Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Palestinci zaútočili na základnu

Izraelští policisté zastřelili dva palestinské radikály, kteří se snažili proniknout do vojenské základny. Během incidentu, který se stal blízko severoizraelského města Hadera, byli zraněni i tři kolemjdoucí. Za posledních čtyřiadvacet hodin jde již o druhý sebevražedný útok Palestinců. V sobotu večer zaútočil atentátník na židovskou osadu na západním břehu Jordánu. Při něm zahynul útočník a dva Izraelci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jb

Stejne je priznacne...
... jak ceska media referuji. Pokud zautoci Palestinci, jedna se vzdy o teror, zatimco Izraelci se vzdy brani... Vzdyt je to smesne! Okupuje Palestina Izrael, nebo Izrael Palestinu? Hanobit Palestince je na stejne urovni jako tvrdit, ze spojenecti letci za WWII byli teroriste, protoze se podileli na niceni civilnich ctvrti nemeckych mest.
0/0
17.2.2002 21:18

Ivo Horák

Re: Stejne je priznacne...
0/0
18.2.2002 7:56

Ivo Horák

Re: Stejne je priznacne...
0/0
18.2.2002 7:56

Ivo Horák

Re: Stejne je priznacne...
0/0
18.2.2002 7:56

Ivo Horák

Re: Stejne je priznacne...
To s těmi spojenci se Vám docela povedlo. Izraelské, často též letecké údery se dost podobají oněm anglo-americkým z doby "WW2". Mohou se také jevit neadekvátní a nepřiměřené, nicméně potírají politickou praxi zaměřenou proti základům civilizace. Čím jiným než útokem na civilizaci je řešení politických zájmů vražděním mládeže a starců v pizzériích a na zastávkách autobusů?
0/0
18.2.2002 8:06

Kato

Koho okupuje Izrael?
Žádný stát Plestina nikdy neexistoval, Palestinci nikdy nebyli samostatní. Když mohli v roce 1948 rozhodnutím OSN získat vlastní území, tak to odmítli. Chtěli i to co měli dostat Židé, jenže ti je nakopali do zadku. Tak teď nemají nic. Píšu to jasně? Tohle jsou holá fakt, která může znát každý, kdo je ochoten přečíst si něco o historii. A ne jen pořád blbě remcat o něcem o čem nic neví
0/0
18.2.2002 11:12

0/0
17.2.2002 19:07

marie

Priserny nabozenstvi
Prima, Izrael je moderni a prosperujici stat vystaveny diky pili a sponsoringu zidovskych obcanu. Znam dost maldych neorthodoxnich Izraelcu a nelisi se nijak od lidi jinde v Evrope anin u nas v Cechach. Radi se projedou po odpracovanem tydnu v sobotu k mori (autem) v Praze si zajdou nejen do koser restaurantu ale i na pizzu a vlastni orthodoxni spoluobcane jim, byt velmi neoficialne lezou nekdy dost na nervy, protoze neradi pracuji (radeji studuji knihy), maji mnoho deti tedy pobiraji dost vysoke socialni davky, obcas dost zavaneji :-) (vlnene obleceni, puncochy a izraelske vedro, plus doporuceni koupat se umirnene) a hlavne "kafraji" vsem neorthodoxnim do toho jak by meli zit.  Otazka pro Dana, nenajde se podobne orientovana vrstva i mezi Palestinci, nebo jsou proste vsichni radikalove, kteri chceji vsechny nemuslimy pokud mozno vybit? Vidis moznost, ze by obe strany mohly zapojit rozum a zit spolu civilizovane? Nebo budou vecne velet priblbly radikalove z obou taboru, dokud se vscihni vzajemne nevyvrazdej?
0/0
17.2.2002 14:02

dave

Re: Priserny nabozenstvi
Nejsem sice Dan, ale.... Nepochybně mezi Palestinci existují lidé, kteří s terorismem nesouhlasí. Problém je, že zatímco izraelské mírové hnutí je (jak už to v demokracii chodí)hlasité a asertivní , zmínění "míroví" Palestinci existují jen jako mlčící menšina. Novináři proto nemůžou světu nabídnout žádné obrázky z protiválečných demonstrací v Ramaláhu, ani palestinské politiky, kteří by radikálně zpochybňovali koncepci palestinského nacionalismu. A jestliže někdo svoje názory jen tak brblá po vousy, nemůže být pro Izrael partnerem. A ještě něco- nesrovnávej prosím ortodoxní židy s palestinskými fanatiky. Ortodoxové v Izraeli jsou možná otravní, hádaví a zkorumpovaní, ale nepoužívají proti Palestincům metody terorismu.
0/0
17.2.2002 17:50

dave

izraelské sudety
Izrael 2002 - to je ČSR 1938. Demokracie obklíčená barbary, kteří svoji touhu zavraždit židy a udělat z té země další chudobistán maskují řečmi o sebeurčení. Řešením je organizované vysídlení Palestinců po vzoru Sudetských Němců. Mimochodem-Palestina je velká asi jako západní Čechy a daleko menší než bývalé Sudety, je to necelé 0,1% arabského národního území.
0/0
17.2.2002 10:59

Roman

Re: izraelské sudety - alternativní podobenství
A co takhle protektorát Čechy a Morava, okupanti nazývají partyzány "bandity" a občas jejich SS jednotky vypálí v rámci udržení pořádku nějakou tu nepoddajnou vesnici.
0/0
17.2.2002 21:49

Kovpak

Partyzán nebo bandita, válka je válka
Naši slavní "partyzáni" byli z velké části banditi. Takže i geroj soudruh Murzin vydal rozkaz chytat je a střílet. Tohle tě ve škole neučili?
0/0
18.2.2002 12:43

Jakub

Nejen Evropa, ale i USA
Ze si evropsti papalasi prihrivaji polivcicku, neni nic noveho, to v Izraeli delaji uz sto let. Ale USA delaji to same, nekdy jeste mnohem vice a mnohdy je to vice skodlive. Vzpomenme si na "mirotvorce" Clintona, jak se snazil a snazil, nic nevymyslel, jen cely konflikt jeste vystupnoval. Myslim, ze by bylo potreba nechat Izrael, at si situaci resi sam, a uz by asi byla davno vyresena...
0/0
17.2.2002 10:20

Rybízek

Re: Nejen Evropa, ale i USA
Víte, kdyby nechala Amerika a celý svět řešení zdejšího problému pouze na Izraeli, tak už tady nejspíš žádný Izrael není.
0/0
17.2.2002 15:21

Yaroukh

Re: Re: Nejen Evropa, ale i USA
ochochooooo ... az me pichlo v boku
0/0
17.2.2002 20:48

Koudelka

nelibi se mi vmesovani Evropy
Po mnoha letech konfliktu obe strany kdykoli predlozi dostatek duvodu proc vlitnout k tem druhym a neco jim tam vyhodit do vzduchu ci jim tankem prevalcovat par baraku. nechci se poustet do rozebirani toho kdo je v pravo. Mam pouze obavu ze vmesovani Evropy. Je to smutne, ale minimlane za posledni desetileti evropska diplomacie prinesla vsude kam vstoupila pouze zmatek, mnohoznacnost a svoji nejednotnosti umoznila vselijakym gaunerum a teroristum (napr. UCK) ustupky za hranou unosnosti. Dodnes si pamatuji jak necine stali na hranicich Srebrenice a z jakychsi pro me dodnes nepochopitelnych duvodu nechali masakrovat civilisty. proc to pisu. Doufam ze Izrael bude mit dost rozumu a neporipusti vstup evropskych politiku na scenu. Je dost pravdepodobne ze si ruzni evropsti papalasi budou pouze prihrivatsvou vlastni polevku s panickou hruzou prijmout jakekoli rozhodnuti a zodpovednost, stejne jalo se tomu stalo v Jugoslavii. Americane se poucili a po jejich spolecnem ucinkovani s Evropany v Jugoslavii pochopili, ze pokud chteji byt akceschopni, ucast Evropy musi byt pouze symbolicka bez vyrazneho prava do cehokoli kafrat
0/0
17.2.2002 1:14

TR

Re: nelibi se mi vmesovani Evropy
tedy pane Koudelka, mluvite mi z duse. I ja zacinam byt nervozni vzdy, kdyz se na scene objevi "evropsti diplomate". Nikdy to k nicemu dobremu nevedlo...
0/0
17.2.2002 1:51

Petr

Obávám se, že je to nadlouho.
Mír nebude dřív, dokud Palestincům nedojde, že jediní, kdo jim můžou a chtějí (a nezbytně musí) skutečně pomoci, jsou Izraelci. To je ale bohužel pravý opak toho, o co jde Arafatovi, Hamásu a okolnímu arabskému světu - pro ten jsou Palestinci především dobrou zbraní proti Izraeli, který chtějí zlikvidovat. Kdyby se Palestinci a Izraelci dohodli, už by to nešlo. Proto taky musely dohody z Osla skončit intifádou a politici jako Barak se všemi velkorysými ústupky zmizet v propadlišti dějin.
0/0
16.2.2002 23:29

viktor korcinsky

pedrovi
damy a panove, pri vsi tragicnosti clanku se nesmirne bavim, predevsim pri cteni pedrova prispevku. jestli jsou vsichni tzv. pravicovi radikalove na stejne mentalni urovni jako pedro, tak se opravdu nemame v cesku ceho obavat
0/0
16.2.2002 22:34

Yaroukh

Re: pedrovi
souhlas - pedro je lopata
0/0
17.2.2002 20:50

Plutonium

Re: Re: pedrovi
hele ...komunista se nam vratil .... tak co, jak se maji vezni v gulagu, blbecku ?
0/0
17.2.2002 20:56

BARTolus

dies und das
Pro vsechny kteri tady tak nahlas podporuji Izrael:
Myslim ze jeho "schopnost" vyporadat se s Palestinci za podpory USA muzeme videt kazdy den nepodarilo se jim to doted /50 let/ a zpusobem ktery ted pouzivaji /hruba sila/ se jim to nikdy nepodari. I kdyz to pro mnohe z vas zni asi moc lakave, vyhladit /popripade zotrocit/ cely narod se nikdy nikomu nepodarilo ani Hitlerovi...
0/0
16.2.2002 21:30

calaff

Re: dies und das
Jenže Izrael se o to snaží od svého vzniku a rozhodně není jeho cílem zahnat Palestince do moře.  Jenže na dosažení míru musí mít zájem obě strany. Je přece snažší žít z podpory "arabských bratrů" a občas poslat děti, ať si trochu zahází kamením, než mít svůj stát a muset pracovat.
0/0
16.2.2002 21:44

calaff

Re: dies und das
Všichni Arabové, kteří žili v Izraeli po válce za nezávislost v roce 48 se stali izraelskými občany. Na rozdíl od ostatních arabských států žili v demokratickém zřízení a neměli důvod to měnit. Když se podíváte třeba do Betléma, tak uvidíte, že muslimové tam omezují křesťany, i když jsou všichni Palestinci.
Za problém uprchlíků si mohou Palestinci sami, protože uvěřili slibům svých vůdců (velký jeruzalémský muftí byl přítelem Hitlera a za války byl v emigraci v říši), kteří tvdili, aby utekli,  že válka brzy skončí a oni se budou moci vrátit domů. Jen malé procento uprchlíků uteklo kvůli působení židovských extremistů. Po prohrané válce nechtěli arabské státy ani slyšet o přijetí uprchlíků na své území.
0/0
16.2.2002 22:00

calaff

Souhlasím s Danem
  Promiňte, ale neprošlu to v celku           
       Podáváme všem sousedním státům a jejich národům ruku ke smíru a k dobrému sousedství a apelujeme na ně, aby vzájemnou pomocí spolupracovaly s židovským národem, jenž se ve své Zemi stal samostatným. Stát Izrael je připraven připojit se ke společnému úsilí o rozvoj celého Předního orientu.
                   Apelujeme na židovský lid v diaspoře, aby se semkl kolem Izraele v přistěhovaleckém díle i ve výstavbě a aby stál Izraeli po boku v jeho těžkém boji za uskutečnění mnohageneračních snah o vysvobození Izraele.
                  V pevné důvěře v záštitu Izraele stvrzujeme vlastnoručními podpisy prohlášení při zasedání Prozatímní státní rady na půdě naší vlasti, ve městě Tel Aviv, dnes, před začátkem šabatu pátého dne měsíce ijar 5708, 14. května 1948.
             
Pramen: M. Krupp: Sionismus a Stát Izrael, Praha 1999, s. 116-118
Reakce na toto prohlášení bylo vyhlášení války. Arabské státy zajímal pouze vlastní zisk, nějaká Palestina pro ně nebyla zajímavá. Nedokázali se dohodnout ani na společné strategii.
0/0
16.2.2002 21:08

calaff

Souhlasím s Danem
  Vyhlášení Státu Izrael
      
Museum v Tel Avivu, 14.5. 1948
 
                 Země Izrael je kolébkou židovského národa, zde byla formována jeho duchovní, náboženská a politická tvář, zde bojoval o státní samostatnost, zde vytvořil své národní i univerzální kulturní hodnoty a daroval světu nesmrtelnou Knihu knih. Násilím vyhnán ze své Země zůstal ji věrný v celé diaspoře a nikdy se nepřestal modlit a doufat v návrat do své Země a v obnovu politické svobody.
                Na základě historické a tradiční spjatosti usilovali Židé všech pokolení o opětovné navrácení staré vlasti. V posledních generacích se do Země vrátili četné zástupy. Průkopníci, hrdinové a bojovníci dali znovu rozkvést poušti, vzkřísili hebrejský jazyk k novému životu, vybudovali města a vesnice, a tak vytvářeli stále rostoucí lid s vlastním hospodářstvím a kulturou, mírumilovní, ale schopný se bránit, lid který přináší všem obyvatelům Země požehnání a pokrok, lid, který usiluje o státní samostatnost.
                V roce 1897 se na výzvu Theodora Herzla, tvůrce myšlenky židovského státu, sešel Sionistický kongres a vyhlásil právo židovského národa na národní obrození na půdě své vlasti.
                Toto právo bylo uznáno alfourovou deklarací dne 2. listopadu 1917 a stvrzeno mandátem Společnosti národů, který garantoval mezinárodní uznání historické vazby židovského lidu s izraelskou zemí a jeho právo získat opět národní domov.
                Zkáza, která židovský národ postihla v poslední době, zkáza, při níž byli odvlečeni na porážku miliony evropských Židů, znova a jednoznačně potvrdila nutnost řešit otázku židovského národa, dosud bez vlasti a státu, znovuzřízením židovského státu v zemi Izrael. Tento stát doširoka otevře dveře každému Židu a židovskému lidu zajistí rovnoprávné postavení mezi ostatními národy. Židovští uprchlíci, kterým se podařilo uniknout hrůzostrašnému krveprolití nacionálního socialismu v Evropě, i Židé z jiných zemí nepřetržitě proudili do země Izrael navzdory všem potížím, překážkám a nebezpečím; neustále se dožadovali především svého práva na život ve cti, svobodě a na poctivou práci na své domácí půdě. Ve druhé světové válce se židovští obyvatelé Palestiny plně podíleli na boji svobodných a mírumilovných národů proti silám národněsocialistických zločinů a krví svých bojovníků a svým nasazením si vydobyli právo být připočteni ke společenství zemí, které založily Organizaci spojených národů.                   Dne 29. listopadu 1947 přijalo Valné shromáždění Spojených národů usnesení požadující zřízení židovského   státu v zemi Izrael. valné shromáždění žádalo od obyvatel   izraelské země, aby se sami ujali nutných kroků, které povedou k provedení tohoto usnesení. Uznaní práva židovského lidu na vlastní stát ze strany Spojených národů nelze vyvrátit. je to přirozené právo židovského lidu vést život jako každý samostatný národ ve svém státě. My, členové lidové rady, zástupci židovského obyvatelstva Palestiny a Sionistického hnutí, jsme se proto sešli v den ukončení britského mandátu nad zemí Izrael a vyhlašujeme tímto z moci našeho přirozeného a historického práva a na základě usnesení valného shromáždění Spojených národů zřízení židovského státu v zemi Izrael. Vyhlašujeme , že od okamžiku ukončení mandátu této noci na 15. květen 1948 až do zřízení státních orgánů, které mají být zvoleny na základě zákona vydaného ústavodárným shromážděním, nejpozději do 1. října 1948, bude lidová rada sloužit jako prozatímní státní rada a její vedení bude představovat prozatímní vládu židovského státu, jehož jméno bude        Izrael.                   Stát Izrael bude otevřen židovským přistěhovalcům a všem příslušníkům národa rozprášeným po celé světě. ude se starat o rozvoj   země pro blaho všech jejích obyvatel; bude založen na svobodě, rovnosti a míru – ve světle slova izraelských proroků; bude poskytovat všem občanům plnou sociální a politickou rovnoprávnost bez rozdílu náboženství, rasy   a pohlaví; bude garantovat svobodu víry, svědomí, jazyka, výchovy, vzdělání a kultury; zabezpečí posvátná místa všech náboženství a zůstane věrný principům ústavy Spojených národů.                   Stát Izrael bude připraven ke spolupráci s institucemi a zástupci Spojených národů při uskutečňování usnesení Valného shromáždění z 29. listopadu 1947 a bude přispívat k realizaci hospodářské jednoty celé Palestiny.                   Apelujeme na Spojené národy, aby byly židovskému lidu nápomocny při výstavbě jeho nového státu a přijaly stát Izrael do velké rodiny národů. Apelujeme – za   neustávajících krvavých útoků, které se na nás po měsíce podnikají – na syny arabského lidu žijící ve státě Izrael, aby zachovali mír a podíleli se na budování státu na základě plné občanské rovnoprávnosti a odpovídajícího zastoupení ve všech státních institucích, prozatímních i definitivních.                   Podáváme všem sousedním státům a jejich národům ruku ke smí
0/0
16.2.2002 20:59

dave

arabové rozumí síle
Připosraná Evropa, která za války nechala usmrtit 6 milionů židů, by měla přestat s imbecilními návrhy na palestinský stát a přenechat pole Americe a Izraeli. Stejně jako Hitlera neporazily kecy francouzských intelektuálů ale americké kobercové nálety, porazí Araby izraelská vojenská akce. Palestinci si pak budou muset vybrat, buď budou přesídleni do nějaké jiné země, anebo přijmou Izrael jako realitu a demokracii jako praxi.
0/0
16.2.2002 16:58

Pedro

Re: arabové rozumí síle
Co to pises za blbosti ty zidovskej hajzle.Hitlera porazila ohromna obetavost Ruskych vojaku,kterych zahynulo na 20 milionu.Vystehovat palestynce,to chtel uz Heydrich s nama a tak ho teroriste Gabcik s Kubisem odpraskli.
0/0
16.2.2002 17:50

empty

Re: Re: arabové rozumí síle
no za ty ztraty za 2sv.valky rusaci myslim muzou podekovat hlavne Stalynovy
0/0
16.2.2002 19:12

Kato

Re: Re: Re: arabové rozumí síle
Kristepane...ty se toho Pedra snažíš trumfnout? (...rusáci...Stalynovy) Odkud chlapi vůbec jste, že neumíte česky?
0/0
17.2.2002 8:01

předseda

Re: Re: arabové rozumí síle
Pedro, které antisemitské náboženství zastáváš; fašismus, komunismus, islám, anebo všechny 3 dohromady ?
0/0
16.2.2002 20:57

Plutonium

Re: Re: arabové rozumí síle
Zmetku ...si nevidis do huby, kdyz pises o Gabcikovi a Kubisovi, co ?
Rusaci by bez pomoci (materialove a potravinove) v te sve velke zemi pochcipali jako krysy, kdyby nebylo USA. Takze si dej pohov, blbecku.
0/0
17.2.2002 1:49

jozef chovanec

Re: Re: Re: arabové rozumí síle
Kdyby rusove nezacali otacet valku ve svuj prospech a postupovat na zapad, spojenci by se nikdy nevylodili. Proste americane dostali strach , ze by rusove mohli sami vyhrat valku a to nemohli dovolit !!
0/0
17.2.2002 10:04

pepino

Re: Re: Re: Re: arabové rozumí síle
Chovanec, Chovanec ty asi uplne blbes.
0/0
17.2.2002 21:10

Kato

Re: Re: arabové rozumí síle
Nestačím se divit .... Ruských vojáků ..... palestynce .... tohle snad nemůže být napsáno ani z blbnosti, ty tam ty pravopisné chyby děláš naschvál.
0/0
17.2.2002 7:58

Dan

OTAZKA
Dobra, nekde jsem dostal vynadano, teda jestli to bylo na mne. Kolik z vas je Zidu, kolik z vas bylo nebo zilo v Izrael, kolik z vas tam ma rodinu, kolik z vas zna historii Zidu a problematiku kolem . Kolik z vas videlo jak ziji a co delaji Arabove v Izrael. Kolik z vas vi, proc Jeruzalem je tak pro Zidy dulezity............. ja splnuji podminky vsechny. Tak a ted mi muzete nadavat nebo premyslet a diskutovat.
0/0
16.2.2002 1:38

Michal Peterka

Re: OTAZKA
Tak a ted si to samy rekni jako palestinec..
0/0
16.2.2002 16:18

Dan

Re: Re: OTAZKA
To sice muzu rici, ale ta otazka byla pro vas, kteri presne vite co se tam deje a proc. Je mi lito, ze jsi to nepochopil. Ja se take nebudu hadat o Africe, kterou znam jenom z TV a nikdy jsem tam nebyl, zadne lidi z Afriky neznam. Jen jsem narazil na to, ze vetsina z vas nevi presne o co jde a nikdy tam nebyla, ze vetsina z vas asi zadne Zidy ani Palestince nezna, ale vetsina z vas vi, ze Palestinci jsou chudaci a Zidi jsou  spatni, protoze zabrali nekomu uzemi, uz jenom tato informace je velmi nepresna, tak si myslim , jestli chci zverejnovat svoje nazory tak si bud neco o tom zjistim nebo budu radeji ticho a nebude ze sebe delat saska. Nerikam, ze je to dobre, nerikam, ze Zide jsou bez chyb, ale nepiste takove blbosti, kterym plno lidi bude verit, presne tak vznikaji famy a vsechno se prekrucuje. Palestinci mohli mit davno svuj stat, ale jestli si nekdo mysli, ze by to tim skoncilo tak se velice plete.
0/0
16.2.2002 17:00

Bubák

Re: Re: Re: OTAZKA
Dane popiš prosím jak konflikt vznikl, pokud o tom něco víš.
0/0
16.2.2002 17:48

Dan

Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Dobra, pokusim se, ale strucne, protoze na to opravdu neni prostor. Nevim opravdu kdy ani proc si zacala cast Arabu rikat Palestinci, protoze Palestina je z bible a opravdu nikdy zadny stat Palestina neexistoval, kdyz Zide po valce se zacali do Palestiny vracet, zadny stat tam nebyl, patrilo to Britum jako velka cast tohoto uzemi. Britum se velice nelibila myslenka, ze by meli odejit a nechat to tam Zidum.Napriklad stat Jordan take neexistoval, ten byl prave umele vytvoren Brity, kde se vybudovali taborykde byli prave Palestinci drzeni za dost strasnych podminek. Kdyz byl vyhlasen stat Izrael tak se to Arabum prestalo libit zacla valka a velice strucne nakonec receno, Palestinci zustali  s Zidy, protoze prave Zidi zabrali tuto cast Jordanu. Zacali se tam stavet silnice a domy a chvilku to fungovala, ale opravdu jenom chvilku a tak bych mohl psat hodiny, jestli jsi si potreboval overit jestli o tom neco vim, tak vim jestli chces vedet vice muzeme jit na pivo. Palestinci jsou vsude,ale podminky maji jeste horsi nez v Izrael, napriklad Jordan dela vsechno proto, aby se jich zbavil. Diky ceskym zbranim se Zide ubranili proti Arabum a za to jim byli velice vdecni. Zidi jsou dobri i spatni jako kazdy jiny narod, jen se vratili tam kam patri a zatim se jenom brani, ale kdyz se podivas do historie zjistis, ze se uz brani az moc dlouho. Zjistis, ze Zidi zadnou valku nezacali a ze snad jsou narod vyvoleny-duvod proc je tolik lidi nenavidi?Ja opravdu nevim proc. Jsem Zid a vetsina lidi to nevi. Tak jako Cech je hrdy tak ja jsem take hrdy, tak jako Cech je zlodej tak Zid take. Arabove jsou jini, maji jine nabozenstvi, jinou mentalitu, jinou kulturu a neuznavaji svobodu a mir. Duvodu bude asi moc a asi nikdo na tomto svete nevi ten presny, duvody proc Hitler chtel vsechny vyvrazdit? Moje babicka prezila koncentracni tabor, meho dedecka zastrelili, sve pribuzne znam jenom z fotek, protoze vetsina valku neprezila. Ptal jsem se jak je mozne, ze 6 milionu lidi nic neudelalo, nevedeli, rikali, ze to byla takova beznadej, ze radeji chteli umrit, ptal jsem se jak mohl svet dopustit takovou hruzu, nevedeli, snad politika, strach. Pred valkou je nikdo nechtel a po valce take ne, tak sli tam kam patrili a zase to svetu neni dobre, zase jsou spatni a zase jsou s nima problemy. Tak mozna proto se USA snazi pomoci Izrael a mozna proto jim chce nekdo neco splatit a take proto, aby si takto hlidali Araby, protoze ty jsou dost nevypocitatelni a nekontrolovatelni a mozna proto a proto a proto. Nevim jestli te to uspokojilo, ale ja radeji koncim, abych zase nedostal vynadano, ze jsem jesitny pitomec.
0/0
17.2.2002 0:07

Vladimír Stwora

Hm, to je sice pěkně napsáno...
...a může to být i pravda. Ale je to pohled z jedné strany - z té židovské.
Židé jsou nadaní a chytří. Drží spolu a pomáhají si navzájem. Jsou schopní finančníci a podařilo se jim za ta staletí nahromadit mimořádný majetek. Skrze tento majetek ovládají dnes většinu států světa. To se pochopitelně mnoha lidem nelíbí. Tím spíše, když si jeden uvědomí, že to dělají šikovně a příliš se s tím nechlubí.
Osobně vůči Židům nic nemám. Naopak, vážím si jejich schopností. Ale také si uvědomuji, že jakmile se dostanou k moci, jsou stejně bezohlední a chamtiví a hnusní, jako kterýkoliv jiný národ světa. A protože jsou schopnější než ostatní, jejich akce jsou citelné.
Jde z nich strach. Já myslím, že Hitler mnoho podobného tušil nebo věděl. Proto ta nenávist.
Až Židé projeví humanismus a toleranci k ostatním národům, budu první, kdo je bude chválit. Zatím mi příliš důvodů k lásce neposkytli.
0/0
17.2.2002 4:59

předseda

Re: Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Dane, jenom stručně na Tvou poznámku, proč jsou Židé v dějinách tolik nenáviděni. Na začátku příspěvku zmiňuješ Bibli, a myslím, že právě ta na tuto otázku dává odpověď. V Starém zákoně jsou totiž právě Židé vyvoleným národem, skrze který se dal Bůh-Stvořitel poznat světu, a skrze ně byla lidstvu dána Bible. Židé totiž mají v dějinách lidstva zvláštní postavení. Židé i křesťané dodnes očekávají Mesiáše, který vysvobodí svět od nadvlády zla. Jenomže biblická proroctví učí, že se to nestane dříve, než se (po tom ca 19- stoletém rozptýlení Židů po celém světě bez vlastního státu)znovu Židé navrátí zpátky do Izraele, což se děje právě od toho roku 1948. A tomu chce právě největší Boží nepřítel - Satan zabránit, a snaží se už vlastně od nepaměti Židy vyhladit. Právě např. Hitler se svou fašisticku ideologií nebylo nic jiného, než možná dosud v dějinách největší pokus o vyhlazení Židů. Osobně jsem přesvědčen, že z naprosto stejných důvodů vznikl i Islám , jako další antisemitská ideologie mající za úkol Židy likvidovat a bránit jim sídlit v zemi jejich otců.
0/0
17.2.2002 10:58

osoba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTAZKA
To mas pravdu, stejne jako Dan, Calaff, kato a urcite plno dalsich lidi. Hlavne mi nemusite nadavat, protoze ja jsem take Zidovka a omlouvam se panum, ze se vam do Vasi debaty pletu. Jako Dan mame v rodine podobny osud a nikdo z nas si nedovede asi predstavit cim Zide prosli asi od dob co vubec existuji. Jsou tady nazory ruzne, dokonce o Rusech, Ja jsem ruska Zidovka a pro informaci Stalin nechal vyvrazdit asi 20 milionu  vlastnich lidi a nenavidel Zidy stejne tak jako Hitler, Arafat, Saddam a vsichni ze stejneho duvodu. Pises o bibli a je videt, ze vis presne co pises, tim padem se da chapat proc se Zidu vsichni boji, ale co ty ostatni, proc napriklad Cesi nenavidi Zidy? Co jim udelali? Neznaji tora, neznaji fakta, nevedi jak pise Dan, ze zadny stat Palestina nikdy neexistoval.  Ze nemaji v Palestine co delat? Myslim, ze tam maji vetsi pravo nez kdokoliv jiny, ze jak pise nekdo, zatim Zidi nic nepredvedli dobreho? Co teda predvedli spatneho? Odesli do Palestiny po valce a jak vite svet je jako stat prijmul, od roku 1948 nedelaji nic jineho nez valci. Nechapu co by podle vas teda meli delat, kam by meli jit a kde by meli zit. Znate nekdo snad odpoved? Opravdu si snad myslite, ze kdyz Palestinci dostanou uzemi a stat, ze to skonci. Proc si myslite, ze maji tak nemozne podminky jako napriklad, ze chteji Jeruzalem, protoze vedi, ze Zide se nemuzou nikdy vzdat neceho co k nim patri asi tak jako nam patri Karluv most. Nemyslim si, ze to skonci, neverim, ze tam bude nekdy mir a neverim, ze Zide to vzdaji. Muzete mne obvinit, ze jsem  zaujata a cokoliv dalsiho, ale pravda je, ze jsem stejny clovek jako vy, nejsem ortodoxni Zid a neziji podle techto zakonu. Muzete si precist stovky knizek, muzete se tam podivat, muzete na Zidy nadavat a nenavidet je, ale muj zivot jako zidovsky je stejne vzacny jako cesky. Necitim k Arabum nenavist jen se jich bojim a verte mi, ze to ted nema nic spolecneho s tim jestli jsem Zid nebo ne. Stalin a Hitler meli stejne mysleni a stejny plan, ktery se jim malem podaril, Arabove nastesti nejsou tak jednotni a vetsina z nich nejsou tak chytri, protoze kdyby se jim to podarilo u Zidu na radu by pak prisli dalsi a dalsi narody. Ziji jiz dlouha leta v USA a chodim do jednoho obchodu, ktery patri Arabovi, je to uzasny clovek, kdyz se v zari Amerika ponorila do smutku a beznadeje on brecel a rikal, ze se stydi a nevi jak ma zit dal, ale lide ho maji radi a chodi tam porad a to je ta jiskra, ze jsou proste vsichni jenom lide a je jedno jestli jsem Zid a Arab, Krestan nebo Cech, mozna kdybychom tohle pochopili zilo by se nam docela dobre. Jestli mne chcete napadnout, ze jsem naivni a hloupa zenska, tak asi jsem, ale ja byla vychovana se chovat slusne a naucila jsem se pravidlo, zij a nech zit.
0/0
17.2.2002 19:15

Kato

Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Bubáku, pokud tě to oravdu zajímá, tak si přečti pořádnou knihu. Například od Kruppa (odkaz nahoře to vyhlášení státu) a ještě lépe od Johnsona Dějiny živoského národa. Tam také najdeš spoustu odkazů na další literaturu. PAK O TOM BUDEŠ VĚDĚT VÍC NEŽ NAPROSTÁ VĚTŠINŮ TĚCH TLACHALŮ TADY DOHROMADY
0/0
17.2.2002 8:55

Michal Peterka

Re: Re: Re: OTAZKA
Ja si nejsem uplne jistej, jestli tak vubec dovedes premyslet, pochybuju tom, protoze jsi zucastneny a tudiz ne nestrany.. Myslim, ze jsi akorat ukazal svoji jesitnost.. Araby nesnasim, ale to neznamena, ze to Zoo vymlatim, co potom budeme ukazovat detem ? Jenom me mrzi, ze "nasi" lide si z toho udelal dobry obchod a trpi cela zeme. Kdyz si vemes vznik statu, tak podminky byly dany obema stranam stejne. Nehlede na to co tehdy hlasila Meyrova. Proste to co se deje v Gaze neni obrana, ale cirej nacizmus. Myslim, ze takhle daleko nedojdem. O tvoji urovni mluvi uz jenom to, ze tu vystupujes po zastitou sera anonymity. Ano je treba sjednotit stat a osamostatnit ho, ale ne na ukor okoli. Vzdyt se jenom podivej, kdo je v armade. Askenazi sedi na pultech veleni a zbytek se nazene jako ovce k arabum. Se nediv, ze potom ani uvnitr skupiny nedojde k usmireni.
0/0
16.2.2002 17:58

Bubák

Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Dovol abych se Dana zastal, jeho anonymita nijakým způsobem neovlivňuje kvalitu jeho názoru.
0/0
16.2.2002 18:14

Misha

Re: Re: Re: Re: Re: OTAZKA
To jiste ne. A jsme na tom stejne.
0/0
16.2.2002 18:21

Dan

Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Snad si precti prispevky nahore. O jake anonymite mluvis, copak ostatni nejsou? Cim trpi Ceska zem a z ceho si udelali Cesi dobry obchod? Jake stejne podminky? Napsal jsem nekde, ze nesnasim Araby?  Snad ten tvuj prispevek patril nekam jinam, protoze jinak jeden z nas je mimo. Cim jsem zucastneny, protoze jsem Zid? Cim jsem jesitny, protoze jsem Zid? Jaky stat chces sjednotit a zaroven osamostatnit ? Hele neni ti dobre?
0/0
16.2.2002 22:01

Misha

Re: Re: Re: Re: Re: OTAZKA
Kdyby te slysel, naky Rebe, tak by jenom rekl, ze moc kecas a malo vis, obcas je lepsi mlcet a konat, nez zvatlat a klamat. Vez, ze kdyz se ptas, tak znas odpovedi, kdyz je neznas, neklames. Nechci ti nic vjadrovat, ale sila je v jednote nikoliv v sile.
0/0
17.2.2002 2:17

nadpor.Hamacek

Komu neni rady, tomu...
Ja stale Izraelcum rikam, ze male protiakce jsou na dve veci. Ja bych tam za kazdeho zraneneho poslal jednu plne nalozenou B-52, za mrtveho dve a do mesice by tam byl klid. Jedine teto reci oni rozumi.  Vzdyt palestincu je na svete jako sracek.
0/0
15.2.2002 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.