Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TNS - Faktum: Pražané chtějí okruh přes Suchdol

Šedesát procent Pražanů podporuje jižní variantu pražského okruhu v úseku mezi Ruzyní a Březiněvsí, která protne Suchdol a Dolní Chabry na severu metropole. Takový je výsledek průzkumu agentury TNS - Factum. Severní trase, která vede přes Libčice nad Vltavou ve Středočeském kraji dalo přednost necelých třicet procent oslovených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Grossmann

Okruh
Jižní varianta je uvažována už celá desetiletí a dané území na tuto stavbu bylo celou dobu připravováno mimo jiné rozsáhlou stavební uzávěrou. Obyvatelé Suchdola samozřejmě mají trochu strach, ale pořád jich je méně, než těch, co se musí dusit kolem komunikací v Praze. Raději bych bydlel v Suchdole než ve Veletržní. Doufám ale zároveň, že v momentě, kdy bude možno Prahu objet, dojde k uzavírání některých komunikací uvnitř města, aby se lidem ulevilo. Už teď mám ale pocit, že město nějak rezignuje na preferenci MHD. Zrovna na Letná mají preferenci na křižovatkách spíše auta a doprava se na nich řídí právě podle jejich intenzity. Kdežto tramvaj převeze třeba přes křižovatku na Letenském nám. stejný počet lidí za mnohokrát kratší dobu. Tak proč musí čekat tak dlouho na volno?
0/0
12.12.2001 13:08

H.K.

Pravda, lez, ale hlavne penize
Spravne - tady nejde o mestsky okruh, ale transitni dalnici pro tisice kamionu - a ty chcete privest ne na severni "kraj" Prahy ale doprostred Suchdola - presne mezi Zakladni skolu a radnici. Spravne by mel byt tento transit nejdrive odveden za hranici Prahy a pak teprve postavit mestsky okruh. A jsme u penez - tunely a velky most u Suchdola je drazsi nez dalnice sice o 9 km delsi, ale bez tunelu. Magistrat chce za penize phare na transitni dalnici postavit mestsky okruh. Doplati na to jen par tisic obyvatel Suchdola a Chaber. A jeste - ekologicke studie nemluvi jen o techto obcich, ale i zplodinach, ktery severozapadni vitr odnese do cele prazske kotliny - kouknete se na mapu.
0/0
3.12.2001 11:52

mispul

budou problemy
No ja si myslim, ze se ten okruh na severu nemusi ani tak postavit kvuli doprave v Praze samotne, ale kvuli dalnicim D8 a D5..jen si predstavte D8 do Drazdan (cca za 3-5 let) a kamiony valici se ze severu..vsechny tyto kamiony nebudou chtit skoncit v Praze, ale pokracovat vetsinou po D5 na jich(trasa Berlin-Mnichov)..mensina po D1..takze ty kamiony pojedou s nejvetsi pravdepodobnosti pres Hloubetin, Prumyslovou, jizni spojku, Barandovsky most, Barandov na plzenskou dalnici...no prima spojeni a navic zablokuji stavajici pseudookruh kolem cele Prahy a to teprve nastanou problemy..proste vnejsi okruh je potreba a ta cast na severu je potreba do 5 let..pak bude pozde..
0/0
3.12.2001 9:31

Jivo

Uz aby byla
Jenom doufam, ze nedopadnem jako v Plzni. Tam taky chteli obyvatele dalnici a dodnes nestoji. Uz aby byla ta jizni varianta postavena a nejenom severni starna, ale celej okruh. Snad se to ekodebilum (99% tech co se radi mezi ekologicke aktivisty) nepodari zastavit.
0/0
2.12.2001 16:24

Kasi

Re: Uz aby byla
Praha 6 chce urychlene postavit silnicni okruh pres Suchdol, tato trasa je po administrativni strance nejlepe pripravena, a asi z dopravniho hlediska bude nejvyhodnejsi. O alternativnich trasach slyset nechteji, a to ani od nezavislych odborniku. Obyvatele Suchdola pochopitelne "dalnici" nechteji, jeji stavba a provoz budou mit velmi nepriznivy dopad na zivotni prostredi a pripadny rozvoj obce. Zastupci Prahy 6 namitkam proti stavbe, ktere byly od sameho pocatku (asi od r. 1990) neprikladali vyznam, asi si mysleli ze stavbu prosadi stejne jako v drivejsich dobach. Situace se ale meni, pomalu zaciname zit v pravnim state, a odpurci dalnice maji radu legalnich prostredku jak stavbu napadat (ve vysledku alespon oddalovat). Jsou za to nazyvani ekoteroristama, ekofasistama, ekodebilama atd. Je jim davano za vinu spatne prostredi v centru, ale za to mohou motoriste. Aby se pak nedivili, ze pri jejich snaze prosadit svou za kazdou cenu by mohly nasledovat skutecne "ekoteroristicke" akce, jako treba blokada nove otevrene dalnice...
0/0
12.12.2001 13:37

Stepan

Severní varianta je blbost
Má-li chybějící část okruhu plnit svoji funkci (odvádět dopravu mimo střed města), musí vést jižní variantou přes Suchdol. Severní je natolik dlouhá, že po ní nikdo nepojede a všechna auta se budou dál valit přes centrum. Jižní varianta má většinu Suchdola projet pod zemí, do uvedených chráněných územích (Sedlecké skály a Drahanská rokle) má zasahovat jen nosnými pilíři (ano, je to zlo, ale to nejmenší možné). Severní varianta zasahuje zase do jiných, ještě významnějších chráněných území (koukněte se do mapy). Zahloubení pod Suchdolem si přáli sami suchdolští, projekt se kvůli tomu prodražil. Na severní variantu tlačí hlavně firmy, které skoupily kolem Libčic a Kralup jinak plonkové pozemky a chtějí zde stavět - bez severní varianty okruhu jim tam ale lidi přijedou sotva na kole. A přejet na severu Prahy přes Vltavu je skutečně problém (viz příspěvek Zbyny), všechno musí chtě nechtě přes Letnou a Veletržní - a severní varianta, vedoucí 20 km od Prahy, to určitě nevyřeší!!!
0/0
2.12.2001 11:03

Vacík

bém
Starosta Prahy 6 Pavel Bém hrozil, že obyvatelé městské části jsou na hranici občanské neposlušnosti. "Už dále nechceme žít v ulicích, které denně zahlcují tisíce aut. :>> no to je celkem pochopitelné - ale kdo sedí v těch tisících aut ? Za to že je Praha ucpaná nemůže absence okruhu - ony ty tisíce aut nejezdí jen zrovna z východního okraje Prahy na západ a naopak, ale největší část prostě jede do centra. A s tím žádný okruh nic neudělá. Řešení je přitom jednoduché - pokud vezu jen sebe, nepotřebuji po městě auto. Co dělá radnice Prahy 6 pro rychlejší MHD ? A radnice Prahy 7 a ostatní ? Dokud nebude MHD výrazně preferována, tak ty tisíce aut tu budou pořád a ten, kdo si myslí že to spraví nějaký okruh ať přes Chabry nebo Habry tak je buď hodně naivní, nebo ví že nemluví pravdu.
0/0
1.12.2001 12:21

Zbyna

Re: bém
Neposlouhat hlasy ekoteroristu a debilu a zacit stavet jizni variantu co nejdriv!!!! Uz pred 10 lety bylo pozde. Jinak na Letne zhebneme a nikdo nikam nedojede. Uzij si tu tramvaj Vaciku, ale nas do toho netahej. Ja v tom aute sedim denne a zadek me v tom cekani dost brni, jezdim z Kladna do Klecan, uz se tesim na to az tam pojedu MHD! Kdybys nekdy sedel v aute,tak bys vedel, ze se ze severu da prekrocit Vltava prisernyma kotarema v Kralupech a pak prisernym prujezdem stredem prahy a Letnou, jinak nikudy!!!
0/0
1.12.2001 20:51

Vacík

Re: Re: bém
nejsem proti jižní variantě, pak ale nevyhazovat 20 miliard za další okruh pod stromovkou.
0/0
2.12.2001 12:43

tomáš

Re: Re: Re: bém
Ono asi není moc rozumné, že vnitřní okruh staví město a vnější stát, lepší by bylo investovat peníze do co nejrychlejší dostavby kompletního vnějšího okruhu, aby se z Prahy odvedla veškerá tranzitní doprava a potom postupně podle potřeby a finančních možností dostavovat vnitřní okruh.
0/0
3.12.2001 11:28

Stoural

Re: bém
Nevim ktery kreteni chteji stavet "rychlodrahu" a ne metro. Praha 6 to urcite neni.
0/0
10.12.2001 12:32

Miroslav Grossmann

Re: Re: bém
Metro na letiště je ekonomický nesmysl. Byl bych v budoucnu pro stavbu metra, ale trochu jiným směrem, než se plánuje železnice. Ta se směrem na Kladno stejně musí do pěti let elektrifikovat a zkapacitnit, tedy postavit druhou kolej. A proč to rovnou nespojit s další výstavbou na trati a kolem ní? Rychlodráha není žádná megastavba na zelené louce, ale jedná se o výrazné zlepšení parametrů stávající trati, která má hlučné tuhé upevněním kolejnic, dieslovou trakci a chybí jí přestupní terminály na MHD. Metro je bohužel drahé a nyní má přednost prodloužení trasy C, projektová příprava a následná výstavby trasy D. Takže cca do roku 2010 se na Praze 6 do metra stejně nekopne.
0/0
12.12.2001 12:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.