Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbu dálnice brzdí chráněná rostlina

I když už brzy mělo být jasné, kudy povede dálnice D8, zdá se, že se okamžik, kdy se poprvé kopne do hlíny opět oddálil. Na čtvrtečním setkání Ředitelství silnic a dálnic s odborníky, kde se mluvilo o novém návrhu trasy přes České středohoří, se ukázalo, že na vrchu Debuz roste vzácný jeřáb český. Kvůli němu bude zřejmě nutné žádat ministerstvo životního prostředí o novou výjimku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KOLETA

EKOLOGICKÁ DISKUSE
pojdte diskutovat o EKOLOGOVE-VERSUS DALNICE na diskusní fórum našeho ekologického hnutí. Mimochodem jsem ekolog a vy kdo jste zastánci výstavby dálnic jste mafiáni, demagogové a rošťáci. VZHURU NA DISKUSNI FORUM http://ekolog.hyperlink.cz
0/0
7.12.2001 1:33

BOB

VACÍKA BYCH VYSTĚHOVAL MEZI CHRÁNĚNÉ DŘEVINY !!!
NE JENOM MEZI DŘEVINY , ALE DO REZERVACE A S HOLÝM ZADKEM !!!! Samozřejmě bez auta a s podmínkou , že bude žít bez všech technických vymožeností , které běžně nyní používá a jejichž výroba určitě svým způsobem ničila přírodu . Je třeba jít osobním příkladem !!! Jinak jsou to jenom kecy . Oblečení pro toto zimní období si můžete vzít , k tomu tužku a papír na poznámky a dost !!!!!!!! Rozdělávání ohně je v rezervaci zakázáno . Těším se ( třeba po zimě ) na příspěvky ze života pod Jeřábem českým . LOVU ZDAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
1.12.2001 23:00

Vacík

Re: VACÍKA BYCH VYSTĚHOVAL MEZI CHRÁNĚNÉ DŘEVINY !!!
Docházej věcný argumenty, tak nastupujou emoce co :-) vystěhovat, pod stromy ... bla bla ... já nikde neprotestuju proti používání technických vymožeností ani aut - ale tam, kde se bez auta obejdu v něm sedět nemusím. A to přesně platí o trase Praha - Ústí - Drážďany - Berlín. A že někdo nedokáže pochopit to, že umíněným postojem typu "já mám auto tak v něm budu jezdit všude a vždycky" dosáhne skutečně leda další kolony. A zkus teda argumentovat věcně a vysvětlit mi, proč je lepší když ta dálnice vede českým středohořím, když mohla vést jižně od něj a pak přes Most a dál do SRN ?
0/0
2.12.2001 12:57

petr

Re: Re: VACÍKA BYCH VYSTĚHOVAL MEZI CHRÁNĚNÉ DŘEVINY !!!
"vážený" pane Vacíku! zkuste tohle říci všem pozůstalým po obětech přetížené silnice z Lovosic do Ústí. Já sám jsem zde měl těžkou havárii (nezaviněnou!) a z lidí jako vy se mi dělá nevolno u žaludku.
0/0
4.12.2001 14:21

petr

Re: Re: VACÍKA BYCH VYSTĚHOVAL MEZI CHRÁNĚNÉ DŘEVINY !!!
"vážený" pane Vacíku! zkuste tohle říci všem pozůstalým po obětech přetížené silnice z Lovosic do Ústí. Já sám jsem zde měl těžkou havárii (nezaviněnou!) a z lidí jako vy se mi dělá nevolno u žaludku.
0/0
4.12.2001 14:22

Vacík

Re: Re: Re: VACÍKA BYCH VYSTĚHOVAL MEZI CHRÁNĚNÉ DŘEVINY !!!
1. nehodu zavinil někdo, kdo porušil psp, ne sama přeplněnost 2. výstavbou dálnice se té silnici samozřejmě odlehčí také 3. nevolno se mi dělá z lidí, kteří toto nechápou nebo spíš nechtějí chápat a jsou schopni argumentovat i nehodou - sám jsem taky řidič a vím, jak se někdo na silnici chová - dálnice nedálnice.
0/0
5.12.2001 22:50

Johny

Ekologie
Myslím, že výskyt jeřábu nebo "pišišvora obecného" je v podobných případech vždy pouze zástupný problém. To, o co se v podobných případech vždy jedná, jsou peníze. Jde pouze o to od kterého spekulanta stát pozemky na stavbu vykoupí a komu zůstanou pozemky a oči pro pláč, protože se svou spekulací, lacino nakoupit a státu draze prodat, neuspěl.
0/0
30.11.2001 7:36

BOB

JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Já nějak nechápu , jak to řešili v západní Evropě při výstavbě dálnic . Jedině , že by hajzlíci imperialisté přesadili ty chráněné rostliny k nám , aby si mohli v klidu u nich udělat dálnice , mohli si lyžovat ... atd.!!!! A my se necháme zblbnout nějakým "zeleným" , že je lepší úzká stará cesta , kde se tvoří " štrůdy " aut , které tak ve skutečnosti " kouří " v přírodě min. 3x déle/1 km a tím daleko víc zatěžují tuto přírodu . S těma vašema rostlinkama je to demagogie , hraničící s debilitou !!! Když projíždím třeba Rakouskem , nebo Švýcarskem , nemám pocit , že je tam poškozená nějaká rostlina . Ba naopak !!!!!!! Zelení - neotravujte nás !!!!!!!!!
0/0
29.11.2001 23:40

Vacík

Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
A co kdybyste tím Švýcarskem nebo Rakouskem projížděl ve vlaku, aha ? Pak by bylo o jedno auto do štrůdlu míň. Alpy jsou jednou z nejzdevastovanějších oblastí Evropy. D8 mohla vést jižněji přes Most, kde by se vyhla jak českosaskému švýcarsku, tak českému středohoří.
0/0
29.11.2001 23:58

BOB

Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
A co když i těm kolejím v Alpách zavazely chráněné rostlinky ??? Kam je přesadili ??? Nějak mi ty chráněné rostlinky k životu nechybí !!! Budeš se ale divit Vacíku , tak na zahradě si pěstuji rostlinky - bylinky , které jsou pro člověka užitečné . Ale pokud vím , tak chráněná rostlina se trhat nesmí , takže je co : k hovnu - promiň ten přiléhavý výraz !!!!!!! a stejne je to i všude jinde . Že ti slavní zelení si nevšímají toho bordelu na neobdělaných polích . Nebo je ta Lebeda už také chráněná rostlina ???????? Takže do přírody jen na Létajícím koberci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
30.11.2001 0:57

Vacík

Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
No tak se podívejte, co místa zabere železnice o stejné propustnosti jako dálnice. Že ničí přírodu zemědělství, o tom tu nikdo nepochybuje - proto jsou poslední zbytky zachovalejší přírody chráněny v rezervacích. A proto je také ptákovina vést dálnici zrovna rezervací, když to jde tou zemědělskou krajinou taky - a ubude jen pole s lebedou. Do přírody můžete tím vlakem , na kole nebo pěšky - nebudete tak zbytečně vytvářet tlak na stavbu dalších dálnic.
0/0
30.11.2001 1:23

Marek

Re: Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Samozřejmě s tím vlakem jako "ekologickou dopravou" je to blbost. Možná je železniční koridor o metr nebo dva užší než dálnice, ale rozhodně není ekologičtější. Pokud tam jezdí dieslové lokomotivy, tak je to větší humus než auta s katalyzátorem. A pokud tady zelení mluvíte o elektrických lokomotivách, copak se el. energie nevyrábí? Takže tepelné, plynové nebo atomové elektrárny jsou ekologičtější než auto s katalyz.? Copak nestojí podél žel. tratí každých 30 - 50 km měnírna nebo napájecí stanice, která dodává do trolejí proud? A toto neničí přírodu?? Já nechci jezdit Českýma drahama. Já se chci svobodně rozhodnout, jestli pojedu 160 km 5 hodin s ČD nebo autem za 1 a 1/2 hodiny. A navíc, ze spotřebních daních z benzínu, z dálnič. známek a silničních daní se platí nejen ekologie, ale hlavně takové státní bordely jako jsou České dráhy!! Takže by bez automobilismu ČD nepřežily!!!!
0/0
30.11.2001 16:13

Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
železniční koridor je 2-4x užší než dálnice. pochopitelně je řeč o elektrických lokomotivách - koridory jsou elektrifikované. Elektrárny jsou ekologičtější než auto s katalyzátorem a navíc ta lokomotiva za sebou veze 100-1000 lidí - čili jako by místo toho jelo 500-900 aut ! To, že vy nechcete jet vlakem a přizpůsobit se trochu druhým znamená, že krajina se musí přizpůsobit potřebám zvýšené IAD a ovzduší je úměrně více znečištěno - čili vy máte osobní svobodu, ale zadarmo a bez dopadu na druhé to není.
0/0
30.11.2001 19:35

Briza

Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Lidem, pro ktere to co se nesmi utrhnout je k hovnu se nektere veci holt tezko vysvetluji. Idealni by bylo kdyby se ti zeleni starali o ten bordel, ktery my pocestni obcane vytvarime. Teda pardon co to kecam - my prece zadny bordel nevytvarime vlastne ani zadny bordel neexistuje. Tak o co jim jde?
0/0
30.11.2001 11:21

Šťoural

JINDE ROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY !!!
Připadám si jako ropák, ale přestože nyní bydlím přímo v Českém středohoří zatím "nezdevastovaném" dálnicí, ihned bych se s chutí přestěhoval do toho "zdevasovaného" Švýcarska.
0/0
30.11.2001 11:35

d9k

Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
sleduju tady tu diskusi, ale Vacíku co takhle zpátky do školy a nastudovat světové strany? Nevšiml jsem si, že by Most byl od uvažované dálnice více na jih možná tak více na západ. To ano, ale tam se s vaším uvažováním asi nedostaneme. Protože takové matení veřejnosti, jak to děláš ty je opravdu důvod, proč si zelení vysloužili opovtžení a oslovení jako ekofašisti apod. Viděl si někdy mapu a víš kudy má ta dálnice vůbec vést?, že tady píšeš o Českém Švýcarsku? České Švýcarsko a Labské pískovce jsou hochu totiž 2 rozdílné věci tak nás nemať.
0/0
30.11.2001 13:17

Vacík

Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Myslel jsem trasu Louny - Slaný - Most, která je JIŽNĚ od nyní uvažované varianty Lovosice-Ústí nad Labem ! Takže nekecejte do něčeho, čemu nerozumíte. Nevím, kam se dostaneme s vaším uvažováním, ale mást se tu snažíte vy. Takže nejprve se s problematikou tras D8 račte seznámit a potom někoho nazývejte ekofašistou. Také jsem si nevšiml, že bychom si vážený pane tykali. Nemyslel jsem Labské pískovce, ale na něm. straně chráněnou oblast Sachsische Schweiz (saské švýcarsko) To, že nejde o české švýcarsko ale neznamená, že to není jedno z posledních přírodně zachovalých území této oblasti - a D8 na Drážďany zrovna přes něj povede - a to by v případě jižní trasy nenastalo. Opovržení si zelení vysloužili zejména od těch lidí, kteří si musí vozit prdel v autě příroda nepříroda - a takovým primitivům se argumenty o ekofašistech velice hodí, protože ani jiné nemají.
0/0
30.11.2001 15:32

xxl

Re: Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Zato Vy jste pan Vacik inteligent, ze? Vsichni, kdo jezdi autem jsou podle Vas primitivy. Kolik Vam je? 15 nebo 16 let? Ekofasito! Az ti bude 30, tak se prihlas a rekni nam cim jezdi Tvoje rodina. Jestli i pak budes mit hlavu svych nenormalnich zelenych argumentu, ktere neobstoji. Jestli kvuli par smesnym vetvickam, ktere tam rostou a mohou rust i klidne nekde jinde nebranis v praci a rozvoji regionu, ktery ma 20% nezamestnanost. Nekdo tady hezky ukazal Svycarsko a Rakousko. nevsiml jsme si, ze by se tam nejak prilis divili, ze jim dalnice jede primo pod kopci, v nejvyssim pasmu ochrany. Ono to bude asi tim, ze nemaji debilniho ministra zivotniho prostredi.
0/0
30.11.2001 17:05

Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Vážený XXL, je mi 39 let, měřím 183 cm a vážím 78 kg. Vlastním os. automobil zn škoda felicia rv 1998. Největší nezaměstanost má v této oblasti právě okres Most, kterým by dálnice D8 mohla vést, aniž by narušila CHKO české středohoří či oblasti východního krušnohoří a saského švýcarska. Vaše osobnost se vyznačuje nevyzrálými až pubertálními rysy, což se ve vašem příspěvku projevuje tak, že neužíváte věcných argumentů, nýbrž se uchylujete pouze k hrubostem, které navíc ani neumíte napsat (viz "primitivy" - primitiv je rodu mužského) Takže než tu budete předvádět takovéto trapnosti, raději si přečtěte statistickou ročenku ČR a pravidla českého pravopisu. Jinak se podívejte na mapu Švýcarska a pak suďte, jestli u nich ta dálnice může vést jinudy než pod kopci :-) Skutečně, jestli si myslíte, že každý, kdo pochybuje o smyslu vést D8 skrz české středohoří, je nějaký 16ti letý klacek, tak se hodně mýlíte. Váš rozum je ale na úrovni 11letého děcka a měli by vám sebrat řidičák.
0/0
30.11.2001 19:06

Náhodný čtenář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JINDE NEROSTOU CHRÁNĚNÉ ROSTLINY ???
Náhodou jsem si přečetl Vaši skutečně duchaplnou diskusi. Nic proti ochraně přírody nemám, jak však chcete zajistit, aby Vámi navrhovaná trasa dálnice směrem na Most vedla také, a to co nejkratší cestou, i přes Ústí nad Labem. Pokud by přes Ústí nevedla, pak nemá celá dálnice vůbec praktický význam. MUSÍ se zajistit spojení Ústí s okolním světem jinak než po okreskách. To je to nejdůležitější. příroda pak hned na druhém místě.
0/0
2.12.2001 17:51

Tom

Anoooooooo!!!
Vyzývám všechny rozumné lidi (především ty, kterým není lhostejná prosperita naší země) k petici za důsledné vedení dálničních těles přes přírodní rezervace. A začít by se mohlo třeba u nás v Beskydech! Hurá! Budování čest!!!!
0/0
29.11.2001 20:30

Mirek

Držím palce ekologům
Já doufám, že stavbaři nakonec výjimku nedostanou a dálnice hold povede jinudy. Takových zničených míst, kudy může dálnice vést, je kolem dost.
0/0
29.11.2001 19:14

JL

Jeřáb
To ta tráva, či co to je, roste fakt jen v místě, kde bude těleso dálnice? Nezbude toho i po stavbě vedle dálnice dost?
0/0
29.11.2001 19:00

HL

"Ekologove"?!
Pakaz zasrana ktera nas vsechny stoji miliony! Kde ta mafie bere penize?! Daji se prirovnat k teroristum ksindl!
0/0
29.11.2001 18:48

Vacík

Re: jasne
presne tak, mizerove mizerny, voni by snad chteli, aby ta krasna bila linie dalnice vedla pres bohatej Most nebo co. A ted ten nesmysl s chranenejma rostlinama ! Kam jinam nez do rezervace se dalnice hodi ! Navic po faktickem zruseni hranic (EU-Schengen)sem aspon bude jezdit vic Sasiku na trase Berlin-Wien. Proc vlastne nejakou prirodu chranit, kdyz se na ni muzu dosyta divat v televizi a z okynka svoji feliny beztak ten jerab nepoznam vod jerabiny! A tu prosperitu co ta dalnice prinese. Copak nevidite treba nas nejbohatsi region, Vysocinu ? Ta zije prakticky jen z bilboardu a pump a jak se maj !
0/0
29.11.2001 19:06

-ed-

Re: Re: jasne
Pane Vacík, je zbytečné se rozčilovat.I když ekology nemám rád proto, co dělají na Šumave,jsou v naší společnosti nutní jako hráz proti politicko-ekonomické korupci. Bez nich by se tady děly věci ! Co se týče dálnice,je opravdu lepší varianta přes Most. Jak dopadla krajina okolo Líšnice směrem na Mníšek po vybudování rychlostky č.4 se může zajet každý podívat. Co se týče podobných osob, co s Vámi zde diskutují,mám zkušenost, že boží mlýny melou spravedlivě a dotyční si to časem vyžerou. Jinak je potřeba vytrvat. Příjemný den !
0/0
2.12.2001 13:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.