Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malý zájem o MHD zatěžuje město

Lidé používají k cestování po Praze stále raději osobní automobily než městskou hromadnou dopravu. Zájem o tento druh cestování zůstává už několik let na relativně stálé, ale nízké úrovni. Podle průzkumů Ústavu dopravního inženýrství (ÚDI) dokonce v porovnání let 1990 a 2000 klesl v průměru o téměř 900 000 osob denně. Pro život ve městě to má velmi negativní důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sikky

ruzne
Vono kdyz se clovek podiva na ty jizdni rady, tak nekdy zaplace. Potrebuji se dostat urcitrym smerem, jedou tam treba tri linky.  Podivam se na JR a zjistim, ze 1 jela pred 8 minutami, pristi spoj 7 minut. 25 jela pred 2 pristi 7 26 jela pred 5, pristi spoj 7.
 
Nebo se potrebuji dostat z dejvic na motol vecer. Co naplat, ze jezdi linka 180, kdyz posledni spoj jede ve 20:00. NA stresovice jezdi i 217 ale ta jede jednou za 20 min a 2, ale to je ten samy pripad jako 180. 
 
Proc DP taky jednou nezkusi den bez aut? vsechny linky posilit a zadarmo?
0/0
4.3.2002 16:37

Jerry

Mě zatěžuje zase nedodržování jízdních řádů!
Jsem taková vytrvalá leč osamělá bojovnice za dodržování jízdního řádu autobusové linky MHD. Kdykoliv dojde k prodlevě resp. vynechání 1 spoje v době, kdy jsou intervaly 15-18 minut, a já se zeptám řidiče, proč jede pozdě, tak se dozvím a) že on jede dle svého jízdního řádu správně a kolegu asi zdržela bouračka na trase nebo b) na trase je zácpa nebo c) nějakou vtipnou glosu (=drzá odpověď). Co mě však štve možná ještě víc, že lidi na zastávce hudrají, ale pak ani neceknou! Tupý poslušný dav, jiné označení pro to nemám. Když se nebudeme bránit, tak se nikdy jen tak lepšího nedočkáme (já kromě konverzací s řidiči ještě volávám na stížnosti a též jsem si dopisovala s Dopravním podnikem resp. firmou Ropid).
P.S. Revizory nesnášim - obtěžují mne. I když možná někdo namítne, že čím víc černých pasažerů bude, tím bude dražší MHD.
0/0
1.3.2002 16:39

markvar

muzou za to revizori
Ja si myslim ze za to, ze lidi nejezdi MHD muzou revizori. Komu by se taky libilo kdyz k nemu prijde namyslenej chlapek co si mysli ze je nejdulezitejsi a podezira kazdyho koho vidi ze je podvodnik a ze nema listek.Prece by nekontroloval nekoho o kom si mysli ze ten listek ma. Divim se tem lidem kterym to nevadi ale asi si neuvedomuji ze si ten revizor pro sebe rika: Pane Vy vypadate jako zlodej ktery chcete okradat DP tak mi dokazde ze to tak neni.
0/0
1.3.2002 14:51

Pavel Budil

Mimoň, aneb rozhovor s ufonem
Jestli já nežiju v jiném vesmíru ... MHD je levná ? Za ranní cestování osmnáctkou by měly DP cestujícím připlácet. Odpoledné tlupy romských kapsářů, večer oslizlí homelessové. Noční linky postavené tak, aby na sebe spoje nenavazovaly, ani když náhodou dodrží jízdní řád (to je, pane řediteli, takový ten papír, vyvěšený na zastávkách). Kdy jel ten pán naposled tramvají ? Dnes si popřeju i ikonku, jinak to vyjádřit nejde. 
0/0
28.2.2002 18:29

-=TNT=-

Ohh, takže takhle je MHD výhodnější! :))
No nevím nevím jak přesvědčit občany, že se jim nevyplatí jezdit ve vojetejch škodkách za pár tisíc místo autobusů a tramvají s nádhernejma intervalama.
0/0
28.2.2002 17:29

TopGum

ach jo
mam dojem ze obleceni ridicu kvalitu dopravy nezlepsi, spise by to chtelo podstatne pridat zachytna parkoviste (na konecnych metra a mistech kde usti vypadovky z prahy - dejvicka, smichovske nadrazi apod.) aby lide meli moznost se vubec na MHD dostat. Navic si myslim ze doprava navzdory "nezdrazovani" je docela draha, ve spouste pripadu se auto vyplati (a to nemluvim o pripadech kdy to plati firma), taky by to chtelo podumat nad navaznosti jizdnich radu a vubec vedeni nekterych tras. A nakonec: muj nazor je ze pouzivat MHD tam kde nevede metro je zalezitost vyzadujici spoustu casu, nervu a trpelivosti...
0/0
28.2.2002 16:38

Frankye

Re: ach jo
Bohuzel zrovna smichac a dejvicka jsou mista, kam kdyz uz se clovek s autem probojuje, tak uz dojede az na misto.
0/0
4.3.2002 16:30

Mira

Co kdyby občas revizoři prokázali službu cestujícím a vyhodili z tramvaje bezdomovce, kteří se vozí z jedné konečné na druhou (a využívají stále stejné linky, např. 22), kteří smrdí tak, že se v tramvaji nedá dýchat ? (A to nechci domýšlet, že si občas sednu po takovém exotovi na sedačku.) To by také pomoho snížit odliv cestujících. Chápu nepříjemnou situaci osob bez přístřeší, ale chce snad Praha dotovat tyto pojízdné noclehárny nebo přepravní síť, kterou může bez obav použít i slušně oblečený cestující ? (Pokud by to měly být spíše pro ty bezdomovce, navrhuji malý zlepšovák: Ty tramvaje bych někde odstavil, ušetřilo by se za trakční elektřinu, za osvětleni a řidiče, stačilo by jen topit.)
0/0
28.2.2002 16:25

sat1

to je ale řešení
Hm, nejsme schopni lidi přesvědčit, že MHD je výhodnější, tak vytlačíme dopravu z města tím že zakážeme vjezd. Tomu říkám komunikace s občany, ještě že nebydlímv Praze. I když u nás zase zbourali kvůli silnici bezvadnou hospodu, takže si člověk zřejmě nevybere.
0/0
28.2.2002 14:28

0/0
28.2.2002 13:25

Radek

Ředitel MHD je úplně mimo.
Naprosto je mi jedno, jestli řidiči jezdí v nějaké uniformě nebo v džínách. Je mi zcela ukradeno, když jezdí staré autobusy, naopak jsem radši, v nízkopodlažních jsem rád že si nevyrazím zuby když vezme nějakou díru. Ovšem co mi jedno není, když jezdí narvané obyč Karosy jednu linku a druhou poloprázné kloubové, když si ráno nemůžu koupit na metru cigára protože to nějakej kokot zakázal, když řidič jede jako když autobus ukradl. Což je zřejmě ukradené panu řediteli.
0/0
28.2.2002 13:04

Dmitrij Meiner

A proc ne...!?
Proc by lide radeji nepouzivali automobily misto spinavych autobusu a tramvaji, neprijemnych a sprostych ridicu, promrzlych vagonu metra, , oplzlych bezdomovcu a neustale nadavajicich duchodcu... Ja bych vubec nepremyslel.
0/0
28.2.2002 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.