Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje odsunuli na vedlejší kolej

Na mnoha místech Prahy musí tramvaje dávat zbytečně přednost v jízdě autům, tvrdí mnozí řidiči tramvají. Magistrát tak podle nich neplní svůj volební slib. "Původně lidé z magistrátu tvrdili, že budou preferovat městskou dopravu před individuální, ale to, co dělají, svědčí o něčem jiném," řekl mluvčí řidičů Antonín Dub.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mispul

No jsou i jine prostredky MHD
Nejsem sice nad clovek, ale tenhle problem me nezajima jelikoz tak kam potrebuju tramvaje nejezdi a s preferenci autobusu je to jeste tragictejsi...
0/0
11.12.2001 9:39

Miroslav Penc

Tramvaje? Zpomalit, omezit, zničit...?
Pěkné téma. Tak on se pan Bezouška nebrání rozumným návrhům na změny v dopravě? A proč ještě funguje preference osobních aut na křižovatce Plzeňská/Tomáškova, když auta jezdí do Strahovského tunelu už rok po nové rampě z Kartouzské? A názor pana Heroudka je ještě lepší. Dává tím signál, že když bude někdo drzý a bude pravidelně nedodržováním dopravních předpisů způsobovat nehody, dostane příště přednost! Takže budou-li chodci chodit na některém místě pravidelně a v dostatečném počtu na červenou, nebude jim vyměřena pokuta, nýbrž se odkloní ostatní doprava jinam?! V zahraničí zásadně platí jednoduché: tramvaj má vždy přednost (s jedinou výjimkou - nejede-li v jiném směru další tramvaj). Vyhýbají se tam totiž situaci, kdy řidič auta neví, jestli má přednost nebo ne a tak zkusí před tramvaj najet... Řada známých se mne již mnohokrát ptala, jak to, že jim tramvaj, jedoucí z Chotkových sadů do Badeniho ulice nedala přednost. Vůbec netušili, že to bylo v souladu s dopravními předpisy... Bude-li změněn silniční zákon, dojde právě na těchto místech ke snížení nehodovosti. Jinak k seznamu míst bych dodal, že zdaleka není úplný (chybí například výjezd ze smyčky Vozovna Kobylisy, Poděbradská/smyčka Starý Hloubětín, výjezd ze smyčky ÚD Hostivař, Partyzánská-výjezd od Mostu elektrické dráhy, Korunní/Blanická apod.)
0/0
10.12.2001 19:57

Rosta

úředníci
z magistrátu se vozí autem až na svoje parkoviště rovnou před budovu - tak přece nebude 1 nadčlověk čekat na 200 lidí v tramvaji :-) A proč má IAD zvýhodněné intervaly i na světelných křižovatkách (IPP) ? Tam se běžně stává, že několik soprav tramvají s několika sty lidmi má na průjezd pár vteřin - a stejných několik set automobilů na magistrále má času mnohem více. Já bych dal oběma směrům spravedlivěji alespoň stejný interval.
0/0
10.12.2001 17:23

Posleda

Přednost tramvají? Řešit individuálně!
Seznam míst, uvedený tak stručně, jak je v článku ( navíc v přehledu příspěvků s nesmyslným odkazem ("místa sd předností tramvají pro auta" - protože přednost je vždy něčeho PŘED něčím)je zavádějící. Na Patočkově (x Bělohorská) i Plzeňské (x Makovského) odbočuje tramvaj z hlavní na vedlejší - v obou případech vpravo, takže při odbočení má přednost automaticky. Pouze v opačném směru, při najíždění na hlavní, musí dávat přednost. Což ale řeší řidiči tramvají ve špičce tím, že projíždějí v době, kdy je kryje tramvaj, která má přednost. Zde by řešení přinesly jen semafory (jako např. Na Kotlářce, kde tramvaj odbočující vpravo na smyčku má sice přednost, ale vzhledem k frekvenci provozu je "krytá" semaforem). Pokud by měly tramvaje přednost na Brusnici, stejně by se daleko nedostaly. Ve špičce stojí auta od Střešovic na přednosti - na výhledu ve frontě tak dlouho, že klidně stačí přijet tramvaje ze všech tří směrů (ačkoliv v době, kdy ke křižovatce dojel, nebyla žádná v dohledu)Čekající auta ale namají kam uhnout. Například ale na Pohořelci si dovedu přednost pro tramvaje , vyjíždějící ze stanice, představit. Stačilo by, aby tramvaj "vyhodila levý blikač".Současné řešení dejvického "kulaťáku" je vůbec tragické. Ale včera v Hledání ztraceného času byly záběry z 30. let - vypadalo to, že tramvaje zde jezdily do více než nejen do 3 směrů , ale naprosto plynule, protože i ty jely po kruhovém objezdu! Nestálo by za to jej obnovit? Tramvaj odbočující vpravo by měla přednost a žádná by se "neplácala" prostředkem objezdu napříč.
0/0
10.12.2001 14:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.