Diskuze

Branců už nebude třeba, řekla vláda

Už za čtyři roky nebudou mladí Češi vymýšlet, jak se vyhnout vojně. Vláda jednomyslně přijala plán reformy a profesionalizace armády. V roce 2007 má vojsko tvořit 35 tisíc profesionálů a 10 tisíc občanských zaměstnanců. Rovněž posádek by mělo být v budoucnu méně. Podle informací iDNES začala armáda v rámci reformy už před několika týdny s přesuny munice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vlastimil

7. 1. 2003 7:34
Jen tak na okraj
Chci se jen dotknout fyzické zdatnosti člověka. Vojenská služba je poslední možnost, jak donutit kluka k nějaké fyzicky náročnější činnosti. Na školách je tělocvik na ústupu, počet aktivních sportovců klesá a když tak v nově vznikajících pochybných odvětvích (spojených s pokuřováním trávy a nebo zjednodušených odvarů jiných sportů). Uběhnout pět kilometrů, to by byla asi smrt pro většinu postpuberťáků. Nevím, jestli má budoucnost národ zženštilých chcípáků a marodů.
0 0
možnosti

josef

14. 11. 2002 18:15
pár žoldáků do budoucnosti ?
až sem vtrhnou hordy po zuby ozbrojených vzteklých jak psů musulmanů, pak profesionální armádu (těch pár jednotek) utlučou čepicemi. A evropské národy? Nebudou schopny se bránit. Za nějakých 10 až 20 let. Stačí několik přírodních pohrom s následkem výpadku technologií, následný chaos, rabování a rozvrat, který právě hordy hrdlořezů s Asie snadno využijí. Jak takovému průseru budou státy čelit jen s pár žoldáky cvičenými pro speciální úkoly? Mohou se takové nízkopočetné složky vůbec ještě nazývat armádami? Jak by to mohlo nahradit "klasickou" všeobecnou národní (státní) armádu? Krysy čelní humanisti pak zalezou na bezpečná místa. Na vojne jsem byl před cca 20 lety, sralo mě to, byla to pakárna, většinu času jsem rozhodně nebyl cvičen k obraně vlasti, přesto ale vím, že v případě nutnosti budu schopen alespoň jako řadový voják fungovat. Bez základního vojenského výcviku vlast nevojáci nebudou schopni bránit - naopak jen budou přispívat k chaosu a rozvratu.
0 0
možnosti

Tom

14. 11. 2002 19:25
Re: pár žoldáků do budoucnosti ?
A 100 milionu neozbrojenych asiatu neumlati cepicema 10 milionu ozbrojenych vojaku?
0 0
možnosti

f99

14. 11. 2002 16:27
co civilka?
prosim vas, napiste jestli nekdo nevite, jestli clovek cekatel nastupu na civilni
sluzbu nebude muset  po 31.12.2006 nastoupit.
hledal jsem dlouho, ale nebyl jsem uspesny> zrusi se i civilka?
0 0
možnosti

Pavel Trhlik

6. 1. 2003 22:04
Re: co civilka?
Pokud nekdo ceka na civilku a do roku 2007 mu nebude pridelena - konci povinnost nastoupit civilni sluzbu. (po roce 2007 zadna totiz nebude) Mapsala mi to nejaka mluvci pro reformu armady (trhlikp@seznam.cz)
0 0
možnosti

MRS

14. 11. 2002 15:52
Netusi nekdo, jak to bude s civilkari? Pocet civilkaru se bude od r 2003 tez snizovat?
0 0
možnosti

jaromír ozubenov

14. 11. 2002 12:44
Zrušte brannou povinnost pro brannce nad 25 let a VŠ a absolventy ihned!!!
Odmění se Vám tím,že v následujících 4 letech zůstannou pracovat v ČR a neodstěhují se do vyspělejší a bohatší země,která jim nabízí již teď lepší životní finanční i jiné podmínky a hlavně žádnou vojenskou povinnost (USA,EU,Švýcarsko,Kanada,Norsko...mám pokračovat?)
0 0
možnosti

Ampi

15. 11. 2002 22:43
Re: Zrušte brannou povinnost pro brannce nad 25 let a VŠ a absolventy ihned!!!
V některých zemích EU i Jiných jmenováných je vojenská povinnost a to všeobecná a někde i delší.
0 0
možnosti

saldo

14. 11. 2002 12:04
Vojna
Vojna není med ani kojná, to věděli naši předkové už dávno a vyhýbali se jí jako čert kříži, i když ne všichni. Většinou ti, kteří se čerstvě zaláskovali, nebo už měli rodinu. Je tady věčný rozpor mezi nechutí branců a potřebou státu. Je taky ale fakt, že u leckterého dobře vedeného útvaru se (aspoň dřív) mohli bažanti naučit leccos prospěšného pro další civilní život. Řidičákem počínaje, přes třeba svařečské kursy s atestem až po elektrotechnické vzdělání. Trochu jiná situace je u vysokoškoláků, ale ti mají na vojně aspoň leháro a neprocházejí přijímačem, nebo je to teď jinak? Je také ovšem smutnou skutečností, že ten, kdo dosud nekouřil, nepil, nefetoval a nekradl, se to v kasárnách může snadno "doučit" od příslušně vzdělaných a zkušených mazáků. O šikaně snad nemusím ani psát. Nicméně tam, kde "vojna" funguje jak má (nebo jak by měla), se z nesamostatných a nedospělých maminčiných mazánků, kteří se nedokázali pořádně rozhodnout a nebyli schopni udělat 10 kliků a zaběhnout kilometr bez toho, že by se pětkrát zastavili po vydýchání, často stávají už tak trochu chlapi. A většinou na toto období vzpomínají docela rádi a historky dávají dlouhou dobu k dobru při každé příležitosti. Takže vážení, je to jak kde a vojenská základní služba by se neměla šmahem odsuzovat.
 
0 0
možnosti

Ampi

15. 11. 2002 22:48
Re: Vojna
Souhlasím s tímto velmi objektivním článkem. Ale bohužel dnes je vše o penězích. A státu se zdá, že základní vojenská služba je drahá. A za chvilí při přirozeném populačním úbytku a zdraví populace nebudeme moci jak naplnit útvary branci.
0 0
možnosti

swetlus

14. 11. 2002 11:56
A co s nynejsima vojackama?
kdyz uz se nam ta armada meni, muze mi nekdo rict co bude se soucasnyma vojackama? Muj  broucek v rijnu nastoupil a myslim ze je to tak trochu nespravedlive kdyz on tam ted bude muset trcet a ostatni ne?!?
nepusti je treba driv domu
0 0
možnosti

montér

14. 11. 2002 11:51
Zrušte brannou vojenskou povynost pro VŠ ihned,děkuji :-)
0 0
možnosti

Zelenej

14. 11. 2002 1:36
Bude uz jen lepe.
V teto debate vladne pouze spousta emoci a zadna znalost. Nedivim se, ze nikdo z vojaku z povolani nereagoval. I ja reaguji pouze pod pseudonymem, protoze byt vojakem z povolani je v nasi zemi stale ostuda. Jsem v armade od roku 1987, kdy jsem nastoupil na Vojenskou vysokou leteckou skolu v Kosicich. Celou tu dobu zjistuji jakou skodou pro nase lidi je, ze se nasim narodnim hrdinou stal Haskuv dobry vojak Svejk a ne ceskoslovensti vojaci bojujici v 1. i 2. svetove valce na obou frontach, vcetne pilotu, kteri letali ve Velke Britanii a na Slovensku behem SNP. V soucasne dobe jsem jednim z dustojniku logistiky letectva a jsem rad, ze muzu byt soucasti zmeny nasi Armady, ktera bude snad mit konecne smysl. Moje vojenska kariera zrejme skonci par let po ukonceni reformy. Doufam, ze po te budu uz moci byt hrdy na to, ze jsem byl vojakem z povolani Ceske Armady a pod dalsi prispevek se v klidu podepsat vlastnim jmenem.
0 0
možnosti

Mimochod

15. 11. 2002 0:32
Re: Bude uz jen lepe.
Ze se napriklad cesti letci nestali narodnimi hrdiny muze doba, ktera po 2.svetove valce prisla (a je to strasna ostuda). Souhlasim ze celkove vnimani vojaku z povolani neni nijak kladne - ono asi kdyz clovek vidi a slysi jak probiha ZVS, snadno generalizuje... Nic jineho nez radikalni reforma na vsech urovnich smysl a tudiz i pohled na armadu nezmeni. Az teprve pak bude lepe...     
0 0
možnosti

zajic

13. 11. 2002 22:38
To jsem zvedavy, jestli vyhodi veschny ty bolsvicke neschopne dustojniky, kteri v nivegetuji celych 12 let?
Profesionalni armada - prima, ale bude schopna opravdu vznikonout v tomto zkorumpovanem state? Pokud i nadale nas budou chranit "gumaci" z bolsevicke ery pred teroristy, pozdrav pambuh!
0 0
možnosti

pro ušačka-nu pagadi

13. 11. 2002 22:42
zajici-nekdi je najlepši sedet v jamce solo-guma-neguma
0 0
možnosti