Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cigareta poblíž těhotné přijde draho

Kouření v Itálii se od Nového roku prodraží. Začala totiž platit norma, která zvyšuje pokuty pro kuřáky, přistižené s cigaretou na zakázaných místech. Mohou zaplatit až 250 eur, což je zhruba osm tisíc korun, a pokud si zapálí v přítomnosti těhotné ženy, kojence nebo dítěte do 12 let, dosáhne pokuta i dvojnásobné výše. Velké sankce mohou zaplatit při nedodržení předpisů i restaurace či dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anna

Koureni je odpornej zlozvyk!
A nejen to, ze si kazdy kurak vedome nici sve zdravi, svou bezohlednosti ho nici i ostatnim. A ty soudy se spolecnostma vyrabejicimi kurivo, je naprosty nesmysl. Proc se lidi s nima soudi, kdyz vedeli, ze to nici zdravi, ale co by pro penize neudelali. Hlavne kdyz to maji na koho hodit. Nastesti se proti nim uz dnes lze alespon castecne branit. Napriklad ve vetsine restauraci co znam se smi kourit az po 12 hodine. Takze mili kuraci chodte si na obed pozdejc. A budte laskave tolerantni k nam nekurakum. Kteri nejsou zavisli na drogach jmenem cigarety.
0/0
5.4.2002 21:02

anonym

Dobra zabava
Kdy konecne u nas? To mi pripomina jak si kamos pred nejakym casem koupil digitalni videokameru a tak jsme trochu bavili: Byl s nama 11ti letej syn jednoho z nich, a tak vzdy, kdyz jsme videli trafiku, syn sel premlouvat prodavace, ze by rad cigara pro tatinka a my jsme delali skrytou kameru. Vysledek byl 80% uspech. A jeste byli drzi, hajzlove, soustavne porusujou zakon a jeste maj hubu. Jinak s kurakama na mistech, kde se vyskytujou nekuraci, mam velice spatny zkusenosti. Takovy hovado si huli, vyfukuje coud vedle na na tehotnou matku s asi sestiletym ditetem. Nejakej postarsi pan se na to uz nemohl koukat a klidnym hlasem tomu hovadu rek at to zhasne. A to hovado se s nim chtelo prat.
0/0
11.1.2002 10:46

makrobiotik

cigareta poblíž těhotné ženy přijde draho
To je správný, kdy u nás?
0/0
10.1.2002 12:05

PP

typicka zapadacka hovadina
omezovani osobni svabody. Co je komu do toho, jestli kourim nebo ne a kde to delam? Komu se to nelibi, at si odsedne. Komu to nevadi, tomu rad nabidnu, at si da taky. A tehule ma stejne sedet doma a ne nekde trajdat. Makaroni jedny blby... a nejhorsi je ze ten nas rezim do tohodle spolku ted taky pari a my vsichni so jsme nechetli do nej partime taky fujtalksl ksindl Zapadni!!
0/0
9.1.2002 20:14

Crowbear

Re: typicka zapadacka hovadina
...
0/0
9.1.2002 21:08

Pavlus

Re: typicka zapadacka hovadina
Opravdu inteligentní názor. A co takové kouření na zastávkách autobusů, na nádraľí apod.? Mám roční dítě a moje manľelka, kdyľ by těhotná samozřejmě musela chodit do práce, za druhé musela pouľívat dopravní prostředky. Dobře, ľe se na pracoviąti nekouří, ale ty zastávky a nádraľí, to je hrůza a nekuřák tomu neunikne. Samozřejmě, restaurace, to je jiný problém. Kdyľ mi kouření vadí, prostě tam nepůjdu. Ale jsou místa, kam člověk prostě musí.
0/0
10.1.2002 9:13

Kasi

Re: typicka zapadacka hovadina
Nevim, proc by mel nekurak ustupovat. Kdyz si vedle mne nekdo zapali bez dovoleni, a ani po upozorneni, ze jeho kour treba nekomu vadi neprestane, tak musi pocitat s tim ze (tedy pokud je slabsi a mam zrovna spatnou naladu) se pokusim zjistit zda je pevnejsi jeho hlava nebo to dratene sklo v budce zastavky (vetsinou povoli oboje).
0/0
10.1.2002 9:29

ppetr

Re: Re: typicka zapadacka hovadina
nad kasi nazorem jsem se pekne zasmal .i kdyz jsem kurak,tak si myslim,ze jsem k nekurakum ohleduplny,jelikoz verim,ze je to pro nekuraka otravne a radeji si ve spolecnosti nekuraku nezapalim a nebo to resim odchodem.a to hovadko co nevychodilo ani pet trid zakledni skoly, snad nema cenu ani komentovat.
0/0
6.4.2002 22:10

Mirka

Re: typicka zapadacka hovadina
Milý PP, zřejmě jsi muž, a to znamená, že s pravděpodobností cca 100% nikdy těhotný nebudeš. Pokud bys totiž byl, tak bys zřejmě zjistil, že ven tak jako tak musíš. Totiž třeba do práce, nakoupit, k lékaři apod. Nebo jsi snad založil konto na financování pobytu těhotných doma Asi ne, viď! Ono totiž to těhotenství neznamená, že budeš sedět doma, víš. (Zřejmě ani tvoje mamka doma neseděla 9 měsíců a pak s tebou,jako mrňousem.)Spíš naopak, chodit ven, tzv. na vzduch, se má co nejvíce. Není to totiž o omezování vaší "kuřmoňské" skupiny, spíše o tom, že já, když někam jdu a dýchám, nikomu to navadí, ale když ty si zapálíš třeba na zastávce, čuchají to všichni kolem tebe a věř mi, že o to vůbec nestojí Takže tady máš to "omezování"!!!
0/0
3.5.2002 10:18

Astmatik

Odkdy u nas?
To by me zajimalo, kdy se konecne ochrana nekuraku pred tema smradama a jedama prosadi i u nas - v situaci, kdy jsou poslanci na vyplatnich listinach tabakovych firem, popr. si nechavaji platit letecke zajezdy na zavody F1 do Velke Britanie (soudruh Tlusty, ODS).
0/0
9.1.2002 16:45

Petr

Takový svět
Takový svět by se mi líbil.
0/0
9.1.2002 15:22

Vladimír Stwora

A co se stane
jestliže si zapálí samotná těhotná žena? Jo, politická korektnost, to je panečku síla. A co se týče těch vědeckých "výzkumů", tak se v těchto případech dělají tak, že se nejprve vytkne cíl, který je nutno dokázat, a pak se hledají fakta a čísla, která to potvrzují.
0/0
9.1.2002 15:14

Astmatik

Re: A co se stane
Takze jinymi slovy vysledky tech vyzkumu povazujes za prokazane. To je dobre, vetsina z nas taky. A trosku se zamysli, tady nejde o politickou korektnost, ale o to, ze bezohledna mensina zneprijemnuje zivot mlcici vetsine a ohrozuje jeji zdravi. Nejlepsi asi bude zacit prodavat spreje se syrovodikem a s nima strikat na prasata, kteri v dobe obeda a veceri kouri v restauraci. Delali bychom jim totez, co delaji oni nam (akorat bez zdravotniho rizika).
0/0
9.1.2002 16:50

Pavel Zatloukal

Re: A co se stane
No jako obvykle Mr Swora prokazal zasadni neznalost, jez mu je jako vzdy stitem. Osobne mohu potvrdit, ze vedecka rivalita a touha svymi vysledky vyvratit vetchou teorii, ci napadnout neprukazne vysledky jineho tymu, je natolik lakava, ze nejaka politicka objednavka neni z dlouhodobeho hlediska unosna. A ztrata prestize ve vedecke komunite boli daleko vice. Bohuzel Mr. Stwora patrne nikdy nevidel skutecnou publikovanou vedeckou praci, s jejim formulovanim hypotezy, metodikou, postupem a s prezentaci vysledku. Kazdy seriozni tym se snazi venovat maximalni pozornost replikovatelnosti pouzitych postupu, zvlaste se pokud je to mozne pouzivaji postupy jiz standardizovane. Uvadeji se taktez (zvlast pri praci se statistikou) mezivysledky, aby nemohlo dojit ke zkresleni v ramci nejakeho sloziteho vypoctu. Drtiva vetsina vedeckych praci za poslednich 30 let jasne dokazuje, ze koureni organizmu silne skodi a pokud chce Stwora mermomoci relativizovat vsechno, co je v jeho pohledu spojeno (byt velmi volne) se zlym Zapadem, jen se tim o to vic zesmesni. Je mi jedno jestli sam Stwora huli nebo ne, kazdopadne jeho retorika presne odrazi myslenkove pochody kuraku, ktere nekdo upozorni, ze bezohledne cpou svoji "lahudku" ostatnim lidem, kteri o ni nestoji.
0/0
9.1.2002 18:01

Karel

To jsem zvědavej
Jak asi poznaj těhotnou ženu do 4 měsíce těhotenství. Asi zavedou povinné označení.
0/0
9.1.2002 13:44

VaSoft

Re: To jsem zvědavej
Možná nepozají, trochu sporná část, ale aspoň se rozhodli zkoncovat s diktátem kuřáků. Jsem zvědavý, kdy se u nás dočkám situace, že si zajdu na oběd do restaurace a nebude se tam kouřit, a když vyjdu ven, nebudu smrdět jak z hospody...
0/0
9.1.2002 14:36

PP

Re: Re: To jsem zvědavej
Dovolte, abych se zasmal. Jakej diktat kuraku? Jestli je u nas nejaky diktat tak nekuraku. Kuraci jsou pronasledovana mensina - poradne velka mensina, ale o to pronasledovanejsi. Pred dvaceti lety se smelo bezne kourit v letadlech, ve verejnych budovach a samozrejme v praci. Dneska lidi mrznou venku pred barakem, protoze ta nesmyslna americka moda zakazu vseho dorazila i k nam. Kdyz jsem nastoupil do prvniho zamestnani, kourili jsme tam skoro vsichni, denne padla flaska vodky - ale taky jsme makali - tak, jak se o tom dneska mladejm uspesnejm japikum muze tak leda zdat. Hospoda bez cigaret? To by se vam hostinsky podekovali, az by prisli o vsechen kseft! Hospoda je od toho, aby se v pilo pivo a kourilo. Kdo o to nestoji, at tam neleze. Nikdo na nej neni zvedavy. A jestli nekdo hodla rikat, ze na Zapade je to jinak, pak si jednak myslim, ze keca, jednak . co je mi do toho. Tady jsou Cechy, zadny Zapad. Proc se chceme porad ridit nejakym Velkym bratrem? Vyhnali jsme Rusy proto abyccom lezli do zadku Amikum?
0/0
9.1.2002 20:09

p.oujesky

Re: Re: Re: To jsem zvědavej
Mas pravdu ja jsem nekurak,ale nesouhlasim z tim a sice hospoda bez koureni je spatny to bylo jiz za komunistu ze pri podavani obedu v hospode se nekorilo to je v poradku,ale mimo obedu se kouri.Chtel bych vedet kdyz kdo kouri v blizkosti tehotne dostane vysokou pokutu to znamena kdyz bude kourit tehotna tak musi rovnou do kriminalu.To vymysleji hovadiny aby se zapomelo na podstatne veci.Ja si myslim ze kdyby se na celem svete vsichni kuraci a pijaci domluvily a tyden by nekoupily piti ani cigarety tak by vsechny vlady zkrachovali a davali cigarety zdarma aby zase zacali kourit.Maji strach o nase zdravi ja platim za madical v USA cim dal vice a service stoji za hovno.To se jenom keca.Na druhe strane bych chtel podotknout ze to prislo z am.ale ze tady je zakon ze zenske muzou kojit kde chteji a tak je hodne pripadu ze jdes na obed do restaurace na proti tobe si sedne zenska vyvali hnusne cecky na ktere ty nejses zvedavej decko slinta a ty mas obedvat neni lepsi kdyz si nekdo u stolu zapali?Pro me ano i kdyz nekourim.Maji strach o znecisteni ovzdusi jo a co ty bomby co bouchaji v Afganistanu to je ZDRAVE!
0/0
9.1.2002 21:28

Pavel Zatloukal

Re: Re: Re: To jsem zvědavej
Ad "makalo se, ze by se o tom japikum nesnilo" - to si delas blazny SOUDRUHU, ne? Proc mame asi produktivitu prace zhruba dvoutretinovou ve srovnani se Zapadem? Kdy se to manko asi vzalo? Az po listopadu "kdy jsme zacali lezt do zadku Velkemu Bratrovi Americanovi"? To asi ne, ze. Tak prestan s temi svymi kacy, jak ty a tvoje banda ochlastu vytrhli tehdejsi Ceskoslovenskou ekonomiku. Ad "pronasledovana mensina a male svobody" - Ok, v tom pripade v zajmu ochrany sveho zivota zadam, aby moje osobni svoboda umoznovala ucinejsi obranu proti pokusum o vrazdu (mezi nez koureni v blizkosti nekuraka patri) a tou ucinejsi obranou bylo takovemu kouricimu dobytkovi ustrelit temeno hlavy. Tvoje svoboda konci tam kde zacina moje svoboda SOUDRUHU a pokud nejsi schopen zabranit tomu, aby se tve cigaretove sracky dostavaly az ke mne a ja je tak byl nucen dychat, pak NEKUR! Anebo c~el nasledkum, je ti to jasne SOUDRUHU?
0/0
9.1.2002 21:53

Jamos

Re: Re: Re: Re: To jsem zvědavej
Na kourici auta si vemte rovnou bazuku.Na rodine domky s tankem.
0/0
7.4.2002 16:05

Fan

Re: Re: Re: To jsem zvědavej
Ja tvrdim, ze kazdy kurak jednou prestane kourit. Nejpozdeji v okamizku, kdy bude kaslat krev, nebude moci dychat a bude umirat ve velkych bolestech. Takovym lidem to preju - udelali si to sami. Ale existuje dost lidi, kteri jsou nekuraci. Pak staci jedno kuracky hovado na napr. zastavce autobusu apod., ktery at si stoupne jakkoli, vzdycky bude foukat kour tak, aby to co mozna nejvice vadilo.... Je fakt, ze bychom ale meli na kuraky brat ohled. Jsou to tupa, odporna hovada, ktera si takto zvysuji sebevedomi, ktere jim chybi a odbouravaji kourenim pocit menecennosti - tim padem patri do rukou cvokaru, jako nemocni lide....
0/0
10.1.2002 9:05

Jerry

Re: Re: Re: Re: To jsem zvědavej
Ty budes asi neajakej psycholog, vid? Jinak s tim, ze si nici zdravi sami a vedome, souhlasim. Tak je ale nechte zit. Kdyz uz ale ten kurak na ty zastavce stoji a kouri, ty prijdes po nem, tak si stoupni tak, aby ten kour na tebe nesel. V opacnem pripade by si mel stoupnout on tak, aby neobtezoval ostatni. Co se tyce restauraci tak si myslim, ze je to problem hostinskych urcit dobu pres obed ci veceri, kdy se nebude kourit, anebo rozdelit na kurackou a nekurackou cast pripadne udelat cely podnik nekuracky. Souhlasim se zakazem koureni ve verejnych budovach, ale venku prece nebudeme nikomu prikazovat kde ma ci nema kourit. Cela zalezitost kamen urazu je myslim v lidech a jejich ohleduplnosti, ktere je bohuzel dnes malo. Jinak ja sam jsem kurak, bohuzel. Ale jak pise Fan, urcite jednou prestanu a mozna driv nez zacnu kaslat krev. Jinak ma Fan asi stesti, ze nikdo z jeho rodiny nekouri. Chtel bych videt, zda by sve rodice a pribuzne pak nazval odpornymi a tupymi hovady....apod.
0/0
11.1.2002 15:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.