Posleda
10. 12. 2001 14:00
Přednost tramvají? Řešit individuálně!
Seznam míst, uvedený tak stručně, jak je v článku ( navíc v přehledu příspěvků s nesmyslným odkazem ("místa sd předností tramvají pro auta" - protože přednost je vždy něčeho PŘED něčím)je zavádějící. Na Patočkově (x Bělohorská) i Plzeňské (x Makovského) odbočuje tramvaj z hlavní na vedlejší - v obou případech vpravo, takže při odbočení má přednost automaticky. Pouze v opačném směru, při najíždění na hlavní, musí dávat přednost. Což ale řeší řidiči tramvají ve špičce tím, že projíždějí v době, kdy je kryje tramvaj, která má přednost. Zde by řešení přinesly jen semafory (jako např. Na Kotlářce, kde tramvaj odbočující vpravo na smyčku má sice přednost, ale vzhledem k frekvenci provozu je "krytá" semaforem). Pokud by měly tramvaje přednost na Brusnici, stejně by se daleko nedostaly. Ve špičce stojí auta od Střešovic na přednosti - na výhledu ve frontě tak dlouho, že klidně stačí přijet tramvaje ze všech tří směrů (ačkoliv v době, kdy ke křižovatce dojel, nebyla žádná v dohledu)Čekající auta ale namají kam uhnout. Například ale na Pohořelci si dovedu přednost pro tramvaje , vyjíždějící ze stanice, představit. Stačilo by, aby tramvaj "vyhodila levý blikač".Současné řešení dejvického "kulaťáku" je vůbec tragické. Ale včera v Hledání ztraceného času byly záběry z 30. let - vypadalo to, že tramvaje zde jezdily do více než nejen do 3 směrů , ale naprosto plynule, protože i ty jely po kruhovém objezdu! Nestálo by za to jej obnovit? Tramvaj odbočující vpravo by měla přednost a žádná by se "neplácala" prostředkem objezdu napříč.