Diskuze

Tramvajáci vozy nezastaví

Pražané, kteří se báli, že 19. února nevyjedou tramvaje, mohou být klidní. Zástupci Federace řidičů tramvají a dalších odborových organizací, kteří od rána jednali s vedením dopravního podniku, totiž přistoupili na to, že jejich pracovní vytížení a platy do 1. července posoudí nezávislá instituce. Federace řidičů tramvají poté odvolala stávkovou pohotovost, kterou vyhlásila 5. února.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Huffnaggelův duch

20. 4. 2007 10:58
tramvajáci and kočka

Ať žije kočičí diskuze na iKočka, býv. iDnes!!!

0 0
možnosti

FERDA

7. 2. 2002 10:37
Je zde hrozba práce
Předchozí příspěvek jsem stáhnul ze stránek tramvají ("http://frt.webpark.cz/"). Ano, představte si, že by měli řidiči tramvají prodávat doplńkové jízdenky jako řidiči autobusů. Mimochodem, jen na doplńkovém prodeji jízdenek má řidič autobusů 1 Kč za každý prodaný lístek. Kdo bude pracovat víc, měl by dostat víc. Mám pocit z pražské dopravy, že řidiči autobusů odvádějí víc práce. Neujíždějí cestujícím, nekouří v autobuse a dokonce si u nich mohu koupit i lístek. Což v tramvaji nemohu. Vůbec se neodvažuji srovnávat čistotu interiéru vozu a ochotu řidičů při nástupu zdravotně těžce postižených osob do vozu. Pan Dub má osobní problémy, které se snaží řešit prostřednictvím zmanipulovaných kolegů.
0 0
možnosti

Mira

7. 2. 2002 11:06
Re: Je zde hrozba práce
Doporucuju zajemcum, aby si precetli, jak pan Dub "vyjebal" se svym nadrizenym, ktery predpisy mozna ani nezna, pro ktereho predpisy neplati a existuji jen pro aplikaci na podrizene. (Doufam, ze se to stalo tak, jak je to napsano.) Nesohlasim s vychvalovanim autobusaku a spinenim tramvajaku. Jel jsem s autobusakem, ktery se vykecaval vysilackou (jeste nebyly mobily tak rozsirene), jednou mi prodal jizdenku tramvajak (bez jakekoliv prirazky), zaviranim dveri tesne pred nosem si leci svoje mindraky cast ridicu z obou skupin a kouri se, myslim, vic v kabinach autobusu (taky asi proto, ze ty tramvajove se hure vetraji).
0 0
možnosti

FERDA

7. 2. 2002 10:18
Co nás asi čeká Všechny inframajáky a snímače na vozech budou v dohledné době nahrazeny novými s oboustrannou komunikací, což bude znamenat zvýšení jejich počtů. Každý elektromagnetický přestavník bude vybaven inframajákem a okamžitě bude informovat dispečera o průjezdu vlaku neuzamčenou výhybkou a o rychlosti tramvaje přes výhybku (bez tolerance). Ve vozech budou čidla, která po zapálení cigarety vypnou řízení vozu. Tachograf bude vybaven kartou, která umožní jeho vyhodnocení za celou směnu. Ve vozech se budou instalovat kamery s možností přenosu signálu na dispečink. Doplňkový prodej jízdenek řidiči tramvají.
0 0
možnosti

PH

5. 2. 2002 23:32
Ony ty "problémy" řidičů tramvají
jsou podle všeho osobní problémy jediného muže, totiž jejich předsedy. Trošku jsem listoval na internetu a našel stránky Federace řidičů tramvají ("http://frt.webpark.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://frt.webpark.cz/"). Podle článku "trpká zkušenost" uvedeného slovy "skandál" a "podnik potrestal řidiče, přestože nic neporušil (http://frt.webpark.cz/doc15.html" target="_blank" rel="nofollow">http://frt.webpark.cz/doc15.html), si sami udělejte názor, v čem ty problémy asi spočívají a co je zač je pan odborový předseda.
0 0
možnosti

Kocicak

5. 2. 2002 14:24
Nemakacenkove (ad Coyot)
Nevim, co to znamena "odstepny podnik," ale pripada mi to, jako kdyby to mela byt nejaka jina firma, tedy jina ucetni jednotka. S tim souvisi take jiny zpusob odmen. Nesrovnaval bych to tedy jako ucetni a marketingovy pracovnik jedne firmy, ale jako ucetni dvou firem. Tim padem pokud se tramvajakum (hehe, to slovo uz jsem dlouho nerekl ani nenapsal, normalne rikam salinak) nelibi jejich platy, at jdou ridit metro.
Jinak souhlasim se zapornym vztahem ke stavkam. Mne se take nelibi. Pripada mi to, jako kdyby odborari hajili nemakacenka a ne pracujici lid. A mam takovy pocit, ze k tomu zneuzivaji podniky, jejichz nefunkcnost se dotkne nas vsech, at uz je to CD nebo MHD.
A jeden subjektivni nazor nakonec: myslim, ze za vsechno mohou komuniste tim, ze zavedli rovnostarstvi a vsichni dostavali stejne. Tim mezi lidi zaseli zavist, ze druhy ma vice. A propos, diskutovat o svych prijmech je prece v Evrope povazovano za faux-pas, pokud se nepletu.
0 0
možnosti

séma

5. 2. 2002 13:46
počtáři
a hele, tak nám někdo přišel na to, že 7,5 % z víc je víc než 7,5% z míň - no jo - nic proti odpovědnému povolání řidičů tramvají a spřátelených dopravních prostředků, ale chtě nechtě musím odhlédnout od neradostné perspektivy jejich životní úrovně, když nedostanou všichni stejně a konstatovat že vydírání se mi hnusí a tak si nezaslouží nic...anebo vyměnit odboráře když neumějí vyjednávat - copak si budou odbory donekonečna myslet, že jakékoli ústupky vynucené tímhle legalizovaným vydíráním jsou dlouhodobě prospěšné?
0 0
možnosti

coyot

5. 2. 2002 13:43
Nepochopeni
Zaprve, taky si nemyslim, ze by ridic tramvaje se svoji zodpovednosti mel byt srovnavan se zdravotni sestrou (i kdyz sestricky by taky snesly pridano). Ale, co mi pripada nejdulezitejsi, tramvajaci se nevztekaji proto, ze maji male platy, ale proto, ze platy v metru rostou rychlejc. Predstavte si, ze drepite v oddeleni marketingu a ucetni dostanou pridano vic, nez vy, aniz by jakkoliv lip delali... Taky se budete rozcilovat. Docela chapu tramvajaky, ktery stve, ze ridic metra bere o 7k vic, nez oni, kdyz se vozi uplne stejne... a mozna je ta jeho prace jeste jednodussi - zadna potreba byt ostrazity k okolnimu provozu... Druha vec je, ze se mi nelibi stavkovani obecne, pokud poskozuje treti osoby a nikoliv majitele firmy. At si tramvajaci ve volnem case vyprudi a zablokujou vedeni podniku...
0 0
možnosti

Marin

5. 2. 2002 13:18
Neustupovat!!
Nasadit stavkokazy a v pripade stavky povolat armadu - ne aby strilela do lidi, ale aby ridila tramvaje. Stejne to udelala Margaret Thatcherova s leteckymi dispecery v 80. letech a krasne ji to vyslo. Ridit tramvaj muze kazdy trouba - neni to slozite a profi ridic cehokoliv (treba i tanku) se to nauci za jedno dopoledne. Doprava se sice trochu zpomali a zkomplikuje, ale nezastavi. Chce to jen odvahu a nebat se postavit se vyderacum! A nebude od veci pak podat na odbory hromadne trestni oznameni - z ceho je obvinit, to uz rozhodnou  pravnici. Henry Forda na ne!
0 0
možnosti

AntiMB

5. 2. 2002 20:46
Re: Neustupovat!!
Ty jsi vůl!!! Řídit tramvaj se sice opravdu leckdo naučí za jedno odpoledne, ale než udělá řidičské zkoušky (a to pozor - tramvaj je drážní vozidlo, takže to má pod rukou Drážní úřad), psychotesty a podobné blbiny, je toho dost na dva měsíce. Paradoxem je, že mnohem jednodušší je sehnat náhradu za civilní letecké dispečery, protože armáda má dispečery vlastní a ti můžou okamžite zastoupit, než za řidiče tramvají.
A co se týká platů - podívej se do dopravních podniků, kolik tam berou úředníci a kolik řidiči. Netvrdím, že jsou řidiči svatí, ale dobře si pamatuji třeba na stávku řidičů DP Olomouc (před 5 lety). Tenkrát byla půlka podniku zděšená, že tam sám sebe najmenoval do zatraceně dobře placené funkce (plat na úrovni řidiče po 25 letech praxe) člověk, který souběžně seděl ve dozorčí radě. Když přišel, tak měl keců, jak chce pomoct řidičům, že si zaslouží vyšší platy atd. A jak to skončilo? Když řidiči zahájili stávku za zvýšení platů, tak to byl právě tenhle člověk, který organizoval stávkokazy. Nemám rád stávky, ale dopravní podniky jsou obecně prodělečné firmy a přesto v nich management dostává 13. a 14. platy. Nechápu, za co...
Mimochodem, abych předešel spekulacím - nejsem zaměstnancem žádného DP, ale několika z nich dodává naše firma svoje produkty. Kdybysme hospodařili jako dopravní podniky, tak už jsme dávno zbankrotovali.
 
0 0
možnosti

Méďa Béďa

5. 2. 2002 12:37
Já chci taky!
Průměrný plat předsedy vlády je o 30000 vyšší než průměrný plat ministra a průměrný plat ministra je o 30000 vyšší než můj! Já chci taky přidat, sprostý jsem nejméně stejně jako premiér! Že je to logické, odboráři Dube? BTW mám dojem, že strojvedoucí na metru musí mít střední školu, zatímco tramvajákovi stačí základní vzdělání a kurs...
0 0
možnosti

Mr. Noname

5. 2. 2002 12:01
a koukmám že "vesnice" :-) se raduje
Ale řekněme si rovnou proč by měli dostat přidat. Toto je jedna s prací kterou může dělat kdejaký blbec.  Tahy tomu odpovídájí inzeráty. Dosažené vzděkání:základní škola. Nástupní plat 12 000 kč. Což je víc než mají zdravotní sestry a ty se narozdíl od idičů jenom nevozí.
Takže žádné další zvyšování. Já nebudu platit kvůli nějakéjm blbum vyší jízdné. Ať zlepší služby.
 
0 0
možnosti

Tomas

5. 2. 2002 13:28
Re: a koukmám že
Srovnání se zdravotní sestrou trochu kulhá, pane. Řidič tramvaje odpovídá za životy a zdraví 1-2 vozů lidí a každá jeho chyba ohrožuje všechny najednou. Sestra má na starosti lidí méně a svým chováním je ovlivňuje po jednom. Máte ale recht v tom, že by měla brát víc. Na rozdíl od tramvajáků má i výrazně lepší vzdělání.
0 0
možnosti