Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené děti musí zpět do ústavů

Jedenáctiletá Jana Urbanová z Jesenicka má těžkou formu dětské mozkové obrny. Pohybuje se jen pomocí speciálně upraveného kočárku. Psát může jen tak, že tužkou vyťukává písmena na klávesnici. A přesto se může pyšnit tím, že je žákyní třetí třídy "běžné" základní školy. To, že se může učit společně se zdravými spolužáky, Janě velmi pomáhá, shodují se učitelé i její matka. Nyní však bude Jana dost možná muset "svou" Základní školu v Lipové opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Büllow

priority vlády
Je to otřes - ale ještě, že vládě nevadí, že si platí pro sebe a své kamarády asistenty a poradce pro své funkce a často i pro podnikání. Na to stihli včas upravit legislativu i rozpočet. Možná se někdo před volbami rozhoupe a naslibuje změnu. Opravdu se však situace změní po obnovení etických a morálních pravidle společnosti, zejména úcta k životu je dnes v troskách. P.S.: až nebudeme vyhazovat 100 miliard za Temelín, dalších sto za staré stihačky a podobné nesmysly, bude dost financí i pro postižené děti. Dr.Büllow.
0/0
31.1.2002 12:16

Pavel

život postiženého dítěte
Je pro mne otce dcery postižené DMO(dětskou mozkovou obrnou) hrozné číst reakce některých občanů(Petr, Michal, Thomas). Jejich přesvědčení o jejich pravdě je hrozné. To tady již bylo za Hitlera, který se také chtěl zbavit slabých atd. A co když se Vám pánové narodí takové dítě, také je budete dávat do ústavu??? Víte vůbec jak DMO vznikne?? Moji dceři to např.způsobili doktoři při zadržovaném porodu, protože si mysleli, že je ještě čas. Moje dcera chodící s berlemi, vychodila normální základní školu a teď je již na střední škole. Všichni spolužáci si na ni zvykli a určitě teď mají jiný pohled na člověka s berlemi nebo na vozíku. Kdyby byla dcera někde uzavřena pouze v okruhu stejně postižených, byla by izolovaná od okolí. Pánové Špidla, Zeman a jim podobní rozhazují peníze jinde, ale peníze na asistenty nejsou. Proč nemůžou dát peníze konkrétním lidem a ne na ústavy. Kdo chce do ústavu, tak by tyto peníze tomuto ústavu převedl. Jinak by je použil pro sebe tzn. na asistenta apod. Každý se zamyslete nad tím co říkáte. Každý tak můžete skončit nebo můžete mít stejně postižené dítě.
0/0
31.1.2002 11:34

séma

Re: život postiženého dítěte
nemůžou dát peníze konkrétním lidem protože by se nakonec zjistilo že je nikdo nepotřebuje (Špidly a jim podobné fantasmagory "sociálního" státu) - ono by to znamenalo něco tak "nepředstavitelného" jako snížit daňové zatížení z necelých 50% a nechat prostě lidi ať si o svých penězích rozhodují sami a neplatí promrhaný čas těchhle mamlasů co nepochopili, že nestojím (a snad nejsem sám) o státní příspěvky na to či ono (stavební spoření, penzijní připojištění, i třeba zmiňované asistenty) atd.atd. ale že by bohatě stačilo a bylo by nesrovnatelně levnější a prospěšnější pro všechny kdyby mi ty samé peníze prostě nechali ve výplatě
0/0
31.1.2002 13:01

Petra

ach jo
I já zastávám názor, že integrace postižených dětí je výhodná pro obě strany. Strašně se všichni divíme, že se dnešní zdravé děti vysmívají těm postiženým, koukají na lidi na vozíku jako na exoty z tropů. Vždyť jsou k tomu vychovávány a dokonce úspěšně podporovány z vyšších míst. Těžce se vysvětluje malému dítěti, že sice ten človíček na tom vozíčku je úplně normální, ale do normální školy s ním chodit nemůže, protože ..... No a proč ? Protože je společnost vydělila na svůj okraj. Ti, kdo takto hloupě rozhodují mají taky přece děti. A skutečně si neuvědomují, že i jim může nastat situace, že jejich dítě srazí a auto a zůstane na vozíku. A co pak ? Pak budou nadávat, že nejsou peníze na asistenty. A banda nevojáků povalečů si válí šunky někde .....Tak proč je nevyužít ! Peníze na sociální dávky pro bohaté menšinové spoluobčany máme, ale pro vlastní děti ne !!! Hanba tohoto zřízení.
0/0
31.1.2002 9:50

Hanča

postižené děti
Řekla bych, že kdyby pisatelé některých příspěvků měli možnost být spolužákem dítěte, které onemocnělo obrnou, což je, pokud se dobře pamatuji , virové onemocnění, nemohli by uvažovat takovýmto způsobem. Myslím, že integrace postižených dětí do běžných tříd je přínosem pro všechny děti.
0/0
31.1.2002 9:37

séma

Re: postižené děti
samozřejmě, ale i kdyby těmi rodiči nebyli, tak sice (ne)postižení lidé typu p.Petra (Nejsou peníze?) mají právo na svůj názor ale zasloužili by za něj přes držku - vůbec to, co se u nás ve státě (ne)děje v péči o všechny malé děti, nejen postižené - viz "systém" kojeneckých ústavů ze kterého pro dítě není úniku i když ho matka odložila a náhradní rodiče existují atd.atd., přesahuje mé chápání a politikům, kteří v souvislosti s osudem těchto dětí v TV vždy cosi žvaní o zákonech, jak je třeba je dodržovat dokud je za deset let nezmění nebo jak je to všechno strašně složité a jen my to nechápeme - bych vzkázal ať raději drží hubu když už s tím nedokážou nic udělat
0/0
31.1.2002 9:51

jéňa

Eduarda Zemana na vozíček!
Ta naše vláda včetně ministerstva školství jsou banda idiotů ! Argument ,že nejsou peníze na asistentky,za to bych je nakopal do zadku všechny a posadil do toho vozíčku!! Těch peněz(miliard),co utíka všude jinde!!! Pokud nedokáže tahle vláda sehnat pár miliónů na postižené děti,tak ať táhnou do ........a dlouho tam zůstanou!
0/0
31.1.2002 9:08

Warner

Dalsi dukaz prolhanosti Ceske Strany aSocialne Despoticke
Kdyz jde o ocelarny nebo o doly, to se prachy najdou. Vse pro lid a na cloveka se sere. Pamatujte na heslo: Lidi se maj nejhur tam, kde vladne lid.
0/0
31.1.2002 8:01

Petr

Nejsou penize?
...no tak když nejsou, tak nejsou. Peněz dneska nemá nikdo dost. Každá strana toho před volbama naslibuje víc, než je schopna udělat. Takže pak holt všechno nejde. Postižení budou prostě muset zpátky do ústavů. Spíš by se měl někdo zamyslet nad tím, proč je takových lidí u nás čím dál víc. A to by se mělo řešit. Co třeba zákon o tom, že když se v určitém měsíci zjistí, že je plod postižený, tak se nesmí narodit? No jo, jenomže dneska je moderní být tolerantní. No jo, to je pak těžký.
0/0
31.1.2002 7:44

Michal

Re: Nejsou penize?
Naprostý souhlas... nejenže postižení stojí společnost ročně spousty prostředků, ale ani oni samotní z toho života ve spoustě případů nic nemají... nechci rejpat, ale proč se člověk brání přirozenému výběru? slabí umírají u každého druhu, jen člověk se tomu snaží vyhnout...
0/0
31.1.2002 8:05

Zdeněk Wernhart

Re: Re: Nejsou penize?
No, to je naprosta pravda. Navrhuji ale jit jeste dal, treba statem kontrolovana eliminace vsech duchodcu, telesne nebo dusevne postizenych lidi, nemocnych. Koneckoncu v prirode by taky neprezili, jejich zivot neni plnohodnotny a stoji spolecnost furu penez. Kdyz jsme u tech penez, co takhle vyradit a casem eliminovat bezdomovce a lidi s prijmy pod nejakou hranici, vite jak se ulehci socialnim vydajum statu? Dalsim krokem by mohla byt eliminace vsech zlocincu, zrusime veznice a usetrime obrovske penize, navic podstatne klesne kriminalita. Koneckoncu, ani jedinci vzhledove odlisni by se pri prirodnim vyberu neosvedcili, takze eliminujeme veskere romy, vietnamce, cinany a toho divneho souseda odnaproti, co ma dva stekave psy, protoze prece v prirode se casem samo eliminuje vse, co je nestandardni. Navic nebudeme nic noveho vymyslet, vsechno jsou to postupy historicke vyzkousene a osvedcene, staci si najit ve slovniku hesla jako eugenika, rasismus, nadlidi, holocaust, Mengele, konecne reseni zidovske otazky, Brzezinka, Osvetim, Gestapo, Beria, Gulag, Ceka a mnoho dalsich. Nebudme troskari, bojujme za cistsi spolecnost, usetreme prostredky zbuhdarma vyhazovane na socialni problemy a starejme se o dulezite veci, jako je nalevani usetrenych penez do krachujicich bank.
0/0
31.1.2002 8:33

Duha

Re: Re: Nejsou penize?
ano pánové, dobře jste to napsali. Zrušme taky penicilín a očkování, ať přežijou jen ti opravdu silní. A všichni nad 70 let ať dělají testy své výkonnosti - kdo neuspěje, smůla, konec. Ostatně děti jsou vůbec hrozně drahá záležitost, co kdyby právo na život měli jen lidi od 20 do toho věku, kdy udělají ty testy? Vašemu "čistému" myšlení ZDAR!
0/0
31.1.2002 8:36

Thomas

Re: Re: Nejsou penize?
Naprostej souhlas. A rozhodne bych to nepovazoval za nejakou diskriminaci nebo neco podobneho.
0/0
31.1.2002 8:43

Milo

Re: Re: Nejsou penize?
Navrhuji jako první odstranit takové idioty jako jsi ty. Pokud nemáš dobře fungující mozek nemáš tu co dělat, bum a je po tobě.
0/0
31.1.2002 9:25

séma

Re: Re: Nejsou penize?
člověče, co ty jseš vůbec zač?!?!
0/0
31.1.2002 9:55

robert

Re: Nejsou penize?
Fascinuje me sociálni inzenyrství nekterych spoluobcanu. Zákon, ktery by rodicum zakazoval mit dite (ne plod), ktere bude mozna!!! postizené. A co takle rovnou sterilizaci u ryzikovych skupin. A proc jen u rizikovych skupin a ne rovnou u vsech co uz maji jedno dite, vzdyt deti jsou tak drahé. Myslím ze hodne penez by taky usetrilo topení predcasnenarozenych, protoze z nich je hodne postizenych. A. Hitler a soudruzi v Cíne by meli opravdu uprimnou radost. A co se tyka penez. Penize jsou, ne ze nejsou. Problem je, ze postizeni jsou malo lukrativni pro dalsi byznys a taky v tom, ze jejich hlas je slabsi nez vsemoznych odboru apod. Otazka na zaver. Kolik tisícu a ne stokorun prispeli vyse zminění soc. inzenyri ev. jejich rodina ze sveho mála za posledních par let (pru. rodina ma príjem okolo 250 tisic rocne) na dobrocinne ucely. Bylo vic nez promile?
0/0
31.1.2002 9:09

předseda

Re: Nejsou penize?
Jó dneska už to není, to co bejvávalo, dnes je holt "moderní být tolerantní"... To za komunistů, nebo dokonce za Hitlera, to byly jinačí časy... Nedávno ve Francii uvažovali o tom, zda-li zavedou pro potenciálně postižené "právo nenarodit se", ale Vy navrhujete dokonce "povinnost nenarodit se". Vy jste opravdu zřejmě předběhl dobu !
0/0
31.1.2002 12:06

Taky Petr

Re: Nejsou penize?
Až si, frajere, někde zjistíš, jak jak třeba vzniká poškození dítěte dětskou mozkovou obrnou (DMO), tak pak teprve můžeš něco psát. Ale ty to zatím nevíš (jak je vidět z tvého příspěvku), takže radši zmlkni a vyjadřuj se pouze k tomu, čemu rozumíš. Já bych řekl, že budeš mlčet pěkně dlouho.
0/0
31.1.2002 12:34

Luboš

Re: Nejsou penize?
Vážený, z Vašeho příspěvku je vidět , že absolutně neznáte příčinu vzniku DMO!Osobně bych Vás poslal do nějakého z ústavů pracovat aby jste si poopravil svoje mínění!Je mi Vás upřímě líto!
0/0
31.1.2002 12:42

Luboš

Re: Nejsou penize?
Vážený, z Vašeho příspěvku je vidět , že absolutně neznáte příčinu vzniku DMO!Osobně bych Vás poslal do nějakého z ústavů pracovat aby jste si poopravil svoje mínění!Je mi Vás upřímě líto!
0/0
31.1.2002 12:42

Martina Vavrincova

Re: Nejsou penize?
"Takovych" lidi neni cim dal vic, jen se o nich vice mluvi. A kdo o tom rozhoduje, zda maji neco ze zivota - snad vy, Michale a Petre ? Jsme nekdy divna spolecnost - v nekterych sportech se toci az nemravne penize, bojime se, abychom si nemuseli platit acylpyrin, a na takove veci penize nejsou. Vratit dite do ustavu je krute.
0/0
31.1.2002 13:27

Syki

Coz takhle vyuzit civilkare?
Jednim z reseni by mohlo byt nabidnout mista asistentu zajemcum o civilni sluzbu. A pokud se najde nekdo mistni nejsou naklady tak vysoke
0/0
31.1.2002 7:28

předseda

Re: Coz takhle vyuzit civilkare?
To je pravda, ale v tom článku přece píšou, že chtějí jen odborníky se speciálním vzděláním, a tedy o civilkáře že moc nestojí...
0/0
31.1.2002 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.