskutujici King a ostatni. A mozna dobre ze King a Chorche nikdy nesplodi potomky. Byli by to asi lidi stejne spatny jako oni, do sebe zahledeni, nazorove plosi, konzumni a egoisticti sobci.          
0 0
možnosti

Hee

4. 1. 2003 14:22
Re: Sobci.
Teda vy jste hlavička
0 0
možnosti

Hee

3. 1. 2003 17:12
Super
Ze všech stran se jen valí doporučení, co všechno by měl správný občan dělat: hodně a kvalitně pracovat, učit se jazyky a stále si zvyšovat kvalifikaci, aby obstál v konkurenci EU, být flexibilní a  v případě potřeby si hledat práci, na druhém konci republiky, nebo lépe v zahraničí, jíst jen ryby, tropické ovoce a pravidelně sportovat, aby byl zdravý (a nechyběl tak v práci a neodčerpával peníze chudému zdravotnictví) , nespoléhat na důchodový systém a připojišťovat se na stáří, stále něco kupovat, aby ekonomika nestagnovala atd. atd. A teď ještě do toho všeho pořádat svatby a mít děti. Není toho trochu moc? To je moc i na Supermana
0 0
možnosti

Čeřov

14. 1. 2003 14:16
Re: Super
 .................takhle zcuknutý dohromady to vypadá, že se to nedá přežít, ale všechno je to volba
0 0
možnosti

Pepuska

3. 1. 2003 17:04
Zase je pravda nekde uprostred, jak uz to byva
Dobry den,
probehl jsem tady par prispevku a zda se mi, ze 'flame war', ktery zde vypukl je zcela zbytecny. Realne maji obe skupiny pravdu, neni jednoduche zajistit bydleni pro rodinu, uzivit ji. Realne je treba pocitat s tim, ze prijmy zeny budou nizsi nejen po dobu materske dovolene, ale i nasledujicich cca 10 let, nez se deti vyklubou ze serie nemoci. Stejne tak je pravda, ze odsouvani ditete z duvodu 'chci si nejdrive neco uzit', 'zabezpecit se' atd. je taky nesmysl. Obvykle byva skutecnosti, ze clovek s vyssimi prijmy take miva vyssi zivotni rezii, takze zadne zavratne uspory na svet neprivede. Rozhodne se domnivam, ze v horizontu 5-ti let neni mozne z nuly vydelat na bydleni (alespon to je moje zkusenost).
Moje zkusenost je takova, ze sam jsem jako kazdy normalni chlap po diteti vubec netouzil, mel jsem plany jak budeme setrit na bydleni atd... No a pak se stalo, ze manzelka otehotnela. Skutecne jsem z toho byl zdrcen, postupem casu jsem si zvykal na predstavu dalsiho hladoveho krku. Kdyz se mi dcera narodila (resp. manzelce :) ), tak jsem vedel, ze tento clovicek patri k nam. Dnes ji jsou 4roky, druha dcera ma pres rok. A taky vim, ze si radeji odpustim utraceni za modni vystrelky techniky, i kdyz jsem telem i dusi technik, aby zbyly penize na bezne zivotni vydaje. Je pravda, ze jsem se musel o svuj vydelek rozdelit s jinymi, ale kdyz prichazite domu a nekdo vas vita, tak jak to umi pouze deti, rozhodne to za to stoji. Oni Vam totiz nejen vezmou spoustu Vaseho casu, penez a klidu, ale taky Vam toho hodne daji. Protoze casem zjistite, ze i kdyz budete v praci 12hod denne, nikdo Vas nebude mit vic rad, maximalne Vas bude povazovat za lepsiho odbornika. Mozna budete mit vic penez na vyplatni pasce, ale taky budete mit vetsi naroky na zivotni uroven, takze si moc nepomuzete. Vim o cem mluvim. Take si casem uvedomite, ze v praci jste nahraditelni bez toho, ze by Vas nekdo postradal. V rodine tomu tak neni. To je jedinne misto, kde ma kazdy svoji nenahraditelnou pozici.
Zaverem bych vsem popral hodne odvahy, stesti a zdravi pri realizaci Vasich zivotnich planu. Verte, ze trpelivost ruze prinasi. V oblasti porizeni bydleni to plati dvojnasob. Stanovte si cil, ktery je realny dosahnout a za nim bezte. Pokud se to nepodari, nevadi, zivot nekonci. A jeste jedna zkusenost: Pokud se rozhodnete pro stavbu vlastniho domu, nevyhazujte zbytecne penize za veci, bez kterych dokazete bez problemu zit. Dan z prepychu si muzete dovolit platit po 45, drive ne. A taky se nesrovnavejte s temi, kteri dostali bohate veno od rodicu, zbytecne z toho budete nastvani.
0 0
možnosti

MaM

3. 1. 2003 16:23
Kde je realita
Vážení pisatelé. Dítě si mohou dnes dovolit především ty rodiny, které jsou na tom ekonomicky tak, že dítě uživí. Na to nemusíte moc myslet, vyjděte o obchodů, vemte do ruky kalkulačku a počítejte, na kolik takové dítě vyjde měsíčně... Znásobte to roční inflací, navyšte o všeobecné zdražování a uvidíte. Jinými slovy: díte je dnes především pro středně situovanou rodinu. I tak velmi rychle zjistíte, že ani tzv. oficiální průměrný plat vám ale k tomu nestačí. Až pan "King" zůstane se svým "podnikatelsko-manažerským" platem na to sám, rychle bude vzpomínat na manželčiny příjmy... O to dřív ji bude nutit vrátit se zpět do práce... což bude mít ten následek, že dítě bude vyrůstat citově odcizené, ochuzené o mateřskou lásku, kterou mu v mateřské školce nedají... atd. atd. Takže se pak nebude lze divit, že z toho dítěte vyroste potencionálně bezcitná osoba, se sklony k medializovaným vzorům chování násilí a protestů ve formě útěků z dobře situované zlaté klece domova, kde rodiče projevy lásky k dítěti zaměňují kupování dárků... neboť na opravdové city nemají čas: musejí vydělávat.
0 0
možnosti

King

3. 1. 2003 16:36
Re: Kde je realita
Vážený MaM - máte pravdu (i když ne s tím platem, vždycky se snažím být soběstačný- moje přítelkyně není manželka, má svůj byt svůj příjem -hospodaříme si tak nějak sami, a na nějaký manželství vůbec nepomýšlím - je to kravina -lidi se můžou mít rádi i bez papíru a někdy je to i výhodnější tzv.Špidlasystém) Máte pravdu v tom, že by mé dítě citově strádalo, neměl bych na něj ani čas! Ale protože mám svědomí, tak si to uvědomuju a dítě nechci. Zatím. Jednou přijde čas, kdy si uvědomím, jak moc ho chci, vyseru se na to zůstat v práci dýl, a budu žít je pro něj... Jenže ten čas ještě nenastal, tak nevím co je na tom špatnýho vědět co chci, užívat si když jsem mladej  a jít si za tím?!
0 0
možnosti

King

3. 1. 2003 16:03
Jo a ještě něco...
TREND je něco jako nepsaná norma. Takže pokud je dnes trend mít dítě později nebo vůbec, spousta lidí se musí přizpůsobit. Je to jako kdybyste se v naší zemi rozhodli prodávat školní pravítka se stupnicí v palcích, když u nás je norma (TREND) metrická... Takže když mám kamarády co taky nemaj děti, o víkendech objížděj známí, podnikáme akce, tak i to mi ovlivňuje nemít děti. Ten kdo má, je pak někde jinde a může pořádat tak akorát víkendová setkání rodinek s dětmi - a to je nějaká zábava pro člověka ve věku 20-30let??? Lidi se takhle ovlivnujou navzájem, a já to uznávám. Mám trochu svědomí a nechci si o víkendech užívat na pařbách, aby moje manželka dřepěla doma na zadku s dítetem. A takovejch znám dost, ve dvaceti děti, ted jezdí na dejme tomu na dvoudenní Technofestivaly a manželka dřepí doma s prckem...  Takhle nechci skončit...
A nejde jenom o pařby, je spousta věcí, který už člověk musí zabalit, když si pořídí děcko. Jenom když to takhle půjde dál, tak bude  víc cikánů než nás, to pak bude šrumec...:-))))
0 0
možnosti

Keramik

3. 1. 2003 16:18
Re: Jo a ještě něco...
To k te manzelce je zodpovedny. Stejne se da ale udelat a prozit spoustu zabavnyho i zajimavyho i s detmi. I kdyz Technoparty to asi nebude :-) (ale porad jsou jeste prarodice a jini pribuzni... a i technoparty s detmi jde... jen ne tak casto). S tim trendem je to pekne ujety. Clovek by mel byt trochu osobnost a delat to co on chce.... a nebo delat to co chce a nevymlouvat se na TREND.
0 0
možnosti

3. 1. 2003 15:59
Důchodový systém
Já bych zavedl důchodový systém, kde by daně dětí rodičů šli přímo na důchiody rodičů...a ti svobodní, co si chtěli užívat a nemítděti at si na důchod naspoří...ale at mají jen to co si naspořili !!!
0 0
možnosti

King

3. 1. 2003 16:08
Re: Důchodový systém
Ty voleee, já si za svůj svobodný život nastřádám tisíckrát víc než ty dostaneš důchod!!! Navíc pracuju hlavou a ani do důchodu nechci, co by to bylo za život dřepět celý den doma... Budu se snažit celý život ve svém oboru rozvíjet, abych byl v důchodovém věku kapacita a ne děda s pupkem co celej den čumí na televizi a jednou měsíčně vyrazí pro almužnu (pardon- důchod)
0 0
možnosti

Sarra

3. 1. 2003 15:24
!
Děti se nepořizují, ta se rodí. Jinak - každý ať si žije jak chce, pokud může. Nakonec, co jsme si vychovali, to máme.
0 0
možnosti

Chorche

3. 1. 2003 15:09
K čemu haranty ?
Sou akorát pro zlost, stojej spoustů prachů, vomezujou vás časově a když vyrostou tak vás vokradou, sou nevděčný, zavřou vás do domova důchodců a vůbec. Tak k čemu ? Moje bejvalá na mě před dvouma rokama začla tlačit že chce haranty, tak sme se rozešli. Neska je svobodná matka a je mi ji upřímně líto, poněvač musí sedět doma, bez prachů a mít schýzu... To samý kolega f práci. Kluk, kerej by rád s náma podnikal různý akce, jenže nemůže poněvač má dva haranty a stojej ho tolik prachů že nemá ani pivo. A navíc nemá čas, poněvač musí po práci domu se vo ně starat. Tak co to je sakra za život ? Možná až mi bude tak pětapadesát, tak sprznim nákou dvacítku, udělam si toho haranta a pěkně jí nechám at se stará, semtam ho vemu na vejlet a hotovo. Takle to přesně udělal ten borec, se kerym má haranta moje bejvalá. Von je vysmátej a vona si to vyžere
0 0
možnosti

3. 1. 2003 15:18
Re: K čemu haranty ?
Škoda, že stejné myšlení neměli i tvoji rodiče. To bychom potom ani nemohli číst takovýhle šplechty Chorcheho (nebo chorého?) mozku
0 0
možnosti

Monitor

3. 1. 2003 14:52
Je to o penězích
Srovnejte si příjmy vdané ženy na mateřské dovolené a ženy, která má děcko a žije s mužem na hromádce a není co řešit. Rozdíl je tuším cca 3000 Kč.
0 0
možnosti

Keramik

3. 1. 2003 15:21
Neni to o penezich
Kdyz jsem videl v TV Nova reportaz, ktera o tom pojednavala (lehce manipulativni, ale neva, ze prispevky jsou pro svobodne o 3000 vetsi) jak tam mladi lide rikali, ze se rodina neda uzivit, deti se nedaji uzivit, a tak dale bylo mi na zvraceni. Bohuzel lidi jsou rozmazleni (a nejen Cesi), cekaji ze se o ne nekdo postara, zaplati jim za to ze budou mit dite a pod. Vim, ze neni nic lehkyho uzivit sebe, rodinu, potomka, zajistit si bydleni (pokud nebydlite v regulovanym byte) ale porad je to nejjednodussi co to kdy bylo. Teda pokud se budete porovnavat s tim co potrebujete a ne s tim co maji Ti druzi. Jenze moderni clovek je rozmazleny. A tak mit dite, starat se o ne, vychovat ho neznamena jen spoustu casu, ale hlavne mozna trochu horsi mobil, min odeslanych sms, mms apod. jen vyjimecne zahranicni dovolena, luxusni auto, navstev klubu, restauraci, baru... Uz vidim ty reakce, jak to je prece normalni, preci musim zit, bavit se atd..... ale vsechny generace pred nami se museli uskrovnit kdyz chteli deti... a oni to udelali a deti meli. Dnesni mlada generace (do ktere priznavam patrim i ja) je rozmazlena a pritom i pri tom uskrovneni by na tom materialne byla lip nez ty pred ni. Je to o pohodlnosti a rozmazlenosti. A vysledkem jsou deti, kteri se posmivaji spoluzakovi, ktery nema mobil anebo misto Reeboku nosi obycejny tenisky. Abyste se nemylili... studuji finance, zajimam se o ne, pracuji v tomto sektoru a zastavam liberalni ekonomicke nazory. Penize nesmrdi. Ale tuto je o osobnim pristupu a pokore. Sorry, nechtel jsem tolik moralizovat...
0 0
možnosti

Hasak

14. 3. 2002 8:43
mlaceni prazdne slamy pi redaktorkou
Pii redaktorka to nepamatuje. Abyste mela byt v CS-cccp, takmusite mit prvne dva frocky a roky se dohadovat se s tchyni. Dalsi moznost je bydlet na Borech. Takto situace se nijak nezmenila, zda se ze je horsi nez za socialismu. Srovnavam s jinymi lokalitami, tam to trva 2 mesice. Stejnese to podepise na detech, a pak jsou frocci jako Klaun a Brambora. Pi redaktorko, jestli mate potize s pocetim tak bych vam z teto nesnadne situace mohl pomoci. Po tricitce ma byt kazda zenska jako dobre vyladene housle, mnohem lepsi nez ve 24ti. Zarucuji spolehlive sluzby. Mam moc peknou holcicku a synka. Dejte si rict.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...