Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církve prohrály boj o nový zákon

České církve prohrály svůj boj o podobu pravidel, která vymezují jejich postavení v zemi. Poslanci přehlasovali prezidentské veto zákona o církvích. Zákon církvím nově ukládá povinnost právně oddělit činnost charit a diakonií od struktury církví. Zástupci českých církví se navíc obávají i omezení náboženské svobody, a proto oznámili, že se s výhradami proti zákonu obrátí na Ústavní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kopal

Křesťanství - nositel hodnot
Komunistickému režimu se plně k jeho spokojenosti podařilo vymazat z myšlení českého národa křesťanský pohled na svět. Pohled, který vychází z toho nejlepšího v nás. Pohled, díky jemuž mohlo lidstvo projít složitým a trnitým vývojem. Morálka a základní lidské hodnoty jsou a budou navždy spojeny s tímto směrem. Křesťanství stálo u kolébky vyspělé bílé evropské civilizace - to je neoddiskutovatelný fakt! A člověk nemusít být praktikující křesťan, ba ani věřící, aby toto docenil a ohodnotil. Jan Kopal, předseda Pravé Alternativy
0/0
20.12.2001 17:20

Pavel

Hrdý nevěříci pes
Jsem ateista a jsem na to hrdý. Ateista může žít bez nesmyslných omezení nějakého impotentního vírou zaslepeného násilníka. Jeden se jmenuje Pavel II. druhý Usama bi Ládin, ale všichni mají stejný cíl, pod rouškou víry touží ovládnout svět. Jsem rád, že nemůžete v České republice páchat své dobro ve zvláštním právním a daňovém režimu. Přesto jsem nešťastný z toho, že i moje peníze přispívají na vaše zvrácené choutky po světovládě. Navrhl bych Vám řešení prodávejte odpustky svým věrným a dejte pokoj nám - odporným nevěřícím psům.
0/0
20.12.2001 7:48

Jan Kopal

Ateističtí zabijáci morálky církvím nepomohou
Nelze očekávat od bezbožných a amorálních jedinců ve vládních funkcích, jejichž ukázkovým příkladem je právě ministr (ne)kultury Pavel "Šála" Dostál, že budou podporovat církve, které v normálních a tradičních společnostech jsou nositeli morálních imperativů a hodnot. To však vládnoucí sebranka nepotřebuje, neb to nejde v duchu ideologie New Age, již oni prosazují a razí. Ze stejného důvodu komunisté jako svého ideového protivníka církev svatou likvidovali už v 50.letech, kdy upevňovali svoji moc. Pravá Alternativa podporuje církev (církve) v jejich základních a nezastupitelných úlohách - výchovně vzdělávací role a podíl na morálním očišťování splečnosti. Nezapomínejme, že celá vyspělá bílá evropská civilizace je založena na křesťanských hodotách a církev byla nositelem vzdělání a poznání. I když nic není absolutní a jistě i jí a zvláště některým jejím dnešním (zednářským) představitelům lze mnohé vyčíst. Proč po listopadu 1989 záměrně promarnili vysoký kredit morální autority církve a vrhli se na honbu za majetkem (kauza Voršilky, boj o Katedrálu a pod.)? Jan Kopal, předseda Pravé Alternativy
0/0
19.12.2001 17:39

František Dobrota

Re: Ateističtí zabijáci morálky církvím nepomohou
Vážený pane, kdyby se Vám podobní lidé dostali k moci, tak do desíti let je náboženství povinné a bez pomodlení bychom nemohli jít ani na záchod. "Církev svatá" je ve své podstatě stejně absolutistická jako komunisté - proto se také nevzájem tak nenávidíte. P.S. Srovnání "Ateista=zabiják morálky" je úplná hloupost a mezi urážkami Vám chybí ještě pojem "nevěřící pes".
0/0
19.12.2001 21:36

Petr

Re: Ateističtí zabijáci morálky církvím nepomohou
Vážený pane, dokáži si Vás představit, jak se slovy víry na rtech vypalujete domy nevěřících. Jasně vás Vás vidím, jak pleníte Nový svět a přínášíte jim jedinou pravou víru. Doufám, že Vám podobní "černoprdelníci" nebudou vládnout v České republice. V případě, že ano, tak budu přemýšlet o emigraci. Jsem ateista a kdyby ne, tak budu raději Židem.
0/0
20.12.2001 7:29

Kopal

Re: Re: Ateističtí zabijáci morálky církvím nepomohou
Přeji příjemnou cestu do Izraele... Jan Kopal, předseda Pravé Alternativy
0/0
20.12.2001 17:16

Kocicak

Ted ruku na srdce, pani kritikove!
Kolik z vas, kteri tady ted nadavate na cirkev, je pokrtenych? Kolik z vas je oddanych v kostele? Rekl bych, ze tak 90%. Takze suma sumarum: pokud jste sluzby cirkve chteli, tak vam byla dobra. V okamziku nasyceni vasich potreb se vsak do ni pustite nozem. Zajimavy to pristup. A kritikum Bible vzkazuji jeste tohle: vytrhavani pasazi a vet z Bible je praktika, kterou provozuji nejruznejsi sekty, aby si je dosadily do vlastniho kontextu. Jak tak koukam, kritici pouzivaji tutez metodu. Asi tady mame novou sektu Kritiku. Hail Satan!
0/0
19.12.2001 12:56

hunter

Re: Ted ruku na srdce, pani kritikove!
Tak hele,ať si každý věří čemu chce. Já tvrdím, že všechny církve se chovají, jako by byl ještě středověk. Co se týče bible tak samozřejmě každá církev, či sekta si výklad přizpůsobuje obrazu svému za účelem oblbnout a manipulovat s lidmi. Víra samotná není podmíněna absolvováním zpovědi, či chozením každý týden do kostela, není ani bezmyšlenkovitým odříkáváním veršů. Víra má znamenat vnitřní vyrovnanost, pocit klidu, schopnost zamyšlení se nad dobrem a zlem, neubližování druhým a když už se to stane postarat se v souladu s vlastním svědomím o nápravu.
0/0
19.12.2001 14:46

briza

Re: Ted ruku na srdce, pani kritikove!
Dal jsem si ruku na srdce a tvrdim, ze v mem okoli znam tak 30% procent lidi, kteri jsou pokrteni a/nebo meli svatbu v kostele. A i kdyby to bylo tech 90% tak to neni zadny argument. Tady je 100% lidi, kteri nekdy potrebovali nejakou sluzbu od lekare, ucitelu apod. presto z toho nikdo neodvozuje pravo na nejake vyjimky v zakone pro svou cinnost coz je myslim predmetem sporu. Nebo jen zastupnym problemem??
0/0
19.12.2001 15:39

aw

Re: Ted ruku na srdce, pani kritikove!
Já jsem byl v kostele 2-krát: Jednou, když mě (nedobrovolně) křtili, a podruhé, když mě honil zlý pes :-))
0/0
20.12.2001 12:26

aw

Pomooooooooooc
Prave jsem si pozvracel klavesnici.
0/0
19.12.2001 12:45

Černoprdelník

Vlci v rouše beránčím...
Vaše daně jsou pouhým předkrmem! Už si brousíme zuby i na vaše úspory, majetky, děti, duše, celou Evropu, celý svět i s Afghánistánem... Krucifix, to pak bude paráda! Vrrrr..!!
0/0
19.12.2001 12:24

hunter

21. století
Jakákoli církev je pouze organizace, která má jedinou touhu a tou je ovládat lidi. Naštěstí žijeme ve 21. století, takže už nemá takovou sílu jako ve středověku. Z bohem nemá naprosto nic společného. Uvědomte si že bible byla napsaná tak, aby ji ve své době pochopilo maximum tehdejších obyvatel, kteří aby mohli být ovladatelní museli žít podle nějakého řádu strachu z trestu. Taky mě zaráží, že dobro a zlo je neustále představováno ve zhmotnělých postavách - bůh a satan.
0/0
19.12.2001 11:29

JV

Církevní nenažranci
Panbíčkáři mají stále hlad. Nestačí jim, že je dotuji ze svých daní, ale chtěli by mít další extra režimy. Ať hraje každý podle stejných pravidel - církve, lidumilné spolky i sdružení zahrádkářů. Žádné extrafíky!
0/0
19.12.2001 9:43

Martin Kostera

Církve
Ostatně nechápu proč si stěžují na zásahy z venčí. Platíme je(nedobrovolně) ze svých peněz, takže kontrola musí být. Když si církve budou platit teisté za své penize, tak ať si dělají co chtějí. Jinak ať drží hubu...
0/0
19.12.2001 9:17

iuri

cirkve
Je videt ze nekteri lide neumi prekrocit prah sve frustrovanosti.Cirkev udelala pro spolecnost vice dobreho nez zleho a nikdy nevite zda jednou nepomuze i vam.Dokazala se omluvit a ve vyvoji spolecnosti oproti jinym nabozenstvim je krestanstvi nejtolerantnejsi. Udivuje mne netolerance komunistu a ateistu.Ale na sve debily si musi kazdy narod zvyknout.Nevite proc nadavate ale nadavate
0/0
19.12.2001 8:53

jana, Hlinsko

Re: cirkve
Jsem toho samého názoru. Každý dovede vykřikovat, když je zdráv, ale až se na něj všichni rádoby kamarádi, známí a příbuzní vykašlou, tak bude vděčen i za tu charitu (Husák aj.). Osobně mi je moc líto, že se v našem státě štourá vždy jen do toho, co funguje... Jsme národ hyen.
0/0
19.12.2001 9:23

Jarda

Re: cirkve
Pokud jde o toleranci, tak si přečti starý zákon, co tam je násilí a krve. Například vyvraždění milionů obyvatel země Kanaan za podpory Hospodina. Není to příliš jednoduché tisíc let lidi vraždit a pak se jen pěti slovy "omluvit"?
0/0
19.12.2001 9:29

JV

Re: cirkve
Nadávám, protože vás dotuji ze svých daní. Až nebude žádný důvod ke stížnostem na církev, protestuj proti netoleranci vůči církvi. Znáš to přísloví o zametání prahů?
0/0
19.12.2001 9:52

lockay

Re: cirkve
Se divim ze te udivuje netolerance ateistu a komunistu, ale uz te neudivuje to, ze ateisti a komunisti plati nedobrovolne cirkve ze svych dani. At si verici plati cirkev treba z odpustku a pak budou cirkve vsem ateistum a komunistum suma fuk. Taky absolutne netusim co udelala cirkev (katolicka) dobreho pro spolecnost, kdyz si odmyslim inkvizici, odpustky, cirkevni desatky (lidi nemeli co jist, hlavne ze cirkevni sypky byly plne obili), krizacke vypravy a vsechny ostatni nabozenske valky, vyvrazdovani a utlacovani vericich jine viry, podporu Hitlera za 2SV atd. tak me nenapada zadny jiny "prinos" pro lidstvo. Uz vidim ty reakce ze to byla jina cirkev, ze tahle se zmenila, omluvila ... blablabla, ze cirkev poskytuje duchovni utechu, pomocnou ruku .... diky, nepotrebuji. Kdo potrebuje cirkev k reseni svych problemu, krizi, depresi, komplexu ... at si to plati ze SVYCH dani, ja radsi budu prispivat na detske domovy, vozickare.
0/0
19.12.2001 10:07

František Dobrota

Cirkev udelala pro spolecnost vice dobreho ...
Trochu mi to připomíná hlášky komunistů v době budování reálného socialismu: "Koukněte lidi co jsme tady vybudovali: školy, samoobsluhy, cesty, zdravotnictví, domovy důchodců, továrny, ... - to všechno jsme MY udělali pro společnost"
0/0
19.12.2001 11:45

V.M.

Re: cirkve
Rekl bych, ze i cistokrevny ateismus je urcita forma nabozenstvi. Mozna ta nejhorsi.
0/0
19.12.2001 11:48

František Dobrota

Re: Re: cirkve
Ano, také je to svým způsobem víra v absolutní pravdu, avšak ateisté nejsou ve velkém organizováni (nepokoušejte se mi tu podsunout komunisty) a nerozšiřují řady svých oveček, aby mohli lépe uplatňovat své "náboženské" zájmy ve jménu "nejvýššího".;;;;;. Podle mne vůbec nezáleží na tom na jakého boha věřím nebo nevěřím. Morální kodex budovatele komunismu a boží desatero má hodně bodů společných, ale málokterý komunista či katolík se "svého" drží důsledně. Důležitý je především VLASTNÍ mravní kodex a žebříček hodnot, který si člověk postupně buduje.;;;;; Pokud někdo cítí potřebu se sdružovat do kroužků, kde si budou svou víru či názor na život sjednocovat a utužovat - ať tak činí, ale ne na úkor ostatních. Proč by měly církve mít větší práva než jiná zájmová sdružení, jako jsou rybáři, myslivci, ... ? Že by jako historický nositel kultury a morálky ? :-) :-)) :-))) :-)))))))))
0/0
19.12.2001 21:27

krok

cirkev ateistu
Kdo by byl ochoten zalozit "Cirkev ateistu", pripadne byt clenem, necht se ozve. Prineslo by to kazdemu mnohe vyhody. Byla by to nejspis nejpocetnejsi cirkev v CR. Popremyslejte.
0/0
19.12.2001 7:43

Mata

Re: cirkev ateistu
Zaspal jsi dobu. Církev ateistů už tady byla a stále je, jsou to komunisti. Tak běž a přihlas se k nim. Ty vyhody co chceš taky získáš. Je to už vyzkoušené.
0/0
19.12.2001 8:51

Martin Kostera

Re: Re: cirkev ateistu
To je hodne imbecilni nazor. Co mam delat jako pravicak antikomunista? Zapni mozek...
0/0
19.12.2001 9:12

Mata

Re: Re: Re: cirkev ateistu
Tak zkus zalozit církev ateistu pravičáků. Stejně skončí jako komunisti, protože ateisti nemaji na čem si založit svůj život. Svůj život zasvěcují jen honbě za penězi a požitkářstvím, ale jejich život je prázný, ikdyž si namlouvájí opak.
0/0
19.12.2001 13:14

František Dobrota

Re: Re: Re: Re: cirkev ateistu
V čem je Tvůj život bohatší? O nedělní zpívání na kůru? O úlevu po svaté zpovědi a svatém příjímání? O víru v lepší existenci mězi anděli?;;;;; No a k té honbě za penězi - cožpak ty nepracuješ, abys uživil sebe či svou rodinu? Aby sis mohl koupit například kolo a vyjet do přírody s bližním svým? Ať se nám to líbí nebo ne tak život je o penězích - nemůžu nevzpomenout už mnohokrát omílané odpustky. I církev svatá musí hájit své ekonomické zájmy bez nichž by nemohla šířit svou absolutní pravdu mezi bezvěrce. Dnes už tedy bez odpustků, ale se státními dotacemi, které jsou mimochodem také od ateistů !!!
0/0
19.12.2001 21:48

předseda

Re: Re: Re: cirkev ateistu
Založ si církev pravičáků antikomunistů.
0/0
19.12.2001 13:16

krok

Souhlas
Plne souhlasim s tim, ze vsichni maji mit stejne moznosti a maji platit stejna pravidla pro zrizovani jakychkoliv organizaci vcetne charit. Nechapu, proc by nekdo mel byt diskriminovan a nekdo zase mit vyhody. Cirkve MUSI mit stejna prava a povinnosti, jako kazde jine sdruzeni obcanu ! To se tyka i financovani, dani, pusobeni na verejnosti - skoly, atd.
0/0
19.12.2001 7:37

agnostiker

na slovensku je to Janosik
, tedy zbojnik a v CR jsou to pohrobci husitskych lapku a zharu,tedy ten, kdo udava ton ve state. Jejich prechod na vedecky socialismus byl lemovan mrtvolami padesatych let a ted blokuji ocistu naroda. Antiklerikalismus a rovnostarstvi jsou slepou ulickou v historii Ceska.
0/0
19.12.2001 0:52

Jarda

Re: na slovensku je to Janosik
Pokud je něco lemováno mrtvolami, tak je to historie církve. Co ty desítky milionů zavražděných inkvizicí, ve svatých válkách a násilném převádění va víru "divochů" ?
0/0
19.12.2001 7:33

Milda

Vlk je zločinec!Vážení !
0/0
19.12.2001 0:13

raha

Re: Vlk je zločinec!Vážení !
Vlk je pristi papez,protoze ma nejprilehlavejsi jmeno pro tuto funkci.Samozrejme se bude jmenovat jeho svatost I-X,ale my budeme vedet sve.A michodem,Polaci se poserou....
0/0
19.12.2001 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.