Diskuze

Můžou za to židi?

Svatá země hoří. Naděje na smír mezi Izraelci a Palestinci není. Člověk se nutně ptá. Kdo za to může? Izraelci dostali stát jako jakési výkupné za Osvětim. Evropský problém byl přenesen na Blízký východ.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

observer,Plzeň

19. 12. 2001 11:12
je to starý,ale platí to.........
Za všechno můžou cyklisti a židi.Kolik lidí se zeptá:"A proč židi?"Ovšem na ty cyklisty se zeptá každý.......
0 0
možnosti

freak

19. 12. 2001 6:33
Izrael vs Palestina
nedivím se, že Palestinci bojují proti Izraelským. Zatímco Izrael dokázal, ač zkoušen několika válkami, neustálým strachem ze sebevražedných atentátů, vybudovat praující, efektivní, ekonomiku. To se samozřejmě nelíbí ostatním arabským sousedům v regionu, kteří nejen že nedokázali Izrael porazit vojensky, ale nedaří se jim ani na poli politickém. Co se týče Palestinců. Dokážu si představit palestinský stát, jako plnohodnotný soused státu Izraelského, ale mám dojem, že ani sami Palestinci nemají zájem na budování svého vlastního státu. Raději se budou vyhazovat do vzduchu v autobusech a v kavárnách. Pak není nutné se divit nad represemi z izraelské strany. Izrael praktikuje tzv. preventivní obranu, jako to už několikrát předvedl (období tzv. šestidení války). Musí. Nemyslím, že konflikt bude trvat věčně. Na obou stranách jsou ve vedené momentálně lidé, kteří evidentně nemají situaci pod kontrolou, a zjevně nemají ani snahu nějak situaci řešit....
0 0
možnosti

CUBA

18. 12. 2001 15:27
4 kamo
Souhlas, Marine Komárku - a komentátore "kámo" - proč je u tebe každý kdo nesouhlasí s politikou současné vlády státu Izrael antisemita? Já bych nic neměl proti izraelské politice, kterou by asi prosazoval Perez... Obě strany mají pochopitelné motivy. Jde o to, jak tuhle válku nějak utišit.
0 0
možnosti

kamo

19. 12. 2001 15:42
Re: 4 kamo
Pane Cuba nebo Cubo, musím se ohradit, nikdy jsem nic takového netvrdil, že ti, co jsou proti politice Izraele, jsou antisemité. Antisemity jsem v nadpise svého příspěvku nazval jen ty spalovače apod., co tady předvádějí svou fašistickou rétoriku. Nebylo to mínění na všechny zde. Jestli to tak někdo pochopil, tak se omlouvám. Myslím, že každý po pročtení těchto příspěvků pochopí, koho jsem měl na mysli. :)
0 0
možnosti

Volšovin

18. 12. 2001 14:40
Važte slova, pane Komárku!
Považuji Vás za nejtalentovanějšího českého novináře. Občas však píšete příliš nerozvážně. Jsem přesvědčen, že se nedá objektivně posoudit, kdo za průšvih na Blízkém východě může.
0 0
možnosti

IQtester

25. 12. 2001 14:37
Re: Važte slova, pane Komárku!
Tady fakt plati "Podle sebe soudim tebe". Ty mas asi volsovy nejenom ruce ale i hlavu.
0 0
možnosti

kamo

17. 12. 2001 17:13
Vážení antisemité
Vážení antisemité, tento konflikt je letitý a složitý. A je natolik vyostřen, že každý najde 1000 důvodů proti palestincům a 1000 důvodů proti Izraeli, záleží na čí jste zrovna straně. Jedno je ale jisté, kdyby vám začali vybuchovat sbevražedné bomby každý den kdekoliv na veřejných místech a vy byste si nebyli jisti, kyd vás to roztrhá, tak byste asi požadovali na své vládě ochranu. Za druhé, Palestinci respektive jejich útlak je velice dobrý prostředek k útokům ostatních arabských zemí na Izrael. Arabům nejde o blaho palestinců, oni je potřebují jako prostředek, proto potřebují jejich mučednický úděl. Proto jim nikdy žádná arabská zeme nepodala pomocnou ruku, proto vždy palestinci jezdili pracovat do Izraele a nikoliv do okolních arabských zemí. Palestina se bez Izraele neobejde. Zrovna tak se arabští radikálové neobejdou bez chudáků palestinců. Proto budou vždy tento konflikt dák a dál živit, protože kdyby se jednou provždy uhasil, Arabové by neměli nic na Izrael a to je pro ně nemožné, neboť z boje proti Židům si udělali náboženství a smysl života. Z těchto pohledů mi vychází izraelské chování jako logicky jediné možné, oni chtěli a chtějí jen přežít a ostatní (rozuměj Araby) chtěli a chtějí je jen zlikvidovat.
0 0
možnosti

Ivo Horák

17. 12. 2001 15:45
Blízkému východu rozumí všichni?
Což takhle chvilku diskutovat o čínštině. Že jí nerozumíme a skoro nic o ní nevíme? No a co? Zajímavé je, že o politice si každý myslí, že jí rozumí a že na ni má zajímavé názory.
0 0
možnosti

observer

17. 12. 2001 15:42
tak kdo teda vlastně
Aj vaj,to je docela hrůza to co se tu dá číst.On to tak špatně nenepsal.Myslím p.Komárek možná pozapomněl na angažovanost arabské politické reprezentace za "Velké války" ve prospěch Osy a pozdější naprosto nesmířlivý postoj arabů.Ale jinak naznačuje asi jediné možné řešení.Ovšem ta až na menší vyjímky vylitá žumpa v ohlasech to je ďes.Abych Vám přátelé osvěžil paměť: rasistické učení Třetí říše stavělo Čech jen nepatrně výše než Židy a je také pravda,že pomoc Československa státu Izrael byla bohužel v intencích Moskvy,až na malé víceméně individuální projevy solidarity/J.masaryk/neclubme se tedy něčím co české společnosti nebylo jako celku vlastní.
0 0
možnosti

jbg

16. 12. 2001 17:35
jeste ke Komarkovi, take osvezeni pameti
V roce 48, kdy diky OSNa castecne take diky spatnemu svedomi krestanu vznikl stat Izrael, byl vzapeti napaden armadami arabskych statu , nikdo pro tento novy stat prave nehnul ani prstem , natoz pak mluvit o nejake pomoci, ze pane Komarek, Snad mozna jeste tehdejsi ( a jako jedine) Ceskoslovensko. Je dobre nazyvat veci pravym jmenem, pane Komarku..........
0 0
možnosti

Johny

17. 12. 2001 10:25
Re: jeste ke Komarkovi, take osvezeni pameti
Mate pravdu. Bez leteckeho mostu z Ceskoslovenska do Izraele v roce 48, rychlych a kvalitnich dodavek vojenske techniky a vycviceni Izraelskych pilotu nasimi letci, kteri uspesne prosli bitvou o Britanii, by se tehdejsi novy stat proti stonasobne prevaze Arabu neubranil. Arabove tehdy chteli dokoncit to, co nacisti slibili velkemu Jeruzalemskemu muftimu (Arafatuv pribuzny), vycistit palestinu od Zidu. Na tuto pomoc Izraeli jsem jako Cech hrdy.
0 0
možnosti

jbg

16. 12. 2001 17:19
Maly prispevek k osvezeni pameti
to je parada, jeden ma s Zidy "jen spatne zkusenosti a nedivi se ,ze se to Palestincum nelibi", druhy tvrdi, ze oni nici okoli ekonomicky, dalsi by chtel novou konferenci a ma prezdivku Wansee, dalsi tady pise,ze Zide "zapomneli co s nimy delal Hitler", jeden s ostatnich "odborniku" si da prezdivku spalovac....atd., to jsou blaboly, chudaci ani netusi, jak moc se nechali zmasirovat. Mozna je to zpusobeno nadmernym pozivanim piva, ktere skinheadi tak radi konzumuji, vseho moc, ale skodi, a jak je videt pri konzumaci alkoholu opravdu odumiraji mozkove bunky. V tomto pripade, jiz asi nema co odumirat.... Soudruh Stalin a jemu podobni ( ty nemecky mluvici) by z nich mel jiste radost. Drazi vypitci, jak urcite nevite, tak jste se nechali totalne zblbnout, protoze tzv. Palestinci, palestinsky problem , pal. otazka atd. je umele vytvoreny mytus, ktery bohuzel podporuje jak tisk, tak i vlady mnoha zemi. Ono to totiz zni lepe nez vyvrazdeni nebo zahnani Zidu do more, jak to puvodne Arafat a ostatni nazyvali, ale casy se meni a s nimy i retorika... Jeste bych se chtel zeptat; kdo to vlastne jsou ti "Palestinci"? Jak jiste nevite, tak nazev Palestina pro toto uzemi zavedli davno tomu Rimane, podle Filistincu, jinak tez Pelistejcu, kteri nebyli ANI Arabove ale ANI Semite, tento narod taktez davno zanikl. To asi jako argument k prevzeti uzemi nefunguje, i kdyz nekteri to tvrdi. Mimo to nikdy neexistovalo ( at chcete, nebo ne ) nejake autonomni uzemi Palestina, neexistuje zadna specificka palestinska kultura, nikdy take neexistovala zeme Palestina spravovana Palestinci, neexistuje zadny jazyk palestinstina a ti dnesni nemaji historicky nic spolecneho s narodem po kterem toto uzemi dostalo jmeno, ti dnesni "palestinci" jsou totiz Arabove. to jen tak pro informaci. A mimochodem od skonceni 1. svet. valky bylo Arabum vraceno ( na str, vychode a v sev. Africe ) 99,5 % jejich uzemi. Jak se lord Balfour domnival (niavka) kdyz dostanou tolik zpet budou velkorysi k novemu zid. statu. Bohuzel se mylil stejne tak, jako se myli ti co dnes podporuji vznik Arafatova statu...... takze cest praci rudi a hnedi soudruzi a kameraten....
0 0
možnosti

F. J. Palacky

17. 12. 2001 8:11
Re: Maly prispevek k osvezeni pameti
Jak chcete Komarkovi osvezovat pamet, kdyz zadnou nema a ani nikdy nemel?
0 0
možnosti

spalovac

16. 12. 2001 14:15
Zide
Hitler nicil Zidy fyzicky.Zide nici okoli ekonomicky............
0 0
možnosti