Diskuze

Ženu uvěznily závory na kolejích

Na základě článku o špatně fungujících závorách na vlakovém přejezdu v Babicích na Uherskohradišťsku se do redakce MF DNES ozvala se stejnou zkušeností čtyřiačtyřicetiletá Jiřina Skýbová z Napajedel. Žena vjela na koleje, když se začaly závory zvedat. Než je však přejela, závory šly zase dolů a uvěznily auto s řidičkou a jejími dvěma dětmi na kolejích v Napajedlích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Koblich

3. 12. 2001 23:38
Prace "zurnalistu"
Bez dohledani relevantnich informaci. Zavadejici formulace. Hrube poruseni Pravidel vydavano za normu. Nepodepsany clanek. - K tematu: co s lidmi, kteri jsou schopni se diky vlastni blbosti nechat "uveznit" na kolejich a jeste se tim chlubit? Milosrdny navrh: dozivotni odebrani ridicskeho prukazu.
0 0
možnosti

P

1. 12. 2001 14:58
A nejsou náhodou závory jen na "příjezdové straně" ???
A nejsou náhodou závory jen na "příjezdové straně" ??? A výjezd je volný - tzn. závory jen přes půlku silnice ???
0 0
možnosti

J. V.

30. 11. 2001 17:11
Tyto noviny se snaží informovat neobjektivně, místo, aby poradily
Po úterním demagogickém článku (http://zlin.idnes.cz/zlin_cernakr.asp?r=zlin_cernakr&c=A011127_145151_zlin_cernakr_boh&l=1&t=A011127_145151_zlin_cernakr_boh&r2=zlin_cernakr) jsem se neudržel a v diskusi stručně popsal, jak se chová přejezdové zabezpečovací zařízení a před čím by měly noviny varovat. Teď přibyl další článek, ze kterého jednoznačně vyplývá, že řidička porušila předpis (vjela na přejezd, když se závory zvedaly) a že zabezpečovací zařízení asi pracovalo správně – podrobněji to už vysvětlili jiní účastníci diskuse. Ale ten článek se zase snaží vyvolat dojem, že chyba je na straně dráhy. Mnoho problémů a nehod na přejezdech by mohlo ubýt, kdyby média vysvětlila řidičům, jak se chovat na přejezdech. Ale tyto noviny zřejmě sledují úplně jiné zájmy…
0 0
možnosti

kopřiva

29. 11. 2001 14:38
Jsem taky řidička, ale bohužel musím jen napsat - zase jedna kráva za volantem...
0 0
možnosti

Pavel Budil

29. 11. 2001 14:23
Jak se ti železničáři rozčilili
Pokud jsem správně četl, nikde v článku není ani slovo o světlech. Mimochodem, nebylo by lepší, aby při zvedání závor, tedy odjištění přejezdu byla uplatněna obrácená logika, tedy nejprve zhasnou světla a pak se zvednou závory ?
0 0
možnosti

Brouk

29. 11. 2001 15:38
Re: Jak se ti železničáři rozčilili
Šlo, akorát v noci by nějaký fofrman ty závory urazil dřív, než by se zvedly. A kdoví jestli ne i ve dne. A ani byste mu na to nemohl nic říct, protože červená nesvítila a on tedy mohl jet. Že tam někdo nechal nějaké pitomé prkna, to ho zajímat nemusí a ještě by mohl požadovat náhradu škody za poškozené auto. To asi není správné řešení. Jen tak mimochodem, nejsem železničář, jsem pouhý cestující a už jednou jsem zažil ve vlaku situaci, kdy řidič vjel na červenou na přejezd. Nepřeju vám ten zážitek - vlak brzdí jak o život, vzduchem lítají kufry, šílený smrad, zpoždění minimálně v řádu hodin a navíc pohled na rozfákané auto plné mrtvol. Nejsem železničář a rozčílil jsem se. Ten řidič neohrožuje jen sebe, ale i osazenstvo ve vlaku.
0 0
možnosti

B.

29. 11. 2001 12:51
Učte se pravidla silničního provozu
Vážený autore! Když už píšete o problematice železničních přejezdů, možná by bylo dobré, kdyby jste se nejprve seznámil jednak se zákonem o provozu na pozemních komunikacích a jednak alespoň se základními funkcemi železničního zabezpečovacího zařízení na dvoukolejné trati. Pro Vás, pro onu řidičku a pro ostatní hazardéry bych zde rád zjednodušeně nastínil základní princip zabezpečovacího zařízení na dvoukolejné trati: Po jedné koleji se k přejezdu blíží vlak, sepne relátko a na přejezdu se rozblikají červená světla. Po určité době, stanovené v normě tak, aby i to nejpomalejší vozidlo nebo osoba nacházející se na přejezdu stihlo tento opustit v bezpečné vzdálenosti před přijíždějícím vlakem, spadnou závory a začnou se zvedat poté, co poslední vagón opustí přejezd. Červená světla blikají až do úplného zvednutí se závor. A tady je právě kámen úrazu. Mnozí řidiči si myslí, že jakmile se začnou zvedat závory, mohou se bez obav pustit na přejezd. To ovšem není možné. V okamžiku, kdy jsou závory nahoře mohou stále blikat červená světla, protože z druhé strany se již blíží jiný vlak, který se právě nachází v onom úseku, kdy první vlak způsobil rozblikání světel, ale závory ještě nešly dolů. Ty jdou dolů pochopitelně dříve, než v prvním případě a může se tak stát, že osoba nebo vozidlo se nachází ještě na kolejích. Ovšem po celou tuto dobu blikají červená světla a řidič nesmí vjet na přejezd. Pokud toto řidič neví, nesmí se divit, že uvízne na přejezdu a měl by urychleně běžet vrátit řidičák.
0 0
možnosti

Martin

29. 11. 2001 12:43
100% SOUHLAS
0 0
možnosti

r

29. 11. 2001 12:22
Paní řidička nezná pravidla silničního provozu
A dodejme, že je to ze strany pana redaktora, jenž se nepodepsal (proč asi) šíření poplašné zprávy. Pani řidička by se měla naučit pravidla silnučního provozu a ne se vytahovat, že DÍKY SVÉ DEBILITĚ málem zabila svoje děti.
0 0
možnosti

Pavel Š.

29. 11. 2001 12:13
Viník je jasný
Pokud řidička vjela na přejezd ve chvíli, kdy se závory začaly zvedat, pak porušila pravidla silničního provozu. V době, kdy se závory teprve zvedají, jsou ještě v činnosti dvě střídavě blikající červená světla (až do doby, než jsou závory úplně nahoře). A vyhláška (dnes zákon) stanovuje naprosto jednoznačně, že v době svícení těchto světel je vjezd na přejezd zakázán - bez ohledu na polohu závor.
0 0
možnosti