Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za požár ústředny může nadproud

Lednový požár telefonní ústředny v Korunní ulici v Praze 2 způsobilo neočekávané množství proudu. Vyšetřovací skupina hasičů i kriminalistů po dvou měsících zjistila, že ve vinohradské ústředně Českého Telecomu vznikl nadproud, proti kterému se nešlo bránit. "Jištění proti možnému přepětí tam bylo, ale nadproud se neočekával," řekl iDNES šéf vyšetřovatelů pražských hasičů Václav Hladík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vaclav

Překlad "nadproud" pro Bohouše
Ve smyslu zjištění pánů Požárníků je "nadproud" proud stejnosměrný nebo střídavý, který překračuje technické podmínký zařízení Telecomu. 
0/0
25.3.2002 15:08

bohouš

Nadproud???
Jako technický termín je to krávovina. Ten požárník by mohl psát pohádky pro děti, třeba Jak zapálit čarodějnici chaloupku. Ale dejme tomu, že někde tekl vetší elektrický proud, než měl. Před tím se dá přeci snadno chránit! U každého z nás doma to tak fungujue :-((( Někdo přeci udělal projekt a je za to zodpovědný!?! Ne?!? Kolik že to stálo melounů???
0/0
25.3.2002 14:23

vaclav

Souhlasím se zjištění požárníků.
Souhlasím se zjištění požárníků. Telecom má zkušenosti s desítkou požárů na digitálních ústřednách.  
Ano, je to tak   zvaný nadproud na př . 4-5 A, které do jedné telefonní linky dodá napětí 220 V – tvrdý zdroj (na př. vedení nízkého napětí spadne na závěsný kabel, který je prodřený a po jednom páru se do hlavního rozvodu dostane na bleskojistku tento proud), bleskojistka se rozžhaví a od ní se velice rychle zapálí hořlavá umělá hmota bleskojistek.
Pojistky Telecom nedává – neboť spoří. Je pravděpodobně levnější – ale jak dlouho - zaplatit čas od času několik milionů, než všude dodat na hlavní rozváděče telefonních ústředen pojistky.  
Dříve na všech hlavních rozvodech byly
pojistky a bleskojistky a proto požáry způsobené obdobným způsobem nevznikaly. Hlavní rozvody navíc nebyly hořlavé.
0/0
25.3.2002 13:40

Pavel

Re: Souhlasím se zjištění požárníků.
Kdo se má v té ptydepe vyznat? Takže příčinou požáru nebylo přepětí, ale nadproud způsobený přepětím?
0/0
25.3.2002 14:29

vaclav

Souhlasím se zjištění požárníků.
Souhlasím se zjištění požárníků. Telecom má zkušenosti s desítkou požárů na digitálních ústřednách.  
Ano, je to tak   zvaný nadproud na př . 4-5 A, které do jedné telefonní linky dodá napětí 220 V – tvrdý zdroj (na př. vedení nízkého napětí spadne na závěsný kabel, který je prodřený a po jednom páru se do hlavního rozvodu dostane na bleskojistku tento proud), bleskojistka se rozžhaví a od ní se velice rychle zapálí hořlavá umělá hmota bleskojistek.
Pojistky Telecom nedává – neboť spoří. Je pravděpodobně levnější – ale jak dlouho - zaplatit čas od času několik milionů, než všude dodat na hlavní rozváděče telefonních ústředen pojistky.  
Dříve na všech hlavních rozvodech byly pojistky a bleskojistky a proto požáry způsobené obdobným způsobem nevznikaly. Hlavní rozvody navíc nebyly hořlavé.
0/0
25.3.2002 13:31

Vlastička

A jaký má nadproud
rodný číslo
0/0
25.3.2002 13:10

Elektrikar

Nadproud ????
Muzete mi nekdo definovat NADPROUD ? Co to telekom zkousi ? Delaj si z lidi prdel a maj nas za blbecky....Neni nahodou nadproud prachobycejny ZKRAT ????
0/0
25.3.2002 12:52

Milo

Re: Nadproud ????
Taky by mě to zajímalo. Pokud to někdo ví mapište. Nás nic takového neučili.
0/0
25.3.2002 13:29

Ales

Budme trochu tolerantni ....
Jen pro vsechny ty trvale nespokojene a nadavajici... budte taky lidi. Bezte se podivat, jak tam non stop maka 200 lidi, aby to dali rychle do poradku. A taky dodavka takove ustredny od Alcatelu je de facto na klic a neni to jako si objednat pizzu, o ostatnim prenosovem a datovem zarizeni nemluve (kdo trochu dela do telekomunikaci, vi o co jde). A k tomu HR si staci neco precist, ten nevyrabi Telecom, ale treba firma Siemens a jsou k nemu vsechny atesty vcetne pozarnich, tyto pasky se pouzivaji vsude po svete. Proste se to stalo a asi nikoho to netesi. A Telecom urcite teprve ne, vzdyt mu utikaji velky penize. Akorat je velmi usmevne, jak vsichni notoricti stezovaci jeste minuly tyden odhlasovali pevne linky a hromadne si kupovali mobily (aspon podle nekterych novin vcetne MfD to tak bylo prezentovano), a najednou jim ty pevne linky tolik chybi.
0/0
30.1.2002 21:32

jenda venda

Re: Budme trochu tolerantni ....
... no, kdyby ta tolerance byla vzajemna. Ale - proboha - to jsou placeni za to, abychom k nim byli tolerantni? Spolehlivost zarizeni je jen a jen jejich problem, ktery timto pristupem prenaseji na platici zakazniky, kterym samozrejme je putynka, jak si to tamti zaridi. A to jeste ani nemluvime o toleranci k lumparnam....
0/0
26.3.2002 0:45

Tapac

Cesky Telecom, vzdycky jen slova
0/0
30.1.2002 14:39

iDNES iZITRA

!!!!
<Redakce iDNES si vyhrazuje právo smazat příspěvek uživatele, který v diskusi použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.> Redakce iDNES i zitra si muze polibit prd.l, poslal bych je vsechny do <|> i s Telekomem. A Telekom bych zažaloval za obecne ohrození o 1 000 000 000 Kč.
0/0
30.1.2002 7:47

strejda

Re: !!!!
Dej si studenou sprchu, ty magore
0/0
7.2.2002 5:14

Obyvatel

Nahradni reseni
To by byl takovy problem aby na ty nejdulezitejsi mista dal Telecom mobily za ceny stejne jako pevny telefon nebo pripojil docasne firemni pobocku bezdratove ? EuroTel mu stejne patri, takze to ma "doma".
0/0
30.1.2002 2:05

Milan

Podobnost čistě náhodná
Domnívám se, že stačí porovnat několik podobných požárů v minulosti na menších RSU a HOST FRMI. Příčina byla vždy v zahoření na HR, neboť použitý materiál je i podle expertního vyjádření hasičů hořlavý a tedy maximálně nevhodný.
0/0
24.1.2002 14:50

PetrVE

Jestli horelo PVC bude budova zamorena dioxiny
Jestli v telecomu horely medene kabely s PVC izolaci bude budova extremne zamorena dioxiny. Tak do toho bych nelez´ ani za zlaty tele.
0/0
23.1.2002 17:45

wicked

elektrika roolz
protipozarny system... no jasne, pustit vodu na zariadenia pod prudom...
0/0
23.1.2002 17:30

PetrR

Re: elektrika roolz
jasne ze vodu zrovna ne, hmm co takhle okamzite jednosmerne odvetrani vzduchu z mistnosti ven ci hasici plyn pokud uz je tam ta elektronika ?
0/0
24.1.2002 19:21

jazzz

ach jo
jsem jednim z postizenych z Vinohrad. Jsem zvedavej, jak to T. bude dlouho trvat... Vzhledem k tomu, ze maji furt TV reklamu, tak by snad mohli mit dost penez na rychlou opravu, ne? A snad i na pozarni hlasice...
0/0
23.1.2002 16:28

PaKo

Re: ach jo
Pokud mas jak, tak se obcas mrkni sem http://www.telecom.cz/special/
0/0
23.1.2002 20:41

Ally

Šetří kde nemají
V budovách s takhle důležitým zařízením by měl být namontován pro protipožární systám, hlásiče kouře a samohasicí zařízení, je vidět že Telecom opět šetřil kde neměl a pak ty škody zaplatíme všichni v telefonních poplatcích a už vůbec nemluvím o škodách které způsobí výpadek telef. sítě firmám, které nemají telef. spojení se svou klientelou.
0/0
23.1.2002 11:52

abc

Re: Šetří kde nemají
Verim,ze hlasice jsou naprosto vsude. Ale videl jste nekdy horet umelou hmotu? Jeste lepe primo izolaci vodicu (pokud jiz neni v samozhaseci uprave)? Behem nekolika minut hori naprosto vse.... To by hasic musel stat primo u toho, kdyz to blafne.
0/0
23.1.2002 13:02

tomáš

Re: Re: Šetří kde nemají
"Ohně si všimla jedna z pracovnic" takže asi tam požární hlásiče nebyly nebo nefungovaly.
0/0
23.1.2002 13:55

Osetrujici lekar

Re: Re: Re: Šetří kde nemají
Ona dotycna byla u Telecomu zamestnana na pozici pozarni hlasic.
0/0
23.1.2002 14:53

abc

Re: Re: Re: Šetří kde nemají
Na kazde ustredne jsou cidla! Jen je otazka jestli fungovala jak mela. Navic zatim neumeji pozar predpovidat:-) K tomu, aby cidlo spustilo alarm uz musi bejt docela dost koure. A to uz je taky vecinou dost pozde.
0/0
23.1.2002 22:05

hmmmmmmmmmm

Re: Re: Re: Re: Šetří kde nemají
EXISTUJE NĚKOLIK STABILNÍCH HASÍCÍCH SYSTÉMŮ, KTERÉ JSOU KONSTRUOVÁNY PRO TAKOVÉHO CHARAKTERU. ALE TAKY ZÁLEŽÍ NA POJIŠŤOVNĚ. ALE O PENÍZE JDE AŽ V PRVNÍ ŘADĚ
0/0
24.1.2002 22:30

hubert

Ceny Telecomu
Pozar ustredny neni "bozi trest" ale smula pro nas pro vsechny. Telecom to nepolozi, ani se nechytne za nos a nezacne zlevnovat. Naopak, zaplati to uzivatele. A co se tyka to "zdrazovani", vubec se nedivim nekterym lidem ze nadavaji, kdybych si nedal tu praci a nepodival se na trify CT, taky bych nadaval, ale podivejte se na to, a zjistite, ze to letosni zdrazeni je minimalni, v radu procent. Jiste, CT se chova jako monopol, protoze tady monopol opravdu ma. Za to ale muze vlada, soucasna i predchozi, ze mu to umoznili. Dokazal bych si predstavit internet, hlavne mimo spicku pro domaci uzivatele, za tretinu soucasne ceny, ale zatim k tomu CT nic nenuti. Navic si ani nic neslibujte od konkurence, nejdrazsi je vzdycky "posledni mile", tedy draty do konkretni domacnosti. A ty patri CT. A presne jak uz tu nekdo psal, pro nove operatory budou zajimave firmy a tluste datove draty, tam je navratnost investic nejvyssi, ale lidi z ulice je zajimat opravdu nebudou... Pokud vas zajimaji nove ceny CT, mrknete se na muj clanek: http://www.gamecenter.cz/default.gcs?artid=2037&cat=0
0/0
23.1.2002 11:07

marwill

Vypadek site
Neni to sice nic prijemneho, ale neni to tak davno, co se tady holedbal jeden Telekomik, ze ve srovnani s mobilnimi sitemi sit Telekomiku jeste nevypadla. Ze radsi nedrzel usta. Stat se tohle samozrejme muze, ale prece jenom...... ;-) Nasi firmu to take postihlo a jsem zvedav jak se s tim Telecom vyporada v souvislosti s poplatky za 'pouzivani'.
0/0
23.1.2002 9:39

PaKo

Re: Vypadek site
Asi nějak podobně jako ve Frýdku v lednu 2000, kdy do měsíce opět všichni telefonovali.
0/0
23.1.2002 20:33

wicked

ludia
no... videla som tu budovu. akoze nechcela by som byt na mieste tych ludi, co tam prave vtedy boli.
0/0
23.1.2002 8:58

abc

Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Oni ostatni operatori se o Vas urcite poperou :-) Uvedomte si, ze socky co maj doma telefon a nevolaj nikdo nepotrebuje. Stejne se budou prat jen o velke firmy, ktere budou platit. Tak proc se kopat s kabelem k cloveku, kterej nevola a plati mesicne to co tu linku ani nezaplati. Kdyz se volalo za kacku, tak se kricelo kvuli funkcnosti site. Vsichni chtej konkurenci, ktera prinuti sit a ceny vyvijet. No, ale to neco stoji a spolecnosti budou mit zajem jen o dobre platici zakazniky. Ted urcite namitnete - ceny. Nikdo z Vas si nedovede predstavit kolik dneska stoji sluzby dodavatelskych firem. To je hnus. To litaj miliony - za nic. Ale kdyz tu technologii chcete.... A nad tim se nikdo nepozastavi. To same panuje u mobil. operatoru. Myslite si, ze ma operator radost z predplacenek. Z nich lidi skoro nevolaji a blokuji sit. V zahranici jsou proti pausalu dost nevyhodne a to prijde i sem. Stejne narazej firmy paskytujici internet zadarmo. Reklama jim na uziveni brzo prestane stacit. Tak jako se tomu stalo v americe. Mnoho firme jiz inet zdarma zrusilo a zavedlo poplatky.
0/0
22.1.2002 21:54

HC

Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
A nejseš Ty náhodou telekomunista?
0/0
23.1.2002 13:27

kyx

blbost
Staci se podivat "kolem sebe" a zjistis,ze treba jen poplatky za dial-up internet jsou skoro NEJVYSSI V EVROPE!...ad.Predplacenky:je pravda,ze v Evrope jsou casto nevyhodne=lidi malo volaji=jsou z nich male zisky...pochybuju,ze u nas jsou malo ziskove:predplacenky umi skoro vsechno+hovorne neni tak drahe=jsou hodne vyuzivane...Konkurenci na Teleklam!!!
0/0
23.1.2002 14:25

Snehulak

Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Nemusime rok cekat, mysliteli. Zkus mi nejak zduvodnit, jak se kabelovkam muze vyplatit tahat draty do domacnosti za 200Kc, 100Kc, nebo i za 0 - jenom pro pripad ze by si ji v budoucnu objednali. Mam pocit ze blaboly telekomu o horentnich sumach, ktery by v konkurencnim prostredi nikdo neplatil jsou lehce mimo. To zaprve. A zadruhe ty firmy s inetem zadara. V USA nejsou mistni hovory zpoplatneny, tudiz tam nemuzou ISP dostavat cast trzeb telek. spolecnosti. Coz je zcela jina situace nez u nas. Vysvetli prosim, proc by u nas mely ISP narazit. Pokud mozno s jinym oduvodnenim, nez ze na to v US reklama nestaci :-))) Argument miliony litaj-za nic' je legracni. Litat muzou u monopolniho Telekomu, ne tak u firem ktere jsou nuceny minimalizovat naklady kvuli udrzeni trzni pozice. Uf. A treti vec - predpacenky. Samosebou ze z nich maji operatori radost. Jinak by je jaksi nenabizeli. To je jednoduchy Vyplati se jim nejen z poplatku, ale i z prichozich volni. Coz je pro ne pochopitelne vyhodnejsi nez pustit zakaznika ke konkurenci. Ale to je zase ekonomicka logika na monopol neaplikovatelna. Ten proste konstatuje ze se to nevyplati a donuti te platit za jiny proram, ktery je pro nej vyhodny. Vyhodnost pro uzivatele neni az tak podstatna.
0/0
23.1.2002 14:34

r

Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
pane na nebi, jak muzes srovnavat kabelovku, u ktere je sirka pouziteho pasma prakticky nezavisla na poctu ucastniku, a telefon?? a k tem ISP - muzes mi, prosim pekne, jmenovat jedinou firmu, ktera u nas poskytuje internet zdarma a neprodelava na tom? ;L
0/0
23.1.2002 14:46

Snehulak

Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Mluvime o tom samym ? abc si klade ironickou otazku, proc se kopat s kabelem ke cloveku kterej neprovola skoro nic nad pausal. Davam jako namet k zamysleni, proc se kopat s TV kabelem k nekomu, kdo bude sluzby vyuzivat pouze v ramci pausalu nebo dokonce vubec. Natahovani kabelu ma s sirkou pasma co spolecnyho ? ISP - uff, pokud vim, tak ISP se u nas reklamou nezivi, prijem maji z podilu na poplatcich z impulsu. ISP zivici se reklamou v takove forme, v jake v US krachovali u nas neexistuje. Patrne by taky zkrachoval, ale odvozovat od toho ze kdyz v US skonci neco co u nas neexistuje, tak u nas skonci neco co naoko vypada podobne je blbost. Nakolik poplatky z impulsu staci ISP v CR k provozu nevim, ale nevidim duvod proc by se meli zacit postupne skladat. Je to otazka normalniho business planu, vcetne financniho kryti pochopitelne.
0/0
24.1.2002 22:07

smolicek

Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Neni pravdou, ze v USA jsou mistni hovory zdarma. Nezpoplatnuji se jako u nas minutovym tarifem, ale jsou placeny v ne zrovna malem pausalu.
0/0
23.1.2002 15:13

PaKo

Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Bingo, konečně někdo, kdo si zjistil taky něco víc, podle starého známého hesla, totiž nic není zadarmo, jen neinformovaný člověk ehh, jak to řekl zemák nechci říkat idiot může pouštět bludy podobné těm dole.
0/0
23.1.2002 20:30

Snehulak

Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
Nevim co myslite temi bludy dole, ale marne hledam neco o neinformovanych lidech ktery neco zadara chtej. Co se tyka Zemana, ja bych se v souvislosti s nim (a jeho poslednimi vyroky) slovu idiot nevyhybal. Nechtejte se mu podobat, mate mnohem hezci jmeno :O)
0/0
24.1.2002 22:20

Snehulak

Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu - aneb za rok si to povime :-)
No, Smolicku, to jsi debatu zavedl do dobre slepe ulicky. O tom ne zrovna malym pausalu by se dalo polemizovat - jeden uhel pohledu - je to suma,ktera staci na cca 20 minut prace technika ;-) Ale hlavne je to uvaha o nicem. To co jsem rekl je, ze diky tomu, ze nejsou hovory zpoplatnovany, nemuzou z nich cast mit ISP. Stejne jako nemuzou mit ISP nic z toho pausalu, co plati zakaznici svymu operatorovi.
0/0
24.1.2002 22:13

runner

Ze by dalsi spokojeny uzivatel?
... nebo zakryvani vysledku hospodareni v minulem roce?
0/0
22.1.2002 20:07

Snehulak

Panbuh
Nojo, pan Buh uz se nemohl koukat na to jaky traparny dela v souvislosti Telekomem nezavisly regulator, a vzal to do svych rukou.. i na nej to asi bylo uz trochu moc :-)))
0/0
22.1.2002 20:01

Pettrusha

Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
Dobře jim tak, parchantům, pan bůh je potrestal!
0/0
22.1.2002 16:14

Radek

Re: Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
Nechápu jak je potrestal. 20-40 tisíc lidí je bez telefonu. Navíc škoda, která byla požárem způsobena, bude kryta zčásti pojistkou, zčásti prostředky CT. A kde bere CT peníze? Od nás, uživatelů. Takže to zaplatíme my, při příštím zdražení může jít z každé minuty halíř na ten požár.
0/0
22.1.2002 16:24

Pettrusha

Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
Nechápete? Vám snad připadá v pořádku, že si tady jako monopol dělají co chtějí, co se cen týká??? Mě teda ne.
0/0
22.1.2002 16:34

Marek

Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
ale to že by tenhle požár byl fajn trest, to je kravina
0/0
22.1.2002 17:50

Martin Winzig

Jsem zvedavej jak dlouho se to bude pokouset davat telecom dohromady
Ale jak znam telecom tak tem jde predevsim o zisky a to ze by mneli jako monopol poskytovat zakaznikum zakladni sluzbu jim je sum a fuk. takze nemaji pripravene Emergency plany nejich "datova sit je postavena tak ze pri vypadku jedne budovy nejsou schopny presmnerovat Vlastni datove okruhy. O okruzich svych zakazniku nemluve. Apropo kdyz se neco stane s rozvodnou siti tak CEZ a energetiky zavadu opravy do nekolika hodin a je upln nemyslitelne aby nekomu nesla elektrina dva tydny nebo mnesic.
0/0
23.1.2002 14:58

r

Re: Jsem zvedavej jak dlouho se to bude pokouset davat telecom dohromady
mozna by bylo chlapce vhodne si nejdriv neco o problematice precist :) vypadek datove site (SDH) byl skutecne opraven behem nekolika hodin. kdyz ovsem shori draty na last mile, tak se presmerovava dost blbe, jak bys to asi tak priblizne chtel delat? :) pripojovat kazdeho zakaznika ke trem budovam? :) tohle skutecne ani CEZ nezvladne...
0/0
23.1.2002 16:08

Spectra

Re: Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
Pokud jakakoliv svrchovana moc tresta timto zpusobem, tak asi neco neni v poradku. Vetsina reakci zde je mirena proti Telecomu, ktery zvysenim tarifu pocatkem roku opravdu u nekterych zakazniku vstoupil v nelibost. Rikate "dobre jim tak" ... ale komu vlastne. Spouste lidem, kteri si ted nemohou ani zavolat doktora ? Firmam, kterym unikaji zisky kvuli tomu, ze jim nefungujou telefony ? Hasicum, kteri nasazuji sve zivoty, aby pozar uhasili ? Je velice jednoduche odsoudit nove ceny Telecomu, pekne od plic si zanadavat na adresu imaginarni vsemocne osoby, ktera cely Telecom ridi. Jenze nastaveni cenove politiky neni rozhodnuti jednoho cloveka, ale prace nekolika stovek lidi. Zakaznici maji v rukou mocnou zbran: svoji vuli. Pokud se jim ceny CTc nelibi, rozhodnou se pro konkurenci. Tohle vsechno Telecom musi vedet. Pokud jste majiteli telefoni stanice, protestujte proti zvyseni pausalu odhlasenim stanice ... pokud si myslite, ze vam nekdo nabidne vyhodnejsi podminky. A jeste pripominka k jednomu z komentaru nize : Hasici maji za ukol pozary zdolavat, nikoliv zakladat .... v jejich poslani je chranit majetek, at je cikoliv. A svoji praci v Blanicky zvladli perfektne, :-) ... (pozn: jsem pracovnikem Telecomu a zaroven dobrovolny hasic.)
0/0
22.1.2002 16:58

GG

Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale melou...
Rikate, ze jako zakaznici mame v rukou mocnou zbran a mame jit ke konkurenci. Copak tady nejaka je???? Telecom profituje jen a jen ze sveho monopolu. K tomu neni co dodat.
0/0
22.1.2002 17:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.