Diskuze

Závory vězní auta na kolejích

Spuštěné závory na železničním přejezdu. Auto zastaví, vlak projede, závory jdou nahoru. Řidič zařadí jedničku a vjíždí na koleje. Než je ale stačí opustit, závora opět padá. Rozhlédne se a v bočním okénku vidí, jak se na něj řítí další rozjetý vlak. Na železničním přejezdu v Babicích na Uherskohradišťsku není taková situace nic neobvyklého. Neobvyklé tady ale nejsou ani nehody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. V.

28. 11. 2001 13:43
Přejezdy
To je zase demagogický článek o zlé železnici! Konkrétní případ sice neznám, ale to, co je popisováno v úvodu článku (vlak projede, závory jdou nahoru. Řidič zařadí jedničku a vjíždí na koleje. Než je ale stačí opustit, závora opět padá.) je celkem častá chyba řidiče automobilu. On totiž musí počkat, až zhasnou červená světla. Přejezdové zabezpečovací zařízení je uděláno tak, že pokud jiný vlak vstoupí do přibližovacího úseku přejezdu předtím, než zhasnou červená světla, závory okamžitě opět padají. Na vícekolejných přejezdech se to stává docela běžně. Nechci tady rozebírat podrobnosti, ale jiné technické řešení je problematické. Před časem jsme o tom diskutovali na Diskusním fóru ČD (http://www.cdrail.cz/scripts/forum/topic.asp?TopicId=10). Tady je potřeba, aby se řidiči chovali podle předpisů. A domnívám se, že mnozí řidiči nepočkají na zhasnutí červených světel a vjedou na přejezd, jakmile se zvednou závory, ne proto, že by chtěli zbytečně riskovat, ale proto, že jim nikdo pořádně nevysvětlil, co se může stát. V zákoně je to formulováno správně, ale obávám se, že člověk neznalý zabezpečovací techniky si to správně neuvědomí. A navíc, kolik řidičů zákon vůbec četlo? A například mne na to v autoškole nebo na pravidelném školení řidičů referentů nikdo neupozornil. Myslím, že právě novináři by mohli situaci pomoci, kdyby například tento článek místo demagogie obsahoval upozornění pro automobilisty, jak mají postupovat na přejezdu.
0 0
možnosti

Heloun

28. 11. 2001 11:53
Skutečně by nešlo zařídit, aby se závory nezvedaly, když jede vlak????
IMHO je systém závor vyřešen velmi podivně, když se zvedaj a pak jede vlak. Nevěřím tomu, že by to nešlo vyřešit jinak - zvlášť když se takové situace dějí jenom v jedné lokalitě..... Samozřejmě, že je přesto třeba dodržovat předpisy (všímat si světelné signalizace) i opatrnost!
0 0
možnosti

Heloun

28. 11. 2001 11:52
Skutečně by nešlo zařídit, aby se závory nezvedaly, když jede vlak????
IMHO je systém závor vyřešen velmi podivně, když se zvedaj a pak jede vlak. Nevěřím tomu, že by to nešlo vyřešit jinak - zvlášť když se takové situace dějí jenom v jedné lokalitě..... Samozřejmě, že je přesto třeba dodržovat předpisy (všímat si světelné signalizace) i opatrnost!
0 0
možnosti

Tomas S.

28. 11. 2001 10:10
Re: Předpisy...
Ivo M.: Tipnul bych tak 22 metrů a 10 km/h ? Ale jinak je to planá debata, na silnicích se nedodržuje téměř nic - a kdo například vjíždí do křižovatky už na červenou se žlutou, jak tu bylo zmíněno, brzo příjde o čumák od nějakého borce, co to ještě stíhá osmdesátkou na červenku. Takže se jezdí na červenou, přednost chodců je ironickým výsměchem, jet 130 na dálnici znamená zdržovat, 50 v obci zbožné přání a kdo tak jede, je terčem zlostného blikání a riskatního předjíždění, přednost z prava pouhým snem a do toho neuvěřitelná agresivita a bezohlednost většiny řidičů... Tak proč by to na přejezdech nemělo být jinak ? A že MF píše takové snůšky polopravd a neověřených informací bohužel jenom zapadá do toho našeho balkánu...
0 0
možnosti

Ivo Myslivec

3. 12. 2001 12:34
Re: Re: Předpisy...
Je to opravdu 22 metrů, ale jen 5 km/h. Chyba je ale bezpečnějším směrem :-)
0 0
možnosti

Ivo Myslivec

28. 11. 2001 8:48
Předpisy nejdřív přečíst a pochopit a až pak se k nim vyjadřovat!
Pavel: Ale mě vyhláška nezakazuje rozjet se už na oranžovou. Zakazuje mi pouze vjet do křižovatky, tj. přejet její hranici (pro ty, co v autoškole chyběli: to je taková ta tlustá bílá čára naštorc) dřív, než se rozsvítí zelená. Australena: řidič nesmí vjíždět ani do křižovatky, ani na přejezd, pokud mu situace za ní/za ním nedovoluje hladký průjezd. Nerespektuje se, jak vidno, obojí - doporučuji např. křižovatku Anglická - Italská. Jednou jsem tam ukázněně čekal 3 zelené a měli jste slyšet to troubení za mnou... To s tím zvedáním závor až po zhasnutí červené: to je právě nesmysl, ta červená totiž svítí po dobu zvedání závor zcela záměrně právě proto, aby tam nikdo nevjel, dokud se úplně neotevřou a nezachytí je v horní poloze západka. Ty závory totiž musí při jízdě dalšího vlaku okamžitě přerušit zvedání a znovu spadnout - kdyby se totiž měly dootevřít, i když jede další vlak, pak by pro něj nebyla dodržena vyklizovací doba (protože by se jí kus ztratilo čekáním na "dojití" závír nahoru). Červené na přejezdu totiž musí začít blikat tak včas, aby nejdelší nejpomalejší vozidlo stačilo opustit přejezd. Kontrolní otázka: jak je dlouhé nejdelší silnišní vozidlo a jakou nejmenší rychlostí smí jet přes přejezd? Kdo nezná odpověď, nemá právo soudit kohokoliv od přejezdů! Zajímavé na tom všem je, že předpisy nejvíc kritizují ti, kdož je nejméně znají resp. nejméně jim rozumějí.
0 0
možnosti

kopřiva

28. 11. 2001 10:15
Re: Předpisy nejdřív přečíst a pochopit a až pak se k nim vyjadřovat!
Jo, já si myslím, že nedodržování rychlostí a jiných předpisů je v Čechách něco jako zkouška dospělosti - když nejedeš v obci 120 a třeba svítíš v dešti a mlze, tak nejsi chlap. Tuhle jsem stála v Heřmaničkách na přejezdu, závory se začaly zvedat, a když byly tak o půl metru zvednutý, předjel mě zezadu blbec v bavoráku a málem tu závoru urazil a taky málem nabořil do auta, co stálo na druhé straně přejezdu. Nevím, co tím sledoval, ale ušetřil si minutu času a nonšalantně ohrozil pár lidí. Bylo mi tehdy hrozně líto, že po kolejích nejel rovnou další vlak...
0 0
možnosti

Akcel

28. 11. 2001 7:42
Opatrnost
Fakta : 1) Silnice na zeleznicnich prejezdech v CR jsou casto v silne dezolatnim stavu a nedovoluji rychly prujezd. 2) Zavory a vystrazna zarizeni na zeleznicnich prejezdech jsou jen stroje. Jak znamo, kazdy stroj se muze porouchat. 3) Pri stretu vlak x auto v drtive vetsine pripadu vyhraje vlak. Mam rad svuj zivot, zdravi a svoje auto. Vzhledem k vyse uvedenym faktum se VZDY, kdyz se blizim k zeleznicnimu prejezdu ROZHLEDNU na obe strany a teprve potom vjedu na zeleznicni prejezd.
0 0
možnosti

pajyn

29. 11. 2001 8:46
Re: Opatrnost
No konečně to někdo objektivn zhodnotil. Mluvíš mi z duše!
0 0
možnosti

australena

28. 11. 2001 6:17
dalsi zkusenosti ze zahranici
Je nespravne tvrdit, ze nastaveni zeleznicnich zavor v Cesku je stejne jako VSUDE jinde na svete. V Australii jsou zavory pod kontrolou tratovych signalu. Kdyz prejede prvni vlak a dalsi vlak z opacne strany projel pres prislusny usek trati kontrolovany tim signalem, zavory zustanou dole. Obcas takhle v nasi mestske doprave sedime u zavor i nekolik minut, protoze nejprve projede napr. spesny vlak z jedne strany, po chvilce dalsi ze strany opacne a za chvilku osobak, zacinajici v predchozi stanici a startujici 2-3 minuty po spesnem vlaku. Ac je to cekani na zlost, musime ocenit proc to tak je, pro bezpecnost ridicu. Tady take neexistuje situace, kdy by blikalo cervene svetlo a zavory staly nahore. Kdyz zacne blikat, zavory jdou dolu a blikani skonci, kdyz zavora ukonci pohyb vzhuru. Chyba na tom prejezdu u vas je zrejme v tom jak daleko od nej je nastaveny signal, ktery kontroluje pohyb zavor. Zamyslel se nekdo od zeleznic, ze ten signal je mozna prilis blizko prejezdu a ze by mozna mel byt dal? Ovsem, ridici kteri spechaji prilisne a bez mysleni na bezpecnosti nepridaji. Na prejezdu pobliz meho bydliste vlak narazil na zadky nekolik aut - nastesti prazdnych- protoze prvni auto prejelo prejezd ktery je hned u T- krizovatky a zastavilo. Ridic nasledujiciho auta nepremyslel 'mam tam dost mista', vjel na prejezd a musel tam cekat protoze prvni auto melo cervenou a nemohlo jet dale. Mezitim signal dal znameni zavoram zavrit a ridic druheho auta je musel spesne opustit protoze se blizil vlak. Pritom stacilo se vyhnout teto situaci jen tim, ze ridic druheho auta pocka pred prejezdem, v bezpeci, na zmenu dopravniho signalu a rozjede se pres az kdyz prvni auto vjelo do krizovatky a on ma misto na druhe strane.
0 0
možnosti

Urayama

28. 11. 2001 1:35
Zkušenosti ze zahraničí
V Japonsku / a to je světová vlaková velmoc / jsou závory do poloviny silnice , ale po obou stranách - tedy 4 polo závory na přejezd. Blížíli se vlak , začnou blikat světla a spustí se i zvukové znamení , poté se spustí i dvě závory , které zabrání vjezdu na přejezd a pár sekund po nich i ty ,které jsou na výjezdu. A kvuli uplným pitomcum , kteří by tam byli schopni přece jen uvíznout , jsou z laminátu a velice volně zavěšené. U případných odpovědí nepoužívejte prosím argument "zvýšený provoz na přejezdech " či " prodloužená doba čekání". To neobstojí , protože tady jezdí některé vlaky i v pětiminutových intervalech.
0 0
možnosti

Bušek

27. 11. 2001 21:37
Závory
Tak se mi zdá že je tady na každého jiný metr. Železničáři si klidně za prachy daňových poplatníků ohrožují právě jejich životy a soukromý sektor díky novým a novým předpisům lítá v kotrmelcích, investuje a maká právě na takovýhle šlendriján. K čemu je tu sakra stát a jeho kontrolní funkce?
0 0
možnosti

r

28. 11. 2001 7:47
Re: Závory
Vy musíte být vylepanej magor: Není to náhodou tak, že nezodpovědní motoristé nezodpovědně riskují na přejezdech ?. PS: rozhodně nic není v nějakém nastavení.
0 0
možnosti

Pavel

27. 11. 2001 21:21
Změnit normu
Ach jo, polovina lidí se shodne, že když světla nesvítí, může vlak jet (o tom ten článek nebyl), druhá polovina, že když jdou závory nahoru a k tomu svítí červené světlo, tak nemám na přejezd vjíždět. Což je sice pravda, ale to je opravdu takový problém předělat nejdřív normu a pak zařízení tak, aby závora nemohla jít nahoru, dokud červené světlo nezhasne??? A bude po problémech, závora nahoře = světlo nesvítilo. ****** Mimochodem, ruku na srdce, kolik z nás se na křižovatce rozjede hned jak k červené začne svítit oranžová? Protože víme, že za dvě sekundy se rozsvítí zelená - ale nemusí a v té chvíli jste jeli na červenou. Nevědomky, spoléhali jste na obvyklý sled světel. Řidič u přejezd taky spoléhá na to, že když jde závora nahoru, tak že červené světlo zhasne. Připadá mi to logické a tak vyzývám - předělejme zařízení podle této logiky.
0 0
možnosti

r

28. 11. 2001 7:31
Re: Změnit normu
Zák 361/2000Sb. § 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory, ... Vzhledem k tomu, že NENÍ technicky, možné, aby v dané situaci při zdvihání závor nesvítila červená světla, dotyčný jednoznačně porušil pravidla silničního provozu, která platí pro všechny stejně. Pokud pan redaktor píše články bez zjištění těchto ELEMENTÁRNÍCH skutečností, tak je DEBIL. Závory jít jako poslední nahoru nemůžou, bylo by to na složitější vysvětlování. Pokud je něco odsouzeníhodné, tak je to ohrožení řady nevinných lidí vinou některých řidičů, kteří se na přejezdech chovají jako hovada, o tom by se mělo psát.
0 0
možnosti