Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mlha a nehody ucpaly tah Moravou

Série hromadných nehod, při nichž havarovalo na třicet aut, blokovala celé dopoledne dálnici mezi Olomoucí a Prostějovem. Potíže odstartoval ráno kamion s přívěsem, který zatarasil zúženou vozovku při výjezdu z Olomouce, kde se staví obchvat města. Pak už se nehody začaly vršit jedna za druhou. Dálnice je po pěti hodinách opět průjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepik

Hovada
Vubec se nedivim, že se tyhle bouračky stávaji a staly se i dneska. Včera jsem jel po dálnici směrem z Brna na Vyškov, mlha jako kráva a ty hovada si to valej kilo a víc, hlava nehlava. Nebylo vidět na víc jak 20 metrů. U nás by se taky měla zavést maximální rychlost 50 km/h, jako tomu je třeba v Německu. Nebo trestat takovýhle parchanty, kteří sou nezodpovědní nejen k sobě, ale hlavně vůči těm ostatním!!!
0/0
5.2.2002 14:57

Havala

Kontrola na silnicích
Policie se vymlouvá, že nemá techniku na kontrolu nákladních aut, která nejvíce ničí povrch silnic (vyjeté koleje). Z větší části jsou způsobeny rychle jedoucími, přetíženými náklaďáky. Kontrolovat váhu auta je možná problém, ale kontrolovat rychlost nákladních aut je velmi snadné, ta je maximálně 80 km/h. Každé nákladní auto nad určitou váhu musí mít tachograf. Např. v Rakousku je praxe taková, že na hranicích si policista vyžádá záznam s tachografu a pokud vidí, že vozidlo překročilo maximální rychlost následuje pokuta, která je pro českého řidiče dostatečná, aby příště dodržoval pravidla. Pokud policie bude mít snahu může "magory" ženoucí po dálnici náklaďáky rychlostí 120 km/h umravnit. Stačí obejít parkoviště a zkontrolovat tachografy. Snad je to pro naši policie odborně zvládnutelné. Také by pomohlo přenést část pokuty na provozovatele, aby si sám hlídal jak rychle jeho řidiči jezdí.
0/0
5.2.2002 14:21

Neal

a kolik stojí jeden lidský život?
0/0
5.2.2002 12:47

Dan

Dálnice to nevyřeší
Dálnice nic neřeší pokud většina "borců" za volantem se v mlze řítí hlava nehlava. Pak to dopadá jako dnes (a to dopadlo ještě docela dobře). Pravděpodobně by pomohly až co nejtvrdší sankce, jako proti cvokům v rychlých autech, kteří kvůli pár minutám neriskují zabít kohokoliv. a také proti přetíženým kamionům, které dokáží zničit novou silnici do půl roku.
0/0
5.2.2002 12:47

sarula

Re: Dálnice to nevyřeší
Pokud se nebude kontrolovat vytíženost kamiónů, tak jdou všechny naše silnice postupně do háje. A že na špatné silnici je větší počet nehod, to je jasné každému.
K rychlé jízdě v mlze ovšem není co dodat. To pak nestačí nikdo včas ubrzdit
0/0
5.2.2002 13:12

David

Takove budovani dalnice stoji uplne za pendrek
Timto mistem uz projizdim posledni 2 roky kazdej tyden dvakrat a je neuveritelny, ze po celou tuto dobu tam je v jednom nebo druhym smeru uzavirka. Nebo snad platime dalnicni poplatky za to abychom jezdili v jednom smeru. Kolik z nas uz se nekolikrat setkalo s uzavrenou dalnici v jednom smeru, na ktere se nedelo vubec, ale vubec nic!!! Chapu, ze kdyz se stavi dalnicni obchvat, tak jsou nutna jista omezeni v dobrave, ale nechapu proc jedno uplne bezne mimourovnove krizeni se musi budovat tak nekonecne dlouho a to tam jeste zdaleka nejsou hotovi. A protoze pres tuto uzavirku jezdim kazdej tyden do Rakouska, hned muzu videt rozdil mezi tim jak probihaji uzavirky v Rakousku a u Nas.... Vsude bilboardy s omluvou za zpomaleny provoz, hemzi se to tam technikou a lidma. Podotykam, ze dalnicni poplatky 1000ATS/rok jsou vzhledem k tamnimu prumernemu prijmu obyvatelstva naprosto srovnatelne s temi nasimi. Takze vazena realizacni firmo spolu s objednatelem (Reditelstvi silnic a dalnic): Vase prace stoji za pendrek, co se tempa tyka!!! Za tu dnesni nehodu muzete vy!!! Zajimalo by me, jestli ta firma mela tady na tuto stavbu zpracovan technologicky projekt praci....., protoze podle me je tu zasadni problem s koordinaci provadenych praci. Jinak by to nemohlo trvat tak dlouho!!!
0/0
5.2.2002 12:32

Pavel

Re: Takove budovani dalnice stoji uplne za pendrek
Holt hanácká rozvážnost!
0/0
5.2.2002 15:19

David

Reditelstvi dalnic stoji za hovno!!!
Timto mistem uz projizdim posledni 2 roky kazdej tyden dvakrat a je neuveritelny, ze po celou tuto dobu tam je v jednom nebo druhym smeru uzavirka. Nebo snad platime dalnicni poplatky za to abychom jezdili v jednom smeru. Kolik z nas uz se nekolikrat setkalo s uzavrenou dalnici v jednom smeru, na ktere se nedelo vubec, ale vubec nic!!! Chapu, ze kdyz se stavi dalnicni obchvat, tak jsou nutna jista omezeni v dobrave, ale nechapu proc jedno uplne bezne mimourovnove krizeni se musi budovat tak nekonecne dlouho a to tam jeste zdaleka nejsou hotovi. A protoze pres tuto uzavirku jezdim kazdej tyden do Rakouska, hned muzu videt rozdil mezi tim jak probihaji uzavirky v Rakousku a u Nas.... Vsude bilboardy s omluvou za zpomaleny provoz, hemzi se to tam technikou a lidma. Podotykam, ze dalnicni poplatky 1000ATS/rok jsou vzhledem k tamnimu prumernemu prijmu obyvatelstva naprosto srovnatelne s temi nasimi. Takze vazena realizacni firmo spolu s objednatelem (Reditelstvi silnic a dalnic): Vase prace stoji za pendrek, co se tempa tyka!!! Za tu dnesni nehodu muzete vy!!!
0/0
5.2.2002 12:19

S. Gross

Viem
1km nove dalnice pry stoji 1,5 mil.-3 mil Kc.
0/0
5.2.2002 11:19

XXX

Re: Viem
Tak to sakra pritlac!
0/0
5.2.2002 11:52

Dan

Re: Viem
To jste z levného kraje. Cena 1 km dálnice bez mostů a větších terénních úprav je 100 mil. Kč.
0/0
5.2.2002 12:49

V . Sadovský

Re: Re: Viem
Nechci přihazovat jak na trhu, ale holt mi to nedá. Jestliže se hovoří o tom, že dálnice z Hranic k Ostravě bude "jen" za nějakých 47 až 50 miliard, pak si nemůžu pomoct, ale vychází mi skoro miliarda za kilometr... Jinak k věci - souhlasím s tím, že za nehodu můžou jen a pouze ti, kdož si stejně jako jindy mysleli, že tu svoji stovku ve svém skvělém autě zvládnou úplně všude. Podotýkám, že sám mám auto celkem rychlé a bezpečné, jezdím z OC do PV pravidelně (neb jsem z PV), ale stejně tak vím, že i když je to dálnice, tak se prostě zatáčka u Olšan ve 120 v klidu projet nedá... Částečně možná díky kolejím, ale třebas taky kvůli tomu, že přímo v zatáčce je výjezd od Olšan a zcela nepochopitelně je bez připojovacího pruhu. Na stavbaře bych to tudíž vůbec neházel, i když je pravda, že jim to teda trvá.
0/0
6.2.2002 15:51

petrov

Nutná dálnice
Toto je sice jenom souhra náhod, ale v době kdy doprava na této cestě rok od roku stoupá je jisté, že se musí co nejrychleji začít stavět dálnice až do Ostravy. Bez této dálnice je stále celá Severní Morava odříznutá od zbytku republiky. Všichni kdo touto cestou jezdí ví, že k odříznutí od okolního světa stačí prosté zatopení jednoho jediného železničního podjezdu. 
0/0
5.2.2002 10:21

Poli...

Re: Nutná dálnice
To je pravda, ale řidiči by měli jezdit podle stavu vozovky!!!!!
0/0
5.2.2002 10:54

E-mil

Re: Re: Nutná dálnice
Vzhledem ke katastrofálním kolejím v některých úsecích této "rádobydálnice" (Hojně využívaná TIRáky po ose Polsko-Rakousko .....). Je vhodná rychlost asi 20km/hod.
0/0
5.2.2002 11:42

RedBaron

Re: Nutná dálnice
Já bych Vám tu dálnici přál, ale naši kašpaři raději budou plýtvat penězi a sypat peníze do zbytečného nového projektu D3, vedeného nádhernou Posázavskou oblastí. Nad variantou D3 z Budějovic do Prahy přes Písek, se nikdo ani nepozastavil. A přitom je to skoro hotové. Až k Dubenci u Příbrami je z Prahy normální dálnice a potom jsou všude nádherné široké silnice, které by stačilo jen rozšířit. Myslím, že dvě třetiny práce na dálnici jsou na téhle trase předem hotovy, ale to nikoho nezajímá. Je třeba nakrmit betonová lobby. Sbohem Posázaví. _RB_ , České Budějovice
0/0
5.2.2002 11:41

Mike

Re: Re: Nutná dálnice
Kdybys jezdil denně kolem Benešova přes Mirošovice do Prahy, měl bys jiný názor. Chápu lidi, kteří mají chaty v krásném Posázaví, že tam dálnici nechtějí, ale určitě jinak hovoří lidi, kteří chtějí přecházet silnici v Benešově do parku u Konopiště nebo třeba v Olbramovicích.
0/0
5.2.2002 13:16

Tomas

Re: Re: Re: Nutná dálnice
Placate nesmysly - byla-li by dalnice postavena pres Pribram a Pisek, jezdili by pres Benesov pouze mistni a taborsti, budejovicti a veskery transit by mohl jezdit jinudy. Bylo by to levnejsi, prijatelnejsi pro obcany i aktivisty, ... akorat by to nebyl az takovy kseft, a v tom je asi problem.
0/0
5.2.2002 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.