Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pusťte Jirku, křičí Kajínkovi obdivovatelé

"Kult Babinského byl nesmírný," napsal před sedmdesáti lety Egon Erwin Kisch v povídce Vůdce loupežníků Babinský, současník své slávy. Dnes by mohl proslulý reportér jen vyměnit jména: "Kult Kajínka je nesmírný." Nejhlídanější český vězeň se po svém posledním útěku dočkal nebývalé popularity. Takřka tři tisíce lidí podepsalo petici za obnovení jeho procesu, na internetu se objevily neustále aktualizované stránky, Kajínkovi příznivci pořádají demonstrace, při nichž sbírají podpisy pod petice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klára

"Všechny Kajínkovy ctitelky"
Souhlasím s Lucií. Ten článek pana Kedroně je pěknej úlet. O Kajínkovy "ctitelky" tu nejde především. Všechno totiž nasvědčuje tomu, že se "někomu" hrubě nelíbí aktivity jisté skupinky občanů ve prospěch Jiřího Kajínka. Kromě toho se tu opět projevila zamindrákovanost některých českých mužů, kterým vadí inteligentní a samostatně myslící ženy. Není přece nic jednoduššího než udělat z nich "nadržené slepice", u kterých se ve zvýšené míře projevuje jakýsi "mateřsko - ochranitelský pud"! Měla bych tu vzkaz pro pana psychiatra Jelena, pana zástupce Kuřátka a další: "Zamyslete se nad sebou, pánové."
0/0
3.12.2001 9:32

KOmik

Re:
Kvok
0/0
12.12.2001 17:07

Lucka

Autor článku i některé příspěvky postrádají úroveň
Článek je přesnou ukázkou toho, čeho všeho se dá vůbec v něčí neprospěch zneužít. Co všechno se vlastně dá použít k tomu, aby kdokoli mohl z inteligentního, odvážného, duševně i fyzicky silného člověka udělat vypočítavou, bezcitnou, chladnokrevnou a nebezpečnou - téměř, dovolila bych si říci - zrůdu. Inteligence, možná nikoli pouze mírně nadprůměrná, i snaha dosáhnout spravedlnosti tam, kde již všechny možné instance selhávají a nedávají dotyčnému ani tu nejmenší možnost se jakýmkoli způsobem obhájit, lidský cit, i to, co je snad v každém normálním a zdravém jedinci. Dokonce, což už mě úplně šokovalo, i osobní dopisy. Závisí snad vina nebo nevina p. Kajínka na jeho současné fyzické kondici nebo na jeho vzhledu? Nebo způsobu, jakým tráví svůj volný čas? Je snad až tolik důležité, jestli demonstraci tvořily ženy, nebo tam bylo více mužů? Je to směšné, absurdní a nesmyslné. Když se tak trošku chytím autorových slov, tři tisíce žen by petici zcela určitě nepodepsalo. Na Václavském náměstí v ono zmíněné odpoledne zrovna tak. Proč se asi autor zaměřil právě a JENOM na ně? Tento článek navíc ignoruje a nebere v úvahu ŽÁDNÉ seriózní a důležité informace týkající se případu, které, z většiny, potvrzují pravý opak zde napsaného. Důvod? Zřejmě si je autor vůbec nikdy nečetl! A dokonce si, prosím, dovolí napsat článek, který nakonec MFDNES s ochotou vytiskne na přední stranu svého pátečního vydání! Co k tomu ještě zbývá dodat? Zajímavé jsou ve článku také některé termíny, které zde byly použity. Já, například, do dnešního dne ani pořádně nevím, co si mám vlastně představit pod pojmem "ctitelka". Může být "ctitelka" např. někdo, kdo svého, řekněme tedy v uvozovkách "idola" (snad, zřejmě podle autora), zná přes třicet let a pochází ze stejného města? Jak může někdo všechny ženy, jež o zmíněný případ jeví zájem, nazývat prostě "ctitelkami"? Už vůbec si netroufám odhadovat, podle čeho soudil, nebo z čeho mohl čerpat pan doktor Jelen, když prohlásil:"Ozývá se u nich ASI (velmi důležité slovíčko) mateřsko-ochranitelský pud." Začal mluvit cosi o hrdinech z amerických seriálů, což je, vzhledem k náročnosti připravovaných akcí, počtu, pohlaví (demonstraci, jak už jsem uvedla, zdaleka netvořily pouze ženy, tím méně už jen a pouze středního věku), zaměření, věkové rozmanitosti účastníků a mnoha dalších, podle autora zjevně naprosto nedůležitých aspektů, VELICE ZVLÁŠTNÍ odůvodnění těchto opakovaných veřejných projevů. Autor možná záměrně vybral argumenty pořadatelů, které zcela neodpovídají důvodu jejich konání. Vybral ty nejhorší a nejvíce zpochybnitelné argumenty, jaké vybrat mohl, aby zde mohl předvést svůj plytký, poměrně primitivní a negativně citově zabarvený výlev, počínaje výrazy jako "Kajínkův kult" a konče tvrzením, že "klíčovou roli sehrála zřejmě TV Nova", tedy jeden z nejsenzacechtivějších a nejméně důvěryhodných zdrojů, a ovlivnil jím celou širokou veřejnost. Pravdu už se zřejmě nikdy nikdo nedozví, viďte, pane Radku Kodroni? Lucie Svobodová Výškovická 159 70030 Ostrava-jih
0/0
2.12.2001 1:53

rweyhg

Re: Autor článku i některé příspěvky postrádají úroveň
stalo by za to zjistit jestli tech chlapu ktery byli na demonstraci nebylo asi tak 4%?:)) No ale jinak v podtate souhlasim s tim ze na tom pripadu neco smrdi a mel by se to prosetrit
0/0
12.12.2001 1:59

Emission

Vítejme takovéhle příležitosti
... kdy se o něco dozvíme o společnosti, ve kterém žijeme. Je prý informační, ale vliv té záplavy informací na její skutečnou úroveň je mizivý. Televize, video ani internet nenapravily ani jediného blbce, jen je rychle odnaučují pravopis. Lid vychovaný Hollywoodem, je čím dál povrchnější a letí na vizáž. Výmluvní sympaťáci můžou zakládat Harvardské fondy, vraždit na objednávku, neplatit dluhy, krást armádní dodávky nebo se nechat zvolit do parlamentu (jen to předsednictví ve vládě se tím nějak nedá vysvětlit). Stačí jim k tomu ksicht a pár souvislých vět (které si nakonec ten Kájínek aspoň napíše sám). A když je chytnou, ten ksicht je osvobodí.
0/0
1.12.2001 22:43

Sandstorm

Vtip?
Jistě, touha po spravedlnosti je krásná věc. Ale má takové zastání např. kněz, který vyzýval k nevolení komunistů? Zastává se někdo pohublého studenta, který dostal 2 roky natvrdo, jenom proto, že u něj police "našla" marihuanovou cigaretu? Začíná se to vyjasňovat. Davy fanynek šílí při představě, že jim to ten udělaný a živočišný kriminálník dělá, zatímco kněz či nesportovní student takovým ternem nejsou :o) Vzka všem fanynkám Kájínka: Nezlomte si u televize prsty, on za to vážně nestojí :o)
0/0
30.11.2001 15:06

Lucka

Re: Vtip?
O čem to, proboha, ten člověk píše??!!
0/0
1.12.2001 16:54

KOMETA

Re: Re: Vtip?
O tom, ze klidne muzes snit o nejakem ukrajinci, protoze Kajinek ma stejnou tvar i prdel. Ukrajincu je u nas dost , tak necekej a vyraz z tou tvou svrbivou skatulkou.
0/0
1.12.2001 20:18

Lucka

Re: Re: Re: Vtip?
Ja Ti do Tveho huciciho klacku taky nemluvim-:)
0/0
2.12.2001 15:51

mischief

narodni hrdina je konecne na svete!
Cesi maj konecne narodniho hrdinu!!!
0/0
30.11.2001 14:51

Dita

http://kajinekjiri.webpark.cz
Neustálé omílání vět typu "že za Kajínkem stojí většinou jen nadržené fanynky", je právě oním manipulováním s veřejností. Pravda je, že o tuto kauzu se rovným dílem zajímají jak muži tak ženy. Ale toto by se hůř shazovalo, že? Nízká úroveň tohoto článku, mne právě u Mladé fronty zaráží. Není pochyb že vyšetřovací orgány a po nich soudy pochybily. J.Kajínek byl odsouzen na doživotí bez jediného přímého důkazu!!! Byla prokázána úzká spolupráce špiček Plzeňské policie s vyděrači. Přesto případ Kajínek znovu vyšetřovala Plzeňská policie. Proti panu Kajínkovi svědčili recidivisté, kteří byli sami vyšetřováni policií a tak lehce zmanipulovatelný svědek Ďurči, který vezl údajně p. Kajínka do Plzně, nevěděl jaké bylo v době vražd počasí a řekl zcela obrácené než bylo v té době. Nedávno řekl že LHAL, k výpovědi ho nutila policie. Svědek Hegedüs údajně dojednává schůzku s vydíraným Vlasákem. Pokud by to byla dokázaná pravda, musel by od soudu odejít s vysokým trestem za návod k vraždě. to se nestalo. Hegedüs řekl na kameru, že při procesu LHAL. Hlavní svědek recidivista Pokoš, kterému v té době hrozil až 10-tiletý trest za jinou trestnou činnost, poznal Kajínka až po půl roce, když mu ho ukázala policie, přesto že ho znal z dřívějších pobytů ve vězení. Jiný vězeň, který s Pokošem seděl, tvrdí, že se mu Pokoš přiznal, že vrahem není Kajínek. Po procesu s J.K. byl Pokoš propuštěn na svobodu. Toto jsou informace, které by Vás měli zajímat spíš než to, kolik žen se o kauzu Kajínek zajímá.
0/0
30.11.2001 11:56

Karel

Ceske soudy obraz zhouby
Podle mne jsou lide jako Kajinek obeti ceskeho quasisystemu. Kez uz by se rozpustil v EU. To, ze mu odmitli spravedlive - verejne projednani veci jen ukazuje, jak jsou cesti soudci provazani s neschopnym a zbytecnym ceskym pravem, jehoz kritiky funkcnosti(protoze by mohli prijit o sva dobre placena mista) se boji. Jen dodavam, takove soudy a soudce, placene z nasich dani - nepotrebujeme...
0/0
30.11.2001 11:04

jumbo

Justice
Nevim, proc by mel ministra spravedlnosti byt automaticky povazovan za "opravdu justicne fundovanou osobnost". Pokud vim, ministra ma byt hlavne manazer, ktery si poradi se rizenim tymu odborniku. A tak je tomu i v pripade ministra Burese a predchoziho ministra Rychteskeho. Pan Bures v ramci kontinuity dokoncoval praci pana Rychteskeho, tj. pokracoval v zapocate stiznosti ve prospech obvineneho, kterou pan Rychtesky podal, jak se obavam, pouze pod tlakem medii, zejmena srdceryvnych tendencnich reportazi na Nove. Ono totiz lze tezko predpokladat, ze soudy vsech instanci jsou soucasti spiknuti proti jednotlivci. Nazor, ze clovek ma posouzeni trestnepravni odpovednosti nechat na prislusnych organech (v tomto pripade na soudech), je opravneny a opodstatneny. A myslim, ze pokud neni spiklencem i pan prezident, davno by (za predpokladu existence duvodne pochybnosti o vine pana Kajinka) svetem letela zprava o udeleni milosti. Samozrejme chapu, ze clovek, ktery ma ve svem malem zivote minimum prilezitosti vykonat neco "svetoveho", se chce podilet na osvobozeni domnele nevinneho cloveka. Je to ale smutne, protoze je spousta jinych zpusobu, jak pachat dobro. Lepsich a potrebnejsich.
0/0
30.11.2001 9:16

quaq

Jirka na Hrad!
...Mírov - nafurt
0/0
30.11.2001 8:31

Jan

Reakce na dva prispevky
Abyste se z masoveho vraha nepodelali a.t.d je nazor velice primitivniho jedince.Neni prece nic jednodussiho nez snad spravedlnost.Ze je podezrely ? Proc soud nechce dokazat ,ze je ci neni.Nikdo nechce nic jineho nez aby spravedlnosti bylo ucineno zadost.To ,ze to je sousto pro noviny nedela Kajinek,ale SAMA JUSTICE.Jak jsem jiz uvedl drive ,neni nic jednodussiho,nez si "zamest pred vlastnim prahem".
0/0
30.11.2001 7:31

Graetar

Re: Reakce na dva prispevky
Já mám dojem, že Mr. Kajínek byl odsouzen... Nejzajímavější je, že když je zatčen evidentní lump a někomu ujedou ústa a za lumpa ho před vynesením rozsudku bez důkazů označí, okamžitě se strhne neskutečný povyk na téma "presumpce neviny", "právní stát". Jakmile je někdo shledám viným z nájemných vražd, odsouzen a po následném útěku zadržen v bytě (či spíše zbrojnici?) vraha, stačí, aby si pak vylil své nadprůměrně charismatické srdce v nejsledovanější televizi a hned se objeví zástupy následovníků (následovnic), kteří pravomocný rozsudek zpochybňují. Opět bez důkazů. Pokud bude případ na podnět ministra spravedlnosti znovu otevřen, přezkoumán a Kajínek zproštěn viny, uznám, že jsem se mýlil a budu se zastávat prošetření tohoto justičního omylu (zatím hypotetického). Do té doby je však VINEN a je odsouzeným vrahem, a nářky jeho fanklubu na tom nic nezmění. Pokud jde o můj osobní názor, mám dojem, že tím, kdo tady manipuluje s veřejným míněním, je Kajínek, který má v porovnání s naší příšernou justicí výhodu několikanásobně vyššího charisma.
0/0
30.11.2001 9:48

Graetar

Re: Reakce na dva prispevky
Mimochodem - označovat za vrahy justici jsou poněkud silná slova. Kajínka nikdo nevraždí a i když si o našem soudnictví myslím jenom to nejhorší, z vraždění ho zrovna nepodezírám.
0/0
30.11.2001 9:50

kopřiva

Já bych sexuálnímu pudu neříkala mateřský
Pár nadrženejch naivek se dá snadno zmanipulovat. Kajínek je bohužel výjimka v tom, že nechodí v hadrech a pracuje na sobě. Jenže takhle vypadají skoro všichni podvodníci velkého formátu a nájemní vrazi !!! Nechte rozhodovat soudy a nepleťte do toho nevědomou veřejnost !!!
0/0
30.11.2001 7:17

Bohuslav Roztočil

Re: Já bych sexuálnímu pudu neříkala mateřský
Závěrečná výzva jde poněkud mimo. Soudy, stejně jako parlament a vládu, prostě všechny, kterým svěřujeme moc rozhodovat za nás, je třeba neustále kontrolovat. Nejde jen o záměrné zneužívání moci, ale i o zachytávání omylů, k nimž dochází z únavy, nekritičnosti či podvodů jiných. Veřejnost není nevědomá, nebo alespoň nemusí být. Ale právě Vaše výzvy ji takovou může učinit.
0/0
30.11.2001 8:54

Fylištín

Abyste se z masového vraha nepodělali!
0/0
30.11.2001 5:58

Amik

Re: Abyste se z masového vraha nepodělali!
Fyldo, tve nazorove spektrum pozbyva veskere logiky a v sume dava pekny gulas.
0/0
30.11.2001 14:11

Jan

obnoveni procesu
Neni nic jednodussiho,nez obnovit proces.Pokud se neobnovi,je zcela zrejme,ze je Kajinek nevinny a jeho pripad 100%zmanipulovan.Ja osobne Kajinkuv spis neznam,ale pokud se za obnoveni jeho procesu po seznameni se s jeho spisem stavi ,jak pan Rychetsky, tak pan ministr Bures,dve opravdu justicne fundovane osobnosti,a mozna i dalsi,tak si kladu otazku,kdo ma zajem na tom, aby se PRAVDA a spravedlnost opravdu nevysetrila ? Pokud by se zjistilo,ze je opravdu nevinny,kdo mu vrati zivot straveny ve vezeni ? V nasi zemi totiz kdekdo za nejakou stupidni urazku zada miliony,co by mel zadat potom Kajinek pokud by se prokazala jeho nevina. Podle novinovych clanku se pise,ze pouze zeny se stavi za Kajinkovu nevinu a znovuobnoveni jaho procesu,ale to neni pravda ,je to zcela vyrovnane ,je to i obrovske mnozstvi muzu,kteri zadaji ,aby spravedlnosti bylo ucineno zadost. Proto i ja obcan teto zeme zadam ,aby se vyhovelo Kajinkove zadosti o znovuobnoveni jeho procesu.Neni totiz nic jednodussiho.Pokud se jeho zadosti totiz nevyhovi,budu povazovat za VRAHY zmanipulovanou justici v tomto pripade.Jedine kdo by byli vyjmuti by byli ,jak uz jsem zminil pan Rychetsky a pan ministr Bures.TAKOVY JE BOHUZEL NAZOR VETSINY LIDI V MEM OKOLI.Chci jen nakonec poznamenat,s Kajinkem jsem nikdy nemluvil,proto necitim pro nej zadnou slabost a velice bych chtel tvrde odmitnout jakekoli teorie pana Jelena,jsem zcela normalni clovek SE SMYSLEM PRO SPRAVEDLNOST asi na rozdil od nej.Kajinkovi preji pokud by vysel na svobodu stastny zivot ! Jan Navrat Nove Butovice Praha
0/0
30.11.2001 2:08

Urayama

Popularita
Pan Kuřátko má naprostou pravdu. Ukažte někoho s holým zadkem v televizi, jak ho přitom zatýká pár zakuklencu se zbraněmi a mužete si být jisti , že ho někomu bude líto. Když se pak do toho vloží media jako Nova /ale i iDnes by se měla chytnout za nos/ je o jeho popularitu postaráno. Nechte o kriminálnících rozhodovat soudy a ne rozesmutnělé naivky s mateřským pudem. A hlavně novináři přestante už o tom psát. Já už také končím.
0/0
30.11.2001 1:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.