Diskuze

Lékaři dostanou přidáno. Od koho?

Zemanova vláda už poněkolikáté zvýšila tabulkové platy lékařům a sestrám, od letošního března o dalších 18 procent. Je to hodná vláda? Může se tak tvářit - nic ji to nestojí. Peníze na platy totiž musí najít nemocnice. Mnozí ředitelé nemocnic se také rozčilují: Je to past. To se to vládě před volbami slibuje, když z jejího neteče. A varují, že na platy nebude.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

syn lekaru

27. 3. 2002 2:23
kdy konecne dostanou lekari zaslouzene penize?
Je hezke, ze vlada naridila rust mezd lekaru. Ale kdyz tak udela, tak by se mela postarat o to, aby ty penize opravdu dostali. Lekari si rust svych platu nepopretelne zasluhuji. Prestoze jejich prumerny plat vzrostl v poslednich letech k 25000Kc, stale to neni dost, vzhledem k tomu, ze prumerny plat v CR se pohybuje okolo 18000Kc. V zemich Evropske Unie a ostatnich vyspelych statu jsou platy lekaru 2,5-5x vyssi, nez prumerna mzda. Pokud nemocnice nemaji na zvyseni platu penize k vuli spatnemu hospodareni jejich reditelu, ti by pochopitelne by meli byt potrestani. Ale vlada by se konecne mela postarat o poradek v zdravotnickem systemu.
0 0
možnosti

zdravotník

21. 3. 2002 22:02
Když se jim platy nelíbí tak ať jdou jinam, nikdo je nedrží.
0 0
možnosti

australena

23. 2. 2002 18:59
kolik let
Jak dlouho trva lekarske studium? To zakladni tady  6 let, pak dva roky po  nemocnicich, kde delate i 36 hodinove sluzby. Tomu se myslim u vas rika atestace? Zakladni plat absolventa je slusny, ale prevedeno na hodinu, no tomu by se i ten, co pridava u zedniku do malty vysmal. Pak nasleduje rozdeleni na ruzne smery, vetsina casu stravena zase v nemocnicich. Dostat se k povolani vseobecneho lekare  trva zde 10 az 11 let.  Chcete-li byt specialistou, 13 az 15 let, nez si muzete pripevnit mosaznou cedulku na dvere.  Tim to ovsem zdaleka nekonci.  Lekar se musi dale doucovat po celou dobu sve kariery.  Az do penze.  A to uz se nezminuji o tom, ze od lekaru je ocekavano, ze budou k dispozici v ruznou dobu denni a nocni.  Poznamka dole, ze kdyby se byl lepe ucil, mohl byt zednikem, je nanejvyse vystizna.
0 0
možnosti

pilk

23. 2. 2002 20:01
Re: kolik let
Jo, jo, u nás mnohdy pracují absolventi za menší plat než nemocniční elektrikáři nebo instalatéři. Řemeslo má asi opravdu zlaté dno a k tomu ještě ty melouchy!!! Jenom nevím, jestli by doktorovi, který by taky začal melouchařit a léčit ve volném čase, někdo vůbec něco dal. V Česku je přece zdravotní péče zdarma, ne? A navíc by to asi bylo neetické, lékařský etický kodex ČLK přece zakazuje pracovat jako lékař potulný.
0 0
možnosti

Petr

23. 2. 2002 16:39
A opět Věra
Opět se tady objevila naše známá prudička Věra (z.vera@seznam.cz) - člověk očekávající od druhých práci za velmi mrzkou výplatu, neřkuli zdarma. Člověk, který valnou část svého života budoval komunismus a který nyní hystericky křičí pokaždé, když se někde objeví jenom zmínka o zvýšení platů lékařů. Věro, Věro, už jednou jsem Vám psal, že Hippokratova (sledujte opět pravopis, napotřetí už Vám to psát nebudu) přísaha neříká nic o práci lékařů zdarma. No, prostě soucitem s pacienty lékař své děti nenakrmí, ba ani bydlení si nezaplatí. Třeba máte řešení : soucit za soucit - majitel bytu bude mít soucit s lékařem absolventem se 7000 hrubého a promine mu nájem. Sci-fi, že? To, že si platíte celý život nemocenské pojištění, vůbec neznamená, že si nemůžete u lékaře za běžné výkony, nadstandartní služby, běžné léky, atd. platit. Vážená paní, to co jste za svůj život vložila do fondu zdravotního pojištění, to si nyní klidně proležíte na ARO ani ne za týden, to vám spotřebuje složitá operace i s pooperační péčí, nebo třeba dlouhodobá léčba speciálními léky. Pro tyto případy je tady pojištění a ne na placení jídla v nemocnici, paralenu, kapek do nosu aj., vytahování mouchy z oka u obvodního lékaře atd. atd. Říkáte, že Vy nemarodíte. To je dost naivní představa - však se dočkáte. Teď je Vám 58, myslím, že tak do 10 let názor radikálně změníte a tou dobou už budete mít svůj "účet z pojištění" dávno vybraný. A co Vy děláte pro svoje zdraví? Chodíte na pravidelné prohlídky, cvičíte, jste nekuřák? A nebo jako značná část naší populace žijete na bůčku, sportujete zvedáním půllitrů, hulíte jako fabrika a přitom nadáváte, jak je ta péče drahá, co že to ty doktoři furt chtějí a kolik jste zase musela doplatit v lékárně na léky? Časy se změnily, Věro. Teď už není všechno zadarmo a obzvláště zdraví - to nejcennější, co máme. Teď už je každý zodpovědný sám za sebe. Jak se své zdraví postará, takové ho bude mít. Z komunismu pořád přetrvává pokřivená představa, že lidská práce je cosi zanedbatelného, že materiál je cennější. Není to pravda, materiál je pouze prostředkem ke zhodnocení lidské práce. Na západě je absurdní představa, že by zdravotnický materiál použitý při běžné operaci byl daleko dražší než odměna operujícím lékařům. U nás tomu tak bohužel je, a je tomu i v mnohých dalších oborech mimo zdravotnictví. Takže Věro, přeji co nejméně pobytů ve zdravotnických zařízeních, aby se Vám ten Váš účet ještě chviličku rozrůstal, než si ho vyčerpáte (třeba tím paralenem nebo žrádýlkem v nemocnici, na které všichni tak nadávají) a Vaši léčbu začnou platit ostatní.
0 0
možnosti

Joe Mitteleurope

20. 2. 2002 22:01
zkusenost
S moji, jiz nezijici matkou jsem byl parkrat v CR ve spittale (2. pulka devadesatych let). Moje zkusenosti potvrdily spravnost meho rozhodnuti, pred 35 lety , Cesko opustit. Nejste komunita , ale vsehoschopna banda .
0 0
možnosti

Věra

21. 2. 2002 12:41
Re: zkusenost
Vis, ze me tohle napadlo tez, ale ja uz mam 58 let, a ver, kdybych mela 30 hned bych sla. Sla bych i ted, ale jenom s nekym, na koho bych se mohla plne splehnout. V
0 0
možnosti

Kocicak

20. 2. 2002 13:57
Jeste jeden prispevek.
Prave jsem se vratil z poledni pauzy, behem ktere jsem navstivil syna a manzelku v nemocnici. Ve svem drivejsim prispevku jsem nadhodil otazku, zda lekarum a ostatnimu zdravotnickemu personalu pridat ci ne. Ted jsem nasel odpoved: ubrat! Ne ze by neumeli lecit, ale to jejich arogantni a bezohledne chovani je strasne!
0 0
možnosti

Pavel Šíp

20. 2. 2002 15:59
Re: Jeste jeden prispevek.
Máte pravdu. Nejlepší by bylo zdravotnická zařízení i s doktory zrušit. V okolních státech je nemocnic dost. Zaplatili byste v hotovosti a mohli byste si vybrat zda půjdete do Německa nebo na Ukrajinu.
 
0 0
možnosti

Buf

20. 2. 2002 13:46
Kde vzít peníze
Zrušte kraje, kde se poflakují tlupy nadprůměrně placených lidí. Kraj, který měl mít 80-120 lidí včetně hejtmana a uklízeček má dnes 400 lidí, a to ještě není konec.
0 0
možnosti

Pavel Šíp

20. 2. 2002 11:15
Padesátikoruna to nevyřeší.
Padesátikoruna to nevytrhne, pokud se nezmění systém. Někdo z politiků by měl konečněříct nahlas, že všechno zadarmo být nemůže. Stát za nepracující platí cca 240 korun, pokud se podíváte na výplatní pásku, zjistíte, že vaše suma je o mnoho vyšší a péči máte stejně mizernou jako ostatní. Z toho, co se vybere se řeší havarijní situace na přístrojích a budovách ( průběžné opravy a investice do nových přístrojů se už dávno neprovádí ). Pokud by se vybraná suma použila skutečně na léčebnou péči, možná by i stačila.
0 0
možnosti

pudlik

20. 2. 2002 12:06
Re: Padesátikoruna to nevyřeší.
nevšiml jsem si, že z toho, co se vybere, byly řešeny opravy a investice - asi jste neviděl poslední televizní zprávy o tom, jak si doktoři zvednou platy (za rok to má činit 300 mil. Kč) a přitom není na nutné opravy v dětské nemocnici a pod. V tomto případě jdou skutečně osobní materiální zájmy felčarů na úkor celé společnosti.
0 0
možnosti

20. 2. 2002 10:38
Ahojy Vlastiku!Vcelku s Tebou souhlasim,krome toho,ze v lekarne se nad doplatky nikdo nepozastavuje:pozastavuje,rozciluje,ale je to houby platne. Druha vec k diskusi je,zda je nutne si zvykat na doplatky: nebylo by to nutne za predpokladu,ze by se do zdravotnictvi dostalo vice penez z jinych zdroju.Jinak jsi to ale napsal dobre! Mej se hezky a vsechny vas do Usti zdravim! Ivos Turek
0 0
možnosti

Kocicak

20. 2. 2002 9:59
Pridat ci nepridat - tot otazka.
Jiste je, ze ve spouste instituce rizenych statem se penezmi i jinymi prostredky plytva, a tomu je treba ucinit pritrz.
0 0
možnosti