Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajáci vozy nezastaví

Pražané, kteří se báli, že 19. února nevyjedou tramvaje, mohou být klidní. Zástupci Federace řidičů tramvají a dalších odborových organizací, kteří od rána jednali s vedením dopravního podniku, totiž přistoupili na to, že jejich pracovní vytížení a platy do 1. července posoudí nezávislá instituce. Federace řidičů tramvají poté odvolala stávkovou pohotovost, kterou vyhlásila 5. února.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Huffnaggelův duch

tramvajáci and kočka

Ať žije kočičí diskuze na iKočka, býv. iDnes!!!

0/0
20.4.2007 10:58

FERDA

Je zde hrozba práce
Předchozí příspěvek jsem stáhnul ze stránek tramvají ("http://frt.webpark.cz/"). Ano, představte si, že by měli řidiči tramvají prodávat doplńkové jízdenky jako řidiči autobusů. Mimochodem, jen na doplńkovém prodeji jízdenek má řidič autobusů 1 Kč za každý prodaný lístek. Kdo bude pracovat víc, měl by dostat víc. Mám pocit z pražské dopravy, že řidiči autobusů odvádějí víc práce. Neujíždějí cestujícím, nekouří v autobuse a dokonce si u nich mohu koupit i lístek. Což v tramvaji nemohu. Vůbec se neodvažuji srovnávat čistotu interiéru vozu a ochotu řidičů při nástupu zdravotně těžce postižených osob do vozu. Pan Dub má osobní problémy, které se snaží řešit prostřednictvím zmanipulovaných kolegů.
0/0
7.2.2002 10:37

Mira

Re: Je zde hrozba práce
Doporucuju zajemcum, aby si precetli, jak pan Dub "vyjebal" se svym nadrizenym, ktery predpisy mozna ani nezna, pro ktereho predpisy neplati a existuji jen pro aplikaci na podrizene. (Doufam, ze se to stalo tak, jak je to napsano.) Nesohlasim s vychvalovanim autobusaku a spinenim tramvajaku. Jel jsem s autobusakem, ktery se vykecaval vysilackou (jeste nebyly mobily tak rozsirene), jednou mi prodal jizdenku tramvajak (bez jakekoliv prirazky), zaviranim dveri tesne pred nosem si leci svoje mindraky cast ridicu z obou skupin a kouri se, myslim, vic v kabinach autobusu (taky asi proto, ze ty tramvajove se hure vetraji).
0/0
7.2.2002 11:06

FERDA

Co nás asi čeká Všechny inframajáky a snímače na vozech budou v dohledné době nahrazeny novými s oboustrannou komunikací, což bude znamenat zvýšení jejich počtů. Každý elektromagnetický přestavník bude vybaven inframajákem a okamžitě bude informovat dispečera o průjezdu vlaku neuzamčenou výhybkou a o rychlosti tramvaje přes výhybku (bez tolerance). Ve vozech budou čidla, která po zapálení cigarety vypnou řízení vozu. Tachograf bude vybaven kartou, která umožní jeho vyhodnocení za celou směnu. Ve vozech se budou instalovat kamery s možností přenosu signálu na dispečink. Doplňkový prodej jízdenek řidiči tramvají.
0/0
7.2.2002 10:18

PH

Ony ty "problémy" řidičů tramvají
jsou podle všeho osobní problémy jediného muže, totiž jejich předsedy. Trošku jsem listoval na internetu a našel stránky Federace řidičů tramvají ("http://frt.webpark.cz/"). Podle článku "trpká zkušenost" uvedeného slovy "skandál" a "podnik potrestal řidiče, přestože nic neporušil (http://frt.webpark.cz/doc15.html), si sami udělejte názor, v čem ty problémy asi spočívají a co je zač je pan odborový předseda.
0/0
5.2.2002 23:32

Kocicak

Nemakacenkove (ad Coyot)
Nevim, co to znamena "odstepny podnik," ale pripada mi to, jako kdyby to mela byt nejaka jina firma, tedy jina ucetni jednotka. S tim souvisi take jiny zpusob odmen. Nesrovnaval bych to tedy jako ucetni a marketingovy pracovnik jedne firmy, ale jako ucetni dvou firem. Tim padem pokud se tramvajakum (hehe, to slovo uz jsem dlouho nerekl ani nenapsal, normalne rikam salinak) nelibi jejich platy, at jdou ridit metro.
Jinak souhlasim se zapornym vztahem ke stavkam. Mne se take nelibi. Pripada mi to, jako kdyby odborari hajili nemakacenka a ne pracujici lid. A mam takovy pocit, ze k tomu zneuzivaji podniky, jejichz nefunkcnost se dotkne nas vsech, at uz je to CD nebo MHD.
A jeden subjektivni nazor nakonec: myslim, ze za vsechno mohou komuniste tim, ze zavedli rovnostarstvi a vsichni dostavali stejne. Tim mezi lidi zaseli zavist, ze druhy ma vice. A propos, diskutovat o svych prijmech je prece v Evrope povazovano za faux-pas, pokud se nepletu.
0/0
5.2.2002 14:24

séma

počtáři
a hele, tak nám někdo přišel na to, že 7,5 % z víc je víc než 7,5% z míň - no jo - nic proti odpovědnému povolání řidičů tramvají a spřátelených dopravních prostředků, ale chtě nechtě musím odhlédnout od neradostné perspektivy jejich životní úrovně, když nedostanou všichni stejně a konstatovat že vydírání se mi hnusí a tak si nezaslouží nic...anebo vyměnit odboráře když neumějí vyjednávat - copak si budou odbory donekonečna myslet, že jakékoli ústupky vynucené tímhle legalizovaným vydíráním jsou dlouhodobě prospěšné?
0/0
5.2.2002 13:46

coyot

Nepochopeni
Zaprve, taky si nemyslim, ze by ridic tramvaje se svoji zodpovednosti mel byt srovnavan se zdravotni sestrou (i kdyz sestricky by taky snesly pridano). Ale, co mi pripada nejdulezitejsi, tramvajaci se nevztekaji proto, ze maji male platy, ale proto, ze platy v metru rostou rychlejc. Predstavte si, ze drepite v oddeleni marketingu a ucetni dostanou pridano vic, nez vy, aniz by jakkoliv lip delali... Taky se budete rozcilovat. Docela chapu tramvajaky, ktery stve, ze ridic metra bere o 7k vic, nez oni, kdyz se vozi uplne stejne... a mozna je ta jeho prace jeste jednodussi - zadna potreba byt ostrazity k okolnimu provozu... Druha vec je, ze se mi nelibi stavkovani obecne, pokud poskozuje treti osoby a nikoliv majitele firmy. At si tramvajaci ve volnem case vyprudi a zablokujou vedeni podniku...
0/0
5.2.2002 13:43

Marin

Neustupovat!!
Nasadit stavkokazy a v pripade stavky povolat armadu - ne aby strilela do lidi, ale aby ridila tramvaje. Stejne to udelala Margaret Thatcherova s leteckymi dispecery v 80. letech a krasne ji to vyslo. Ridit tramvaj muze kazdy trouba - neni to slozite a profi ridic cehokoliv (treba i tanku) se to nauci za jedno dopoledne. Doprava se sice trochu zpomali a zkomplikuje, ale nezastavi. Chce to jen odvahu a nebat se postavit se vyderacum! A nebude od veci pak podat na odbory hromadne trestni oznameni - z ceho je obvinit, to uz rozhodnou  pravnici. Henry Forda na ne!
0/0
5.2.2002 13:18

AntiMB

Re: Neustupovat!!
Ty jsi vůl!!! Řídit tramvaj se sice opravdu leckdo naučí za jedno odpoledne, ale než udělá řidičské zkoušky (a to pozor - tramvaj je drážní vozidlo, takže to má pod rukou Drážní úřad), psychotesty a podobné blbiny, je toho dost na dva měsíce. Paradoxem je, že mnohem jednodušší je sehnat náhradu za civilní letecké dispečery, protože armáda má dispečery vlastní a ti můžou okamžite zastoupit, než za řidiče tramvají.
A co se týká platů - podívej se do dopravních podniků, kolik tam berou úředníci a kolik řidiči. Netvrdím, že jsou řidiči svatí, ale dobře si pamatuji třeba na stávku řidičů DP Olomouc (před 5 lety). Tenkrát byla půlka podniku zděšená, že tam sám sebe najmenoval do zatraceně dobře placené funkce (plat na úrovni řidiče po 25 letech praxe) člověk, který souběžně seděl ve dozorčí radě. Když přišel, tak měl keců, jak chce pomoct řidičům, že si zaslouží vyšší platy atd. A jak to skončilo? Když řidiči zahájili stávku za zvýšení platů, tak to byl právě tenhle člověk, který organizoval stávkokazy. Nemám rád stávky, ale dopravní podniky jsou obecně prodělečné firmy a přesto v nich management dostává 13. a 14. platy. Nechápu, za co...
Mimochodem, abych předešel spekulacím - nejsem zaměstnancem žádného DP, ale několika z nich dodává naše firma svoje produkty. Kdybysme hospodařili jako dopravní podniky, tak už jsme dávno zbankrotovali.
 
0/0
5.2.2002 20:46

Miroslav Grossmann

Re: Neustupovat!!
Já nevím, jestli mají tramvajáci pravdu, ale je vidět, že nic nevíte o tramvajové dopravě, když říkáte, že dělat tramvajáka svede každý za jeden den. Jen když se kouknu na křižovatky a vidím tam množství značek pro tramvaje, tak se v nich teda nevyznám. Přehazovat na dálku výhybky a ve správnou chvíli taky není sranda. Na mnoha křižovatkách funguje preference tramvají a je třeba umět ji využít. K tomu ovládání terminálu, znalost všelijakých vnitřních předpisů (nikoli dopravních, ty nejsou tak přísné) atd...
0/0
6.2.2002 13:50

Méďa Béďa

Já chci taky!
Průměrný plat předsedy vlády je o 30000 vyšší než průměrný plat ministra a průměrný plat ministra je o 30000 vyšší než můj! Já chci taky přidat, sprostý jsem nejméně stejně jako premiér! Že je to logické, odboráři Dube? BTW mám dojem, že strojvedoucí na metru musí mít střední školu, zatímco tramvajákovi stačí základní vzdělání a kurs...
0/0
5.2.2002 12:37

Mr. Noname

a koukmám že "vesnice" :-) se raduje
Ale řekněme si rovnou proč by měli dostat přidat. Toto je jedna s prací kterou může dělat kdejaký blbec.  Tahy tomu odpovídájí inzeráty. Dosažené vzděkání:základní škola. Nástupní plat 12 000 kč. Což je víc než mají zdravotní sestry a ty se narozdíl od idičů jenom nevozí.
Takže žádné další zvyšování. Já nebudu platit kvůli nějakéjm blbum vyší jízdné. Ať zlepší služby.
 
0/0
5.2.2002 12:01

Tomas

Re: a koukmám že
Srovnání se zdravotní sestrou trochu kulhá, pane. Řidič tramvaje odpovídá za životy a zdraví 1-2 vozů lidí a každá jeho chyba ohrožuje všechny najednou. Sestra má na starosti lidí méně a svým chováním je ovlivňuje po jednom. Máte ale recht v tom, že by měla brát víc. Na rozdíl od tramvajáků má i výrazně lepší vzdělání.
0/0
5.2.2002 13:28

Vince Black

Re: a koukmám že
Vy jste teda kardinální osel!! Jako kdyby šlo jenom o to, za jak dlouho se to naučí (nejsem zaměstnanec DP)! Zkuste jezdit víc jak osm hodin denně v pražském provozu, dávat pozor na chodce, nepořádně parkující auta, sledovat nástup a výstup cestujících, semafory, nastavení výhybek a provoz na křižovatkách. Vsadím se, že kdybyste si to zkusil, budete toho mít za dvě hodiny plný kecky, vy chytráku. Přidejte si k tomu soboty, neděle, noční jízdy, vyhazování ožralů a bezdomovců na konečné. Pak si uvědomte, že řidiči metra mají o sedm tisíc víc a i když nepopírám, že je to hrozná nuda jezdit pořád v tunelu, tak nemusí dávat pozor na křižovatkách atd. Navíc nové soupravy metra jsou plně automatizované, takže strojvedoucí koná jen minimálně funkcí. Zdravotní sestry by měly mít víc, to je jasná věc, ale nepsat, že se řidiči pouze vozí, to je čistá debilita a možná že by Vás ani za toho řidiče nevzali.
0/0
13.2.2002 17:11

Zdenek

Troufalost
Nic neumím,tak si udělám krátkodobý kurz na řízení prostředku hromadné dopravy a začnu vydírat.
0/0
5.2.2002 11:47

séma

Re: Troufalost
nech mě dělat průvodčího a šábneme se :-)
0/0
5.2.2002 13:50

Petr

Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Nechapu lidi, co nadavaji na prazaky - zavidi jim jejich platy apod - ale vzdyt to je to nejjednodussi - sbalit kufr a stat se prazakem ... tak, jako ja. Staci mit kuraz, odvahu a neco umet!!! Pak je to jednoduche. A muzete si pak take libovat s nadprumernymi prazskymi vydelky ... a hle .. beztak zahy zjistite, ze nula od nuly pojde ... protoze preci jen - davat za bydleni hrsne penize, jako v Praze - o tom se vam, urvanym mimoprazakum ani nezdalo, tak honem do toho ... a pul je hotovo - PRAHA PREJE ODVAZNYM, by by!
0/0
5.2.2002 11:25

geroc

Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
A s čím vyděláváš intelegente? Kšeftuješ s drogama co?
0/0
5.2.2002 12:02

Petr

Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Delam stavebiho projektanta ty fesaku ...
0/0
5.2.2002 12:37

Džegr

Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Já jsem elektro projektant,mám střední vzdělání,vydělám 11 000,-čistá ruka,je mě 30 let,mám dvě děti,manželku na mat.dovolený,bydlím v Třebíči a platím nájem cca 4000,-. Tak co Pražáčku,mám se líp než ty?Cha,cha.Asi těžko!
0/0
5.2.2002 13:19

Petr

Re: Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Tak v tom pripade asi neumis sam sebe dostatecne prodat ... a ja jsem taky 120km mimopraak, bobe. Z nejsevernejsich Cech ... deti nemam, manzelku taky ne, takze se mam velmi good ... . Kdo hleda najde ... clovek tveho veku a praxe by mel brat cca min. 20.000 cista ruka, tak se snaz a najdes taky, cus.
0/0
5.2.2002 13:23

Petr

Re: Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Dodatek - kdyz hudrujes, sbal kufry, jako ja pred rokem a sup do Prahy ... vsak i sam pan Špidla do parlamentu dojizdi a je mimoprazak a kolik mu je uz let! Tak envim, proc bys ty, ve 30ti, nemohl taky za praci jezdit, klidne do Prahy ... kdyz se ti nelibi tvuj plat v Trebici - tak pojd do Prahy, v tom nikomu nic nebrani ...
0/0
5.2.2002 13:27

Džegr

Re: Re: Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Ne,ne.Ty to nechápeš.Co chceš prodávat,když Ti tady nikdo víc nedá.Chci Tě upoznit,že na tento region je můj plat poměrně slušnej.Můj kámoš dělá v Superm. Prima,seká těžký přesčasi a nikdo mu nic navíc nezaplatí.Má 6500,- když je dobrej měsíc a když se ozve tak mu řeknou,že za bránou jich čeká dost.Tak tady žijem.A když Přijede tetka z Prahy tak říká jak tady máme draho a jak pořád dřeme.Ale já si nestěžoval.My tady na Moravě jsme skromější.A do Prahy nepůjdu.Já tady mám svou rodinu.
0/0
5.2.2002 14:10

Rico

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Tak vždyť se ti to líbí, když nechceš hledat práci jinde a za jiný peníze.
0/0
5.2.2002 16:29

Harry

Re: Re: Re: Re: Prazak muze byt kazdy, staci to jen umet dokazat!
Když jseš blbej nasekáš do týhle doby fakany který stejně nebudou mít žádnou šanci protože jim nemůžeš zaplatit co by bylo alespoň na stejné úrovni jejich vrstevníků.Chtěl bych mít takovýho tátu kterej umí akorát kňučet.Asi bych utekl opd něho sám.
0/0
7.2.2002 9:33

Walda

Dobre tak prazakum !!!
0/0
5.2.2002 10:20

Sarka

Re: Dobre tak prazakum !!!
Jste v poradku?
0/0
5.2.2002 11:18

Jirka

Uraaa
Mno jo, hura do toho, aspon nebudu muset do prace... :)
0/0
5.2.2002 10:01

JeD

Re: Uraaa
Ja to vidim stejne. Jenom aby to nakonec neudelali nekdy v sobotu v noci, to by me pekne nakrklo. (ne, nejsem bezdomovec :-)
0/0
5.2.2002 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.