Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči zneužívají lékařské symboly

Lékařské symboly zneužívají někteří řidiči na svých autech, aby mohli parkovat v přeplněné Praze na zakázaných místech. Lidé si polepí auto lékařskými symboly a pak porušují dopravní předpisy. Zablokují třeba chodník a policistům řeknou, že jako lékaři byli u těžce nemocného pacienta. Takové případy zná pražský chirurg Vladimír Němec. "Vím o situaci, kdy si jistí podnikavci koupili starou dvanáctsettrojku, natřeli ji na bílo a napsali na ni Záchranná služba," řekl Němec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wewerka

opakujete se
Tento článek včetně doslovných citací vyšel už minulý rok - jak v MF Dnes tak i na i-Dnes
0/0
14.2.2002 15:22

Infantil

A co posudkový lékaři?
Já si teda myslim že ti by měli mít majáčky aspoň dva.Aby mohli parkovat na místech pro invalidy před nákupními centry......
0/0
14.2.2002 15:10

Harry

No hlavně aby ho záchrannáři zachránili a aby ho neokradli!
0/0
14.2.2002 14:02

pražák

Re: No hlavně aby ho záchrannáři zachránili a aby ho neokradli!
a pak nezabili a neprodali funebrákům...
0/0
14.2.2002 18:43

Radek

Taky vás to tak sere?
Mně strašně. Proč nejezděj teda s majákem? Takhle se musí člověk koukat, kdy mu tam saniťácký kreténi vjedou. Nejlepší bylo, když v televizi ve Faktech ředitel jedné soukromé ZS říkal "Jezdíme po kolejích a tak, protože kdybychom museli čekat, tak to ekonomicky nejde". Skvělý. Takže by mohli jezdit po kolejích třeba taxikáři, protože jim utíkají peníze když stojí v koloně, taky zásobování, protože jim utíkají peníze když to včas nestihnou, no a nakonec vlastně všichni, protože čas jsou peníze a stáním v koloně nám vlastně utíkají!!! DEBIL!!!
0/0
14.2.2002 13:10

pražák

Re: Taky vás to tak sere?
máš pravdu, to je opravdu debil - stará struktura a lidový milicionář...!
0/0
14.2.2002 18:45

Krysar

stejna barva
sanitky stejne nabarvene a je po problemu ... kdo bude mit pak barvu jako sanitka, tak bych ho nakopal do kouli
0/0
14.2.2002 12:51

pražák

Re: stejna barva
to není řešení. Už teď si všichni malují barevné provedení jako pražská záchranka, aby se maskovali a ztratili v davu...
smutné je i to, že se pak na pražskou záchranku valí i průsery těch druhých!
a nakonec problem toto nevyřeší, protože oni jsou legalní, tedy prokáží existenci té sanity.
0/0
14.2.2002 18:48

Kryštof

Jednotné označení
Možná by úplné stačilo, kdyby vozy RZP měly povinně jednotné označení jako třeba vozy Policie. Navíc kdysi dávno platilo, ze mít nastříkané auto tak, že se pletlo s auty VB, hasičů, nebo RZP je přestupek. Kdyby to bylo i teď, tak je po ptákách.
0/0
14.2.2002 12:19

pražák

Re: Jednotné označení
Policie i Hasiči to mají v zákonech. Záchranka ne! A když někdo poruší ty zákony v případě hasičů a policajtů, tak mu daj jen pokutu a projednají přestupek! Co to je v porovnání s tím, jaké výhody mají a kolik jim to sype...! Takže i tak to nebudou dodržovat. Možná to nakopání do kulí by pomohlo! Jen jestli už je nemají...
0/0
14.2.2002 18:51

záchranář

Re: Re: Jednotné označení
Nenech se mýlit, hasiči v žádném zákoně nejsou a už i jejich auta podnikavci napodobují. Jedině až začne někdo napodobovat poslance, tak se bude problém řešit. Jenže napodobit něco takového, jako je poslanec je strašná fuška...!
0/0
14.2.2002 21:45

Trace

Dle meho nazoru..
.. nejvyce zneuzivaji sveho oznaceni vozy soukromych "zachrannych sluzeb". Je kolona? Zapnu majak. Jizda po kolejovem svrsku je bezna atd., nekteri ridici je jeste pousteji protoze maji zato, ze jede sanitka, ta ma prednost. U mne nemaji sanci. Neco jineho je statni zachranka, ale soukromi magori vozi akorat pradlo a sem tam nejakeho duchodce na vysetreni... a no to houkacku nepotrebuji
0/0
14.2.2002 12:06

Tomas

Re: Dle meho nazoru..
To jste na to tedy vyzrál. Například na území našeho okresu zajišťují rychlou záchrannou službu 2 soukromé firmy. Takový fištrón, jako jste Vy, nám tu ještě scházel.
0/0
14.2.2002 12:43

Martin

Re: Dle meho nazoru..
Vas nazor je uplne mimo realitu. "Statni" zachranka neexistuje vsechny zachranky jsou defacto soukrome. At uz je provozuje mesto nebo nejaka firma. Takze az zas nekdy nepustite soukromou sanitku, tak jen doufejte, ze v ni prave nevezou treba vase dite.
0/0
14.2.2002 13:09

Radek

Re: Re: Dle meho nazoru..
Houkající? Jo, není problém. Nehouká? Ani náhodou. PROČ???
0/0
14.2.2002 13:13

Usáma s fusama

praha...
hehe, to je prostě Praha...
to by sa u nás na kotárech stať nemohlo...
0/0
14.2.2002 11:16

Hollmann

Ty Blažku drž hubu!
Radní Blažek se sere do všeho,tento pologramot jehož styky s grázlem Koukalem  nadělaly víc škody než užitku.Táhněte do háje.
0/0
14.2.2002 11:11

Kolenatý Igor

Tak to je skutečně nehoráznost.
Ochrana života a zdraví je jedním ze základních práv lidské společnosti.Pokud lékaře ve službě nebude policie tolerovat a místo pomoci ho šikanuje je to hanba celé společnosti.Odpovědnost za event. smrt pacienta nese lékař policie je oprávněna automobil odtáhnout.To je země.FUJ.FUJ.FUJ.
0/0
14.2.2002 10:58

Lafayette

Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Můj ty Tondo kolenatej, plácáš nesmysle.
0/0
14.2.2002 11:12

mira

Re: Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Souhlasim s tim, aby lekar se sluzebnim, tj. lekarsky vybavenym vozem mel narok zastavit i na zakazu stani, napr. na chodniku, je vsak zaroven presne specifikovat kdo se mezi tyto lekare bude radit, jinak se toho zacne samozrejme opet zneuzivat
0/0
14.2.2002 11:44

Doktor T.

Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
No to co napsal p.Kolenatý je fakt pěkná blbost.Pokud lékař ve službě slouží pohotovostní službu má k dispozici vozidlo označené jako lékařské(sanitku nebo osobní vůz v barvě pohotovostní lékařské služby).Nevím tedy proč by měl mít každý lékař označen vůz samolepkou a nápisem lékař ve službě.Pokud má toto označení na soukromém voze nelze ho tolerovat.Návštěvy u pacientů až na kritické vyjímky nejsou jistě akutní a pokud ano nejedná se jistě o stovky případů.Souhlasím s názorem ředitele záchranky,že v akutním případě máme v Praze lékaře kteří jsou na telefonu v rámci své služby na záchrance plně k dispozici.Nač tedy nějaké vyjímky a označení..Lékaře jistě aspon jednou každý potřebuje.Nevím proč je,ale vyzvedávat a dělat z nich něco lepšího VIP.PS:Pokud k nějakému značení dojde budeme se divit kolik,,lékařů"v Praze bude.Vzpomente si jenom na označování"služebních"vozů policie motorkou.
0/0
14.2.2002 12:23

briza

Re: Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
"... v akutnim pripade mame v Praze, ... kolik "lekaru" v Praze bude..." No jenze ono jde o to stanovit nejaky system, ktery by byl pouzitelny nejen V PRAZE.
0/0
14.2.2002 14:48

briza

Re: Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
"... v akutnim pripade mame v Praze, ... kolik "lekaru" v Praze bude..." No jenze ono jde o to stanovit nejaky system, ktery by byl pouzitelny nejen V PRAZE.
0/0
14.2.2002 14:59

záchranář

Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Vážený, zmiňované označení: "lékař ve službě" znám, protože si ho do automobilu vylepila i má choť - zubařka. To, že toto označení policie ignoruje zcela chápu; má manželka ho získala darem za opravu chrupu od řezníka... Pro běžně šikovného člověka s počítačem je to záležitost max. 10 minut práce. Ta paní doktorka z pražské pohotovosti vyjela sama - osobním automobilem bez řidiče na diabetický kómat? Buď trochu přehání, nebo je docela troufalá - jak ve vztahu k pacientům, tak i k ostatním účastníkům silničního provozu. Když už zastavila na chodníku, když to nešlo jinde, jak se pak má na místo dostat velký - převozový vůz záchranky...?
0/0
14.2.2002 13:10

Miroslav Grossmann

Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Myslim, ze stavajici uprava snad i dostacuje. Sanitka ma spravne moznost porusit predpisy. Lekar, ktery jede za svym pacientem svym vozem, nespecha. Pacient by si zavolal v nouzi zachranku. Dela v tu chvili vlastne praci, jako kazdou jinou, nehrozi nebezpeci z prodleni. Problem je, co s falesnymi sanitkami. Tech je v Praze dost stejne jako soukromych zachrannych sluzeb, ktere maji vlastni oznaceni aut. Podle me se kolikrat jen tezko rozpozna, zdali jde o pravou sanitku nebo ne. Jinak i zachrnanka hl. m. Prahy dost casto nesmyslne porusuje predpisy. Maji k tomu sice opravneni a nikdo je nemuze pokutovat, ale proc vjedou s vozem na chodnik, kdyz vedle na silnici je misto, to nechapu. Otevrou dvere sanitky a treba nevidomi se o ne muze poranit. Nadrizeni by meli ridice sanitek poucit, kdy je vhodne predpisy porusit.
0/0
14.2.2002 13:10

Luboš Taxl

Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Souhlasím na rozdíl od jiných s Vámi.Né každý lékař má k dispozici sanitku se sirénou.A nemocných je u nás víc než dost.Jenom lékař který svého pacienta zná může odborně zajistit v případě závažného problému odbornou diagnózu.Argumenty ředitele Schwarce bych vyvrátil konkrétním případem  mladé cyklistky která byla poraněna na zbraslavské dálnici a nebýt obvodního lékaře který na místo přijel svým vozem z blízké ordinace čekali bychom na příjezd sanitního vozu skoro dvacet minut.Nic na věci nezmění že pak přijeli vozy tři.Všeobecně je totiž známo že rozhodují první minuty.
0/0
14.2.2002 13:55

Doktor T.

Re: Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Máte samozřejmě také pravdu.Tento případ je příkladem toho,že lékař může na místo úrazu,nehody dojet i svým soukromým vozem.Fajn.Myslím si však,že Vám unikla podstata diskuze.Proč označovat vozidlo lékaře speciální samolepkou,která ho bude opravnovat porušovat dopr.předpisy.(stání na chodníku).Vozidla si klidně označit mohou,ale již bych jim nedával na základě této samolepky výhody.Proč?Pokud bude nucen lékař při zásahu parkovat na chodníku(nikde jinde to nepůjde)bude podle mého jako při přestupku ,,civilní osoby"záležet jen na policistovi zda pokutu udělí nebo ne.Určitě nesouhlasím se speciální vyjímkou právě jen na základě kartičky nebo samolepky.
0/0
14.2.2002 15:00

pražák

Re: Re: Re: Tak to je skutečně nehoráznost.
Tak ať si páni doktoři a doktorky co mají soukromé praxe koupí sanitku a bude pokoj. Oni si raději pořídili osobáky na praxi - splácí leasingy a okrádají stát na daních, používají jej k jízdě rodiny, třeba na dovolenou a na chatu o víkendu... A parkují kde chtějí a porušují předpisy jak nikdo... Jděte s tím do riti!!!
0/0
14.2.2002 18:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.