Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní podnik si chce zlepšit image

Dopravní podnik si chce mezi cestujícími v tříměsíční kampani vylepšit svůj obraz. Čtenáři, kteří volali na Horkou linku MF DNES však zatím změnu k lepšímu nepocítili. V rámci uvedené akce hodlá Dopravní podnik města Brna vylepšit obraz revizorů, služeb cestujícím a pobídnout černé pasažéry, aby si začali kupovat jízdenky či předplatní kupony. Vyhodnocení se objeví v lednu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Schauer

noční cestovaní na koleje Pod Palackého vrchem
Nepatřím k nejmladším, ale přesto bydlím na vysokoškolských kolejích. Někdy se stává, že tam bydlí i učitel, který v Brně nemá trvalý pobyt. Bohužel, jsem i tělesně postižený. V Brně nemám rodinu a tak se v zaměstnání zdržuji do pozdních večerních hodin. Prakticky každý den zažívám stejně nepříjemné cestování ze zastávky Nerudova na zastávku Kolejní, kde se nacházejí vysokoškolské koleje Pod Palackého vrchem (PPV). Pokud cestuji před nasazením nočních spojů (tedy před 23:00 hod.), v přibližně polovině případů se stane, že tramvaj č. 13 se zpozdí o 1-2 minuty a tím na zastávce Červinkova zmeškám návazný autobusový spoj č. 53, přičemž další jede za 20 minut (v případě promeškání přípoje 22:48 musím čekat na noční spoj č. 93 dokonce 30 minut). Řešení by mohlo být jednoduché, posunout odjezd linky 53 o 2 minuty. Cestování po 23:00 je sice velmi rychlé, ale to jen tehdy, když se podaří do spoje nastoupit. Dopravní podnik už byl údajně mnohokrát upozorňován na naprosto nedostatečnou kapacitu noční linky 93 v úseku hlavní nádraží - Kolejní. Zatím nedošlo k žádné nápravě. Na kolejích PPV je lůžková kapacita 3062 lůžek a studenti se většinou jezdí po náročném celodenním studiu pobavit do centra a na koleje se vrací mezi 23 až 01 hodinou. Potom 4 krátké (nekloubové) autobusy, které v uvedeném časovém rozpětí jezdí, o kapacitě spoje maximálně 80 cestujících, nejsou samozřejmě schopny přepravit všechny studenty a ostatní obyvatele bydlící na kolejích. Měly by se minimálně nasadit kloubové autobusy a přidat ještě jeden spoj s odjezdem od hlavního nádraží v 00:30 hod. Myslím, že zmiňované nedostatky dělají Dopravnímu podniku úplně zbytečnou negativní reklamu. Obecně totiž musím brněnskou městskou dopravu pochválit, přesnost odjezdů spojů je velmi dobrá a cestování po Brně veřejnou dopravou v době dopravních špiček je velmi rychlé. S pozdravem Doc. RNDr. Pavel Schauer, CSc.
0/0
20.12.2001 22:30

kadison

84
No a ja jezdim 84 nebo 44 a ve vetsine pripadu to jezdi vcas!
0/0
20.12.2001 19:25

wenca

MHD
Plně souhlasím s tím, že město je zacpané. Bohužel se většina odpovědných s tímto konstatováním spokojí. Můj konkrétní případ se týká ul. Veveří. Na jejím začátku - u bílého domu - denně stojí řada aut na silnici. Ti co jedou, pak musí jet po kolejích a když svítí červená, tak i stát na kolejích. Semafor má vlastní interval pro MHD, ale tramvaje se kolikrát ani ke křižovatce nedostanou. Když jsem se obracel na Policii ČR i na Městskou policii, s dotazem, co dělají s těmi auty, která tam stojí, vždycky tvrdili, že je to složité, nejsou peníze a kdo ví co ještě. A přitom je tam zákaz stání jak dle značky, tak i dle zákona. Podíl dotací města pro MHD je relativně nejměnší v republice. A proti přecpaným silnicím taky nic nedělá. Alespoň víme, koho jsme si zvolili.
0/0
20.12.2001 10:10

Petr Nováček

MHD
Kazdy den odpoledne je od Komarova az po Zvonarku ucpana ulice Dornych. Autobusy a tramvaje tam stoji 10 a vice minut. Nelze prijet vcas podle jizdniho radu. Noviny potom otisknou hroznou stiznost nejakeho cestujiciho, ktera je absolutne vytrzena z kontextu. Ridici sami o sobe nejezdi s 10ti minutovym zpozdenim. Povolena tolerance je +- 2 minuty. A zkuste si projet mesto v odpoledni spicce. Vsude auta, auta, auta a ridici, kteri se chovaji bezohledne k ostatnim, vsechny predjizdeji v kolonach, stoji na tramvajovych kolejich, najizdeji do krizovatek a zustavaji v nich stat, protoze nemohou dal, blokuji tim tak druhy smer apod. Co dela radnice pro preferenci MHD? Existuji v Brne rizene semafory, specialni pruhy pro MHD .... Skoda mluvit.
0/0
20.12.2001 8:56

Petra

Řidiči
Každé ráno odjíždím autobusovou linkou z konečné.Řidiči mají na konečné asi 10-15 minut čas a minimálně 2x týdně pak cestující, hlavně v chladném počasí nastupují do solidně zakouřeného autobusu.Pro nekuřáka je to po ránu poněkud drsné probuzení.Platí zákaz kouření jen pro cestující,nebo i pro šoféry?
0/0
20.12.2001 6:48

Miroslav Tomek

revizor??
Pokud si přečtu celý tento příspěvěk dospěji k názoru, že by chtěli všichni jezdit zdarma. Asi nikdo nemyslí nato jak je dnes Brno ucpane, kdy někdy dochází ke zpoždění linek až o 30 minut. Že vyprší cestujícím jízdenka a za jiných okolností by cestu stihli. Stím se neda počítat v dnešní situaci, kdy policie a vůbec město a odbor dopravy nepreferuje městskou dopravu, ale spíše ID.
0/0
19.12.2001 23:28

kadison

muj nazor
No, ja si myslim ze DPMB poskytuje docela dobre sluzby, nemuzu si stezovat. Jizdne je docela priznive, tam kam potrebuji se dostanu, tak snad opravdu jedinym problemem jsou revizori. Jsou moc agresivni, nekdy jejich vzhled je opravdu nekulturni, nereprezentativni. Jo to je tak vse.
0/0
19.12.2001 18:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.