Diskuze

Lékařka nemusí k soudu, zaplatí odškodné

Jedenáctiměsíční Kristýnka Borýsková ze Zlína, která zemřela loni 3. prosince na zápal plic, mohla žít, kdyby za ní domů přijel lékař a ošetřil ji. Radomíra Jelínková, která měla službu na dětské pohotovosti, však k dítěti nevyjela, a to i přesto, že jí vyděšená matka telefonovala. Vyplývá to z posudku z oboru soudního lékařství pražského Kriminalistického ústavu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rzp

10. 9. 2002 22:25
resume
cetl jsem pozorne vsechny prispevky , spolecnost jako celek nezklamala ... dekuji nekolika orientovaným lidem ,kteri pochopili , že stežování je především poukazování na vlastní neschopnost ...  ta hloupa matka s nebohym ditetem mohla,kdyby ovsem chtela,se dostavit sama k lekaři , skutecne si myslite , že lekaři vam budou foukat mlety cukr trubickou do zadku a vy si nebude ani myt po zachode ruce ?
0 0
možnosti

ZatrSakr

10. 9. 2002 16:05
No to je spis obecnejsi problem
Neznam tento pripad a tak nemohu hodnotit, ale kdyz "lekar" z pohotovosti "vyrukuje" na akutni chorobu s homeopatickymi lecivy, tak se musim zeptat...neni zde neco SPATNE???
0 0
možnosti

horákyně

10. 9. 2002 14:28
je mi smutno
Pokud lékařka, sloužící na dětské pohotovosti doporučí matce, aby s dítětem přijela sama či zavolala rychlou zdravotnickou pomoc a ta skvělá žena tak neučiní, je za smrt své dcery odpovědná ona. Pohotovostní lékařská služba musí taky objednávat sanitku na výjezd, navíc s nimi nejezdí "rychlá". A jak byste se vy, kritici lékařky tvářili, kdybyste přijeli se svým dítětem na pohotovost a službu mající lékař byl i se sestrou na výjezdu a na pohotovosti nikdo nevěděl, kdy se vrátí zpět, protože tam třeba musí čekat na příjezd lékaře rychlou sanitou, která je vybavená na převoz člověka s ohroženými životními funkcemi. Matce deset tisíc korun Kikinku nenahradí a tak si pro jistotu hned nechá udělat další dítě. Tito lidé se starají o porodnost, no to bude kvalitní generace, která umí jen natahovat ruce na peníze a státe, postarej se! Smutek, nic víc než smutek.
0 0
možnosti

Jana

10. 9. 2002 15:53
Re: je mi smutno
Tak toto je první názor, s kterým plně souhlasím. Ten článek si totiž musíte trochu přebrat, vypustit nesmysly a zamyslet se nad ním. Děti nemám, ale mám o 15 let mladší sestru (nějak ji beru spíš jako své dítě, než jako sestru) a vím, že kdyby s ní něco bylo, na nic nečekám a okamžitě jedu do nemocnice a kategoricky se dožaduji ošetření. Lékařka možná pochybila, ale řekněte upřímně, co je to za matku, která když zjistí, že sanitka nepřijede kliďánko zůstane s dítětem doma? Lékařka k vyrovnání nabídla směšnou a urážející sumu, ale řekněte sami, vzali byste 10000,- za smrt dítěte a ještě se radovali, že budete mít za co nakoupit věci pro to příští? Tito lidé se skkutečně starají o to, aby statistiky porodnosti vypadaly tak, jak vypadají - romové, nemakačenkové a feťáci. Zatímco normální rodiny s potomky váhají a čekají na dobu, kdy je budou moci zajistit, pořád rozhodnutí oddalují, jsou lidé, kterří se rozmnožují jako kobylky. A my je živíme!!
0 0
možnosti

Cowley

10. 9. 2002 10:12
Vykoupení lékaře na 10kKč
Tato zpráva mne nakrkla, proto musím reagovat. Mám také malé, jsem ze Zlína a již jsem zažil jednou aroganci "lékaře" na zdejší poliklinice, když byl malý hodně malý. Skončilo to pouze slovní přestřelkou. Je neuvěřitelné a to zvláště pokud se jedná o tak malé dítě, že to může být někomu jedno. Vždyť u tak malých dětí, pokud mu jen vyskočí teplota  přes 38, tak se rodič může zbláznit a hledá pomoc, na koho se obrátí ??? Tento precedens, kdy se "léčitelka" vykoupí 10 tis., a rodiče to ještě nechají být nechápu ...  Jsem ITák, ne lékař, ale řeknu vám, že se ve mně probouzí stále větší zášť k těmto nepostihnutelným lidem, za které se samozřejmě někdo postaví a vlastně se vůbec nic nestalo. Mj. jsem webadminem jedné ze zlínských stránek MŠ a po tomto článku vystavím varovaní před touto léčitelkou. Howgh !
0 0
možnosti

Přednosta

10. 9. 2002 9:46
LÉKAŘSKÁ POHOTOVOST
Bohužel celý problém je ten, že taky půjdu radši 5x zbytečně s dítětem k doktorovi než 1 nepřijít s akutní věcí. Myslím si, že ne každý má to vzdělání nebo zkušenosti, aby poznal co dítěti je. Pochybuji , že se nám podaří dosáhnout aby lidi již věděli diagnózu před příchodem k lékaři. Jedině pak by teprve věděli jesti je to akutní tj. mají volat pohotovost  nebo mají počkat do pondělí do rána na dětského lékaře.
0 0
možnosti

Petr

10. 9. 2002 9:59
Re: LÉKAŘSKÁ POHOTOVOST
Máte pravdu. Sám mám 2 malé děti a mnohokrát jsem je vezl na dětskou pohotovost. O tom to je. Jestliže matka volá pediatrovy co slouží na pohotovosti a přiměje ho vyjet k jejímu dítěti, tak pohotovost přestává být pohotová, protože kdykoli tam může dorazit rodič s nemocbným dětskem a pomoci se nedovolá. V tomhle případě měla matka vzít dítě a vyrazit na pohotovost a jestliže nemá auto, tak volat záchranku. Všechny vás šokuje přístup lékařky, mě naopak šokuje přístup matky, která přistoupí na mimosoudní vyrovnání ve výši 10 000,-. Jestliže bych byl přesvědčen o vině lékaře, tak mě přeci nebudou zajímat peníze, ale poženu ho před soud a vynasnažím se aby dál nemohl vykonávat svou práci. Celý článek je podivný a hodně zavádějící.   
0 0
možnosti

Přednosta

10. 9. 2002 9:34
LÉKAŘSKÁ POHOTOVOST
0 0
možnosti

Lida

10. 9. 2002 9:14
Trochu jiny pohled
Kdykoli slysim takovyto pribeh, nestacim zasnout.  A posledni dobou jsem jich slysela nekolik.  Jak je vubec mozne, ze cely system zavisi na rozhodnuti nejakeho cloveka pres telefon neposlat sanitku?  Ziju uz mnoho let v zahranici a zvykla jsem si na to, ze doktori v zachrankach vubec nejezdi.  Zachranna sluzba je nezavisla firma, ktera se stara o dopraveni rychle sanitky na misto, poskytnuti nezbytne prvni pomoci a privezeni pacienta do nemocnice.  Tam se pak doktori postaraji.  V sanitkach jsou ridici a specialisti, kteri jsou vyskoleni na takove urovni, ze dokazi poskytnout prvni pomoc a dokazou ovladat vsechny nastroje a pristroje, ktere v sanitce jsou.  Nic vic, nic min.  Lidem pak prijde ucet za prijezd sanitky a odvoz do nemocnice.  Jiste, kazdy se muze za maly rocni poplatek pojistit, a pak ucet za neho zaplati pojistovna.  Pojistka kryje i dopravu vrtulnikem, kdyz by to bylo zapotrebi (napriklad urazy na horach).  Trvalo mi dost dlouho, nez jsem si na tento system zvykla, ale je to dobry system.  Funguje.  A za cele dlouhe roky tady jsem neslysela ani o jednom pripade, ze by sanitka neprijela k pacientovi jenom proto, ze nekdo na konci dratu rozhodl, ze to neni zapotrebi.
0 0
možnosti

Imlandris

10. 9. 2002 9:52
Re: Trochu jiny pohled
Bohužel tady je lékař stále považován spíš za "obecního slouhu"  Lidi jsou zvyklí, že "někdo se o nás MUSÍ postarat". Odpovědnost k vlastnímu zdraví u nás ještě není zažitá. A asi dlouho nebude.
0 0
možnosti

MUDr. Zabiják

10. 9. 2002 9:04
Kdybych byl otcem dítka,
tak by zřejmě doktorka skončila přinejlepším na kolečkovém křesle.
0 0
možnosti

Marjánka

10. 9. 2002 9:02
Mám 3 děti
a o jednoho chlapce jsem vinou meningokoka přišla, když mu bylo 3 a čtvrt roku. Zajímalo by mne, kdo z těch kteří se tu vyjadřovali k lékařce má děti. Věděl by totiž, že u malých dětí dochází i k tomu, že jim najednou vyskočí teplota ke čtyřicítkám a nemusí to být nic vážného. Také může mít zápal plic a nemusí mít vysoké horečky. To mi potvrdil náš dětský lékař. On sám řekl, že jednání té "doktorky" nechápe. Právě proto, že u dětí je velmi těžké poznat jak na tom opravdu jsou. On sám tvrdí, že je lépe přijít třikrát zbytečně, než jednou něco zanedbat. Můj starší syn byl na operaci slepého střeva, ale bolesti měl na docela opačné straně než by správně měly být. I to se prý stává. Na druhou stranu - nevím jak daleko je z bydliště zmíněných rodičů k lékaři. I když jsem byla s dětmi na dovolené a k lékaři jsme to měli l8 km, nesla jsem dítě v náručí po silnici, zatímco sousedka sháněla auto ze sousední vesnice, které mi vyjelo naproti a k dovézlo mne k místní dětské lékařce (ukázalo se, že jde o zánět středního ucha). Také se nám stalo, že jsme telefonicky konzultovali s lékařem postup zajištění dítěte, abychom mohli vyčkat příjezdu lékaře pohotovosti, který byl zrovna u jiných pacientů - postup snižování vysoké teploty zábaly apod. S tím, že jsme měli vždy po l5 minutách zavolat a sdělit vývoj situace. Myslím, že když je dobrá vůle dá se řešit všechno. Zmíněná lékařka mi připomíná závodního lékaře, který léčil podle toho jestli jste pracovali v kanceláři. Protože když ano, stačí uvařit čaj, stejně jste v teple. A kolega skončil v nemocnici s oboustranným zápalem plic (a neměl vysoké horečky). U mého synka vím, že lékaři udělali absolutníh maximum pro to aby ho zachránili a proto si jich nesmírně vážím. Lékařů, kteří se chovají jako tato doktorka si vážit nemohu. A Imlandris - až budeš mít nemocné dítě modli se, abys nenatrefil na podobného odborníka.
0 0
možnosti

Imlandris

10. 9. 2002 9:33
Re: Mám 3 děti
Aby nedošlo k nedorozumění. Nejsem cynik.  Ale co o tomhle případu víš? Diskutujeme tady nad článkem, který má do objektivity dost daleko.  Podle toho, co jsem mohl z dostupných zdrojů zjistit: Matka volá pediatričce a po konzultování stavu holčičky je jí doporučeno, ať dítě přiveze a pokud nemá jak volá ZS k zajištění odvozu. (Tento přístup plně chápu. Malé dítě rozhodně nemá tak jednoduchý organismus, aby v případě větších komplikací byl lékař byl něco platný bez odpovídajícího vybavení přímo na místě. K tomu jsou právě jednotlivá specializovaná oddělení, jako v tomto případě pediatrie. Navíc je tu riziko, že na pediatrii nebude pediatr v případě dalšího ohrožení zdraví dítěte.)
Matka s holčičkou do nemocnice nedorazila, ZS nevolala. Tím ji neobviňuji! Neznám její důvody a pohnutky. A teď  mi řekni, kde je vina? Smrt dítěte je smutná událost, ale nemusíme hledat viníky za každou cenu.
 
0 0
možnosti

Imlandris

10. 9. 2002 8:32
Lůza zase potřebuje viníky a krev, že?
Podle většiny příspěvků to tak vypadá. Přeju lékařce hodně sil a nalezení chuti k další práci.
0 0
možnosti

Karel

10. 9. 2002 8:49
Re: Lůza zase potřebuje viníky a krev, že?
Hmm , ty budeš zřejmě zástupce horních 10000 , že? Můžu vědět , co znamená Imlandris ?
0 0
možnosti