Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecká doprava v USA? Noční můra

Zvýšená bezpečnostní opatření po 11. září proměnila leteckou dopravu v USA v boj nervů. Jen za posledních 24 hodin jsou hlášeny tři plané poplachy, které zkomplikovaly život desítkám tisíc cestujících. Horké chvilky si ve čtvrtek večer prožilo 378 pasažérů boeingu indické společnosti Air India, který doprovázely na přistání na letišti J.F.K. v New Yorku americké stíhačky F-15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

STROM

Pouze nazor
V prve rade,v L.A.detektor kovu nebyl ZAPNUTY a ne pokazeny.Proste ho nekdo nezapojil do site....Tak to bylo.....No a za druhe.Stihacky se posilaji,aby koordinovaly let,aby vystrasily teroristy,kteri je vidi-ti uz vedi,ze nejsou anonymni,nekdy se stane,ze pilot se zabarikaduje v kabine,ale kvuli poskozeni stroje-vysilacky nema moznost komunikace s letovou vezi,pilot letadla a stihacky se proto takto muzou dorozumet znakovou spec.reci pilotu,stihaci stroj je lepe ovladatelny a muze koordinovat drahu letu vetsiho letounu,...atd.....no a v neposledni rade muze samozrejmne uzit svych bojovych schopnosti a letadlo sestrelit.To se ale pouziva jen pri nejkrajnesich situacich.Divili byste se,ale je hodne plusu a je dulezite pri unosu letadla pouzit "doprovod".Ne vsichni teroristi si preji zahynout.Mnoho z nich to delaji pro urcitou vec-napr.propusteni nekoho z vezeni-,ale nepreji si umrit...Ja osobne si nemyslim,ze vsichni z 19 unoscu z 11.11 vedeli,ze jdou na smrt.Alespon ne do urite doby.Drogy a fanatismus dodelaly sve v posleni hodine.Dukazem toho je prave let,ktery spadnul v Pensylvanii.Ten byl ve vzduchu nekolik hodin.Nebyli zas tak silni na mozku....Dale vse naznacuje,ze dalsi uz nechteji umirat,jelikoz se nic dalsiho (chvalabohu) nestalo.Myslim tim vsude na svete..........To co se stalo,bylo-je-a-bude hrozne,ale USA si stim poradi.Bud se svetem a nebo bez nej.USA se ma az prilis rada......To se bohuzel o CR neda rict.......Ale nestydim se,takovy je prosty vyvoj......:-)
0/0
2.3.2002 17:11

payme

Stihacky ...?
Zajimalo be mne, proc tam tam armada v takovych pripadech posila stihacky.K cemu jsou ohrozenym pasazerum dobre ? Pripada mi to , ze jen hlidaji letadlo, kam si to miri. V pripade nejakeho umyslu ze strany teroristu by ty stihacky asi letadlo sundaly( v prevenci ohrozenych lidskych zivotu tech dole na zemi).Takze vlastne ani s letadlem letet nemusi,protoze tem na palube to stejne nepomuze. Sundat to muzou i stihackama ne leticama vedle letadla. (jak to asi pravdepodobne udelali 9/11 v Pensylvanii .....
0/0
2.3.2002 5:57

roxana

Re: Stihacky ... a taky debi*ni a vylhany clanek ...
  Ony ty stihacky plni funkci toho , co v CR neni moc videt ,  a to , ze se to bere vazne a ne se okolo toho jen keca , aby lidi meli pocit bezpeci .
   ,,(jak to asi pravdepodobne udelali 9/11 v Pensylvanii .....  ,,  kam ty na to chodis ....
      A nez zase neco placnes , tak o tom nejprve premyslej  , teda jestli muzes .
    Jeste k tomu clanku . To je jako opsano z Blesku  nebo z Novy  . Same polopravdy . Jak to se muze zverejnit , to nechapu . Kazdy delame nejakou praci ve ktere jsme bud dobri a nebo spatni . A takhle zprzneny clanek by se nemel obevovat v zadnem serioznim tisku .  
0/0
2.3.2002 17:12

Marcella

Re: Stihacky ...?
Pokud Vas to zajima, v pripade, ze letadlo prestane vysilat po dobu 2 minut, musi se (v USA to tak je, ale i jinde) okamzite informovat NORAD. To muze byt jednak pri unosu, ale i v pripade jinych, jako naruseni vzdusneho prostoru cizim letadlem. V tom pripade se vysilaji stihaci letouny, ktere, jak je uvedeno nad Vami v prispevku, se mohou dorozumivat vizualne a mohou, v pripade ze transmitovani je zastaveno, dokonce videt, kdo je v pilotni kabine.
Pokud se jedna o neumyslne naruseni vzdusneho prostoru, dotycne letadlo se "doprovodi" z teritorialniho prostoru. V pripade unosu je vse mnohem komplikovanejsi.
V utoku na WTC, letiste v Boston informuje NORAD o unosu az po 18 minutach vzletu letadla, teprve za 6 minut na to vzletaji F-15 z letsite Narodnich gard v Massachusetts, ze vzdalenosti 200 mili od New Yorku. Tato letadla dosahuji rychlosti 1,600/h behem 2 minut od startu, to vsak nepomohlo.
Totez platilo pro ostatni letadla, ktera se ucastnila utoku na druhou vez a na Pentagon. Posledni letadlo letici s nejvetsi pravdepodobnosti na Bily dum, nebylo vubec identifikovana po dobu 40 minut, teprve po te se vyslaly Fighting Falcons F 16, ktere s nejvetsi pravdepodobnosti sestrelili toto letadlo nad Pennsylvanii. Vzhledem k tomu, ze nejsou znamy zadne podrobnosti, je toto cista spekulace. S ohledem na to vsak, ze bylo oficialne zastaveno vysetrovani utoku 9-11, noviny se o nicem nezminuji a netazi se, vse je vice mene podivne. Pritom prave z tohoto letadla se ziskal tzv. black box, ktery by jiste zodpovedel par otazek.
Tim jsem odbocila, chtela jsem vsak rici, ze monitorovani vzdusneho prostoru je bezne a ucinne. Napr. lonsky konflikt mezi Cinou a USA, kdy Cinane prinutili pristat vyzvedne letadlo USA prave timto "doprovodem". Rusove celkem bezne narusovali napr. americky a kanadsky vzdusny prostor (obe zeme tvori NORAD), vetsinou vsak byli pratelsky doprovozeni zpet.
0/0
3.3.2002 7:41

Marcella

Re: Re: Stihacky ...?
k memu vlastnimu prispevku, letadla letaji v milich, takze 1,600 +  mili v hodine.
0/0
3.3.2002 7:47

Kveta

Re: Re: Stihacky ...?
Pekne vysvetleno, dobra prace. Dekuji za ostatni.
0/0
3.3.2002 21:45

Kveta

Re: Re: Stihacky ...?
Pekne vysvetleno, dobra prace. Dekuji za ostatni.
0/0
3.3.2002 21:46

Kveta

Re: Re: Stihacky ...?
Pekne vysvetleno, dobra prace. Dekuji za ostatni.
0/0
3.3.2002 21:46

Rastik

Vysledkom coho?
Nie su skor vysledkom americkej politiky?
0/0
1.3.2002 14:37

Vrana

Kontroly za to nemohou
Komplikace v letecke preprave neni vina intenzivnejsich a prisnejsich kontrol. Ty jsou jenom dusledkem existenece fundamentalistickeho dobytka.
0/0
1.3.2002 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.