Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi uvízli v ilegální síti dopravců

Desítkám českých řidičů kamionů se nelíbí, jak s nimi zachází jejich zaměstnavatel a tak už několik dní protestují v Lucembursku. Tam totiž sídlí rakouská mezinárodní dopravní firma Kralowetz. Vyšetřování v osmi zemích nedávno ukázalo, že firma nelegálně zaměstnávala stovky řidičů z Východu. Řidiči ovšem netušili, že je firma najala 'načerno' a domáhají se platu, který už několik měsíců nedostali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vrana

Vedome uviznuti
Podvodnici jsou vsude. Jsem ale presvedceny, ze i nasi ridici o te cernote vedeli. sami si meli zjistit jaka povoleni a papiry potrebuji, a to ze jim nechybelo treba povoleni k pobytu je jejich chyba a ted se tvari jako ze oni nic oni muzikanti. Neznalost neomlouva.
0/0
29.1.2002 9:42

zstibr@cro.cz

Řidiči a "švarcsystém!
Je smutné, že řidiči pracující pro zahraniční firmu zůstanou na dlažbě a bez prostředků. Firma Kralowetz, ale i mnoho dalších však není vyjímkou v tak zvaném "schwarzsystému". Nejedná se však pouze o zahraniční specialitu. Mnoho podniků a společností v tuzemsku zaměstnává řidiče se samostatnou licencí, aby si tak prostředky, které by měly být správně mzdou, mohly zahrnout do nákladů. Vyhnou se tak povinnosti platit sociální a zdravotní pojištění, které si musí řidič platit sám. Samozřejmě tak činí s vědomím, že čím vyšší náklady si odečte, tím menší daně zaplatí. Prostě učebnicový příklad fungujícího podniku s jedním zaměstnancem známý už z dob první republiky. Ten se ale praktikuje i v ostatních odvětvích a nejen v dopravě. Lidé se pak diví, že nejsou peníze na důchody a na zdravotnictví. To je však záležitost, kterou musí řešit někdo jiný. Situací kolem zaměstnanců v dopravě se po vzniku mnoha soukromých subjektů v podstatě nikdo nezabývá. Řidiči u soukromých firem vyjíždí mnohdy do zahraničí nedostatečně finančně vybaveni, nedostávají vůbec diety v zahraniční měně a nebo vše hradí ze svých prostředků a po návratu dochází k jakémusi vyúčtování. Musím však konstatovat, že si za tuto situaci mohou sami. Jejich profesní i odborové sdružování je totiž, na rozdíl od zemí EU - mizivé a jejich práva tak nemá kdo chránit. Zbyněk Štíbr Rakovník
0/0
29.1.2002 8:00

Tomas

Proc? Jak?
Proc? Copak je v CR vazne tak zoufala situace na trhu prace? Vzdyt pracovat za 1,5 euro na hodinu v zemi Evropske Unie... To je pomalu jak za 3000Kc v CR. Nechapu komu to stalo za takove riziko a je velmi smutne jestli je na tom CR tak spatne, ze pro lidi co chteji pracovat a umi pracovat nemeli praci rekneme alespon za 10.000Kc...
0/0
29.1.2002 6:25

Keijei

Re: Proc? Jak?
Ty jsi asi z Prahy, že? Připadáš mi stejně překvapený jako naši politici, když zjistili stav naší armády:-))).
0/0
29.1.2002 7:35

Václav

Re: Proc? Jak?
Kde žiješ???
0/0
29.1.2002 8:10

jirik

Re: Proc? Jak?
Proč shánět nejistou práci v ČR za 10, když o kousek vedle dostaneš dvakrát tolik? Chlape, zamysli se!!!
0/0
29.1.2002 8:55

Viktor

Re: Proc? Jak?
Já tam dělal a ve 2 řidičích v jednom autě jsme měli každý 1 ATS na kilometr. Měsíčně jsme měli kolem 18000-20000 km. Počítat snad každý umí.(1ATS-2,4KC). V jednom řidiči je sazba jednou taková i větší, záleží na domluvě.
0/0
1.2.2002 20:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.