Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie bije lidi

Mladí sourozenci nečeského rodu napadli policii. Jeden z policistů musel být převezen do nemocnice. Čtvrt hodiny se policisté nechali okopávat a mlátit. Akci zahájil mladý sourozenec ženského rodu. Udeřil po rozmluvě policistu pěstí. Tak popisuje příběh policie. Kolemjdoucí civilisté popisují příběh opačně. Zaútočili policisté. První úder dal jeden z nich. V bitvě zvítězili. Spoutaného odpůrce ještě bili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Soukup

Policie je málo razatní?
Plně s autorem souhlasím, policie se v řadě případů chová naprosto nekompetentně. Jistě tomu ve většině případů bude naopak (doufám a věřím), ale to excesy nijak neomlouvá. Vlastní zkušenost z loňského roku - tak jak jsem ji tehdy popsal ve svém mailu je bohužel delší, takže ji panu Steigerwaldovi pošlu přímo a zde jen její obsah:
Byl  jsem bezprostředním svědkem toho, jak k smrti ponížený a uražený policajt - kterému se  vlastní hrubou chybou nepodařilo zastavit řidiče, který se dopustil dopravního přestupku (porušení zákazu předjíždění) vytrhl z pouzdra pistoli a chystal se na veřejné dálnici - v koloně jedoucích vozů - toho řidiče zřejmě zastřelit. Že by se mu podařilo např. strefit do pneumatiky považuji - zejména k tomu v jaké emoci a jakým způsobem trhal pistoli z pouzdra, navíc za běhu a na jedoucí auto - za vyloučené. Konec konců, při rychlosti cca 30 km za hodinu by to auto stejně nezastavilo. To že nakonec nestřílel, to nebylo tím, že by snad dostal rozum, ale tím, že než se mu podařilo tu pistoli z pouzdra vytáhnout, bylo auto pachatele onoho fatálního dopravního přestupku již v takovém úhlu, že by býval spíše postřelil - nebo při troše "štěstí" rovnou zastřelil - své kolegy policisty, kteří souběžně s dráhou onoho (ale i mého) vozu perlustrovali jiné zastavené řidiče.
Tak i tohleto se stalo ... Konec konců, jak podobná policistova střelba (s jedoucího) na jedoucí auto dopadla v sev. Čechách, ví kromě rodiny oné zastřelené ženy, jistě skoro všichni.
Opravdu - jak se někteří (vesměs vulgárně se vyjadřující čtenáři) domnívají - je policie málo razantní?  Já si to tedy rozhodně nemyslím, respektive asi jak kdy, někdy je zase laxní až dost - kamera sice zabírá hajlující mladíky, ale přítomní policisté nic neviděli ani neslyšeli. Najít tu správnou hranici asi nebude vždy snadné, ale předmětný komentář by jim k tomu rozhodně měl napomoci. Pokud jej ovšem budou číst. To už ale je úkol pro policejní presidium, aby dokázalo myšlenky z něho zevšeobecnit a srozumitelnou formou policisty o jejich postavení, povinnostech i právech náležitě proškolit. Pavel
 
0/0
5.2.2002 14:05

drunka

to znam...
bohuzel musim napsat, ze mam s policii uplne stejnou zkusenost. par dni pred letosnim sylvestrem byla moje kamaradka pri bezne policejni kontrole / za to, ze jsme troubili na miste kde je to zakazano zcela nesmyslne znackou v miste, kde hlavne o svatcich a v lete je nejvetsi koncentrace turistu a bezohlednych chodcu/ fyzicky napadena policistou. kdyz jsem vylezla z auta a sla ji, spolecne s jejim manzelem, na pomoc a snazili jsme se s policisty normalne komunikovat, skoncilo to potyckou a naslednym eskortem na policejni stanici v bartolomejske ulici, kde jsme se setkali nejen s uplne nepochopitelnym chovanim policistu, ale i s dalsi brutalitou a agresivitou... pripad jeste neni uzavreny, ale jedno je jiste, v policii uz duveru nemam zadnou....
0/0
5.2.2002 0:09

Kouzelný dědeček

Kadlíku, ty jsi fakt trotl
Proč už si nedáš pokoj se psaním takových pitomostí a raději si neužíváš důchodu?
0/0
4.2.2002 17:46

Logic Mind

Policajt neni fackovaci panak - demokracie není anarchie
Jak bych měl věřit, že mne policie ochrání, pokud by si nedovedla zjednat okamžitý respekt a nechala se fackovat od kdejakého fracka? Demokracie je sice pěknej bordel, ale snad to ještě pořád není anarchie.
0/0
4.2.2002 17:41

Petr88

Re: Policajt neni fackovaci panak - demokracie není anarchie
Mas pravdu. Je sice humus nejvetsi, kdyz si policajt leci komplexy na nevinnych lidech tim, ze se na ne vrhne, kdy se mu chce. ALE!
Nesnasim smrady, ktery na global s. party nebo odpor proti globalizaci (nebo jak se to jmenuje), hazeji do kordonu policistu dlazebni kostky a jiny svinstvo. Tam by meli nahnat agresivni jedince a ty kurvy (sorry) vymlatit :-((.
0/0
5.2.2002 14:07

á

rf
hůůůůůůůů
0/0
4.2.2002 13:33

Šumavský

Bijte anarchisty
1. Docela věřím, že se mohli dva mladí Kuvajťané, navíc z diplomatiké rodiny, chovat k našim policajtům arogantně a drze. Nebyli by jediní "diplomaté" kteří se chovají, že pro ně zákony domovské země neplatí. Mají holt imunitu. Stejný problém je ale prý i v New Yorku s různými taky diplomaty z OSN. Souhlasím s tím, že policajti trvali na tom, aby uvolnili místo pro invalidy.
2. Policajt, který si myslí, že je Bůh, kterého si nikdy nikdo nedovolí praštit je skutečný idiot. Asi jim nikdo na školeních neříká, že lidi jsou různí a právě proto policajty potřebujeme. Jenže vina je i na novinářích a veřejnosti. Když mlátí demonstranty a místo soudů je trestají bitím přímo na fízlárnách tak davy českých měšťáků mručí blahem. Jenže ten přiblblo policajt holt nepozná, že Kuvajťan je něco jiného než cikán nebo levicový student z kapitalistické Itálie.
Nedávno jsem žil nějakou dobu v Londýně. Je tam síla různých týpků z celého světa kterým domluva často nestačí a tak jsem několikrát sledoval jak je policajti odvážejí na stanici. Všichni ti černoušci se velice sveřepě bránili. Nikdy jsem však neviděl, že by se anglický policajt snížil nějakému k oplácení a mlácení. Nebo dokonce pomstě na spoutaném občanovi. Nasadit želízka metrákovému chlapovi jim dalo v 6 lidech půl hodiny tvrdě zabrat. Klidným hlasem se mezi sebou domlouvali a prostě odváděli svojí těžkou práci. Šlo jim to ztuha, ale nebylo ani na vteřinu pochyb, že ten chlap nakonec udělá to, k čemu ho na začátku slušně a klidně vyzvali. Tj. vyřešit věc na pol. stanici. Mám pocit, že při lenosti našich poldů se mstí hlavně za to, že je svou nedostatečnou předposraností z jejich uniformy někdo donutil udělat to, co je jejich práce. Druhá věc je, že pokud nedáme polici kvalitní vedení a policajtům odpovídající platy nikdy tam nikdo jiný než línej hňup nepůjde. Jenže co pak s kantorama, doktorama, vědátorama atd. Platit je míň než blbé poldy? To bychom snad nakonec museli přiznávat skutečné zisky z podnikání a platit daně. Z daní mizerně placených zaměstnanců na pořádnou policii nikdy nebude. Máme heslo méně státu, tak co. Jestli vyhraje Klaus, tak nejspíš nebude za chvíli žádnej. Pořiďte si všichni své ochranky. U sousedů by to nakonec jistě uvítali. Vždyť proč ne jako Jugoslávie. Stačí silné Německo a jiné reichy.
 
0/0
4.2.2002 12:31

Bubák

Moje zkušenost s dopravní policií.
Popíšu Vám konflikt který jsem měl před dvěma lety s policií já a můj bratr. Bratr si kupoval nové auto v Kyjově (bydlíme u Olomouce). Na zpáteční cestě jsme jeli po dálnici z Brna do Olomouce. Už v Kyjově si bratr zakoupil dálniční známku ale doposud nenalepil na sklo protože, jak asi všichni víme, známka musí mít na zadní straně SPZ kterou ještě neměl. Předpokládali jsme totiž že pokud se náhodou při kontrole prokáže novou známkou a přepravní značkou mělo by to stačit. Co čert nechtěl před Olomoucí policie kontrolovala dálniční známky. Protože jsem jel před bratrem ve svém voze, zastavil a šel pro případ nouze "na pomoc". Přicházím zrovna ve chvíli kdy bratr policistovi vysvětluje proč nemá známku nalepenou na skle. Policista odpovídá asi takhle: "Kdo Vám říkal abyste jeli po dálnici, kdo Vám to říkal ?". Protože mám s chováním policie své zkušenosti říkám bratrovi aby pokutu neplatil pouze napsal vyjádření, další raději vyřídíme na dopravním inspektorátu. Odpověď policisty: "S Vámi se nikdo nebaví.". To už na mně bylo jako červený hadr na býka, moje odpověď : "Neříkám to, Vám ale bratrovi". Nebudu popisovat další slovní přestřelky. Jako další policista přistoupil k důkladnější kontrole dokladů: "Kde máte doklad k přepravní značce ?" .  Člověk nekupuje auto každý týden aby věděl, že nějaký doklad potřebuje, navíc v prodejně bratr nic takového nedostal. Pokračovali jsem tedy dotazem: "Jak ten doklad má vypadat ?", protože jsem tušil, že ani policista tento doklad nikdy neviděl. Odpověď policisty: "Běžte si to zjistit na dopravní inspektorát. ". Já : "Vy po nás něco požadujete a ani pořádně nevíte co." . Další pasáž vynechám. Tím jsem zřejmě policistu znejistil, protože poté prozkoumal přepravní značku znovu a všiml si v místě kde je napsané datum platnosti značky, slabě, opravdu slabě tužkou napsané jiné datum, které si tam zřejmě někdo jiný předtím poznačil a potom trochu nedbale vygumoval.  Nic nepomohlo vysvětlování, že platné je asi to silněji napsané datum propiskou. Argument policisty: "Značka je neplatná protože je přepsaná.". To už bylo vážné. Následně policista bratrovi nařídil odstavit auto na parkovišti. Nevadilo mu, že s ním jede jeho manželka a dvě malé děti.  Jeho argumentace: "Vozidlo je bez značky nepojízdné.". Nezbylo tedy bratrovi, než počkat až mu z Kyjova přivezou novou značku s dokladem - vzdálenost asi 150 km. Mezitím co jsme se policií přeli o platnosti dokladů a známek ostatní policisté pokračovali v selektivní kontrole řidičů. Některé pokutovali za nepřítomnost známky na předním skle, přestože byli ve stejné situaci jako my, některé pouštěli dál aniž by je zajímalo proč známku nemají. Napsali jsme tedy společně vyjádření k nastalé situaci na policejní formulář, pokutu nezaplatili. Potom se policie z nějakého důvodu, přesunula na asi 200 m vzdálenou křižovatku, kde zastavili vozidlo a prováděli další kontroly. V momentě, kdy jsem na křižovatku přijížděl já se švagrovou a bratrovými dětmi ve voze policisté rázem kontrolu ukončili a najeli do pruhu před křižovatkou. To už i mně bylo podezřelé a protože jsem už další šikanování policie nechtěl riskovat odbočil jsem vlevo, čímž jsem jim ten den definitivně zmizel z očí.  Na dopravní inspektorátu, po vysvětlení situace, se bratrovi nadřízený policistů bratrovi omluvil a jako kompenzaci za prožilé útrapy pomohl při přihlášení  auta.  Z této situace vyplývá následující: pokud si nejste jistí zdali nás policista pokutuje právem, pokutu neplaťte a vyjádřete se k dané situaci na písemně, policajti na to mají formulář, nedejte  se zastrašit tím, že Vám policista sdělí že na DI to bude stát víc. Nebude, alespoň játy zkušenosti nemám. Mezitím ovšem můžete zjistit jak se lze účinně bránit.
 
 
0/0
4.2.2002 11:19

Logic Mind

Re: Moje zkušenost s dopravní policií.
To jsi teda bráchovi opravdu pomohl, ty bejku. Když nesnášíš červený hadr, tak raději příště zůstaň sedět v autě a mlč.
0/0
4.2.2002 17:30

Ja, nejvhodnejsi kandidat na presidenta

Davam vam za pravdu,
na rozdil od predchozich prispevku. Nekdo tu napsal, ze v USA by policajt zakrocil stejne.  Naopak, v USA se policajt osobnimu styku a napadeni vyhne uz tim, ze nestoji na dosah a je velmi obezretny. Kdyz uz k utoku na policajta dojde, tak ten pachatele co nejdrive spouta a zasadne do neho nekope, uz vubec ne do spoutaneho.......Kdyz uz cesti policajti chteji do nekoho kopat, tak at kopou radsi do Havla, Klause a dalsich, kteri zavinili, ze policie je plna byvalych clenu KSC, STB a dalsich zlodeju a vrahu. Rad bych videl, jak by se napr. Havel tvaril, kdyby ho cesky policajt kopl mezi nohy. A dal se i pak na jeho stranu i s pripadnou amnestii?.......Nechapu jen, proc v nasledujicich vetach autor pise v minulem case:"O hrubosti a neomalenosti bývalé policie vědí pamětníci své. Z každého, kdo se včas neponížil a nepřikrčil, vyrobila pachatele. Když chtěla." Je jasne, ze policie je porad stejna (se stejnymi lidmi) a ani tento pripad se tomu nevymyka. I na Kajinka to ti policajti usili. Nezavidim mu, dostat dozivoti za cin, ktery nespachal. Jedina schudna cesta, jak se vyhnout takovemu trestu (nebo nakopani mezi nohy) je emigrovat. Nesouhlasite? Tak si nechte mezi nohy nakopat a pak mozna zmenite nazor.
0/0
4.2.2002 8:59

kopřiva

tys to zase vytrh ...
když vidím záběry z demonstrací proti čemukoliv, tak se mi chce zvolat - jen ať je policie ještě brutálnější ... ono by to pár lidem prospělo, kdyby aspoň jednou v životě dostali pořádně na budku .
0/0
4.2.2002 8:17

Ivo

Re: tys to zase vytrh ...
Nic nového pod sluncem. Kdysi takoví vstupovali do policie nacistů a komunistů.
0/0
4.2.2002 10:06

Šumavský

Re: tys to zase vytrh ...
Ty jsi dostal asi hodně, že? A rovnou do hlavy. Stalin i Hitler by z tebe měli radost.
0/0
4.2.2002 12:39

Ivo Horák

Kritérium demokracie
Množství případů policejní zvůle a míru jejich postižení považuji za jedno z velmi podstatných kritérií reálnosti demokracie.
0/0
4.2.2002 7:55

tajksl

Policajt není člověk?
Ahoj Kájo, ty a tobě podobní se dlouhodobě snaží degradovat policajta na cvičenou opičku, na objekt, na kterém si lze kdykoliv uvolnit svoji frustraci. Nezapomeň ovšem, že policajt je taky člověk se všemi lidskými právy, která ty tak rád hájíš (někdy, když se ti to hodí...). Být policajtem a zažít to, že mi ji nějaký parchant vlepí, byť bude pohlaví ženského, rozbiju mu gágor na fašírku. Nebo snad náš zubožený stát platí policii tak skvěle,  že bolestné je již součástí mzdy?Už nefetuj, KADLE!
0/0
4.2.2002 6:29

Eagle

Re: Policajt není člověk?
Jo ty mu rozbijes gagor, ty kterej se boji i podepsat ... ;-))
0/0
4.2.2002 9:14

Šumavský

Re: Policajt není člověk? Je, ale často blbej.
Pokud někdo praští policajta bude potrestán. Ale soudem a podle zákona. Jestli se někdo bojí rány může jít do baletu a ne k policii. Tam s tím každý myslící polda počítá.
0/0
4.2.2002 12:44

Logic Mind

Re: Re: Policajt není člověk? Je, ale často blbej...ale potřebujeme ho, nebo ne?
Pokud ti vadí, že jsou policajti blblci, tak to běž dělat sám. Nebo prosaď ať policii zruší, když ti vadí jak to dělají. A nebo raději přestaň blbě kecat.
0/0
4.2.2002 17:33

George

Brutalita policie?
Každý rozumný člověk, když zaparkuje tam kde nemá, bez odporu uposlechne výzvu policie a vozidlo přeparkuje . Takže vůbec nerozumím tomu, proč k tomuto incidentu došlo a už vůbec nerozumím té štvanici na policii, kterou tady rozdmýchává pan Steigerwald. V USA by se tím nikdo nezabýval; napadl jsi policistu, jdeš do báně. Bez diskusí.
0/0
4.2.2002 6:20

Dorgh

Re: Brutalita policie?
Doufam, ze jis taky hamburgery ke snidani, k obedu i k veceri. A co vic, asi ti pripadaji USA jako zosobneni spravedlnosti. Jsi chudacek...
0/0
4.2.2002 8:49

George

Re: Re: Brutalita policie?
Chudáček jseš ty. Hamburgry nejím (maximálně tak český karbanátky) a USA mi jako zosobnění spravedlnosti nepřipadají (spíš někdy možná naopak), ale faktem je, že tam (ale nejen tam, ale i v každé jiné civilizované zemi) je policista autorita, vůči které by ses asi neodvážil odporovat. Bohužel, po roce 1989 vidíme v každém policistovi u nás vidíme estébáka a lidská práva jsme ochotni přiznávat spíše kriminálníkům, než poctivým lidem ... Jelikož se jednalo o děťátka jakéhosi kuvajtského diplomata, tak by se to stejně zahrálo do autu, tak dostali aspoň přes hubu. Doma by si asi odporovat policii nedovolili, že..
0/0
4.2.2002 9:22

posledni emigrant

Steigerwald bije lidi
Lidi nebijou Steigerwalda.
0/0
4.2.2002 0:19

Logic Mind

Re: Steigerwald bije lidi
Možná je to škoda, třeba by se mu rozsvítilo a ti "suroví" policajti by mu ještě byli dobří až by ho tahali z bryndy
0/0
4.2.2002 17:36

judas priest

Re: Re: Steigerwald bije lidi
všichni jste buzeranti vy i policajti!!!!!!!!!
0/0
5.2.2002 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.