Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Politici o daních říkají jen část pravdy

Udělat si z předvolebních hesel konkrétní představu, jak by vypadala výplatní páska a la Marvanová, Svoboda, Klaus, Špidla či Grebeníček, je nemožné. Rozhodovat se podle daňových vizí je tak velmi ošidné. Politici lidem v předvolebním vábení účelově tu řeknou jen část svých záměrů, tu zamlží dokonce většinu. Ani výška daní, tradičně jeden z hlavních volebních triumfů, není výjimkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

4. 3. 2002 14:35
dotaz
ODS si zase po 4 letech vzpomnela ze je do parlamentu nevynese tech par desitek tisic vyvolenych, ale spodina "z Kolbenky" co jezdi metrem.
V souladu se zavery analyzy zvolila jednoducha snadno zapamatovatelna predvolebni hesla utocici na prvni signalni divaku TV Nova a clenu klubu Planeta Nova (take mate psa Novaka a predplatne Blesku na 10 let dopredu ?) ,ktera si kazdy jouda s iq nad 60 zapamatuje a bude schopen pochopit.
Zajimave bude jestli ODS pristoupi take ke svazeni volicu na vlby jako delalo HZDS s cikanama na Slovensku nebo aspon uplacet volice za volbu te spravne strany, vzdyt lze jednoznacne specifikovat hodnotu jednoho hlasu s ohledem na volebni prispevky a moc, kterou lze nasledne pretavit do financni podoby ...
 
Ja sam jsem taky z Kolbenky, chodim na setkani s p. Klausem, libi se mi jeho nazory, kolikrat ani nevim proc a proste zjistuju ze mu tleskam, staci kdyz promluvi o snizovani dani a v ocich se mi toci usetrene $$$ jak u hrdinu z filmu Walta Disneyho
Uz se tesim na predvolebni gulas, chleb a hry
Ja uz vim koho budu volit
A Vy ?
 
0 0
možnosti

Marek

4. 3. 2002 14:32
re
Jediny kdo v tomhle state plati dane jsou lide s prijmy ze zavisle cinnosti. Vsechno ostatni jsou kecy,kecy a kecy. Zabalene do cehokoliv, sofistikovane oduvodnene, ale stale jen kecy. Podnikatele nemaji absolutne zadne zabrany, je to v podstate narodni sport co vsechno kdo hodi do nakladu a kolikate auto si jeste koupi radeji nez "to narvat statu do chrtanu". Podnikatele nemaji zadny respekt pred zakonem. V tomhle state se mi nechce zit, bohuzel nemam na vyber.
0 0
možnosti

Radko Ohnutek

2. 3. 2002 2:56
Kolik se vybere na danich?
Vyse dane a odpocitatelne polozky je hra o prizen volicu. Podstatne je , kolik se vybere. Zamestnanci, kterych je v CR vetsina dane musi platit, protoze jim je strhava zamestnavatel a zasila je primo statu. Problem jsou dane ostatnich a zejmena podnikatelu a firem. Vsude ve svete se podnikatele snazi snizit sikovnym ucetnictvim danovy zaklad na minimum, ale Ceska Republika patri k nekolika "skansenum", kde je podnikatele neplati vubec. Pokud nebude politicka vule, budou zakony takove jake jsou a ti kdo to umi a maji na to nebudou platit dane nadale.
Osobne neverim, ze 15% dani je rozumna vyse, ktera umozni vybrat tolik dani, kolik jich stat potrebuje. Ale nejsem odbornik a neznam cisla. USA ma maximum 40%, Kanada 46%, Nemecko 56%. Na druhe strane Svycarsko ma 18%. Nazor pana Spidly, ze ukaze bohatym neni moc chytry, protoze mnoho bohatych z Evropske Unie bydli ve Svycarsku, Monaku a jinych danove vyhodnych zemich a maji danove poradce, kteri jim radi, jak platit co nejmene. Ale podstata problemu je, ze za podvaneni pri danich se v Severni Americe zavira, v EU je to minimalne velmi nebezpecny sport a v Ceske Republice vyborna beztrestna zabava. A kdyz nahodou nektery drobny zamestnance financniho uradu nechce s podvadejicim tancovat, tak se jednoduse obvini ze zavadeni "socialistickych zpusobu" a slovo "socialsmus" je dnes u nas povazovano za horsi nez podvod nebo kradez.
Myslim si, ze je nutno spise resit legislativu a metodiku vyberu dani, rychlost soudnich procesu a obstaveni majetku atd.  Financni urady vedi kde jsou problemy a jak je resit, ale je vule zejmena v poslanecke snemovne?
Ziji jiz pres dvanact let v zahranici a muj nazor muze byt odtrzeny od skutecnosti. Nicmene jsem stale Cech, ale svoje penize (a to i ty, ktere platim na danich) bych ceskym politikum sveroval pouze s velkymi obavami. A to zejmena tem (a jsou to stale ta stejna jmena) z ODS, ODA a KDU, kteri uz dokazali "utratit" ceskym lidem mozna stovky miliard pri privatizaci, pomoci (nekdy asi i neumyslne) nekolika "podnikatelum" k miliardam a kdyz prislo na vec tak si "nic nepamatovali". Mozna, ze dnes veri tomu co rikaji, ale moji duveru jiz nemaji.
Jmenuji se Radko Ohnutek a moje travale bydliste je v Nemecku a prechodne v Kanade. Nemyslim si, ze je muj prispevek nutno uverejnovat, ale byl bych rad, kdyby se nekdo ve Vasi redakci zamyslel a pokusil se jit vice do hloubky problemy. Zaver, ze bezny pracujici usetri 300 nebo nic je asi pravdivy, ale konstruktivne neprinasi nic, pokud si odmyslim emoce lidi. Dulezite, je jak je mozne, ze jsme si prijali zakony, ktere vice mene legalizuji danove podvody, vime to a nic v tom nedelame.
Pozdravujte za me Maticku Prahu.
 
0 0
možnosti

Keramik

4. 3. 2002 11:37
Re: Kolik se vybere na danich?
Začnu reakcí na Vás... čísla, která jste uvedl jsou jen nejvyšší sazby a nemají téměř žádnou vypovídací schopnost. Rozhodující je celková daňová kvóta. Sám mluvíte o způsobu výběru daní... na rozdíl od Vás si ale nemyslím, že správnou cestou je důslednější uplatňování represe. Řešením je odstranění možností jak daně legálně švindlovat. A to se dá jen cestou co největšího zjednodušení... snížení počtu sazeb, vymýcení všelijakých odpočtů, vyjímek, atd. Jestli ta sazba daně pak bude 15 nebo 20 % to je sice také podstatné, přesto až na druhém místě. Zjednodušení daňové soustavy je skoro nutnost. A samozřejmě, že si dovedu představit kompromisy, např. více daňových pásem. Ale rozhodně raději nižší sazbu a bez odpočtů než vyšší sazbu s odpočty, což v vyjde příjmově/výdajově stejně ale je mnohem méně průhledné. Jen mám strach, že takovému řešení zabrání lobby daňových poradců.
0 0
možnosti

pudlik

1. 3. 2002 13:23
oh ta česká nátura
lobby daňových poradců, kteří budou bez práce a vedlejších příjmů se začíná ozývat.
0 0
možnosti

ppetr

1. 3. 2002 22:54
Re: oh ta česká nátura
kez by ta lobby tentokrat nezafungovala tak jak ma.
0 0
možnosti

Josef Radina

1. 3. 2002 13:20
Není na místě....
rozčilovat se. Není o čem diskutovat. Pansoudruh Tlustý, dal při televizní debatě jasně najevo, že vlastně ještě neví, jak že to vlastně bude. Slova , slova, slova, chce se mi říci s klasikem, ale to by bylo zlehčování vážné věci. To o čem se hovoří, zatím skutečně není o převratném kroku v daňovém systému, který bude mít vliv na ekonomiku. Spíše to připomíná staré, oprášené triky, které zabraly. Kuponová a hlavně rychlá privatizace,ekonomický zázrak, končící balíčky div ne, potravinové pomoci, mobilizace a další předvolební tanečky. Leonardo da Vinci kdysi dávno vyřkl myšlenku,:"Nečiníš dobře, když chválíš něco,čemu nerozumíš. Ale mnohem horší je, když to haníš." Bez solidních podkladů, nelze o myšlence diskutovat. Zkušenosti z minulých voleb, však varují! Tady asi nejde o myšlenku, ale o moc! Opravdu, ale opravdu, jde nám všem o mnoho. Někomu, jak vidno, z jeho pohrdání tupou veřejností, která bez ustání bude skákat na špek, právě jen o tu moc.
0 0
možnosti

Karel 4

1. 3. 2002 12:55
Mistrovství světa ve skoku na špek !
Přátelé snad si nemyslíte, že politikové chtějí snížit příjmy státu ! Z čeho by pak požívali tučná sousta svých prebend ! A tak mám dojem že se jedná o mistrovství světa ve vymýšlení těch nejneuvěřitelnějších slibů pro hlupáky, kteří jsou nezbytni pro jejich zvolení. A kteří jim opět sednou na sliby o nejskvělejší budoucnosti pakliže je zvolí, ale pak, hlupáku, poslužil si, neotravuj, nebo ti demokraticky ukážeme, kde má hůl konec ...
0 0
možnosti

BoB

1. 3. 2002 13:50
Re: Mistrovství světa ve skoku na špek !
Jedna vec je, ze se mi zdaneni nelibi. Druha vec je, jestli verim politikum, ze to zmeni ;-) Neverim. Ovsem MUZE byt pravdou, ze za uplynule volebni obdobi se dane MOZNA nedali zmenit, protoze vladni prasopes se (jak je z clanku videt) na pohybu dani nedohodne -- ODS chce (MOZNA!) rovne dane, CSSD (urcite :-)) chce zdaneni "tech hnusnych milionaru".
0 0
možnosti

laco

1. 3. 2002 12:51
Pravicoví voliči
Jak můžou žehrat na špatný daňový systém pravicově orientovaní voliči a politici ? Vždyť je to jejích dítko. Nebo se snad pletu, že předchozí vlády byly pravicové ? Základní problém daňového systému je, že se snaží napomáhat (prostřednictvím odpočitatelných položek, úlev, různými sazbami) k dobru nějaké myšlence. Pokud společnost chce brát ohled na rodiny z dětmi, nižší příjmové skupiny, dostupnější potraviny nemá to dělat prostřednictvím daňové soustavy. Tím ji znehodnocuje a zneprůhledňuje. Na to může používat dotace a sociální dávky.
0 0
možnosti

BoB

1. 3. 2002 13:19
Re: Pravicoví voliči
Tento danovy system neni ditkem pravicoveho politika. Jina vec ovsem je, ze za jeho navrh a prosazeni mohou politici, kteri si o sobe mysli (pouze) ze jsou pravicovi.
0 0
možnosti

Viktor

1. 3. 2002 12:35
daně pro vybranou společnost
jednotná daň 15 nebo 20% nahrává pouze lidem, kteří mají nezasloužené platy, jsem zastáncem progresivní daně tak jak to má Švédko. V této republice bohatí bohatnou a chudí chudnou. Tak se vám nepodaří vytvořit střední vrstvu, která může stabilizovat společnost ale novodobou vrstvu proletariátu, která bude usilovat o přeměnu revoluční cestou.
0 0
možnosti

P. Kolář

1. 3. 2002 12:44
Re: daně pro vybranou společnost
Souhlasím
0 0
možnosti

Tomáš

1. 3. 2002 12:06
Daně
Úprava daňového systému by opravdu nebyla od věci. 1) Proč je člověk - zaměstnanec daněn jinak, než člověk OSVČ - tedy proč nemá zaměstnanec také možnost odečíst od základu DzP částku na udržení zisku (náklady na dojíždění a další)? Proč za zaměstnance musí doplácet zdr. a soc. pojištění ještě zaměstnavatel? 2) Odečitatelné položky - to jsou defacto peníze, na něž dosáhnou jen ti, kteří pracují. Je rozhodně přijatelnější zvýšit odečitatelnou položku, než zavádět dávky sociální pomoci. Stát zavedením odečitatelné položky v podstatě říká "občane, pracuj, nejprve zajistíš sebe a já Ti na prvních X tisíc nešáhnu, pak ale přijde řada na i na mě, i já musím z něčeho žít". Výše jednotlivých odečitatelných položek mj. také vypovídá o tom, jak si stát váží například vzdělání, dětí, ... 3) Sazba daně z příjmu - bude-li pouze jeda, bude spravedlivější. Měla-li by to být stanovená částka (každý zaplatí X korun měsíčně, bez ohledu na výdělek), nebude to daň z příjmu, ale daň z existence. 4) Výpadek výběru DzP - ano, asi nějaký bude, zároveň však stoupne trochu spotřeba, neb lidem zbude více peněz, mohlo by se uštřit na některých soc. dávkách (uvědomte si, že i lidé s nadprůměrným příjmem dosáhnou na některé dávky), mohlo by se ušetřit na správě DzP, mohly by se omezit některé příspěvky (stav. spoření, hypotéky, ...) 5) Sjednocení sazeb DPH - čím dříve, tím lépe. Dochází ke značným únikům právě díky čachrům se sazbami. 6) Přesné sazby daní by se musely určit po důkladném propočítání a zvážení všech variant. 7) Současné návrhy mi přijdou nepromyšlené a nedomyšlené, jen takové předvolební plácnutí do vody. Navíc od stran, které měly svého času většinu a na tvorbě současného systému se podílely, mi to přijde jako výsměch.
0 0
možnosti

BoB

1. 3. 2002 11:49
Pár čísel ze statistiky OECD
Co se týče celkové daňové kvóty (podíl daní na HDP - 2000) je ČR se svými 42 % procenty ve středu pelotonu zemí OECD. Vyšší kvótu má například Dánsko (55 %), Francie (54 %), Maďarsko (44 %), Německo (47 %) nebo Polsko (46 %), nemluvě o Švédsku (61 %). Nižší kvótu má z evrských zemí jen Irsko (33 %) a Velká Británie (40 %) Srovnávat se s mimoevropskými zeměmi by nebylo úplně fér.
Co se týče celkového zatížení práce (podíl daní na celkových mzdových nákladech - 1999) je ČR opět někde uprostřed - 43 %. Pro srovnání Dánsko - 45 %, Švédsko - 51 %, Německo - 52 %, VB - 31 %, Portugalsko - 33 %, Mexiko - 14%.
Solidaritu uznávají všechny civilizované státy, její velikost je v ČR (daně) poměrně nižší, než u ostatních zemí. Progresivní zdanění je u nás jenom u DPFO, jejíž výnos (100 mld. Kč) je asi 13% všech daňových výnosů, oproti například dánsku - 52% nebo německu 24 %, ale i USA 39% a VB 25%. Nižší výnos (podíl) má ze zemí OECD jenom Řecko - o 0,3 % oproti ČR.
Mé závěry:
1) Zásadně nesouhlasím se snižováním daňové solidarity
2) Jsem pro větší transparentnost placení daní - ať zaměstnavatel uvádí na pásce, kolik platí za svého zaměstnance
3) Nahradit odečitatelné položky slevou na dani - vyšší transparentnost, nižší náklady daňového systému
0 0
možnosti

Daňový soumar

1. 3. 2002 12:06
Re: Pár čísel ze statistiky OECD
Hezký střípeček z mozaiky, ale nic to neříká... Ekonomika nejsou jen daně v jednom konkrétním roce! A hlavně daně NEJSOU solidarita!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...