Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pálení špatného uhlí či listí hrozí pokuta

Radnice dostaly od poslanců větší pravomoci, jak vyčistit ovzduší v obci. Budou moci například zakázat, aby lidé topili v kamnech nekvalitním hnědým uhlím anebo na zahradách spalovali listí. Tyto kompetence dává radnicím nový zákon o ochraně ovzduší, který včera schválila Poslanecká sněmovna. Zákon by měl platit od června. Některé obce zákon přivítaly, jiné zatím nevědí, jestli ho uplatní. Lidé spalují nekvalitní suroviny, protože ceny elektřiny a plynu rostou a na obyčejném uhlí mohou ušetřit ročně i desítky tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lurtz

Opet statem podporovane monopoly
Tak se opet dostavame ke statni podpore monopolu tentokrat je to energetika ... CEZ a plynarenstvi. Kdyz se budou neustale zdrazovat energie a jeji prebytky se budou vyvazet do zahranici, tak se neni co divit, ze lidi se na tyto zdroje vyse... a vrati se k tuhym palivum. Vem cert ekologii, kdyz na ni nemam a stat na to kasle. Clovek investuje desetitisice do vytapeni plynem, predtim podobne do elektriny a pak zjisti, ze to stoji nasobne vic nez topit drivim nebo uhlim. Prece nejsem blazen, jeste ze jsem nechal kotel na uhli a drevo. Jak se ted hodi.:)))) Ted uz cekam jen, ze mi zdani studnu a bude to uplne v pr..., to pak asi v tydle zemi vse prodam, zvolim komunisty a hned vemu draka.:(
0/0
2.1.2002 15:27

Ing. Milan Fiala

Pálení listí a odpadků na zahradách a volně v přírodě
Problém pálení listí a odpadků na zahradě a vůbec volně v přírodě byl už za bolševika závažným problémem a je jím dosud. Nevzniká tím jenom nepříjemný, dusivý kouř (zápach), ale je škodlivý i lidskému zdraví. Vím o čem mluvím, neboť bydlím ve Zlíně, nyní již 6. rokem na okraji města (Bartošova čtvrť - je v údolí), kde v době pálení listí je nedýchatelno. Je dobře, že se poslanci problémem zabývali a že je možnost toto pokutovat. Důležité je však zároveň, aby město, obec atd. vytvořily podmínky pro ekologickou likvidaci takového listí, odpadků apod. (myslím tím kontejnery pro svoz a následnou ekol.likvidaci)a případně i osvětovými akcemi občany (např. již mládež ve školách apod.) vychovávaly k ekologii. Pokud takové podmínky budou vytvořeny, nebudou občané, kteří ekologii nerespektují, se moci vymlouvat, že jinou možnost nemají nebo o žádné jiné než spálení nevědí. Mnozí lidé, kteří pálí listí a jiný odpad volně v přírodě, jsou žel na tento způsob likvidace a na dosavadní beztrestnost takového počínání po léta zvyklí, považují to za normální, běžné, co se vždy tak dělalo a je to pro ně vlastně nejpohodlnější způsob jak se listí a dalších odpadků zbavit, i když pro nás ostatní, které takový způsob likvidace obtěžuje, samozřejmě nepřijatelný. Je ovšem třeba, aby pak kompetentní orgány v obci, ve které budou výše uváděné podmínky pro likvidaci vytvořeny, těchto pravomocí plně využívaly a tím přispívaly k vytváření ekologického prostředí. Že to bude něco stát, je jasné, neboť ani ekologie není zadarmo. Myslím si, že drtivá většina lidí chce mít příjemné a zdravé životní prostředí a každý z nás by pro to měl něco udělat. Po přečtení řady příspěvků k tomuto tématu jsem dále toho názoru, že ekologický problém je třeba řešit komplexně, tedy ne tak, že např. zamořování ovzduší výfukovými plyny z aut má přednost před pálením listí na zahradách nebo spalováním plastů, pryže a nejrůznějších odpadků v kamnech, nebo před škodlivými průmyslovými exhalacemi některých továren atd., - důležité je řešit všechny tyto problémy, podle mého názoru nikoliv však po etapách, ale souběžně, hledat a vytvářet možnosti takových řešení, samozřejmě v rámci finančních možností.
0/0
28.12.2001 12:05

pudlik

vše je nalajnováno daleko více než za bolševika - a pak prý svoboda.
za studny se platí při větší spotřebě, topit můžeš jen tím, co ti vrchnost vybere, teď už jen zbývá, že vůbec dýcháme a chodíme. Ale to přijde také....a pak už jeskyně.
0/0
28.12.2001 9:45

Martin

Nepochopení ... ?
Mám pocit, že si tak úplně nerozumíme. Myslím, že nejde ani tak o nějaké to uhlí, ale hlavně o pálení odpadků. Příklad: můj "soused", shodou okolností starosta obce, v které bydlím, mi pravidelně v neděli odpoledne (když větráme) spaluje na návětrné straně na otevřeném ohni umělohmotný odpad ze své malé výroby (je totiž zároveň "podnikatel"). Ale není sám... Odstěhoval jsem se z města na venkov za lepším vzduchem - ale někdy fakt pochybuju... Často narážím na to, že lidi pálejí odpadky ne proto, že by neměli na kvalitnější palivo (stačí se podívat na to jak jezdí do práce a co mají v nákupních košíkách), ale protože jsou vychovaní jako škrti (proč bych platil za něco (rozuměj: odvoz odpadu), když nemusím, spálím to, nebo odvezu do lesa... Moc v tom nepomohlo ani to, že obec vystrčila na náves kontejnery na tříděný odpad. Moc lidí odpad netřídí a neodnáší do kontejnerů, většina ho stále pálí (jsou to zaběhané zvyklosti). Ostatně - byl jsem svědkem toho, jak ke kontejnerům přijelo jedno auto a pěkně jeden po druhém sesypalo všechny dohromady a odjelo... Takže - ... No nic, myslím, že se máme ještě dost co učit. Mimochodem, žil jsem dlouhá léta v paneláku a musím říci, že takovýto život deformuje - co se odpadů a energií týče - vnímání a myšlení lidí. Když to "odněkud přiteče" a "někam odteče", je to o něčem jiném... Bohužel...
0/0
28.12.2001 9:18

Aleš

Za pálení špatného uhlí či listí hrozí pokuta
To asi brzi zmrzneme
0/0
22.12.2001 18:59

Eva

Dejte už s tím pokoj!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nechápu, nad čím se vlastně rozčilujete!!!!! Bydlím v bytě, kde máme dálkové topení, od ledna nám ho opět!!!! zdražili a nikdo se nás (ani dalších stejně postižených lidí) neptá, kde na to vezmeme!!!!! Přitom kolikrát při vyúčtování ani nevíme, jestli to, co platíme, jsme také protopili. Měřiče v bytě nemáme nainstalované, byt máme kolikrát přetopený, hlavně v noci, nemůžeme si topení regulovat, když od rána až do odpoledne nejsme doma, často se přehnaně topí, i když je venku teplo (hlavně na jaře), někdy bychom spíše potřebovali přitopit koncem léta, když je venku chladno a prší, tak to zase pro změnu mrzneme. Z kohoutku pro teplou vodu nám často teče chladná voda, někdy vlažná, takže ji nemůžeme míchat se studenou a máme tím větší spotřebu. Takže nelitujte "domkaře", že topí svinstvem, protože nemají peníze na to, aby topili ekologicky. Jak bychom to pak měli udělat my v bytech, odříznout se od dálkového topení a pořídit si kamna na veškerý domovní odpad? Jenom nevím, jestli bychom pak mohli odhlásit i popelnice, za které platíme ne podle toho, kolik odpadu jsme vyprodukovali, ale podle počtu osob. I v tom jsme na tom hůř, než "domkaři", kteří si koupí na popelnici známku a až mají popelnici plnou, tak na ni známku pověsí. Trefil by mě šlak, když "domkaři" pořád naříkají, jak nemají na to nebo ono. Někdy mi už připadají jako důchodci, ti též pořád brečí.
0/0
20.12.2001 15:17

Katka

Re: Dejte už s tím pokoj!!!!!!!!!!!!!!!!!
opravdu jde vidět, že bydlíš v paneláku a ne v domku.Nemáš ani páru o tom, co to stojí.Vy máte teplo (podle tebe až moc) za dost málo peněz, tak si nestěžuj a buď ráda, že vám topí.Jestli se ti chce platit za teplo v domě 50.000 až 70.000,- Kč za sezónu ( 6 měsíců), tak se tam přestěhuj když si myslíš, že je to lepší než platit za teplo v paneláku!!!A se známka na popelnici?Kde jsi to vyděla, že si nalepíš známku když máš plno?Nemyslím že je v tom až takový rozdíl.A hlavně, lidi v domech můžou mít víc odpadu, nemyslíš?
0/0
20.12.2001 15:53

Eva

Re: Re: Dejte už s tím pokoj!!!!!!!!!!!!!!!!!
Katko, v domku jsem bydlela celkem 23 let. Doteď mám na vesnici příbuzné, kteří bydlí v domku se dvěma byty (2+1 a malý 3+1). Loni ještě topili plynem, kterým zároveň ohřívali vodu a vařili na něm, měsíčně platili 2500 Kč (2 rodiny dohromady), což je 30000 za rok. Celkem tedy jedna rodina za topení+ohřev vody+vaření 15000 Kč ročně. My platíme v bytě 2+1 za dálkové topení spolu s ohřevem teplé vody měsíčně 1500 Kč, což je 18000 za rok. Za plyn, který používáme k vaření, platíme měsíčně 150 Kč, což je 1800 za rok. Celkem jedna rodina za topení+ohřev vody+vaření 19800 Kč za rok. Od ledna budeme platit o něco více, protože i dálkové topení se zdražuje. Překvapilo mě, že jsi ještě neviděla známku na popelnici. Máme dost známých žijících na vesnici a tam je to zcela běžné, že se zakoupí známka za 35 Kč a až je popelnice plná, tak se na ni známka připevní, popelnice se vystrčí před vrátka a popeláři ji vysypou. Třeba těm našim příbuzným zatím většinou stačila jedna popelnice na měsíc, což je 420 Kč za rok (pro obě rodiny). My platíme ročně asi 350 Kč, ale ne za celou rodinu, ale za JEDNU osobu!
0/0
21.12.2001 8:49

Kasi

Re: Dejte už s tím pokoj!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az Vam dojdou penize na dalkove topeni, odpoji Vas sami. Potom nezbyde, nez v nejpouzivanejsim pokoji dat misto jedne tabule okna plech, skrz nej rouru, a nejake ta kamna. Sousede nad Vami asi radost mit nebudou....
0/0
21.12.2001 13:12

antix

volné pole pro "hodné" sousedy
... a napadlo mě, že nastávají pravé žně pro ty, kteří budou chtít sousedům "zatopit" u úřadu a budou na ně tajně žalovat, že včera topili sajrajtem.....
0/0
20.12.2001 12:55

PP

Prazaci
No jo, parlament je v Praze a pani poslanci vedi houby o venkove, abych to rek slusne. Co ma clovek s tim listim na zahradce asi tak delat jinyho? Kazdy nechce mit kompost u domu. A vyvazet to zpravidla neni kam.
0/0
20.12.2001 12:39

Kasi

Paleni odpadku vers. uhli
Jako "pracovnik ve vyzkumu", statni zamestnanec v Praze s malym prijmem mam problem zaplatit plyn, a tak pritapim kamny. Krom drivi spalim take mnoho odpadu, papir, reklamni prospekty, PET lahve (igelit ne). Mam dobre kamna ktere tahnou, kour je skoro pruzracny a nesmrdi. Soused topi koksem, ale je setrny. Kotel "dusi", produkuje oblaka stiplaveho koure.... Ale kdyby "nekdo" chtel zjistit, kterej kour komu patri, musel by na nejen na strechu (v komine je vice pruduchu pro nekolik bytu) ale i do domu, a tam jej nikdo nemusi pustit.
0/0
20.12.2001 12:09

ing Otakar Hubálek

pálení uhlí a odpadků
Není to dobře samozřejmě ,ale co stím ?
0/0
20.12.2001 11:39

marian

co zdánlivě nesouvisí
Chtěl bych připomenout stav naší společenosti: Vydrancované fabriky, propastný dluh (a z tohoto důvodu budeme ještě hodně v budoucnu úpět) ve veřejném sektoru (zdravotnictví, silnice a doprava, školství, armáda, státní správa, soudnictví, policie, sociální a zdravotní pojištění atd.), děravé zákony jako produkt dobře živených a zdegenerovaných a nekvalifikovaných státních úředníků a poslanců, drahota pro mladé a živoření pro důchodce, svinstvo drog a vraždění na denním pořádku, manipulace s lidským myšlením a lež na každém kroku,kupčení s lidmi, světově vyhlášená prostituce, zatím dobře skrývaný chaoz a beznaděj, bezradnost v jakýchkoliv systémových řešeních ve všech sférách společenského dění, výprodej státního majetku a půdy do rukou cizinců jako odraz nekompetentnosti, neschopnosti a prodejnosti rozhodujích domácích občanů - za což budeme platit omezením nebo v některých sférách i úplnou ztrátou svobody. Na druhou stranu tu máme bezpracně vzniklé zbohatlíky z řad minulých disidentů, kteří kdysi volali po morálce a dnes se chovají hůře než samotní komunisté, a z řad státní sféry i bývalých příslušníků Stb. Mě osobně daleko více zajímá, aby nám naši zodpovědní činitelé už konečně řekli jak z toho ven. Možná, že někde jinde jim, když nám 11 let presentují svojí vlastní a již příslovečnou hloupost, poradí. Teď se dozvídám další inteligentní počin naší vrchnosti a tou je, že téměř zakázala topit uhlím. Věřím tomu, že v Nebi se z jejich blbosti již rosvítilo a že jí mají tolik, že bychom se zní mohli ohřívat v zimě u kamen všichni, nejméně dalších 10 let. Nevím jak dlouho jim to všichni budeme trpět. Jsou záležitosti v životě lidském, které volají po pěkném pohlavku. Vždyť z nás dělají poslušné stádo a mrví budoucnost našich dětí!! Je určitě nutné eliminovat smrady z topení. Ale mnohem učinější je vymyslet systém ne eliminování smradů morálních, kterými zamořujeme celou Evropu. Potom by lidé pochopili, že je nutné topit jinak, ale také by pochopili, že se nemohou nestydatě pakovat na bídě chudáků nemravnými cenami. Za zmínku stojí také "slušně vychovaní a pedantní" Němci zavážející naše pohraničí svými odpadky. A ministr Kunžvart na to čumí a neudělá nic. Zřejmě si je vědom, že by si svůj čenich pořádně nabil. A tak tluče alespoň tuzemské chudáky. Proč neudělá něco s plastikovými láhvemi?! Jsou jich všude hory. Vratné obaly jsme téměř zlikvidovali a není mi známo proč. Tady zase pan mistr narazí na velice silné loby a kapitál a tak mlčí a kouká jako by o tom nevěděl. Vždyť už se lidi probuďte - daně máme pomalu nejvyšší, zrovna jako ceny, bordel je všude kam se podíváte a platy, kromě pár jedinců - hanba mluvit a neschopnost nových mocipánů platíme všichni právě z těch daní. Jsem pro, aby se lidé chovali slušně a vzájemně se neotravovali, ale ať se chovají slušně opravdu všichni a všude a ve všem a ne jenom ti, kteří se mohou nejméně bránit (to se netýká těch, kteří palí umělé hmoty a jiná svinstva - ty obhajovat nechci, ale těch kteří topí uhlím za své poslední peníze je opravdu hodně a naopak je hodně málo těch, které toto zajímá)
0/0
20.12.2001 11:19

werty

ZA PALENI.....
SVYM PRISPEVKEM JSEM NEMYSLEL ABY KE KAZDEMU DOMU VEDLO METRO ALE POSLANCI A ZASTUPITELE OBCI JDOU ZASE JEDNODUSSI CESTOU.JE LEPSI POKUTOVAT OBCANNY ZA KRAVINY NEZ MESTO,OBEC OPATRIT OBCHVATEM JAKO V OPAVE,A ANI NEJEN TADY.
0/0
20.12.2001 10:24

hunter

Pod rouškou noci...
... se z komínů povalí tem nejhorší fujtajbl... Tak to ostatně dělají všechny průmyslové podniky. Takže, majitelé plynového vytápění: Pořiďte si ještě jeden kotel na pevná paliva pro vytápění no a vařit a ohřívat vodu můžete na plynu. Osvědčilo se mi to.
0/0
20.12.2001 9:38

Xenon

Re: Pod rouškou noci...
Sorry, ale jsi blb!
0/0
20.12.2001 9:49

hunter

Re: Re: Pod rouškou noci...
A nějaká vlastní zkušenost, nebo názor by nebyl?
0/0
20.12.2001 9:59

maca

Měření kouře
Mereni tmavosti koure je natolik subjektivni metoda , ze pochybuju, ze bude vyuzitelna pri pokutovani obcanu pri paleni nekvalitniho paliva. Vezme se totiz listecek s ruzne barevnymi ctverecky a okem se pak z urcite vzdalenosti srovnava s barvou koure (tzv. Ringelmanova mentoda). No a kdyz ma nekdo tzv. "oko z kasparovy kravy",tak muze tvrdit lecos. A mereni sondou na tuhe emise je dost nakladne, takze budte lidi v klidu pokuty zadny nebudou a kdyz budou , tak se daji lehce zpochybnit... A kdo vas zkontroluje merenim sondou , ktere stoji nekolik tisic.???
0/0
20.12.2001 8:54

gefir

Re: Měření kouře
Ano, ted se oprojevila typicka ceska dusicka. proc se zatezovat nejakym dodrzovanim zakonu....Topte si dal, cim chcete, otravujte sobe i svemu okoli zivot, nikdo vas nepotresta,protoze se muzete donekonecna dohadovat a zpochybnovat a hadat se a smat se........ Je mi z vas vazeny pane na zvraceni. Myslel jste nekdy treba na zdravi svych vlastnich deti, kdyz tak zvysoka serete na sve okoli ? Vubec mne neprekvapuje, ze se na nas cechy vsude ve svete divaji tak, jak se divaji. I na tomto zdanlive nevyznamnem prikladu je videt, ze opravnene.....
0/0
20.12.2001 9:31

R.K.

Re: Re: Měření kouře
Není Vaše reakce trochu od věci. Zmíněný příspěvek se nezabývá čím mají lidé topit, pouze zpochybňuje metodu důkazů spáchání přestupku.
0/0
20.12.2001 9:56

Lojzmen z Ostravy

Re: Re: Měření kouře
To Gefir. Nezvracejte, chceme prece ciste prostredi!! :-) Merim cistotu vzduchu a myslim, ze barva koure neni to prave, co indikuje uroven znecisteni. Myslim, ze zakonodarci to pouzili z nouze. Skutecne mereni znecisteni vzduchu totiz stoji miliony. A to nejhorsi stejne neni videt a citit. Ale naopak. Kdyz je kour viditelny, neni to ,,lesni vzdousek".
0/0
20.12.2001 11:32

Tomáš Marný

Re: Re: Měření kouře
Jasně, dívají se na nás Čechy ošklivě. Já se zase dívám ošklivě na Němce, kteří si k nám jezdí zašoustat s cikánkami, o které bych já jako Čech neopřel ani kolo.
0/0
20.12.2001 12:06

mates

Re: Re: Měření kouře
Víte, tady jde o to, že prostě někteří takto topí a to je fakt. Takže tohle se tu řeší. Samozřejmě, že by bylo úplně nejlepší, kdyby se nic takového řešit nemuselo. Problém je v tom, že se to asi bere za špatný konec. Ze své zkušenosti vím, že těm lidem, kteří dělají tento "bordel", velmi těžko něco prokážete (snad s výjimkou pálení listí na zahradě). Na jednu stranu existují zákony, dokonce ústavní, které zaručují člověku jeho práva, mimo jiné nespochybnitelnost vlastnictví (čímž je až na výjimky upraven i vstup na jeho pozemek a do jeho objektu - s výjimkou objektů firem), na druhou stranu chcete, aby tito lidé dodržovali určité povinnosti. Ovšem pokud oni sami nechtějí, tak je za současného legislativního stavu nedonutíte. Prokázat jim porušení zákona takou subjektivní metodou, jaká se v tomto případě u ochrany ovzduší nabízí, je zhola nemožné. Každý trochu chytřejší "bordelář" kontrolám ze strany obce zapře i nos mezi očima a ještě vám to podepíše. Zákony se dodržovat musí, bohužel i ty, kteří nějakým způsobem chráni tyhle lidi. Bohužel v současné době to v obcích a městech vypadá tak, že soused se na souseda přes plot usmívá, ale přitom si na něj chodí stěžovat na obecní úřad, třeba i kvůli smradu. Bohužel obecní (městský) úřad toho moc nevyřeší.
0/0
20.12.2001 12:48

Marek

Re: Měření kouře
Jasně, já topim hnědým uhlím a z komína nejde v podstatě nic, pouze při zatápění. Pokud topím dřevem tak se to valí jak z továrny.
0/0
20.12.2001 11:00

Milan

kdyby šlo jen o nekvalitní uhlí....
Na kraji našeho sídliště bydlejí v několika domecích vietnamci a ti pálejí zřejmě neprodejné kusy svého sortimentu. Pak je pro část sídliště vždy nedýchatelno - pach spálené gumy a umělé hmoty projde do bytu i zavřenými okny. Je to utrpení, ale nikoho to nezajímá. Zákony, které nejsou uplatňovány, nejsou k ničemu.
0/0
20.12.2001 8:45

Kasi

Re: kdyby šlo jen o nekvalitní uhlí....
S prechodem na trzni ekonomiku doslo zcela prirozene k sirokemu socialnimu rozvrstveni spolecnosti. Je to sice neprijemne, ze ti co se dostali dolu ostatni obtezuji kourem, spinou, blechami a infekcnimi chorobami a nevzhlednymi pribytky, ale nic moc se s tim delat neda. Na socialni programy penize nejsou, a resit tyto problemy represivne, jako treba v tomto pripade, je v podstate fasizmus.
0/0
20.12.2001 13:36

mates

blbost
Koukám, že páni poslanci zase něco "chytrého" vymysleli. Jsem zvědavej jak budou obce kontrolovat nekvalitní palivo, když nemají možnost přístupu do domu nebo bytu občanů. A ti na výzvu zvesela předloží doklad o kvalitě paliva, podle kterého je uhlí, kterým topí, kvalitní. Tyto doklady o množství síry a popelovin prodejce bez mrknutí oka vypíše, jelikož to nikdo nemá možnost zkontrolovat a prokázat. Pochybuju, že by někdo dělal rozbory. Co se týče smrádku, tak zkuste až budete stát mezi několika domy, v kterých se topí, určit odkud ten smrad jde. A potom to opět prokažte ! Kdyby se raději něco udělalo s cenou plynu a el. energie. Soukromé společnosti se pakují a stát musí potom dát díky vlastní blbosti (nebo pseudoliberalismu) na ekologické opatření miliardy navíc - a ještě se tím chlubí. Daňový poplatník tak vlastně platí na stejnou věc podruhé. Auta zatím zvesela jezdí dál a víc, obalový zákon neexistuje, o recyklaci odpadů se mluví deset let a skládkařská loby se směje,na CO se emisní limity vztahují až od 1 MW tepelného výkonu a soukromé firmy se drahý peníz vlády a krajů (v podstatě naše daně) vypracovávají na objednávku stále dokola tytéž koncepce odpadového hospodářství a ochrany ovzduší (za pár stránek o ničem miliony), jejichž závěrem je konstatování, že by se stím mělo něco dělat. Jen tak dál !!
0/0
20.12.2001 8:31

Katka

Re: blbost
no ve městech to možná bude trošku problém, ale na vesnicích s dokazováním žádný.pokud pálíte listí nebo gumy apod, opravdu 100% poznáte, odkud to jde.Smrad a kouř, to lehce rozeznáte a hlavně když vám popel ze sousedova pálení listí pokryjue celou zahradu.Osobně bych zákon upravila-ne že radnice bude mít tu pravomoc usoudit jestli zákon uplatnbit nebo ne, ale prostě by měli.Je mi líto lidí, kteří nemají dost peněz na el. plyn. topení, ale kvůli tomu snad nepochcípáme, ne?
0/0
20.12.2001 10:39

marian

Re: Re: blbost
Takhle možná pochcípají zimou ti, kdo na elektriku nemají!
0/0
20.12.2001 10:49

Katka

Re: Re: Re: blbost
každý strůjce svého štěstí.... já platím desítky tisíc ročně za el. topení,musím.Nejsem totiž trotl, který myslí jen na sebe ale i na ostatní a životní prostředí.Nemám na rozdávání, ale radši si odepřu jiné věci než abych topila plastem a uhlím!!!To je rozdíl mezi intligentem a sobcem.Zřejmě žijete ve městě a vůbec nemáte představu o tom, jaký to je - zatopit uhlím a ostatníma sračkama - jednak to člověku smrdí od souseda do baráku a nemůžete dát ani prádlo ven sušit a spousta a spousta dalších věcí...
0/0
20.12.2001 11:27

MiFZ

Re: Re: Re: Re: blbost
Mila Katko, generalizujes. Z vlastni zkusenosti: ani s tou plynofikaci to neni zadna slava. Bydlime v Sazave n.S., v r.1998-2000 se delala plynofikace mesta. Protoze bydlime v domku (je tam jeste jeden vedle nas) az cca 400m od posledni planovane pripojky, vyprdlo se na nas cele zastupitelstvo radnice, i kdyz platime mistni dane, i kdyz jsme se nekolikrat odvolavali, psali jim dopisy, a chteli i priplatit za pripojku. Proste je to pry daleko a stalo by to radnici moc penez. Tak at ted prijdou s pokutou. Vyleti ven i s tim coudem z uhli, kterym jsme topit puvodne nechteli.
0/0
20.12.2001 12:30

Katka

Re: Re: Re: Re: Re: blbost
Dobre, takze ted potrestas vsechny, ze budete palit vsim, co najdete?Kam ale takhle dojdem?Chapu samozrejme vasi situaci, vim jak je vse nakladne, ale ja mela taky na vyber, ale rozhodla jsem se pro el. vytapeni, plyn nam nezavedli a ani nevim jestli budou zavdet.Krb mame dost velky, ale presto palim pouze drevo.Zadny plast, gumy, pouze drevo.Kazdy totiz musi zacit sam u sebe a nekricet a neukazovat prstem, ze za to muze nekdo jiny.Nejsem zadny milionar ani ekoaktivista, ale jen se snazim koukat trochu pred sebe.
0/0
20.12.2001 16:04

Katka

Re: Re: Re: Re: Re: blbost
Dobre, takze ted potrestas vsechny, ze budete palit vsim, co najdete?Kam ale takhle dojdem?Chapu samozrejme vasi situaci, vim jak je vse nakladne, ale ja mela taky na vyber, ale rozhodla jsem se pro el. vytapeni, plyn nam nezavedli a ani nevim jestli budou zavdet.Krb mame dost velky, ale presto palim pouze drevo.Zadny plast, gumy, pouze drevo.Kazdy totiz musi zacit sam u sebe a nekricet a neukazovat prstem, ze za to muze nekdo jiny.Nejsem zadny milionar ani ekoaktivista, ale jen se snazim koukat trochu pred sebe.
0/0
20.12.2001 16:07

antix

není nad dobrou myšlenku
takže nemajetní občané, můžete si vybrat: buď budete mrznout, protože na kvalitní otop nemáte, nebo zaplatíte pokutu, protože na kvalitní otop nemáte.... tento refrén lze zpívat stále dokolečka, něco jako Plavala sirka po vodě.
0/0
20.12.2001 8:08

Xenon

Re: není nad dobrou myšlenku
Ne, nemajetný občany nebude nikdo pronásledovat, pokud budou topit mizerným uhlím. Ale budou mít problémy, pokud budou topit pneumatikama nebo igelitem. Vedle známýho bydlí v domku dědeček-prasáček, kterýho je možný pravidelně potkat, jak vybírá popelnice a pak si vozi plný igelitky pytlů od pracích prášků, starejch bot a tak podobně. No a pak s tim samozřejmě doma topí a to, že smrdí půlka čtvrti, ho moc nebere. Tak přesně na takový blázny by tenhle zákon měl existovat. Daj mu jednu pokutu, druhou, třetí, pak to na něm začnou vymáhat a když bude štěstí na straně mýho kámoše, tak dědek-palič nebude mít peníze a dá si konečně pokoj nebo se odstěhuje. Možná to zní trochu hnusně, ale zažívat každej druhej den příšernej smrad ze spálenýho plastu, to je vážně k zešílení a já bych takovýho člověka asi už dávno přizabil... :-(
0/0
20.12.2001 9:47

werty

ZA PALENI .......
POSLANCI SE MELI RADEJI ZAMYSLET ZDA OBCIM SKODI PRUJEZD TISICU AUT DENNE NEBO PALENI LISTI NA ZAHRADKACH WERTY JANCA OPAVA
0/0
20.12.2001 7:30

Jan Rabas

Re: ZA PALENI .......
Ano, to je správná myšlenka - hlavně se zabývat tisíci aut. To je největší problém. Měla by se omezit doprava - hlavně omezit osobní auta. Podporovat hromadnou dopravu - vlaky a autobusy.
0/0
20.12.2001 7:46

Jarda

Re: Re: ZA PALENI .......
Presne tak!!! Autobus by mel zastavovat primo u myho baraku a pak az primo pred praci. Ale spis by bylo lepsi postavit u nas za barakem vlakovy nadrazi.
0/0
20.12.2001 8:03

geroc

Re: ZA PALENI .......
Taky si myslím, že poslanci se měli raději zabývat problémem regulace dopravy,zejména nákladní než se zabývat tím čím topí stará Blažková v kamnech.
0/0
20.12.2001 8:03

Katka

Re: Re: ZA PALENI .......
upřímně vám všem závidím, že nemáte zkušenosti se sousedy, ketří topí uhlím, plastem a podobným svinstvem.Já ty zkušenosti mám a je to síla.Nemyslím že problém s auty je menší, ale určitě na stejné úrovni a hlavně někde se už musí začít!!!!
0/0
20.12.2001 10:43

Fylištín

"Správně" Davide!
Ale nařizovat "novostavbám", že budou napojeni na centrální rozvod tepla - to je snad nekalá soutěž, ne?
0/0
20.12.2001 5:21

David

A huraa na toooo!!!
Tak pani Novakova, nejen ze podle barvy koure palite nejaky desny veci, ale jite sirecky a nadmiru prdite, takze podle platneho zakona pujdete do lochu. Jen tak s vama holoto, jeste palit listi no kdo to kdy videl.
0/0
20.12.2001 4:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.