Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senát posvětil nový metr na úředníky

Úředníky podle všeho čeká těžší život. Senát totiž schválil zákon o státní službě. Podle očekávání ho odhlasoval ve stejném znění, pro jaké zvedli ruku poslanci. Od zákona si jeho autoři slibují, že díky němu Česko vstoupí do unie se vzdělanějšími a lépe placenými úředníky, kteří nebudou pod vlivem politiků. Pokud zákon podepíše prezident, změní od 1. ledna 2004 život zhruba 80 tisíc státních zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

seedee

....
Už jsem na to několikrát upozorňoval: není úředník jako úředník. A pan Langr nechť mlčí. Sám nejlépe vím, jak dovedou "zasvěcené návrhy" pánů poslanců zmršit kvalitní zákon a daňovým poplatníkům zbývají jenom oči pro pláč. Vzpomeňme stavební zákon, zákon o živnosten.podnikání, kdy žadatel jenom donáší další a další lejstra, zavaluje úředníka, při čemž ten by si mnohé údaje mohl ověřit, ale zákon mu to neumožňuje. A je mi líto okresních a obecních úředníků, že se to na ně nevztahuje, protože na těchto místech je nejhorší fluktuace zejména po volbách, kdy si nový starosta a další radní přivede Bóďu a Blážu, a zaučení úředníci i s odbornýma zkouškama se můžou jít pást. Navíc jsou jenom jmenovaní, takže nedostanou ani to odstupné. Těch je mi líto. A je mi líto všech hlupáků, kterí se tady dnes ozvali. Unie nám vyčítá, že nemáme finanční policii, daňové správce, nejsou zřízeny samostatné stavební a živnostenské úřady, tak jak to je uzákoněno, a vy si stěžujete, že tu nejsou úředníci. ´Kouknětě se na Irsko, stoupl počet pracovníků v lehkém a turistickém průmyslu a v uřednictvu ať už v soukromé nebo státní sféře. Dolům a hutím už odzvonilo.
0/0
26.4.2002 15:42

cheos

ad Langr
"Obávám se, že to zásadním způsobem porušuje princip rovnosti a vytváří skupinu lidí, kteří mají oproti ostatním větší práva," řekl místopředseda ODS Ivan Langr. Od poslance naší slovutné sněmovny to opravdu sedí. Ten "člověk" si nevidí do úst.
0/0
26.4.2002 13:38

ta

Nezávislost na politicích ?!
Pokud jde o ostatní úředníky - zrušením okresních úřadů a přenosem kompetencí na úřady smíšené - krajské a obecní - vliv politiků na příslušných úrovních na úředníky se enormně zvyšuje !!!
0/0
26.4.2002 13:15

mates

Re: Nezávislost na politicích ?!
Souhlas. On i na těch okresních úřadech se dal vystopovat jistý vliv politiků (vlastní zkušenost), ale to se už nyní děje na krajských úřadech, tak to už postrádá jakékoliv regule.
0/0
26.4.2002 13:23

mara

Hlavní problém je v celém systému státní správy a motivaci pracovníků k činnosti. Produktivita je malá, ale za to jistě nemohou úředníci, ale systém. Člověk se není zbytečně aktivní, neboť za aktivitu může mít pouze uspokojení z vykonané práce (finanční ohodnocení určitě ne). Proč se tedy bránit zvýšení platů, když to přinese větší konkurenci na určité místo? Pokud přijdou do státní správy lidé, kteří ji v této diskusi kritizují, bude to jistě dobře, protože se zvýší tlak na lidi, kteří jsou na svém pracovním místě málo produktivní. A ty pak snad vyhodí (možná jsem příliš velký optimista). Nemá však smysl nadávat na úředníky obecně, neboť existuje dost lidí (co znám), kteří svou práci vykonávají zodpovědně.
0/0
26.4.2002 12:48

mates

opakování
Koukám, že iDnes použila i nyní měsíc staré příspěvky. No nic. Jenom ke svému staršímu příspěvku dodávám, že např. znát cizí jazyky a také je používat, musím už teď. Bez toho to prostě v mém oboru (životní prostředí) nejde. Docela mě ale dráždí některé výroky politiků v článku. Především oni sami určují jaká bude úřednická práce - obsahem, kvalitou, či spíše nekvalitou zákonů. Navíc do úřednické práce velmi rádi zasahují ve vlastní prospěch na úkor zákona, který je v naší práci nade vše. Pokud tedy chcete nadávat na úředníky, tak vězte, že ryba vždy smrdí od hlavy.
0/0
26.4.2002 12:47

Martin

...hm....
Nechápu, proč lidi řvou, že státní úředník je blb. Je pravdou a doufám, že je to pořádnej metr pro ty, kteří vyloženě nic nedělají a drží se fleku jako klíště. Takových znám hodně a můžu zodpovědně říct, že bych zvládl práci za dost lidí najednou, kterou vykonávají sami...:-)) Hlavně se neohrazujte na ty, kteří odvádějí do státního rozpočtu největší krajíc.....
0/0
26.4.2002 12:29

Rewak

Oprava
Generálního ředitele jmenuje prezident.
0/0
26.4.2002 12:29

mates

Teda jak to tady všechno čtu, tak se nestačím divit. Koukám, že nejlepší by, podle většiny pisatelů, bylo úředníky vyhnat. Bohužel nikdo si neumí představit co ta "ouředničina" je za práci. Sám ji dělám, takže vím co říkám. Zkuste tedy dělat jako vysokoškolák za podprůměrný plat, poslouchat některé lidi, kteří na vás řvou jen co otevřou dveře, chodit do nebezpečných prostředí, protože práce úředníka velmi často není jenom posezení za přepážkou. Navíc se od vás každý očekává, že budete znát takřka to co právník, budete znát dopodrobna své okolí, dělat vysoce odbornou práci, o které si navíc každý myslí, že ji zná ( v mém případě životní prostředí). Potom teprve něco pište. Mimochodem, myslíte, že nás baví prohlížet a hrabat se ve vámi vyplněných papírech ? Což takhle se zeptat pánů poslanců, kteří toto všchno určí jako vaši zákonnou povinnost ? Musím uznat, že se opravdu často jedná o blbosti. Bedeme jenom rádi, když těch papírů bude míň.
0/0
14.3.2002 8:41

Janina

Re:
Moje rec. Dik ze jsi se ke me pridal. Taky te nadzvedla ta spousta negativnich prispevku? Musim rici, ze mi bylo chvilkama az do breku - hlavne kdyz jsem si precetla i par naprosto vulgarnich reakci. Jak uz jsem napsala, nejsme vsichni stejni, ale verejnost nas bere jako "nutne zlo, na ktere jeste oni plati ze sveho". Bohuzel tento nazor maji i nekteri kamaradi, coz me mrzi jeste vic. Takze jeste jednou dekuji za kladny ohlas (asi paty z tech sedesati? - tak nejak). Drzim palce a preji malo neprijemne verejnosti.
0/0
14.3.2002 11:29

Sat

Re: Re:
To ze vas uredniky verejnost chape timto zpusobem je pravda, a je zalozena bohuzel na zkusenostech. S tim placenim je to naprosto mimo diskusi a s tim nutnym zlem je to asi takhle. Muzem si vzit jako priklad stavebni povoleni. Asi tedy nema cenu popisovat co to obnasi, vy urednici to vite, kdo tim prosel tak to taky vi a kdo ne, tak by tomu stejne neveril. Nebo takova evidence motorovych vozidel a ridicaku. 4 hodiny cekat frontu, protoze mate otevreno jen dva dny v tejdnu. Tezko to povazovat za dobro pro lidi. Nemyslim, ze za to muzete primo vy urednici, ale tezko muzete cekat,ze vas za to bude narod milovat.
0/0
26.4.2002 15:24

Bubák

Re:
Úředníci nejsou o nic horší než zaměstnanci ostatních organizací, spíš naopak. Nedávno jsem vyřizoval stavební povolení a vše probíhalo poměrně hladce, úředníci byli příjemní a ochotní, až jsem se divil. Naproti tomu do nebes vynášené soukromé firmy mě (obzvláště stavební) mě neustále přesvědčují svou nesolidností.
0/0
26.4.2002 12:36

Janina

Nehazejte nas vsechny do jednoho pytle.
Mrzi me, ze hazite vsechny uredniky do jednoho pytle. Ja pracuji na urade treti rok, je mi 22 let a muzu o sobe rict, ze pracuji dobre. Samozrejme jeste pred nastupem mi bylo jasne, ze budu pracovat s verejnosti a pro verejnost. Snazim se vyjit vsem vstric, ale nekdy maji lide az nesmyslne pozadavky. Jiz se mi nekolikrat stalo, ze si ze me lide udelali informace na telefonni cisla. Kdyz jsem toto cislo nemela ve svem seznamu, ochotne jsem sahla po zlatych strankach, i kdyz uz toto bylo "nad ramec mych povinnosti". Ale proc bych to neudelala, vzdyt to zabere prece jen chvilinku. Obcas jsem ale pridala pripominku, ze uz jsem cislo dlouho nevolala a nejsem si proto jista, zda je spravne. Proto, at se v pripade neuspechu, obrati dotycna osoba na info o tel.cislech. A to jsem se se zlou potazala. Uz se na me zacalo rvat a nadavat a vycitat, ze to oni nas plati a my nic nedelame, atd. A toto jsou jen malickosti. Ale jak koukam, tato reakce je ve Vasich prispevcich velice casta. Neprijemnych lidi je vsude moc - a nejen v radach uredniku. Sama vim, ze na uradech pracuji lide, kteri tam nemaji co delat a souhlasim, ze by se proti tomu melo udelat, nejake opatreni. Ale platy zde opravdu nejsou za to, co a hlavne jak delate. Urednikum se nyni ma pridat 10%, ale i nam skoro vetsinu seberou na osobnim hodnoceni. Takze fakticky nam pak pridaji 100,- nekomu mozna o neco vice. S cistym svedomim vsak muzu rici, ze jsem dobra urednice a tuto praci delam rada. A z vlastni zkusenosti: mladi urednici pracuji o mnoho lepe, nez stari.
0/0
13.3.2002 17:10

Lada

Re: Nehazejte nas vsechny do jednoho pytle.
  OK, bohužel takových je poskrovnu.
0/0
13.3.2002 21:15

Pavel

Re: Nehazejte nas vsechny do jednoho pytle.
Mila Janino, zakladnim problem vsech lidi jdoucich na urad je ten, ze vsichni jsou zvykli na tlustou smradlavou babiznu, ktera imrwere zere a pije kafe a kdyz nekdo prijde, tak se na nej divaji jako na otravny hmyz a jejich reakce se podoba ohnani po masarce. Takze vsichni, kdyz jdou na urad uz tam jdou s hruzou, co zase bude a po ceste si vytvori maximalne silnou barieru, ktere jsou schopni - automaticka podvedoma reakce....
Na Tvoji obranu musim ale rict, ze mas pravdu s tim, ze s mladsima lidma na urade se da rozumne domluvit (otazka je na jak dlouho, nez se z nich stanou stari ). Ja treba obcas neco potrebuju na FU v UH. Tam jsou mlade holky (pekne ), ktere jsou naprosto skvele. Clovek potrebuje neco vedet, vysvetli. Ja se zase snazim je moc neotravovat . Proto snad jedine - doufam, ze Ti Tve nadseni vydrzi hodne dlouho...a pro nas obycejne smrtelniky nebude chozeni po uradech NIGHT MARE Freddy Kruegera...P
 
0/0
26.4.2002 12:56

borra

Re: Nehazejte nas vsechny do jednoho pytle.
Moc Vám přeji, aby Vám tento pracovní elán dlouho vydržel. A myslím to zcela upřímě. Já mám také bohužel spíše špatnou zkušenost z úředníky na našem MÚ. Někdy mě připadá, že je přímo obtěžuji. A k těm platům. I na učitelé mnoho lidí v tomto státě křičí za co by to vlastně chtěli přidat. Dostanou přidáno na základním platě ale odebere se jim na osobním ohodnocení, takže vlastně dostanou přidáno nula nula prd. Nejhorší na tom ale je, že dnešní otřesná úroveň našeho školství se ve společnosti neprojeví teď, ale v budoucnu. Ve zdravotnictví v našem městě už jsem to, že je v takovém hnoji (odpuste mě tento výraz, ale nenašla jsem výstižnější) poznala již teď. Celkem se bojím, abych se nezranila či neonemocněla. Měla bych strach jít do nemocnice na delší dobu.
0/0
26.4.2002 15:42

Petr Herma

Statni sprava
A proc vlastne musi stat zamestnavat uredniky ? Proc treba misto finacniho uradu neni firma Danove odvody Melnik a.s., ktera dostane urcite procento z vybranych dani. A urcite by se pak nemohlo stat, ze 100 miliard dani by nebylo vybrano.
0/0
13.3.2002 15:38

Lada

ÚŘEDNÍCííííííí
To se nenajde ani jeden úředník, který mi poradí, no to je služba vlasti, která vás platí.
Ještě jednou: chci poslat info kde se nejmin dělá, abych se přeci nenadřel
Rozhodl jsem se rozšířit vaše řady.
0/0
13.3.2002 13:55

zberanek

Tak konečně jsme se dočkali!
Státních úředníků požehnaně přibývá. Vedle zbytečného Senátu přibyly další nadbytečné úřadovny (okresy, kraje, atd...). Daňový poplatník, tedy ten který nepobírá státní peníze, ale musí si buď sehnat mimo státní sektor zaměstnání a nebo podnikat, opět bude mít co se činit aby další výdaje uhradil. Je jen s údivem, že se zákonem souhlasily strany KDU-ČSL a US, chtějí snad jejich hlasy v nastávajících volbách?
0/0
13.3.2002 13:30

Popelka

Zvýšení platů?
Prej zvýšení platů, stejně je to bída, člověk aby dál bral úplatky.
0/0
13.3.2002 12:39

Budulínek

Re: Zvýšení platů?
Okolik by jste chtěl pane Popelka zvednout plat, aby jste nebral úplatky?
0/0
13.3.2002 12:44

Popelka

Re: Re: Zvýšení platů?
No já dělám na malém nejmenovaném úřadě, ale chtěl bych plat jako mají ministerští úředníci, neboť musím živit a šatit jednu manželku, dvě milenky a tři děti.
0/0
13.3.2002 12:51

Lada

Re: Re: Re: Zvýšení platů?
Sakra , proč jenom nejsem úředník. Lidi by mě podlézali (občas i něco podstrčili), a připadal bych si jako king. Začnu na tom pracovat.
PS: pošli info kde se nejmin dělá, přeci se nenadřu
0/0
13.3.2002 13:11

mates

Re: Re: Re: Re: Zvýšení platů?
Proč nejseš úředník ? Ono je totiž docela pravděpodobné, že by tě na žádný úřad nepřijali. A pokud náhodou ano, tak s takovým přístupem, který bys evidentně chtěl zastávat, by tě hodně rychle vyhodili.
0/0
14.3.2002 12:54

Ape

Re: Zvýšení platů?
Kvalita sluzeb - to si pochaluji. Rad Vam zaslu naskenovanych par tisicovek. Elektronicka komunikace je preci krasny vynalez.
0/0
13.3.2002 14:32

JADA

to se to bude úřadovat za naše peníze
0/0
13.3.2002 12:30

Krtek

hurááááááááááááááááááááááááá
Tak jo, ale hezky ubereme množství úředníků, prodloužíme úřední hodiny do 19 hod. a na 5 dní v týdnu, úředníci nám pomohou vyplnit formuláře v rámci vlastní iniciativy, na úřadě dostanu při čekání nad 30 min. kávu, to by bylo úžasné  Ale asi to tak vypadat nebude, takže kdo má rozum bude proti takovému mrhání daněma. Dyť jde motivovat i opačně. Kdo nepracuje dobře - peníze dolu
0/0
13.3.2002 12:12

ppetr

Re: hurááááááááááááááááááááááááá
s tim ubranim uredniku bych souhlasil.nekdy se,ale tech uredniku musim zastat.kdo z nas by dokazal nejakymu dementovi neustale vysvetlovat jak ktere lejstro se ma vyplnovat.ja bych na to nervy nemel.uvedomte si vsichni laskave,ze urednik pouze dodrzuje LITERU ZAKONA.nedivte se potom,ze poslanci TVORI nesmysly,ktere ourada musi dodrzovat.STEZUJETE SI NA NESPRAVNEM PISECKU.uvidim jak to dopadne po volbach.jedina rada je, volte schopne poslance,aby jste nemuseli chodit na URADY.
0/0
13.3.2002 13:49

Tomáš

At si ...
Kdyby v citované soukromé sféře opravdu tak dobře platili, tak by nastal kýžený stav - úbytek úředníků. Vzhledem k tomu, že na úřadech je úředníků dost, mám za to, že to s jejich platy tak špatné není.
0/0
13.3.2002 12:04

Lada

Re: At si ...
Souhlas, množej se jak krysy.
 
0/0
13.3.2002 12:45

Lada

Co je to za hovadinu?
To by mě zajímalo, kdo bude rozhodovat o tom , že "lépe pracují". Jako obvykle asi oni samotní, po vzoru poslanců. To bude nádhera. Taky bych si jednou rád rozhodoval o svým platu.
Ochotnému úředníkovi bych dal klidně dvojnásobek, no setkal jsem se zatím s dvěmi takovými případy, ostatní jsem evidentně otravoval.
0/0
13.3.2002 11:35

Snehulak

hm..
tak mam pocit ze jedinym efektem bude to ze nas urednictvo bude stat vic... Co se statni spravy tyka, zkusil bych jiny ozdravny proces - pozadavky na vzdelani podle mista, kdo nesplni, preradit na misto na ktery staci, pripadne vypoved. Redukce soucasnyho stavu, pridano dostanou urednici kteri budou zastavat navic praci za jinyho propustenyho, pripadne pomernou cast - co si budem povidat, stacilo by malinko pridat a to co dneska dela celej aparat by snadno zmakla tretina lidi. Odriznout uredniky od jednani obcanu 'v soukromi', tak aby do styku s lidma prisli nejlip jenom na prepazkach, kde lze snaz kontrolovat korupci a zbytecy prutahy. Pravidelny kontroly uredniku pomoci 'provokateru' - kontroloru kteri se budou vydavat za obcana s problemem... Jeste bych dokazal vymyslet par veci ktery by nic nestaly a aparat by uvedly do prijatelnyho stavu..
0/0
13.3.2002 10:19

seedee

Těžký život úředníka
1) Jsme nazýváni komunistickými strukturami, i když já jsem nastoupil do úřadu v roce 1994 po vojně coby absolvent. 2) Umím plynně 2 světové jazyky, ale tyto jsem ve své práci nikdy neupotřebil a navíc, povětšinou je jednacím jazykem dle zákonů čeština. 3) Klienti - občané se domáhají vstupu na pracoviště i po úředních hodinách (pro nás pracovní den nekončí) s tím, že jsme tady pro občany (na dveře banky, lékárny nebo pošty si to nedovolí). 4) Prodělaná školení (dle zákonů) nás učí memorovat paragrafy. Vzhledem ke složitosti zákonů, které se navzájem překrývají ani nejsme schopni se v nich orientovat. 5) Za perfektně odvedenou práci (kterou musím kolikrát vypracovávat i o víkendech) dostanu stejně, jako kolega, který nehne prstem. 6) Hlavní slovo při rozhodování má povětšinou starosta nebo radní, který se montuje do všeho. Omluvou je mu průpovídka, že přece musí přece vědět, co se mu v obci děje. 7) Starší úředníci zůstávají na svých postech jednoduše proto, že nikdo nemá chuť to dělat a absolventi nastupují na úřednická místa za směšnou tabulkově odvozenou mzdu. kterou u soukromé firmě nebere ani člověk zametající dvůr. 8) Podle platných zákonů z 1O papírů vytvářím jedenáctý, a to je ubíjející. 9) Pokud v úřední den naberu i 50 žádostí a v mimoúředním dnu mi přijde poštou dalších 200, opravdu nemohu mít úřední dny po celý týden. Někdo tu agendu musí zpracovat a my nemáme písařky, jako např. úředníci v Německu nebo ve Francii. A perlička na závěr: občanovi žadateli jsem vysvětlil v půlhodinovém monologu, co musí předložit k žádosti (dle zákona), kam by měl dojít nejdříve, co ho to bude stát, na papíru jsem mu předložil důležitá telefonní čísla, úřední hodiny institucí, které muí navštívit. (tot všechno bohužel nařizoval zákon a ne úředník). Pro jistotu jsem mu to zopakoval a dal jsem mu svou navštívenku s tím, že se může kdykoli zeptat. Jeho odpověď byla, že jsem vymaštěnec. !!!!
0/0
13.3.2002 10:19

Krtek

Re: Těžký život úředníka
Věřím, že to není lehké, pokud je člověk slušný, ale takových moc není.  Běžnou mojí zkušeností je např. dohadování naprosto arogantního úředníka o tom, že nemám vyplněné dvě kolenky v dotazníku, protože jsem nevěděl co tam chce napsat, abych se po půl hodině dozvěděl, že ten formulář stejně dávno neplatí, že ale novej nemá
0/0
13.3.2002 12:16

V tom zakone mi neco chybi.
A to neco je kontrola kvality prace uredniku a patricne postihy v pripade jejich selhani. Ma-li tedy mit urednik odstupne ve vysi peti mesicnich platu, mel by v okamziku selhani platit pokutu take ve vysi peti mesicnich platu. A pokud by se urednik choval k lidem arogantne, mel by byt vyhozen okamzite bez nahrady a bez odstupneho. Osobne jsem se stal "obeti" takovehoto selhani urednika. udu konkretni, bylo to na Magistrate v Opave. Tam mi bylo za mymi zady zmeneno trvale bydliste aniz bych o to pozadal a aniz bych to dovolil. Cele se to odehralo jenom proto, ze moje matinka zjistila, ze jaksi mela dlouhou dobu spatne nahlasene trvale bydliste a chtela to dat do poradku, a to nejen u sebe, ale i u svych synu. No a ja jsem byl v te dobe dlouhodobe v zahranici. Urednici vytykam to, ze tuto zmenu dovolila bez meho souhlasu. Podotykam, ze jsem mel kvuli tomu jenom neprijemnosti. Myslim, ze vize pokuty nebo vyhazovu by mohla byt dostatecna motivace k lepsim vykonum.
0/0
13.3.2002 10:15

Zbynda

Podivná logika
Připadá mi to zvláštní : pracuješ špatně? Dobře , tak ti zvýším plat aby jsi pracoval líp.
0/0
13.3.2002 10:06

Tomáš

Úředníci
Horem dolem se tu na ně a na jejich kvalitu nadává, ale je to uzavřený kruh - proč by měl úředník podávat lepší výkony, než za jaké je placen? Představa, že na úřadě bude sedět špička ve svém oboru, která bude vždy příjemná a úslužná, a přitm bude pracovat za šestou tarifní třídu a nenechá se znervóznit tím, že kolega ze školy bere u soukromníka 10x tolik, je lichá. Stejně jako představa, že se stát obejde bez úředníků. Problém není totiž v přijatém zákonu, ale v tom, že se bude obcházet. Bohužel to není problém pouze tohoto zákona ...
0/0
13.3.2002 10:01

seedee

Úředníci
0/0
13.3.2002 9:48

Káča , Beroun

Takže předpokládám dobře, že když teď budou vzdělanější, stihnou té práce víc a rychleji, bude úředních dnů v týdnu pět? Anebo se to naopak zúží jen na jeden? Myslím, že pokud chtěl státní úřední šiml udělat něco pro občany (myslím, tím třeba zrušení názvu úřední den a fungování stejné jako všude jinde,denně), tak tímhle zákonem to tedy moc nevyřešil. Nebo vlastně ano, jak pro koho.
0/0
13.3.2002 9:39

Jarka

Výborně!
Až Špidlům dojde, že by bylo potřeba úřednictvo omezit, flákače přiškrtit a umožnit snížení ceny práce ve fabrikách a UMOŽNIT FIRMÁM, co se živí vlastní prací, aby také mohli udělat něco pro SVOJE DĚLNÍKY!!, tak to bych uvítal. Tato vláda se holedbá, že dělá pro lidi, měla by se přiznat, pro které. Ty co pracují a produkují výrobky zašlapává čím dál tím více do bahna. Úředník tento stát neuživí, tak mu nasypte! Hrůza, že to podpoří "pravicová" Unie svobody. Pomalu ale jistě se staneme státem, kde každý bude za hovno brát tu podporu, tu příspěvek, ale jak dlouho? Řeknu vám milý parlamente k této věci: běžte už do prdele!
0/0
13.3.2002 9:35

milan

ještě poznámka
S přidáním platů pro úředníky bych souhlasil jedině v případě, že by to udělali stejně jak u učitelů a zdravotníků: Seberou jim na osobním hodnocení to, co jim přidají na platu.
0/0
13.3.2002 9:34

Petr_Vikomt

Re: ještě poznámka
Stalo se to přesně tak. Co nám přidali na platě, to nám vzali na osobním hodnocení. Plat nám tedy zůstal stejný. Ale ceny elektřiny, plynu se například zvedají, i když distribuční firmy mají miliardové zisky...
0/0
26.4.2002 12:07

milan

Úředník- náš pán
Jsem rád, že se začalo mluvit o úřednících. Zkušenosti mé známé při získávání razítek pro povolení stavby domku jsou odstrašující (MU Jablunkov) - arogance a hloupost, člověk s vysokým vzděláním si po takovémto jednání začíná myslet, že bude muset nastoupit znovu do 1.třídy ZŠ. Plat úředníků by měl být závislý mimo jiné na spokojenosti občanů a toto by měla být hlavní složka platu. V současné době aby asi většina chodila domů bez peněz.
0/0
13.3.2002 9:27

Věra

Re: Úředník- náš pán
Správně. A měla by chodit bez peněz. Protože to vypadá v současné době, jako my tady byli pro ně a ne opačně. Stačilo mě před vánocemi, když se najednou objevilo v baráku nařízení, kdy si všichni nájemníci (státních bytů) museli vzít na den dovolenou, že firma FURTSERVIS bude nastřelovat na topná tělesa měřiče tepla. Nikdo nás, nájemníky z Radnice nesezval dopředu, aby nám toto objasnil. Striktní, arogantní nařízení a je to!!!! Firma skutečně přišla, je to soukromá firma, proto jak se říká "makali" - zřejmě měli s Radnicí Smlouvu a z radnice zase někdo dostal tučnou provizi (vše propojení - Radnici zbyly peníze, které musela do konce roku utratit a Firma se rozdělila.. jak úchvatné). Ale to nic, vzalal jsem si dovolenou a když k večeru napustili vodu, mě tekl radiátor. Velmi. Byla to havarijní věc.. A firma mě nutila, abych ze svého pevného telefonu volala havarii. Odmítla jsem, ať ji zavolají oni. Stalo se, ale jaké bylo mé překvapení, když mi vedoucí havarijní služby, která je 24 hod. v pohotovosti odpověděl. Teď nemůžu, jsem ve městě... A byl zřejmě na svařáku, byly totiž předvánoční trhny. Marné bylo, vysvětlovat mu, že mám dovolenou a příští den si budu muset vzít další den, zkrátka pověsil.... Když jsem vše oznámila na Radnici, řvali na mne (a jsem žena), jako na negramotného debila... TITO LIDÉ NEMAJÍ NA RADNICI VŮBEC CO DĚLAT. JSOU TO BÝVALÍ KOMUNSTIČNÍ BASTARDI...
0/0
13.3.2002 9:33

Nazdárek

Re: Re: Úředník- náš pán
Radil bych trochu víc uplácet, pak jde vše daleko snadněji . . . :-)
0/0
13.3.2002 10:30

Bubák

Re: Úředník- náš pán
Já mám také zkušenosti se získáváním stavebího povolení, naštěstí zcela odlišné.
0/0
13.3.2002 10:13

milan

Re: Re: Úředník- náš pán
..asi bychom je všechny neměli házet do stejného pytle. Hodnocení ze strany klientů by bylo velmi přínosné...
0/0
13.3.2002 10:36

Starver

Re: Úředník- náš pán
Pánové, vy jste úplně mimo... Taky jsem žádal o stavební povolení a bylo to v pohodě. Jednání jednoho úředníka dokáže jistě otrávit život i třeba mnoha lidem, kteří od dotyčného úřadu něco potřebují, ale je přece možné si stěžovat, ne? Každý člověk za přepážkou má svého šéfa a když už z vás někdo dělá blbce, bylo by dobré, aby někdo věděl, že ten úředník buzeruje lidi. Co mne štve, je, že si každý všímá chování nabubřelých ouřadů a nikdo nevidí ty *******, kteří si myslí, že ten úřad založili jen pro něj... Tohle nemyslím adresně, ale protože "na druhé straně přepážky" pracuju, vím, o čem mluvím.
Viděl bych to takhle, ať udělají ze státní správy "lepší" místa a každého, kdo nebude splňovat požadavky dané zákonem a etickým kodexem, bez milosti vyhodí. Pak si každý rozmyslí, jestli dá lidem důvod, aby si na něj stěžovali, nebo ne.
0/0
13.3.2002 11:28

Jan

Óuřad
No nakonec proč né. Je to z našich daní tak proč to nerozházet. Možná by za to mohli ještě kupovat tmu. te´d už je ráno hrozně brzo světlo. Na úřadech se stejně nic nezmění, ty babizny tam budou ty svoje prdele dál uspěšně válet po drahých židlých, číst ženy a životy, diskutovat o esmeraldách a každého kdo přijde s pěkně otráveným ksichtem posílat z kanceláře do kanceláře pro formuláře a kolky. Jediné pozitivní na celé věci je to že ty obludy uvidíme o tejden míň. A my co Bibione nejezdíme od nich budeme mít těch 5 tejdnů pokoj.
 Je to svinstvo a předvolební sračky. Hajzlové to sou, hajzlové všech hajzlů futrály
 
0/0
13.3.2002 9:11

jaspis

Prosba
Prosim, nevite nekdo o soukrome firme, kde si budu !SAM! urcovat vysi platu bez ohledu na vykony? (jaka bude zpetna kontrola lepsi prace?!?)
0/0
13.3.2002 9:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.