Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte dekrety, zní z Rakouska

Národní rada, dolní komora rakouského parlamentu, vyzvala spolkovou vládu, aby usilovala o zrušení Benešových dekretů. Chce také, aby Rakousko s příštím českým kabinetem pokračovalo v jednání o kontroverzní jaderné elektrárně Temelín. Usnesení rady sice pro Vídeň není právně závazné, ale to, že ho prosadily poslanci vládních stran signalizuje, že se jím rakouský kabinet bude řídit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dennis

Benesovi dekrety
Ziji v Kanade ,ale jsem puvodem Cech a tak obcas sleduji politiku v Ceske
republice.Jenom bych chtel pripomenout ,ze pokud president Benes podeppsal
Dekrety o vystehovani kolaborantu fasismu , muslim , ze udelal velmi dobre.
 
0/0
5.2.2002 1:49

-ed-

Ignorovat fakta neznamená tato fakta změnit !
Chtělo by to třeba v rámci Akademie věd uspořádat mezinárodní konferenci
za účasti seriozních vědců - ne pouťových šašků , na téma "Závěry 2.světové války a Evropa ve 21.století.Aby tam byli hlavně lidé z Anglie, Francie, Ruska a USA. Zmírnilo by to dnešní napětí ve střední Evropě.
Ale i tak mám dojem, že se toto téma jen uměle u nás vyvolává s cílem zabránit vstupu do EU Řečí na toto téma bylo v Rakousku dost i dříve a nikdo tomu nevěnoval pozornost. proto je nutné a žádoucí to ignorovat dál ! Nevolit strany, které se v této problematice bahní !
A na Rakousko je v EU dost špatný názor a vidí se tam spíše pravé důvody jejich počínání.
0/0
1.2.2002 14:17

art

Češi s holými zadky a pochopitelný despekt Rakušanů
Chtěl bych trochu odbočit. Rakušané mají daleko větší životní úroveň. Proč asi? Po válce vyhráli v Čechách komunisté s přehledem ve svobodných volbách. Komunismus u nás byl jeden z nejtvrdších. Této zemi způsobil dle mého názoru větší škody než druhá světová válka a sudetští Němci dohromady. Bájí se o tom, že jsme patřili k vyspělým zemím. Občas se objeví článek, který to zpochybňuje. Průmysl byl v ČR vybudován za Rakouska - Uherska. Podle HDP jsme v současné době v dolní polovině žebříčku. Průměrný plat je u nás zhruba na 20% německé úrovně.Říká se, že naše kupní síla je vyšší. Ano o něco je. Ale to je úděl všech rozvojových zemí. Rádo se cituje, že např. v Indii je velmi nízký příjem. Ovšem ceny běžného zboží jsou tam také nižší. Říkalo se po revoluci, že v roce 1995 budeme mít lepší životní úroveň než ti tzv. blbí Rakušané. Již uplynulo 13 let. Domnívám se, že Německo za 13 let po válce, která ho úplně zdevastovala již patřilo k velmi bohatým zemím.Bohužel, ačkoliv jsem Čech, musím říci, že spíše patříme kulturně k umírněné jihovýchodní Evropě, která bohužel zaostávala a zaostává ekonomicky za Západem. Nelze se potom divit despektu Rakušanů, kteří vidí tuto chudou zemi vedle sebe. Rakušané po válce nikdy houfně nevolili komunisty. V bohatých zemích se tato tradice příliš nenosí.Jak by se Češi dívali na zemi vedle sebe, kde platy jsou na úrovni jedné pětiny, kdyby měli navíc horší výchozí podmínky po válce a obě dvě země žili přes 50 let v míru.
0/0
1.2.2002 11:58

Svoboda

Re: Češi s holými zadky a pochopitelný despekt Rakušanů
O čem to mluvíte? Co se Vám to plete v hlavě? V tom to není. My jsme schopnější než Rakušané a oni to vědí. Projevovalo se to, když jsme žili spolu v jednom státě - v RU. Němci jsou jiní a po válce měli jiné podmínky než my po roce 1989.  
0/0
2.2.2002 0:27

Steely

Benešovy dekrety
Otázka soužití Čechů a Němců byla problémem po celou dobu trvání DIVrvní republiky. DIVo nástupu Hitlera k moci se většina sudetských Němců začala jednoznačně cítit občany Velkoněmecké říše a ne občany státu, na jehož výsostném teritoriu žili. DIVřevážné většině velmi příjemně znělo Henleinovo heslo "Heim ins Reich" .  V parlamentních volbách roku 1935 jich 1 250 000 volilo právě Henleinovu SpD. A snad nikdo z nás nepochybuje o tom, že Henleinově straně nešlo o nic jiného než postupným zvyšováním svých nacionalistických požadavků zahnat československou vládu do rohu tak, aby už nebylo kam ustoupit a připravit půdu pro Mnichov. Jen doplňuji, že v obecních volbách  roku 1938 hlasovalo pro SdDIV 99% německého voličstva. A v té době už určitě nikdo nebyl na pochybách, kam Henlein směřuje. Sudetoněmecké Freikorpsy už v té době vraždily v pohraničí české občany. Němci jednoznačně a v drtivé většině chtěli "do Říše", takže jim to bylo umožněno. Samozřejmě nikdo z nás Čechů nemůže schvalovat  tzv. divoké odsuny, prováděné místními národními výbory za značné podpory tzv. revolučních gard, při nichž přišlo mnoho Němců o život. Je neodiskutovatelnou Benešovo vinou, že těmto divokým odsunům nezabránil. Tzv.Benešovy dekrety jsou však právním normou, jež začala být realizována až od jara roku 1946, kdy začala druhá vlna odsunů. DIVokud bychom jejich legálnost zpochybnili, museli bychom se všem odsunutým (a to nejen Němcům, ale Slováci i Maďarům) omluvit, pozvat je zpět a nahradit veškerý majetek. Benešovy dekrety vznikly proto, aby se do budoucna vyloučila možnost nových národnostních třenic, nových Mnichovů. V podstatě byly po válce jen dvě možnosti jak toto případné nebezpečí eliminovat: buď  pohraničí Němcům odstoupit a nebo je odtud odsunout. Jestli to bylo ze strany Československa zcela morální nebo ne, je jiná otázka. Bylo to ale nutné. 
 
 
0/0
1.2.2002 9:44

Jan Kotek

Vite ze...
...zruseni Benesovych dekretu znamena mimo jine i obnovu protektoratu Bohmen und Mahren? A ze je to PRESNE to, co ma ladsmansaft ve svem PROGRAMU z roku 1968 (!), ktery je IDENTICKY s HENLEINOVYMI pozadavky?
0/0
1.2.2002 9:29

knoflik

nejde jen vo ne
Raci jsou stejni jako driv, nechte je protoze se vykosti sami. Jde i o jine veci, soudruh Benes meho dedu zcela znarodnil a proto se druzina sebevrahu brani revizi. Ruda kohorta to zacala uz tehdy.
0/0
1.2.2002 9:27

R.E.C.

Divim se nasim politikum!!!
Rozhodnuti o odsunu obcanu 3. Rise z Ceskoslovenska (a ne jenom z nej) nebylo v zadnem pripade vymyslem pana Benese, jak se mnozi domnivaji, ale rozhodnutim viteznych mocnosti. Tesko si lze predstavit, ze by o tak zavaznych otazkach celoevropskeho vyznamu mohly rozhodovat jednotlive staty sami. To znamena, ze i kdybychom cast "Benesovych dekretu", ktere se tykaji odsunu, chteli zrusi, museli bychom ziskat rovnez souhlas byvalych viteznych mocnosti. Divim se vsak nasim politikum, proc timto zpusobem neargumentuji.
0/0
1.2.2002 9:04

Ice Vatanen

Polibte si prdel, zní z Česka
Byli vždycky blbý, a blbý zůstali, ale teď jsou ještě drzý, abych je neházel všechny do jednoho pytle, tak doufám, že né všichni. Rádbych dostal vysvětlení, co jiný, si zasloužili lidi, kteří, se hlásili k německé národností, podíleli se na zabrání Českého pohraničí, a vítali wermacht i Hitlera, otom, že to dělat nemuseli, a že ti, kteří nedělali, tak tady zůstali, otom, není z Rakouska ani vidu ani slechu.
0/0
1.2.2002 8:25

Pavel2

Re: Polibte si prdel, zní z Česka
Tvoje IQ je dneska pod bodem mrazu , vid. Doma mas jeste cervenej satek z pionyru a mavatko kterym jsi zdravil na prvniho maje. Taky jsi to delat nemusel . A honi Te snad nekdo po soudech jako komunistickeho zlocince? Jsem proti zruseni dekretu , ale meli bychom se za ne omluvit, hlavne za zpusob jak se s nima pri odsunu zachazelo  zachazelo .
0/0
1.2.2002 9:22

Honza

Re: Re: Polibte si prdel, zní z Česka
Havel sem jim už za nás omluvil
0/0
1.2.2002 19:54

B. Roztočil, Brno

Už to dávno mělo být
Benešovy dekrety měly být zrušené už dávno. Nic by nám to neudělalo, protože samo jejich zrušení neznamená žádné majetkové a jiné dopady. Navíc jde o to, aby nebyly NADÁLE součástí našeho práva. Nejde o jejich zpětné zrušení, tedy prohlášení, že byly neplatné od samého začátku (tak byly např. zrušena Mnichovská dohoda). Kdybychom je byli zrušili dříve, bylo by to bývalo gesto dobré vůle, vyjádření naší snahy o dobré vztahy v budoucnu; nebyl by to byl žádný ústupek, k němuž bychom byli bývali dotlačeni. | Ovšem chápu naše politiky. Je dobré mít něco, co trvale provokuje obyvatele sousedních zemí, je dobré mít něco, co pomáhá pěstovat si nepřítele a odvádět pozornost od vnitřních problémů v zemi.
0/0
1.2.2002 8:08

Karel 4

Re: Už to dávno mělo být
Pánové, ne jen B. Roztocil. Uvědomnte si laskavě, že Benešovy dekrety byly jen prováděcím opatřením, vyplývajícím z Postupimských dohod. Laskavě nahlédněte do textu této dohody, byla již uvedena v těchto diskuzích mnohokráte. Tedy : Ať Spojené státy, Velká Británie, Francie a Sovětský svaz laskavě zruší DIVostupimskou dohodu a pak ať si s námi někdo povídá o zrušení Benešových dekretů. Nebudeli Postupimská dohoda zrušena, je veškerý tlak na nás jen licoměrnost sprosté štvaní a politikum. Nicméně poslouchat tyto řeči od těch, kteří nás chtěli vyhladit jako podřadnou rasu je otřesné a páchne pěkně kanálem.
0/0
1.2.2002 8:34

Katka

Re: Re: Už to dávno mělo být
Text Postupimské dohody zde byl uveden sice mnohokrát, ale pouze v angličtině a já bohužel anglicky neumím. Slyšela jsem, že tam žádný příkaz k odsunu Němců není, obsahuje prý pouze doporučení k odsunu a že je to otázkou každé země, jak se s tím vypořádá. Mohl by to někdo uvést na správnou míru?
0/0
1.2.2002 9:19

Karel 4

Re: Re: Re: Už to dávno mělo být
Katko, na web stránkách http://www.yale.edu/awweb/avalon/decade/ decade17th.htm naleznete plné znění Postupimské dohody ze dne 17. 7.1945. V článku XII nazvaném "ORDERLY TRANSFER OF GERMAN POPULATION " naleznete (anglický originál): The three Goverments, having considered the question in all its aspects, recognize that the transfer to Germany of German population will have to be undertaken. They agree that any transfer that take to place should be effected in an orderly and human manner. PŘEKLAD : USPOŘÁDANÝ ODSUN NĚMECKÉ POPULACE Tři vlády uvážily otázku ve všech aspektech a shledaly, že odsun německé populace do Německa má být proveden. Souhlasí že jakýkoliv odsun má být proveden uspořádaně a humánním způsobem. Omlouvám se. ale staré české přísloví říká, že kdo lže také krade. A také se nerozpakuje vraždit. Žádné doporučení ! Ptám se všech. Co by se stalo, kdyby Velkoněmci nebyli odsunuti po válce do Německa, jak hluboko by byli loajální k našemu státu ? Neměli bychom zde opět německou národní stranu s dvěma miliony členů - Němců ? O čem to všichni usmířovači mluví ? Budu-li se muset setkat s gaunerem který mně chce podříznout krk, budu mít v ruce ostře nabitou brokovnici a nesmím váhat střelit, bude-li to nutné. Jinak jsem pro smích všem. Domnívali jsme se, že tento problém je za náma. Nkdo nemůže napravit co se stalo. Němci nemůžou napravit vyvraždění Lidic humánní transféry Židů do Majdanku, Terezina a pod. My nemůžeme napravit divoké transporty. Z historie se lze jen poučit a nedopustit již nikdy opakování. Ale napravovat dějiny ? To už se pokusil Adolf Hitler. A hlas nových Adolfů v Rakousku mně tuto historii neblaze připomíná.
0/0
1.2.2002 11:03

david sedlacek

Re: Re: Re: Re: Už to dávno mělo být
Karle, nevim, co si mam myslet, po precteni tveho prispevku, mam pocit, ze klades rovnitko mezi nacista a nemec. Alespon to tak vyplyva. Pokud se mylim, tak me oprav. Bud to jsi pametnik tech udalosti a pak s tebou nechci polemizovat. Pokud vsak pametnik nejsi, pak nelze, nez se domnivat, ze ti v hlave huci paranoidni strach ze vseho nemeckeho. Ten gauner, to ma byt nemec? Velkonemec rovna se kazdy nemec? Jak tomu mam rozumet? Mam mit strach pred Nemci? Myslim si ze nacismus, teror, sadismus, rasismus, to nebyla, neni a nebude zalezitost nemcu. I za druhe svetove se na hruzach nacismu nepodileli jen nemci, ale naslo by se tam spousta jinych narodu a narudku. I mnoho Cechu bylo nacisty. Naopak mezi Nemci se naslo mnoho, kteri se postavili na odpor a skoncili v KZ. A konecne, sam jiz delsi dobu ziju v Nemecku a mam tu spoustu pratel(a tyto hlasy z Ceska citim jako jejich urazku a mam chut se stydet za to, ze jsem Cech) a nejen to, pochazim z Brna, kde mam kamarada, jehoz otec byl brnensky Nemec. Tento clovek nebyl nikdy nacista a nikdy se nopodilel na rozbiti CSR. Mohl zustat, avsak stravil mnoho let v komunistickych, ryze ceskych koncentracich a kriminalech, jenom proto, ze byl nemec. (Pri osvobozovani mu rusove postrileli jeho prvni rodinu). Zaverem. Tento muj prizpevek je proti veskeremu, nechutnemu, ceskemu plivani proti vsemu nemeckemu.
0/0
1.2.2002 11:51

Karel 4

Re: Re: Re: Re: Re: Už to dávno mělo být
Mám obavu že věc je složitější. Po mnoha letech vymývání mozků Němců, které jim provedl do roku 1939 Adolf a jeho parta podstatná část Němců se viděla osudem předurčena ke světovládě. ČEst výjimkám. Mám také mnoho přátel v Německu, a nikdo z nich by si nedovolil říci něco podobného, co slyšíme z Rakouska. Opět pár gaunerů zneužívá nejnižší pudy lidí (strach o život) a formuje v Rakousku něco, co se domnívám už dávno v civilizované Evropě nemá místa. To co uvádím není štvaní proti Němcům, ale poplach aby si všichni uvědomili nebezpečí bezpáteřních velikánů, kteří opětovně chtějí revidovat historií. Neni těch 1 milion Rakušanů, kteří podepsali refrendum mementem ? Všichni víme, že případ Temelín je lež, ale stokráte opakovaná lež je pravdou. Dnes 1 milion Rakušanů uvěřilo lžím o Temelínu, komu nebo čemu uvěří zítra ? Je mi nesmírně líto, ale je zapotřebí jasně říci, že divoké odsuny pořádali zločinci, znám případy kdy pražské prostitutky se váleli s Němci, a pak po osvobozeni si nasadily trikolory a šli střílet zajaté vojáky Wehrmacht. ( a pak se staly velikými soudružkami). Je možné tohle napravit ? ŽEL ne- Jediná možnost je poučit se z historie a tvrdě zakročit proti jakékoliv recidivě této smrtelné nemoci. Mimo jiné nebylo by od věci se někdy podívat na laskavé sudeťáky na jejich web stránkách. Někdy si je čtu a je mi z toho k zvracení co je tzv. slušný člověk schopen ne si jenom myslet, ale napsat.
0/0
1.2.2002 15:14

Katka

Re: Re: Re: Re: Už to dávno mělo být
Na tu stránku se podívám, ale Vám z textu postupimské dohody uveřejněného na chatu vypadla věta ...populations, or elements thereof, remailing in Poland , Czechoslovakai, and Hungari. Kde je chyba?
0/0
1.2.2002 12:37

Karel 4

Re: Re: Re: Re: Re: Už to dávno mělo být
ten dodatek není podstatný - pro přesnost překlad - "populace (obyvatel) nebo jeho částí pobývající v Polsku, ČSR a Maďarsku." Postupimská dohoda je základní dokument, který nepřevádí odpovednost za rozhodnutí o přesunu na někoho jiného.
0/0
1.2.2002 14:52

Svoboda

Re: Už to dávno mělo být
Nemáte pravdu. Je to krok po kroku. Zrušíme formálně degrety a potom se půjde dál. Ne.
0/0
2.2.2002 0:34

karber

Zrušit dekrety???????
Zrušit Rakousko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
1.2.2002 7:53

Jirka

Nereagovat
Čeští politici by se měli zdržet všech reakcí a komentářů na téma Rakousko. Protože pak by se zřejmě mohlo stát, že rakušáky pošlou do hajzlu i daleko uhlazenější lidi než Zeman.
0/0
1.2.2002 7:44

Svoboda

Re: Nereagovat
Toje hloupost. Reasgovat se musí. Zeman to udělal dobře. Když nebudeme reagovat půjdou dál. Souhlasím s Karlem.
0/0
2.2.2002 0:44

posledni emigrant

Zrusme Rakousko
Tak je na case, mili pratele, abychom si udelali nejako to lidove hlasovanicko.Haider ma take v planu zase nejake to nove o vylouceni Nemecka z Evropske unie: v Nemecku nam hori atomova elektrarna v DIVhilippsburgu:Rakusani, to chce referendum!A neserte se do nas!Zrusme vysledky Obnoveneho zrizeni zemskeho, zrusme pravoplatnost uzavrenych drazdanskych a prazskych miru, jimiz Rakousko prodalo uzemi Koruny, ktere ji nikdy nepatrilo.Zrusme vysledky videnskych kongresu a balu.Zavolejme Lodgmanna a Otokara Löbla, aby zrusili VRSR i s celym Woodrowem Wilsonem!Zruste dejiny , Rakusaci, dobra - bude to zase zacatek naseho konce.ALE VY DIVUJDETE DO DIVEKEL S NAMA, na to vezmete jed!DIVroto vam dame jeste jednu sanci:vratte , co jste Ceske korune nakradli, omluvte se a zaplatte!DIVak vam otevrem hranici.DIVoznamka milemu Vankovi, s kterym bych se rad poradil, ale nemuzu, protoze porad place nad domnelymi hroby Cechu v nedejboze zvitezivsim hitlerovskem systemu.Snad jen:kazde vyhnani je svinstvo, ale statem organizovane vrazdeni a genocida ras , narodu a kultur je svinstvo mnohem vetsi.K tomu prijdou , Vanku, jeste dve veci: Cesi nikoho nevyhlazovali, nechteli, aby byli vyhlazovani.Jak tomu Vasemu problemu rika J.V.Sladek: Na hrobech indianskych.DIVojdte , podepiseme rezoluci na vraceni uzemi mesta Washingtonu Sedicimu bykovi!Vanku-proberte se , vzdyt by nas Amici s tou Vasi logikou kopli nekam...Zrusme Rakousko, Vanku!At zije Cesko a Slovensko, at zije svoboda a mir!At zije svobodna Evropa. Vas posledni emigrant.
0/0
1.2.2002 0:04

.

.
0/0
31.1.2002 23:40

Honza

Odsun ne němců, ale říšských občanů.
Jen Vás chci upozornit na jeden detail. Odsun se týkal všech občanů, kteří v roce 1939 vyměnili občanství republiky Československé za občanství říšské a to nebyli jen němci, ale i řada etnických čechů, kteří se stali z prospěchářství němci naopak někteří etničtí němci tu po válce normálně zůstali a nebylo jich zas tak málo. Jinak násilí na odsunovaných konaly především mladíci z tzv. revolučních gard, kteří neměli s odbojem či státem nic společného...
0/0
31.1.2002 23:35

Petr H.

Nasrat
Nic nebude.......
0/0
31.1.2002 23:28

Karel Vanek

Vazena redakce MFD, v souvislosti s poslednim malerem kolem Benesovych dekretu jsem si vsimnul, ze vy a i ostatni noviny zarazujete statistiku z Rakouska, "kolik Rakusanu souhlasi z rozsirenim EU", rozumej, tedy souhlasi s nami a ne se Sudetaky. To je uplne zavadejici, protoze Rakusaci nemaji nic proti vstupu Madaru , DIVolaku a ostatnich. Zajimalo by mne a urcite i jine ctenare, kolik Rakusanu a nebo Nemcu, souhlasi se zrusenim Benesovych dekretu, pokud je jim otazka strucne vysvetlena a polozena primo, bez podrazu. Zda se ze se toho cisla bojite jako cert krize, a nejenom vy , boji se ho vlady v Cesku, v Nemecku, a opozice v Rakousku. Jestli chceme uprimne zprovodit tento problem ze sveta na dobro, musime mit na obou stranach uprimnou diskuzi a zacatkem te diskuze musi byt pravdive informace, jinak budeme chodit porad dokola jako vul kolem zentouru. Hloupe a alibisticke fraze politiku o tluste care nic nevyresi, to je jenom variace na vice znamou frazi, zametani pod koberec. Jedinym resenim je otevrena diskuze, uznani chyb, omluva a alespo castecne ci symbolicke odskodneni nevinym obetem, na obou stranach.
0/0
31.1.2002 22:29

Svoboda

Re:
Tohle není jenom věc vysvětlování. V Rakousku ještě panuje v podvědomí lidí názor, že jsme jejich součástí, že patříme k nim. Trvalo to staletí. To, že jsme vytvořili 1918 samostatný stát chápou jako určitou zradu. Rakuýšané mají k nám specifický vztah, který je jiný než vztah ostatním národům. Jsme pro ně něco, jako pro Francii Alžírsko. S tím se nedá nic dělat. V dobrém, případě se k nám chocvají jako starší bratr, který má právo nám říkat, jak se máme chovat-Musíme s tím žít. Benešovi degrety nejsou pouze otázkou odsunu Němců. Byly vydávány již za války a vyjadřovali postoj našeho národa k tehdejším událostem. Hlásili jsme se nimi k vítězným mocnostem a byly vydávány v podstatě na základě dohod těchto mocností. Jejich obsah je již v současné celkem nic neříkající. Odsun Němců a Maďarů nebyl výmyslem Beneše. Byla to vůle mocností. DIVředstavte si, že odsun nebyl a u nás žije cca 3 mil. Němců?           
0/0
31.1.2002 23:48

dfghdgj

Ti Rakušáci už toho chtěj nějak moc...
Za chvíli budou chtít zbourat Hradčany, protože nedělaj pěkný panoráma nad Prahou :o)))
0/0
31.1.2002 22:16

sniper X

Slibuji
......ze odsoudim a vykonam rozsudek na kazdem ceskem politikovi, ktery se bude snazit zrusit Benesovy dekrety.....
0/0
31.1.2002 21:56

Yaroukh

Re: Slibuji
tak jo, ale nejdriv si bez uklidit pokojicek nebo ti mama zase zakaze televizi
0/0
31.1.2002 22:15

přátelé

Nezbývá než děkovat Benešovi
tomu málo schopnému patologicky¨ctižádostivému zbabělému slabochovi, který nebyl ani tak schopný, aby zemřel včas v exilu. Tak se vrátil, podepsal ty prachhanebné dekrety a dal moc do rukou bolševikovi. DIVak teprve odpočinul. Je to asi správné, protože si jako národ nic jiného nezasloužíme. Plně sdílím náhled na nás samé zde uvedený. Je mi ale velmi smutno kvůli mému malému synkovi.
0/0
31.1.2002 21:26

Rascha

Re: Nezbývá než děkovat Benešovi
A co měl podle tebe asi Beneš dělat? Zjisti si trochu historii. Chtěl bych vidět tebe jak na jeho místě odporuješ Stalinovi. Zároveň nedovedu pochopit, jak mu můžeš přát smrt. Seš STEJNEJ IDIOT (boha jeho já používám Zemanův slovník - BRR) JAKO TI RAKUŠÁCI CO ŠLI PODEDIVISOVAT REFERENDUM. Usuzuji tak z toho, že se, stejně jako oni, zaštiťuješ svými dětmi. Je mi především líto tvého malého synka, pokud ovšem existuje, že má za otce člověka, který přeje jiným (i když jsou dávno mrtví) smrt. Jak se někde říká - přej a bude ti přáno.
0/0
31.1.2002 23:48

Stan

Re: Nezbývá než děkovat Benešovi
jsi skutecny osvicenec,podle tebe dal Benes moc bolsevikum sam a vsichi okolo byli proti,jednoduche ne ? Mas skutecne pravdu za dekrety bychom meli byt Benesovi hluboce vdecni,protoze to nam usetrilo takove prusvihy jako v Kosovu.Neni vylouceno ze za takove situace by se ten tvuj usmrkanec mozna vubec nenarodil.Pokud te mrzi ze jsi Cech muzes z nej vychovat maleho nacka a pak udelat harakiri.
0/0
3.2.2002 18:44

Libor

Polibte nam prdel
0/0
31.1.2002 21:25

Libor

Polibte na prdel
0/0
31.1.2002 21:24

Svoboda

Re: Polibte na prdel
Polib si ji sám Libore ty vole blbej. Ahoj 
0/0
1.2.2002 0:05

Xenon

Aha
Polibte nám šos!!! zní z Česka
0/0
31.1.2002 21:10

Xenon

Re: Aha
Chtěl jsem napsat: POLIBTE NÁM ŠOS!!!!!!!!!!!!
0/0
31.1.2002 21:12

Xenon

Re: Re: Aha
Aha, takže nepíšu špatně já, ale novej systém komentářů ještě má svoje mouchy...
0/0
31.1.2002 21:14

-ed-

Je na čase aby signatáři Postupimské konference vydali prohlášení !
Jinak jde o pokus revidovat výsledky 2.světové války a to ještě z pozice pomocníka poraženého.
Co je to vlastně český národ ?Národ, který si do dnešní doby nestihl za celou svojí historii uvědomit, kam patří,neumí se v pohledu na historii a i budoucnost sjednotit,národ, jehož příslušníci dokáží spolupracovat proti svým spoluobčanům s kýmkoliv a to třeba jenom za morální uznání,národ, který je prolezlý závistí, nepřejícností a škůdcovstvím a bez odpovědnosti za svůj majetek, zákonitě musí přijít i o ten zbytek, co mu ještě zůstal a nakonec i o svou svébytnost.Co vlastně můžeme dnes světu nabídnout ? Jen ruku prosící o pomoc a nové půjčky. Ono je asi doopravdy na čase přenechat toto území někomu schopnějšímu.A proč ?
DIVrotože se při každých volbách chováme jako idioti
 
0/0
31.1.2002 20:50

Jarda

Zrušit dekrety?
A což třeba žádat po Rakousku, aby se omluvilo za popravu 27 českých pánů a následné nucení nekatolíků k odchodu ze země? Že je to absurdní? Snad. Pro dnešní dvacetileté je obojí historie a těm, kdo přišli o hlavu,  majetek nebo obojí už žádné handrkování nepomůže.
0/0
31.1.2002 20:48

Karel Vanek

Re: Zrušit dekrety?
Jardo, 27 popravenych "ceskych" panu, nebyli Cesi podle tvojich kriterii /MY a ONI, Nemci/, ale casto smesice ruznych aristokratickych rodu ze vsech koutu Evropy. Tak jako napr. DIVremyslovci a jini vladci si zamerne brali manzelky ze zahranici pro upevneni moci, takze po nekolika generacich jejich decka mely vice cizi krve nez "ceske", podle tvojich kriterii, tehdy to nikomu nevadilo. Take kazdy z tech 27 panu, byl predveden pred soud a radne odsouzen podle feudalniho prava za vzpouru proti panovnikovi. Zatim co statisice Nemcu a Madaru byli na zaklade Benesovych dekretu, bez soudu a prokazani viny, zbaveni obcanstvi, vyhnani z jejich domova, okradeni o majetek, a v procesu tisice z nich zavrazdeno, a to v nmoha pripadech jen proto, ze mluvili nemecky. Nejvetsim hrichem vetsiny z nich bylo to ze nekde na predvolebni demonstraci rvali Hail pro Henlaina, nebo nejakeho fasistu. Zato je nemuzes zabit, nebo vyhnat ze zeme, kde zili 700 let, a stejnym zpusobem postihnout i jejich deti.
0/0
31.1.2002 21:59

Majstr

Re: Re: Zrušit dekrety?
Proc bych je nemohl vyhnat kdyz se dopousti vlastizrady? Za to se daval trest smrti, takze nakonec jeste muzou byt radi.
0/0
31.1.2002 22:06

nibor

Re: Re: Zrušit dekrety?
Jestli ti neuniklo, že ta ideologie, ke které se nadšeně přihlásili, nás chtěla zlikvidovat. Občanství ČSR byla pro většinu z nich urážka, takže pláč ohledně jeho oficiálního zbavení mě nedojme. Majetek SN byl chápán jako součást reparací, tudíž by náhradu měli dostat od německé vlády. Zvěrstva během odsunu se ovšem omluvit nedají.
0/0
1.2.2002 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.