Pavel Schauer
20. 12. 2001 22:30
noční cestovaní na koleje Pod Palackého vrchem
Nepatřím k nejmladším, ale přesto bydlím na vysokoškolských kolejích. Někdy se stává, že tam bydlí i učitel, který v Brně nemá trvalý pobyt. Bohužel, jsem i tělesně postižený. V Brně nemám rodinu a tak se v zaměstnání zdržuji do pozdních večerních hodin. Prakticky každý den zažívám stejně nepříjemné cestování ze zastávky Nerudova na zastávku Kolejní, kde se nacházejí vysokoškolské koleje Pod Palackého vrchem (PPV). Pokud cestuji před nasazením nočních spojů (tedy před 23:00 hod.), v přibližně polovině případů se stane, že tramvaj č. 13 se zpozdí o 1-2 minuty a tím na zastávce Červinkova zmeškám návazný autobusový spoj č. 53, přičemž další jede za 20 minut (v případě promeškání přípoje 22:48 musím čekat na noční spoj č. 93 dokonce 30 minut). Řešení by mohlo být jednoduché, posunout odjezd linky 53 o 2 minuty.
Cestování po 23:00 je sice velmi rychlé, ale to jen tehdy, když se podaří do spoje nastoupit. Dopravní podnik už byl údajně mnohokrát upozorňován na naprosto nedostatečnou kapacitu noční linky 93 v úseku hlavní nádraží - Kolejní. Zatím nedošlo k žádné nápravě. Na kolejích PPV je lůžková kapacita 3062 lůžek a studenti se většinou jezdí po náročném celodenním studiu pobavit do centra a na koleje se vrací mezi 23 až 01 hodinou. Potom 4 krátké (nekloubové) autobusy, které v uvedeném časovém rozpětí jezdí, o kapacitě spoje maximálně 80 cestujících, nejsou samozřejmě schopny přepravit všechny studenty a ostatní obyvatele bydlící na kolejích. Měly by se minimálně nasadit kloubové autobusy a přidat ještě jeden spoj s odjezdem od hlavního nádraží v 00:30 hod.
Myslím, že zmiňované nedostatky dělají Dopravnímu podniku úplně zbytečnou negativní reklamu. Obecně totiž musím brněnskou městskou dopravu pochválit, přesnost odjezdů spojů je velmi dobrá a cestování po Brně veřejnou dopravou v době dopravních špiček je velmi rychlé.
S pozdravem Doc. RNDr. Pavel Schauer, CSc.