Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O dekretech bude jednat Štrasburk

Václav Klaus sice navrhl, aby si Česko nechalo Benešovy dekrety mezinárodně pojistit před vstupem do Evropské unie, možná to však nebude zapotřebí. První mezinárodní institucí, která se tak jako tak bude takzvanými Benešovými dekrety zabývat, je totiž Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Nebojme se
Až nás odškodní Svatá říše římská a Vatikán za zpunktované křižácké výpravy, odškodníme poškozené při husitských spanilých jízdách. Až nás odškodní Habsburská dynastie za konfiskace po Bílé hoře, odškodníme defenestrovaného Martinice a Slavatu. Ba i na písaře Fabricia se dostane. Až nás odškodní Švédové za rabování ve 30-ti leté válce a Rakušané za vpád Pasovských do Čech, Prusové za ukradenou Lužici a Slezsko, a Němci nahradí všechny škody napáchané za 2. svět.války a vrátí jen tak například ukradené insignie Karlovy university, až Heydrich dá na svoje náklady opravit Karlovu korunovační korunu, která mu vypadla z pracek, najdeme pak jistě dost prostředků na napravení všech křivd. Nebojme se opravit dějiny. Zrušme Bulu sicilskou, Dekret kutnohorský ,kterým Václav IV také vyhnal Němce (z university), Majestát Rudolfa II, Obnovené zřízení zemské, atd.,  Versaillskou smlouvu a venkoncem Benešovy dekrety. Všechny tehdejší právníky, kteří je formulovali, prohlašme za pitomce a za největší kapacitu na právo a historii ustanovme sokolníka Emila. Pak začne konečně svítat nad velkou louží. Sokolník Emil s tím vším už začal. Budiž to důkazem, že u nás nevládne, jak někdo napsal, jen přízemnost a lenost.
0/0
7.3.2002 10:41

Emil

Re: Nebojme se
Kdybys nebyl přízemní a lenošný, tak už máš ty dekrety dávno přečtené a memeleš zde zbytečně nesmysly. Nejde o to zrušit Benešova dekrety " ex tunc " od doby, kdy byly přijaty, ale " ex nunc " tedy od nynějška. To by navodilo právní prostředí pro vstup do EU a zároveň by nám to dalo prostor pro případné odškodnění těch, kterým byl konfiskován majetek v rozporu s BD. Ale to by byla naše svobodná vůle, která by vycházela vstříc odškodnění našich občanů Němci třeba za to, že jich 45.000 dobrovolně pracovalo v Říši. Jenže toto tvá vypitá makovička asi nepochopí.
0/0
7.3.2002 13:16

Jan

Re: Re: Nebojme se
Kdybys nezačal vnímat a myslet  " ex nunc " tedy od nynějška, tak by ses už dávno dozvěděl, že dekrety Beneše se nebudou rušit, protože jsou "vyhaslé" tedy v této době neaplikovatelné, ale měly ve své době svůj význam. EU nevidí v dekretech problém, ty ano. Nemyslím si, že na tvém problému valně záleží. Tvoje vypitá makovička se mně líbí. Asi to sokolníku často slýcháváš.
0/0
7.3.2002 15:36

Emil

Re: Re: Re: Nebojme se
Velký mysliteli. Musím ti s politováním oznámit, že tvé vědomosti o problému sice vyhasly, ale Benešovy dekrety bohužel platí dál. BD jsou součástí našeho právního řádu a jsou proto kdykoli aplikovatelné. Tu větičku o neaplikovatelnosti jsi někde zaslechl a pouze ji bezmyšlenkovitě omýláš tak, jak si to její tvůrci zřejmě přáli. V poslední době se náš stát bohužel o BD ne jedou opřel, čímž fakticky dokázal jejich stálou platnost, chceš- li nevyhaslost (např. v souvislosti s odvlečenými bývalými občany SSSR)a vzbudil tím takový rozruch v zahraničí, že ministr Kavan musel požádat renomované právníky, aby problematiku kolem BD znovu posoudili. Jsem sám zvědav, k čemu dojdou. Skutečnost je prostě taková, že Němci a Maďaři mají v naší zemi druhořadé postavení a mohou kdykoli přijít o svůj majetek. Před dvěma dny měl Karel Hvížďala pozvané v TV dva historiky a tam tato skutečnost rovněž zazněla. Jen tak pro pořádek, pojem vyhaslý je stejná kravina jako pojem Česko. Běžně se užívá, ale nemá to žádný právní význam. PS. Už dlouho jsi mi nevyprávěl o tvém strýci, jak nese na jedné ruce své tři děti jak sokolíky a závodí s babičkou a dědečkem, kdo bude dříve v nádražním provizoriu. Kdo to vlastněn tenkrát vyhrál?
0/0
8.3.2002 10:11

Jan

Re: Re: Re: Re: Nebojme se
pojem vyhaslost v souvislosti s BD použili právník Cyril Svoboda, který na vys.škole to právo vyučuje.  Nepochybuji o tom, že Emil, výkvět našeho sokolnictva problému rozumí lépe. Proč já se tady snažím sokolníku, napsal jsem ti včera (viz dole) odpověď, ve které jsem ti vysvětlil proč si pleteš babičku se Sultánem a Tyrlem a káně s vrtulníkem a tys místo reakce v opilosti usnul. Nevím, koho měl tvůj Hvížďala pozvaného, asi lidi podle svého gusta, protože soudě podle nedávné debaty v rádiu kokot je to náramný. Lovu zdar!
0/0
8.3.2002 11:05

Emil

Re: Re: Re: Re: Re: Nebojme se
V hulvátství a a hlouposti s tebou soutěžit nebudu, určitě bys vyhrál, ale doporučím ti Karla Hvížďalu, s ním by sis určitě rozuměl. Pozdravuj Cyrila Svobodu a už mě neotravuj.
0/0
8.3.2002 11:24

Spravedlnost

Reakce
Kdyz uz se chteji Nemci, Rakusaci a spol. vrtat v dekretech, navrhuji reseni: zacit od nich pozadovat nahradu skod, ktere byly zpusobeny obema valkami + rakouskou monarchii, jiz jsme byli soucasti. Kdyz vrtani do historie, tak at to stoji za to. P.S. Nase naroky by byly mnohokrat vetsi a mohli bychom na tom  slusne vydelat (penize by lehce smazaly vsechny dosud vytvorene schoodky i ty budouci)
0/0
7.3.2002 10:23

Jirka

Zaplať Bůh za dekrety prezidenta republiky
Buďme rádi,že dekrety byly vydány a poválečná situace mohla být nějakým způsobem řešena.Kdo mluví o jejich rušení připomíná psychopata,který by přišel s nápadem zrušit třeba Zlatou bullu sicilskou z roku 1212,nebo Toleranční patent z roku1781.Takové kreatury je třeba odbýt jednoznačným argumentem a nepřipouštět diskusi jinou,než historickou. A různí Danubiové ,Jedermannové a Doležalové,nechť si uvědomí,co by se asi dělo v pohraničí v době znovusjednocení německa,kdyby nedošlo k odsunu.Tím nechci omlouvat zvěrstva, ke kterým v roce 1945 z české strany tu a tam docházelo.Ale srovnávat nás s Němci v tomto přece jen nelze.Ostatně,válku nezačali Češi,pohraniční území ve své většině nikdy součástí německa nebyla a kdo chtěl do říše,tak se tam konec konců nakonec dostal. Jiří Pondělíček
0/0
7.3.2002 1:14

Emil

Re: Zaplať Bůh za dekrety prezidenta republiky
Jirko, jestliže chceš diskutovat o BD, musíš si je nejprve přečíst. BD se totiž vůbec nezabývají odsunem Němců z našeho území ani problematikou státních hranic. Z tohoto pohledu to vypadá, že ti různí Danubiové atd. mluví o voze a ty o kole. PS: To tvoje " tu a tam " představuje 20.000 až 240.000 zmařených lidských životů. Měl by ses nad sebou trošku zamyslet.
0/0
7.3.2002 8:32

Jirka

Re: Re: Zaplať Bůh za dekrety prezidenta republiky
Nazdar emile, já vím že odsun sám nebyl proveden na základě dekretu,to jsem se asi trochu šířeji rozepsal.Tuto námitku beru.číslo 20 000-240 000 je samo o sobě dost divné nemyslíš?Pravdě blíže je spíše to první než to druhé.Viz práce J.Křena coby člena historické komise.To druhé číslo vzniklo pouhým porovnáním před a poválečných statistik a obsahuje tedy padlé příslušníky wehrmachtu,oběti holocaustu a pod.Ostatně ne všechny oběti se dají připsat na vrub poválečnému násilí.Své sehrály sebevraždy a epidemie.Ale schválně se do literatury musím ještě podívat.A ještě něco,ono to násilí zdaleka nebylo všude,zdaleka nemělo všude tak drastickou podobu takže to tu a tam sedí.A ještě by stálo za to porovnat co se dělo v jiných evropských zemích,kde se kolem toho zdaleka takový cirkus nedělá a docházelo ke ztrátám na životech daleko větším.Viz Francie.
0/0
8.3.2002 23:32

Bubák

Beenešovy dekrety, odsun němců a restituce.
Nedávno jsem si kladl otázku proč byl problém Benešových dekretů znovu vytažen z hlubin dějin. Dnešní generaci voličů tento problém do velké míry netrápí, natolik aby o něm museli číst každý den v novinách. Žijících lidí přímo postižených těmito zákony není dnes mezi námi mnoho. Zprvu jsem myslel, že se jedná o populismus a zástupný problém politiků, lačných moci a neschopných řešit jiné problémy. Ovšem proč by řešili problémy, kterým naše generace již nerozumí. V sobotní MfD jsem však narazil na článek o restitucích majetku jednoho šlechtického rodu a byl jsem o něco moudřejší. Česká republika vlastní značný majetek zabavený v poválečných letech. Tento majetek byl restituován avšak pouze majetek znárodněný po roce 1948. Snaha o zrušení Benešových dekretů je snahou o posunutí této hranice před rok 1948 či 1946. Nakolik se této hry účastní naše média si netroufám odhadovat, ale vytrvalé spojování Benešových dekretů s odsunem sudetských němců, je více než podivné.  Zřejmě se snaží navodit příznivější atmosféru pro provedení těchto změn, nic jiného mně nenapadá.
Nenechme proto zavládnout nacionalistické vášně, nejde o revizi výsledků druhé světové války, ani o spravedlnost či křivdu při odsunu sudetských němců. O co jde? O peníze, o majetek, který by měl či neměl být navrácen.
0/0
6.3.2002 17:01

Emil

Re: Beenešovy dekrety, odsun němců a restituce.
Došlo ti to dost pozdě, ale přece. Raději mi vysvětli, co je špatného na tom, že by byli odškodněni ti, kterým byl konfiskován majetek v rozporu s BD, a to do roku 1948?
0/0
7.3.2002 8:16

Jan

4+2
Když probíhala jednání o sjednocení Německa, Polsko si vynutilo účast na tomto jednání (tzv. 4 + 2) a podmínilo svůj souhlas definitivním uznáním hranice Odra- Nisa bez dalších nároků Němců. Co v té době udělal ten, o němž Karel 4 nechce ani mluvit? Neudělal nic, kromě toho, že se omluvil sudetským Němcům. Polsko  má od té doby klid a naše republika nekončící problémy. A stále se najde ještě mnoho takových, kteří před Havlem Dobrotivým v úctě stepují.
0/0
6.3.2002 15:48

Emil

Již svítá nad velkou louží.
Když jsem před časem napadl Benešovy dekrety, byl jsem sám voják v poli. Dnes už si tak nepřipadám. Zdá se, že lidé začínají přemýšlet.
0/0
6.3.2002 13:23

Jan

Re: Již svítá nad velkou louží.
Já už je taky napadám. Stály za h...o. Měli se podle nich odsunout nejen všichni kolaborující Němci, ale i všichni Emilové.
0/0
6.3.2002 15:37

Emil

Re: Re: Již svítá nad velkou louží.
Kdyby jsi Benešovy dekrety četl, tak by jsi věděl, že se odsunu Němců z našeho území vůbec netýkají. Zařadil jsi se takto do průvodu hlupáků, kteří hovoří o něčem, o čem nemají elementární znalosti.
0/0
7.3.2002 8:43

jirka

Re: Již svítá nad velkou louží.
jedte se podivat do israele a pak se jeste jednou zamyslete jestli nezmenite nazor. Co by dostal muj stryc kdyz ho v 38 vyhnali z Duchcova, se tremi detmi na ruce,ruksakem na zadech,kdyby valku vyhrali Nemci? Omluvil se nekdy nejaky Nemec za obsazeni Sudet a pak celych Cech ? Kdo umoznil ze se Rus dostal do srdce Evropy ? Tak si je zase natahnete zpatky !
0/0
6.3.2002 16:59

Emil

Re: Re: Již svítá nad velkou louží.
Těm nesmyslům co zde prezentuješ, ani sám nevěříš. Mnichovská dohoda stanovila, že odsun čechů z oblastí s převážnou většinou osob německé národnosti bude proveden během 6ti měsíců. Z těchto oblastí se stáhli především státní zaměstnanci, kteří přišli o svou práci nejdříve. Bylo to celkem asi 100.000 osob, ale dalších 800.000 Čechů tam zůstalo. V tomto světle je historka o tvém strýci, který stačil v tom fofru vzít pouze ruksak a 3 dítka, která mu naskákala na ruku jak sokolníkovi, poněkud úsměvná. Jinak platí to samé co jsem napsal Janovi.
0/0
7.3.2002 9:14

Jan

Re: Re: Re: Již svítá nad velkou louží.
Tvoje drzost začíná gradovat. Co to znamená pro tebe pojem " Z těchto oblastí se stáhli "? Moji prarodiče se nestáhli, byli vyhnáni. Do nádražního provizoria. Četl jsem v posledních letech celou řadu očitých svědectví, jak vyhnání Čechů probíhalo, o sokolnictví v nich nebylo ani řeči. Chtěl bych se stát svědkem, jak tě někdo "stahuje" z tvého domova. Trvám na tom, že tě do průvodu Sudeťáků měli zařadit taky.
0/0
7.3.2002 10:00

Emil

Re: Re: Re: Re: Již svítá nad velkou louží.
Mám takový pocit, že moc piješ. Kdo vlastně z toho pohraničí odešel? Tvůj strýc se svými sokoly nebo tvůj děda s babičkou? Kde ale nechali vnoučata? Že by je zapoměli v tom nádražním provizoriu? Ať je to jak chce. Měli štěstí, že se k nim Němci, kteří dělali jen to, k čemu je Mnichovská dohoda zavazovala, nechovali jako české RG k Němcům, jinak by byli již 64 let mrtví a ty bys tu vůbec nebyl.
0/0
7.3.2002 12:56

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Již svítá nad velkou louží.
Teď jsem tě, ty Emile jeden přistihl, že komunikuješ nalitej. To není od od tebe hezký. Já jsem si schválně abych ti mohl psát, ještě ani nenalil! Ty už ani nevíš , na koho a co reaguješ a popletl by si v tomhle stavu nejen babičku s vnoučaty, ale i káně s vrabcem. PS: Vzpomeneš si. vo čems to vlastně psal, vo dekretech Benešovejch ? No tak promiň, já píšu vo Dekretu kutnohorským. Na zdraví, sokolníku!
0/0
7.3.2002 15:48

Stan

Re: Již svítá nad velkou louží.
pokud te to potesi,podobnych priblblych kolaborantu jak jsi je vice o ty neni u nas nikdy nouze.Treba doufas ze budes moct jednou zase vyndat ze skrine zahnedle holinky tveho dedka.
0/0
8.3.2002 16:27

JSI

Sudetenland
Je zapotřebí připomenout dva výroky říškého premiéra zemí na říské radě zastoupených v době Rakouskouherké monarchie pana Taafeho: Když byl dotázán co jistému návrhu zákona řeknou Deutschboehmen (sudetští Němci) odvětil: ¨ "Co já vím jaká je největší hloupost na světe ?¨ Druhý jeho výrok se týkal komunikace s touto populací: "s každým člověkem na světě se dohodne vyjma s Deutschboehmen (se Sudeťákem)" tyto věty prohlásil člově, který byl 16 let ministerským předsedou císaře a krále Františka Josefa.
0/0
6.3.2002 12:27

Karel 4

Přestat blábolit !
Vyzývám vládu ČR (je přeci našim zaměstnancem !!!) konečně se seriozně zabývat problémem , který nespočívá v dekretech prezidenta Beneše, ale v jasné mezinárodně fundované interpretaci Postupimských dohod a dekretů prezidenta Beneše. Laskavě dejte dohromady tým právníků znalých mezinárodního práva a historie ať přesně stanoví dnešní váhu skutečností, které se udály koncem války a platnost právních důsledků z výše uvedených dokumentů vyplývajících. Vláda ČR ať laskavě s plnou vehemencí se obrátí na vlády všech evropských států ale ne se bláboly na úrovni Haidera, Stoibera a žel i Zemana, a prosadí konec tohoto štvaní (pod zámínkou lidských práv jde o něco uplně jiného, viz. začalo to Temelínem, jaké to má pokračování) a případně proti těm, kteří budou pokračovat, vystoupí se žalobami před mazinárodními soudy. Vládo ČR za co Tě platíme ??? To musíme mít pořád plné kalhoty ? ale s plným zdůvodněným právním vědomím o věci. Mimo jiné pan Beneš je pro mně vždy PAN prezident Beneš, co žel nemohu říci o jistých jeho nástupcích, o tom na kterého myslím nemluvě.
0/0
6.3.2002 9:33

objektivni Cech

Re: Přestat blábolit !
Ano, prestat blabolit a zacit rozbor toho co se stalo. Pouhym vykrikovanim "my si republiku rozbourat nedame" se vec nevyresi. Je politovni hodne , ze se o cele zalezitosti behem komunistickeho rezimu nemohlo mluvit a ted nas kauza uderila neocekavane. Pouhym odmitanim dialogu si zpusobime vic problemu , nez si mnozi pripousti. Cesi si svojim postojem skutecne vytvorili jakousi patou kolonu svych nepratel, Cechu zijici v zahranici kteri byli podobne jako sud. Nemci vyvlastneni a nyni se nazorove masivne spojuji s nimi. Cesi si musi uvedomit , ze tak jako Nemci ci Rakusane narozeni po valce , i oni musi nest odpovednost za denni v republice pred nekolika desetiletimi a nemohou se vymlouvat, ze oni u toho nebyli. S touto vymluvou neuspeli nasi nemecti sousede a neuspejem ted ani my. Paralela nacizmu a komunismu je prilis silna abychom ji nevideli. Ceske vyvlastnivani se delo na stejne ideove podstate jako to nacisticke. Kontinuita statu zahrnuje i odpovednost dalsich generaci a pouhe odmitani povede do pekla !!!
0/0
6.3.2002 10:38

RJ

Re: Re: Přestat blábolit !
naprosto souhlasim
0/0
6.3.2002 11:36

krok

takze
kdyz prvnim mestem byl Mnichov, druhym bude Strasburg. V Mnichove to bylo v zajmu zachovani miru, ve Strasburgu to bude v zajmu lidskych prav. Atd...
 
0/0
6.3.2002 8:15

Black Magic

otazka na telo
Copak dekrety tykajici se konce valky, o to nejde. Jedna se take o dekrety z let 1946, 1947 a 1948. znarodneni cs obcanu. O tom se nejak dnesnim sudruhum nechce mluvit. Dalsi znarodneni bylo v 70.letech a 80.letech. Tehdy musel Dubcek a Husak velmi potichu vyplatit nektere castky za znarodneni, jinak nebude fungovat cesky vyvoz a protistrana to zarazi danemi. Jde take o Kanadu a dalsi. Staty se dohodly tak, ze to pujde na "mezistatni" urovni, takze nejake penize pretekly z kasy do statni kasy, ale lidi utreli hubu. Socialismus je geneticka choroba.
0/0
6.3.2002 7:37

petepak

otazka
Kdy budou odskodneni ti , kterym Cesi ukradli majetek po roce 48 a oni ziji v cizine ???????. Takovych je hodne . Cesi vy jste kradli dost a celou dobu.
0/0
6.3.2002 0:59

Ila

Re: otazka
Jsi idiot....
0/0
6.3.2002 8:27

petepak

Re: Re: otazka
.....a proc by mel byt idiot ? Jeho otazka je naprosto korektni a zapada do situace.
0/0
6.3.2002 8:33

Vlastička

Re: Re: Re: otazka
... idiot je proto, že například já jsem nic neukradla!
0/0
6.3.2002 9:52

petepak

Re: Re: Re: Re: otazka
Lidi stredniho veku v Nemecku taky nikoho neposkodili a presto Nemecko plati stale nekomu nahrady.
0/0
6.3.2002 10:18

Jan

Re: otazka
Jistě máš na mysli různé Buquoye, Lichtensteiny, Wallerode a další "výkvět" pobělohorské šlechty, která kdysi vyhnala tisíce rodin ze země, rozvrátila Země koruny české, za odměnu za podíl na vraždění u nás dostala nebo za hubičku koupila Ferdinandem II. (řečený Krvavý) zkonfiskovaný český majetek a teď se o něj hlásí zpátky, když předtím v r.39 vlály nad jejich majetky vlajky s hákovým křížem? Gott mit uns. Tím pétépákem budeš až do smrti.
0/0
6.3.2002 16:06

petepak

Re: Re: otazka
Z Cech odeslo velke mnozstvi lidi za svobodou a temto byl ukraden a nevracen majetek. Majetek od maleho pozemku az k fabrikam. To nedela narod , ktery o sobe tvrdi, ze je civilisovany. A mimo jine , odskodnite petepaky co jsou v cizine ?
0/0
6.3.2002 18:12

posledni emigrant

Navaro,
vcera byla nedele?Benesovy dekrety nebudou v jakekoli forme predmetem jednani."Evrope" pujde o zmenu ceskych platnych restitucnich zakonu ve prospecch "evropskych" sudetskych Nemcu. Sledujte zpravy, a pak piste.
0/0
6.3.2002 0:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.