Přejezdy
To je zase demagogický článek o zlé železnici!
Konkrétní případ sice neznám, ale to, co je popisováno v úvodu článku (vlak projede, závory jdou nahoru. Řidič zařadí jedničku a vjíždí na koleje. Než je ale stačí opustit, závora opět padá.) je celkem častá chyba řidiče automobilu. On totiž musí počkat, až zhasnou červená světla.
Přejezdové zabezpečovací zařízení je uděláno tak, že pokud jiný vlak vstoupí do přibližovacího úseku přejezdu předtím, než zhasnou červená světla, závory okamžitě opět padají. Na vícekolejných přejezdech se to stává docela běžně. Nechci tady rozebírat podrobnosti, ale jiné technické řešení je problematické. Před časem jsme o tom diskutovali na Diskusním fóru ČD (
http://www.cdrail.cz/scripts/forum/topic.asp?TopicId=10).
Tady je potřeba, aby se řidiči chovali podle předpisů. A domnívám se, že mnozí řidiči nepočkají na zhasnutí červených světel a vjedou na přejezd, jakmile se zvednou závory, ne proto, že by chtěli zbytečně riskovat, ale proto, že jim nikdo pořádně nevysvětlil, co se může stát. V zákoně je to formulováno správně, ale obávám se, že člověk neznalý zabezpečovací techniky si to správně neuvědomí. A navíc, kolik řidičů zákon vůbec četlo? A například mne na to v autoškole nebo na pravidelném školení řidičů referentů nikdo neupozornil.
Myslím, že právě novináři by mohli situaci pomoci, kdyby například tento článek místo demagogie obsahoval upozornění pro automobilisty, jak mají postupovat na přejezdu.