Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jako Jakeš

Většina občanů se domnívá, že současní politici požívají stejné výsady a jsou stejní lumpové jako politici komunističtí. Hle důkaz, jak se ve veřejném mínění může uhnízdit naprostý nesmysl, ba blbost. Už chápu, že negramotní vesničané udávali v baroku čarodějnice. Protože jsem pamětník (ne baroka, ale socialismu) musím připomenout: komunističtí politici byli cizí velmocí dosazení satrapové. V lepším případě lidi ničili, v horším je popravovali. Mohli všechno, ale dělali to v skrytu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jenda venda

ale, ale,
co tu našemu mysliteli tolik nepřejících konkurentu tak nadává. Já mu musím jen a jen děkovat. Za totáče jsem nehodlal pochopit rozdíl ve funkci kapitalistického a socialistického soustruhu (snad je jsem připouštěl nějaký ten rozdíl v provedení), ale až nzní mi s. Komárek otevřel oči, jak je to sotu správnou stranou barikády. Kapitalistický grázlík a socialistický grázlík jsou přece nebe a dudy ... jenže to oni obdobně říkali taky, jenže oni obluzovali lid, ale p. Komárek ho osvěcuje, jenže ... normálnímu člověkovi je celkem jedno, který p. Komárek z něho hodlá dělat vola
0/0
2.2.2002 22:46

Ivo Horák

V dětství jsme též sami mnohé nemohli a přec nám nepřijde hanebnou dobou
Největší respekt mají politici tam, kde se jich lidé musí bát. Na zmíněném Novém Zélandu i v ČR tomu tak ovšem nyní není. V demokratické společnosti jsou politici leckdy zkorumpovanější než v komunistickém režimu. I oni se totiž domnívají, že se netřeba přehnaně bát. Komunistický nebo fašistický stát, byť by i značně omezil klasickou korupci, nesnese srovnání se státem pluralistickým. Je tomu podobně, jako kdybychom chtěli postavit náboženství, které by se pyšnilo nizším výskytem nevěry mezi svými vyznavači, ale které by praktikovalo lidské oběti, s křesťansvím. Nejde to, ale mnozí to možná rovněž zkusí.
0/0
28.1.2002 18:01

Daňový soumar

Všechno stejná verbež
Nezávislýho, myslícího, konstruktivního, tvůrčího a inteligentního českýho politika jsme po Bílý Hhoře už neměli a tak nemá cenu rozdělovat podle období, kdy si který z nich ráchal rypák v korytu. Ani chlorovaným klackem bych se jich nedotknul! Na Novým Zélandu mají kurvy ve společnosti víc respektu, než politici. A zdaleka nejen tam. U kurev aspoň člověk ví, komu a za kolik podržely. Mimochodem, dobrý téma na anketu pro idnes. ;-)
0/0
28.1.2002 11:15

karber

Komárek je opravdu nedostižný vůůůůůůůl!!!!!!!!!!!!
K tomu není třeba nic dodávat.
0/0
28.1.2002 7:18

Ladislav Ptak

Re: Komárek je opravdu nedostižný vůůůůůůůl!!!!!!!!!!!!
Pane Kerbere,vy jste zato nedostizitelny geeeeeeeeeeenius!!!!!Ze taky nekdy neco nenapisete?To by musela byt uplna lahuuuuuuuuudecka!!!!!!!!!
0/0
31.1.2002 12:58

kápo

Komárku Ty jeden mazánku.
Myslím, že dnes na Idnes sedl nějaký šotek, ve sportu taky plno blábolů a článků o ničem, ale tohle je vrchol. To je o ničem a ještě totální obecné a nic neříkající blábolení s jasným úmyslem jenom se proboha nikoho nedotknout aby se milej Komarek nedobzučel. On by se pan Komárek do politiky i hodil, když to tak čtu - Kalvodova škola. Jinak musím říct, že jste mne potěšili, že jste tak jednotní a máte samozřejmě taky všichni pravdu. Mne osobně by zajímalo jak to bylo s tím sametem doopravdy a který komančové to připravovali ve spolupráci s disidenty, ale to už se asi nikdy nedozvíme jako se američani nikdy nedoví kdo zabil JFK a jestli skutečně byl Armstrong a spol. na měsíci. Takže se moc nečilte a ráno hajdy zařezávat na ty hajzlíky v poslaneckých, senátních a vládních lavicích, Havla a jeho drahou choť nevyjímaje.
0/0
27.1.2002 21:36

-ed-

Re: Komárku Ty jeden mazánku.
Včera večer jsem narazil na zajímavé stránky : www.users.qwest.net/~honza , tam je to všechno asi nejdokonaleji vylíčeno.
0/0
28.1.2002 9:36

-ed-

Komárku,
že tě z MF dnes nevyhodili už dávno, jen tam zabíráš místo někomu schopnějšímu.Co slovo, to perla. Piš černou kroniku, to ti sedí nejlépe ! Jakeš nekradl, to byl jen prosťáček,proto tam byl nastrčen, aby nepackal sametovou revoluci.Také díky němu KSČ zůstala v těch dnech naprosto mimo , od shora až po okresy. Kdyby tam tehdy na jeho místě byl někdo kovanej,třeba Štěpán, tak se okamžitě rozjela akce Norbert a bylo by z toho krve na mezinárodní precedens.Jakeš ještě v roce 1990 jezdil po Vimperku starým žigulíkem. A proti tomu, jak se krade dnes, byli všichni komunističtí funkcionáři jen ubozí břídilové.Tím se jich vůbec nezastávám , jenom říkám, že ten póvl, který úmyslně vyškolili do dnešní politické scény ,je horší Turka.Proto také Štrougal, skutečný duchovní autor sametové revoluce (dostal tento přípravu tohoto úkolu v roce 1985 přímo od Gorbačova), nemůže být u žádného soudu nikdy potrestán. Je potřeba nezapomenout, že tehdy stačilo velmi málo a bylo vše úplně jinak . A je na čase, aby se tyto nikde doposud nepsané události začaly dávat do hromady , aby je někdo sezbíral a vydal, je to jedna z cest, jak to tady změnit !
0/0
27.1.2002 19:44

-ed-

Re: Komárku,
a nemíchej dohromady zlodějiny s vražděním ! Ti co vraždili, to dělali pro svoje přesvědčení a svůj zvrácený charakter,také na rozkaz od poradců ze SSSR. Celá ta epocha bylo svinstvo, pokus dostat boha z nebe na zem. Celé to učení má rysy náboženství. Ale omlouvat dnešní marasmus tím, že za komunistů ... TO MůŽE JENOM PAKO !
0/0
27.1.2002 19:51

-ed-

Re: Komárku,
a bráníš ještě jednu ošemetnou věc,která se prý dnes neděje : Co Dubček, za půl roku jeho řidič, co ten mladoboleslavský škodovácký papaláš v roce 1995, asi Kalma se jmenoval, co nedávno ten manažér z Plzně, co se prý utopil, dnes se to děje "nešťastnými náhodami", zejména autonehodami. Nepohodlný člověk může umřít na infarkt, na horách,nebo je to sebevražda, zase čísi rukopis, snad poprvé zde v zemi dokumentovaný v případě Jana Masaryka v roce 1948.
0/0
27.1.2002 20:49

Pavel

Komárek je BLBEC
Pan Komárek určitě myslel konkrétní osobu. KTEROU?????? No přece Václava Klause, kdo jiný by mohl být tak zkorumpovaný jako právě V. Klaus (bohužel se Komárek spletl, asi jako v 99,999% jeho blábolech). On mluví (Komár) o většině lidí? Hmm, kdy se jich asi on zeptal a hlavně kterejch lidí. No nic. Lidi nejsou blbí, takže pochopí, že Komárek ten BLBEC je. Jo, a ještě zapomněl napsat své HESLO: VOLTE 4K nebo 3K nebo 2K nebo vlastně je tu i nová partaj - NADĚJE (další hradní strana, ach jo, že toho krále Václava pořád baví zakládat nové strany) Tento článek MF DNES určitě nezveřejní, píše se přece proti nim, HRADU a 4K (3K,2K???) Pavel Novák, Praha
0/0
27.1.2002 17:52

Pluton

Re: Komárek je BLBEC
Hehe, jestli jsem ten komentar spravne pochopil, tak tam Komarek defacto dnesni politiky brani.. Ty blaboly o Klausovy, 4k, hradu, Nadeji - pripadate mi jak malej zmatenej Jarda, kterej je nespokojnej se vsim kolem sebe, a pri kazde sebeprimitivnejsi prilezitosti ty svoje krivdy zabali do jedne velke koule a tu hodi za hlasityho revu mezi lidi, aby je presvedcil o svym, neprilis objektivnim, videni dobra a zla ;-)
0/0
27.1.2002 19:05

Jirka

Re: Komárek je BLBEC
Nač ta silná slova, ale právě po vzoru svých komunistických předchůdců (vedoucí úloha strany), se pan profesor Klaus ve spolupráci s ČSSD snažil změnit část ústavy týkající se voleb tak, aby mu to co nejlépe vyhovovalo. V čem je tedy lepší, než ti minulí? Když pomineme to, že nedělá politické procesy.
0/0
27.1.2002 19:36

Vojta

O čem to bylo??
Článek jsem nepochopil, a zřejmě se chtělo říci, že to jsou stejní lumpové jako kdysi. Nesouhlasím, jsou ještě horší. Komunisti neuměli ani krást. Když Chňoupka pozvalo OV KSČ na víkend na jelena, tak po okrese v hospodách ještě měsíc nadávali na komunisty a přeli se to, kdo to platí. Představa, že by na soukromou cestu politika odjížděla suita bodyguardů včetně lékaře, fyzioterapeuta, sestry apod. byla tehdy nepředstavitelná. Komančové v klidu odjeli na Krym a raději si více nedovolili. To že měli jakési sídla na Orlíku budiž, nakonec se ukázalo, že to bylo v docela ubohém stavu, atd. Lid jsou jenom lidi a chovají se dle možností a příležitostí, které mají, je jedno jestli komanč nebo něco jiného. Jediný, za koho bych dal ruku do ohně, ale ne už do volební urny, že nezneužívá postavení, je snad jenom často opovrhovaný Zeman.
0/0
27.1.2002 16:12

Jirka

Re: O čem to bylo??
Já bych to neriskoval. Spáleniny hodně bolí a špatně se hojí.
0/0
27.1.2002 16:24

honza

nerozumim
Komarku, uz jsem si zvykl ze tvym clankum obcas chybi hlava i pata. Tohle neni jinaci...
0/0
27.1.2002 15:51

michal

jkjkjkjk
Proč bychom měli neustále omlouvat chyby dneška většímy chybami minulosti. Na nás všechny jsou kladeny stále větší požadavky: v práci - uč se a zvyšuj výkon, v domácnosti: buď lepším rodičem atd....Proč bychom nemohli také na oplátku chtít po politicích aby zvyšovali svůj morální statut a byli příkladem národu????? Proč se celá generaci našich rodičů (je mi 27 let) neomluví, že stím jenom žila, a nepustí do řízení mladší, než se od těch starých StBáků naučí jejich moresy jako Gross od Zemana????
0/0
27.1.2002 14:09

Pavel Šíp

je to jedno
Pro občana druhé kategorie ( ti první kategorie mají imunitu ) je jedno, jestli je politik na výplatní listině politbyra nebo mafie.
0/0
27.1.2002 14:00

Šťoura

Re:
* souhlasím s názory Wopiho * politici asi byli, jsou a budou lumpové - chtějí v každé době urvat něco pro sebe, to je snad jasné, proto to dělají (po pravdě, kdo z nás dneska neokrádá např. svého zaměstnavatele, byť je to nemajetný soukromník ?) * dnešní (mezi nimi i spousta komunistů, což všichni víme) nikoho nejenže nevěší a nepořádají politické procesy, ale nenutí nás říkat co chtějí slyšet, nepřikazují kam můžeme jet nebo jaký cizí jazyk se budou učit naše děti * i když morálku určitě dobrou nemají, nemají možnost spoléhat na "věčné časy" (tzn., že zůstanou u koryta), takže se přeci jenom musejí chovat morálněji, než ti chudáci, kteří byli komunisty, protože "museli"
0/0
27.1.2002 13:50

Jirka

Jak zněla otázka
Anketní otázka zněla: Považujete současné politiky za morálnější než ty, kteří byli u moci před rokem 1989? Takže pan Komárek si to krásně celé překroutil, aby nám mohl udělat morální školení o zapomětlivosti. Nemohu zapomenout na to, co se dělo před rokem 1989. A právě proto, že nemohu zapomenout, tak také nemohu schvalovat s chováním politiků současných.
0/0
27.1.2002 13:29

Honza

Re: Jak zněla otázka
Jak si tu tak čtu ty vaše příspěvky, tak polovina jste skutečně hloupější než průměrný občan, protože tady směšujete pojmy s dojmy. Jirka to vystihnul, když napsal že už Martin Komárek napsal úplný nesmysl, navíc pěkně arogantní, jak je vlastní těm skutečně hloupým lidem, protože otázka zněla úplně jinak. Pokud důkazem toho, že ti současní politici nejsou stejní jako ti předešlí, je to, že nejsou politické procesy, tak to moc daleko nevidíte. Mnoho těch, co jsou u moci teď by je klidně zavedli kdyby mohli. Co takhle velmistr Zeman a jeho vztah k novinářům (resp. všem co mu nepřizvukují) - myslím, že zrovna on by se s nikým nepáral, kdyby mohl. Jeho komunističtí poradci tuto domněnku jen potvrzují. A o hmotných výhodách politiků dnes a dříve se snad mohou bavit jen malé děti. Co dělali dříve potají, to teď dělají otevřeně a ještě ve větší míře. Nepsal pan Komárek i do MF Dnes?? Ne to musel být někdo jiný, tamten se dal i číst.
0/0
27.1.2002 15:59

Aja

Stejná banda
Ono to dojde za chvíli tak daleko, že se budou sami i volit. Naštvaní voliči totiž moc k volbám nebudou chodit. Jaký pak to bude rozdíl od těch dosazených
0/0
27.1.2002 13:14

Jirka

Jen to, co se hodí?
Domnívám se, že nám pan Komárek názorně předvedl, jak se dá manipulovat s fakty. Z otázky jestli se domníváme, zda současní politici požívají stejné výsady a jsou stejní lumpové jako politici komunističtí, si vybral jen tu část,která se mu hodila, aby nám mohl udělat přednášku na téma, jak jsme zapomětliví. Opravdu nevidím žádný podtstaný rozdíl ve výsadách těch minulých a těch současných. A toto také bylou součástí anketní otázky. Že se patrně většina odpovědí zaměřila spíše na tuto oblast, je po 12 letech od listopadu 1989, myslím si, zcela normální. Útěcha ve stylu "buďme rádi, že nás, jako ti minulí, také nevraždí" mi připadá v současné době přece jen trochu slabá.
0/0
27.1.2002 13:08

Jirka

Jediný rozdíl
Na rozdíl od těch komunistických nás nepopravují. Ale nemyslím si, že by nás neničili. Myslí si a chovají se jako by mohli všechno a dělají to také v skrytu. To, co je opravdu zajímá, jsou jejich vlastní výhody a snaha udržet si je co nejdéle. I já velmi dobře pamatuji minulou dobu, ale žádný podstatný rozdíl v chování minulých a současných politiků opravdu nevidím.
0/0
27.1.2002 12:50

Dereddede

Re:Wopi
S Wopim se neda nez souhlasit. To jsme preci vedeli uz davno, ze masy jsou hloupejsi nez prumernej vozrala, ale vysledky tohodle hlasovani me fakt dostaly, snad asi vsichni upadli na hlavu nebo nevim. Nikdy neni muj nazor na inteligenci mas dost nizkej, aby odpovidal realite, vzdycky me lidi prekvapej tim, ze jsou jeste blbejsi nez jsem si myslel.
0/0
27.1.2002 12:14

Sri

Re: Re:Wopi
I ty jsi součást té masy, ať chceš nebo ne, i ty jsi jeden z těch lidí. :o) Jinak co se týče té otázky, byla o morálce politiků ne politiky. Jasně, že zaplaťpříroda nikdo dnes nemůže protivníky vraždit, ale to je otázka systému. Co se týče těch obyčejných vykonavatelů moci - poslanci, zastupitelé atd. je to myslím opravdu stejně nemorální svoloč. Přál bych ti vědět co se děje jen na blbejch místních úřadech za zvěrstva. Jen tak mimochodem, přesně tito politici si o lidech myslí, že jsou úplný blbci, že masa je tupá. Nechceš se dát na politiku? :o)
0/0
27.1.2002 12:51

Wopi

jo
Ostatně ukazuje to, jak velké procento lidí není vůbec ochotno zapnout myšlení a jak nebezpečná můžou být taková referenda... jak by asi dopadlo referendum "chcete, aby všechno zboží bylo za korunu?" - lidé by si vyvolili naprosté zhroucení ekonomiky... Je to smutné, ale je to tak.
0/0
27.1.2002 11:49

Wopi

je to tak!
Buď většina lidí zapomněla (úděsné) anebo jsou to mladí, kteří to nemůžou pamatovat... Přece jen je nebetyčný rozdíl mezi demokratickým politikem (byť i hlupákem a lumpem) a mezi komunistickým mocipánem. Tohle je strašný průšvih, že si to lidi neuvědomujou, strašnej.
0/0
27.1.2002 11:46

NobodyWasHere

Re: je to tak!
Wopi, Vy si to pamatujete ? Já ano - mohu porovnávat chování dnešních a bývalých mocipánů - a musím říci, že dnešní garnitura moci je daleko horší než KS, kromě 50-tých let. Co se týče likvidace protivníků, jen několik příkladů : Causy Mareš, Hučín,Cibulka, Bartončík,Zemanovy kufříky, ....... Daleko více likvidací protivníků proběhne bez zájmu médií v tichosti úřadů, stranických sekretariátů atd. Již ve škole probíhá dalekosáhlé falšování dějin, placené většinou ze zdrojů v SRN a Rakousku (komupak asi patří pan Komárek a MF ?), kde veškerá mimoněmecké aktivity Českého státu v historii jsou opomíjeny nebo přímo překrucovny. Jsem zvědatv, kdy bude Žižka označen za prototyp mezinárodního teroristy. Informace se záhadně ztrácejí a přístup k nim je blokován např. zpoplatněním jejich získání takovým způsobem, že jsou pro člověka s průměrnými příjmy nedostupné. Průšvih je v tom, že si to neuvědomují lidé jako Vy a spokojí se s tím, že mohou kdkoli odjet na Ibizu a ve škole se nemusí učit rusky.
0/0
27.1.2002 18:05

Jirka

Re: Re: je to tak!
V mnohém máte pravdu, nicméně bych ty husity v růžových brýlích moc neviděl.
0/0
27.1.2002 19:46

Pavel Šíp

je to spíš naopak
Pokud by politici nebyli chráněni bezbřehou imunitou, pokud by si opravdu občas šlohli jen něco malého, pokud by si neuměli ochočit sdělovací prostředky, aby mluvily v jejich prospěch,a pokud bych mohl volit jednotlivé politiky a ne jen celé kandidátky dle šikovně a účelově uprovovaného volebního zákona, měl byste pravdu.
0/0
27.1.2002 11:12

ppetr

Re: je to spíš naopak
taky bych volil spis jednotlive politiky,treba i z nekolika stran a ne ten jejich debilni system,jedne strany.takhle by byla mezi nimi vetsi konkurence.
0/0
27.1.2002 15:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.