Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy: závory uvěznily řidiče jeho vinou

Mladý řidič, který před třemi týdny na železničním přejezdu v Babicích na Uherskohradišťsku prchal z auta před jedoucím vlakem, porušil předpisy a vjel do kolejiště na červenou. Tvrdí to přednosta Správy sdělovací a zabezpečovací techniky v Přerově František Pivoda. Vychází ze záznamu elektronického zabezpečovacího zařízení vybaveného archivní schránkou, jakousi obdobou černé skříňky u letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš

Závory
Dokud se závory úplně nezvednou, zůstávají blikat červená světla a na přejezdu nemá nikdo co dělat. Pokud v této době (závory se zvedají) vjede do přibližovacího úseku další vlak (třeba v protisměru), závory bez dalšího upozorňování začnou okamžitě padat a mohou "uvěznit" auto, které tam proti předpisům vjelo. Pokud se závory stihnou zvednout úplně a do přibl. úseku vjede vlak, nespadnou znovu hned, ale až po standartní době výstrahy. Bílé světlo se nerozbliká hned po zvednutí závor! Samozřejmě nelze vyloučit chybu (slyšel jsem i o situaci, kdy blikalo bílé a červené světlo najednou), nicméně morálka motoristů na přejezdech je žalostná a kdo by chtěl vzniklou škodu platit sám, že? Podle mého by bylo optimálním řešením zrušit závory a místo nich postavit klasické silniční semafory a přejezdy postupně vybavit kamerovým systémem. Nemohlo by dojít k uvěznění silničního vozidla na přejezdu a pokud by došlo k nehodě, bylo by jasně vidět, jak se věci seběhly.
0/0
3.12.2001 11:25

Mike

Re: Závory
A proc by melo svitit bily svetlo??? To prece signalizuje (podle pravidel silnicniho provozu) jakou muzu jet pres prejezd rychlosti!!! A nema to vubec nic co delat s vjezdem na prejezd!!!
0/0
3.12.2001 13:53

Tomáš

Re: Re: Závory
Ano, mate pravdu. Jeste navic to udava v jake vzdalenosti pred prejezdem tou rychlosti mate jet. Ve svem prispevku nevidim nic, co by tomu odporovalo.
0/0
3.12.2001 15:04

Karel

Re: Re: Re: Závory
Myslím si, že jediným ideálním řešením je zrušení úrovňových přejezdů, tedy stavba nadjezdů a podjezdů. Vše ostatní nepovede k vyšší bezpečnosti lidí ve vlaku nebo v autě.
0/0
3.12.2001 15:57

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Závory
Až tak ideální to zase není, je to totiž příliš drahé. Další věc, která nutí k zamyšlení je, že většina střetů silničního vozidla s drážním se odehrává na zabezpečených přejezdech, zatímco na nezabezpečených, kterých je mnohem více, jsou podobné nehody vzácné. Jako vrchol bych označil situaci, kdy vlak smete auto za přejezd, hasiči vyprošťují raněné a mrtvé, vlak přijíždějící po druhé koleji sepne přejezdové zabezpečovací zařízení a řidiči se cpou do přejezdu proti blikajícím červeným světlům. Inu, každý je svého štěstí strojvůdcem ...
0/0
4.12.2001 15:22

Laminátka

Re: Re: Závory
Milý Miku, plácáš naprosté hovadiny! Tvoje znalost pravidel silničního provozu svědčí o tom, že by ses taky moh lehce octnout pod vlakem! Pouze bílé světlo Tě totiž opravňuje vjet na přejezd bez toho, že by ses přesvědčil, zda se neblíží vlak! Přejezd, na kterém nebliká žádné (ani bílé, ani červené) světlo, je stejný přejezd jako ten, na kterém žádné blikače ani závory nejsou - t. j. vlak má naprostou přednost!
0/0
4.12.2001 12:46

lukier

je treba udelat poradek v ceskych drahach
to je taky napad, aby to setrili drahy to je jasne ze nic nezjisti, kdyz kontroluji sami sebe. v ceskych drahach je treba udelat poradek a polovinu lidi vyhazet , ne porad ustupovat odborarum. vzdycky me nadchne jak 5 lidi visi na 1 vagone a vsichni ho posunuji :-) hlavne ze CD dostanou pridano. ucitele a zdravotnici, kvalifikovani odbornici nedostanou nic, ale lidi se zakladnim vzdelanim(tech je tam hodne, opravdu nepostradatelni pro nasi republiku, nenahraditelni) dostanou pridano. tohle je bordel!!!
0/0
3.12.2001 9:21

heilich karel

Re: je treba udelat poradek v ceskych drahach
Především bych sebral řidičák každému, kdo takto ohrožuje sebe i ostatní. Mám najeto něco přes 1000000 km a na přejezdu jsem se závormai nikdy potíže neměl - opravdu stačí počkat na bílé světlo. Ale zato jsem velice často svědkem toho, že dost řidičů jezdí jako sebevrazi, jen aby ušetřili 5 vteřin. To, že spolujezdec něco tvrdí o bílém světle není žádný průkazný fakt - prostě stojí za řidičem. Jasný je ovšem záznam zz. a to, že jsou dodrženy platné normy. Kdyby se někteřá z řidičů chovali tak, jako ČD, tj. skutečně dodržovali předpisy, nemusí být u nás ročně 1200 mrtvých. Nadávat na dráhu je pohodlné, ale já jezdím denně a vidím, jak se kdo na tý silnici bohužel chová ...
0/0
3.12.2001 11:13

lukier

Re: Re: je treba udelat poradek v ceskych drahach
pokud by delal kontolu nekdo nezavisli, tak bych vysledky bral, vidime jak to dopadlo v kladenskych dolech(co kdyby si tam delali kontrolu sami), abyste potom nebyli prekvapeni az se to stane vam, to vam pak taky nikdo neuveri
0/0
3.12.2001 13:07

.

Re: je treba udelat poradek v ceskych drahach
Zrovna tak je jasné, že ti chlapi nepřiznají, že to chtěli na poslední chvíli projet, když potřebují zaplatit rozflákaný auťák.
0/0
3.12.2001 11:52

r

Re: je treba udelat poradek v ceskych drahach
Nech si ty psychopatický výlevy blbečku !
0/0
3.12.2001 13:26

r

Re: je treba udelat poradek v ceskych drahach
Nech si ty psychopatický výlevy blbečku !
0/0
3.12.2001 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.