Diskuze

Student z Yale skončil u islámských radikálů

Až dosud měla Amerika za to, že má pouze jednoho občana, který skončil v Afghánistánu: talibance Johna Walkera. Nedávno ale vyšlo najevo, že v zemi pobýval ještě jeden mladý Američan. Osud Hirrama Torrese z New Jersey, bývalého studenta Yale Univerzity, už ale tak jasný není. Jediná stopa, kterou po sobě zanechal, jsou osobní data na seznamu pákistánských radikálů, který objevil reportér The New York Times v Kábulu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Robos

6. 2. 2002 18:58
To je jen setrvačnost
Do nás komanči tak dlouho drvili že "USA jsou špatné, ááááno, protože jsou špatné, áááno", až z toho spousta lidí zblbla a FAKT TOMU VĚŘÍ. Znám dost tak zvaných "aktivistů", abych věděl, že to jsou jen pozéři. Jimi navrhované "alternativy" k tak zvané "konzumní společnosti" jsou zcela iluzivní, podobně jako myšlenky že se např. v 16. či 5. století žilo lépe, duchovněji... Co se těmto kritikům nelíbí? Že žijí ve společnsoti, kde se mohou stěhovat, sami podnikat, kde je nemůže jejich landlord na místě zabít, kde jsou ženy považovány za samostatné bytosti a kde je dominující církev nemůže jen tak upálit, když s ní náhodou nesouhlasí?
0 0
možnosti

David

6. 2. 2002 16:39
Krupani sem, krupani tam.
To je neuveritelny, kolik lidi tu mele o americke kulture a hamburgrech jednim dechem. Kolik o ni vite vy rozumbradove, ze se domnivate, ze cely Spojeny Staty nedelaj nic jinyho nez ze do sebe tlacej jeden hamburger za druhym jako vyraz sve kultury. Kolik z vas bylo ve statech zakusit tu jejich hamburgrovou kulturu? A kolik z vas den co den hnipa u Novy a civi tupe na vsechny ty priblby estrady? Jak lze vubec definovat konzumni kulturu? Ono clovek si ze vseho vezme jenom to co je mu samemu nejblizsi, takze pokud znate pouze hamburgry, tak proto, ze jste nic jinyho nehledali. Sami jste krupani z Vidlakova! Vubec nemam iluzi o vasi "kulturni nadrazenosti".
0 0
možnosti

Milos

6. 2. 2002 17:11
Re: Krupani sem, krupani tam.
Souhlasim.
0 0
možnosti

go

6. 2. 2002 15:49
go
Něco není s naší kulturou v pořádku - a co hůř - zdá se, že to vlivní lidé ignorují ... Takhle ale v soutěži kulturních okruhů světa nemáme proti Azii šanci ... Zdá se, že jsme právě svědky vzniku nových ideálů mládeže ... naše "globalizovaná" kultura se pomalu, ale jistě stává pro stále více lidí nesnesitelnou ... Půjdeme cestou změny systému hodnot ? Nebo cestou "přizpůsobování člověka" až k hranicím znetvoření ?
0 0
možnosti

Bubák

6. 2. 2002 15:49
Co to je za blbost ?
V článku je napřed uvedeno kde tento američan žil a studoval, a dále jeho věk odhadují podle stáří nalezených listin .
0 0
možnosti

iDNES

6. 2. 2002 15:56
Re: Co to je za blbost ?
Už je to opraveno, opravdu to nedávalo fakticky smysl. Díky.
0 0
možnosti

Vladimír Stwora

6. 2. 2002 15:35
Je-li to vše pravda,
pak mám k tomu člověku velké sympatie. Nevím, zda řešení, které si vybral, bylo nejlepší, ale alespoň se pokusil řešit konflikt svědomí. Dovedu si představit jak asi trpěl v podmínkách křupanských a pokryteckých Američanů.
0 0
možnosti

Milos

6. 2. 2002 16:06
Re: Je-li to vše pravda,
Kolik Americanu (jakychkoliv) znas osobne ? Ja jsem poznal osobne dost krupanskych a pokryteckych Cechu, takze je myslim na case, abys okamzite vycestoval do Bangladese (abys netrpel v Cekem prostredi).
0 0
možnosti

lindar

6. 2. 2002 15:30
Další Američan v Afghánistánu
Já se mu nedivím, "american culture" není pro mnohé moc přitažlivá. Hamburgery a průměrnost. Vsadím se, že těch Američanů bude v Afghánistánu ještě víc...Pro mladýho člověka asi není příliš složitý 'zblbnout' a dostat se k extremistům
0 0
možnosti

Milos

6. 2. 2002 16:14
Re: Další Američan v Afghánistánu
To s temi mladymi zbliky a extremnimi skupinami mas pravdu. Nakonec tak to bylo i v Ceskoslovensku kede to vetsinu mladych dohnalo do SSM a ty nejzblblejsi az do KSC. V ty dobe jsme si mohli nechat o hamburgrech a "american culture" jen zdat, kdyz jsme stali ve fronte na maso.
0 0
možnosti