Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závory vězní auta na kolejích

Spuštěné závory na železničním přejezdu. Auto zastaví, vlak projede, závory jdou nahoru. Řidič zařadí jedničku a vjíždí na koleje. Než je ale stačí opustit, závora opět padá. Rozhlédne se a v bočním okénku vidí, jak se na něj řítí další rozjetý vlak. Na železničním přejezdu v Babicích na Uherskohradišťsku není taková situace nic neobvyklého. Neobvyklé tady ale nejsou ani nehody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J. V.

Přejezdy
To je zase demagogický článek o zlé železnici! Konkrétní případ sice neznám, ale to, co je popisováno v úvodu článku (vlak projede, závory jdou nahoru. Řidič zařadí jedničku a vjíždí na koleje. Než je ale stačí opustit, závora opět padá.) je celkem častá chyba řidiče automobilu. On totiž musí počkat, až zhasnou červená světla. Přejezdové zabezpečovací zařízení je uděláno tak, že pokud jiný vlak vstoupí do přibližovacího úseku přejezdu předtím, než zhasnou červená světla, závory okamžitě opět padají. Na vícekolejných přejezdech se to stává docela běžně. Nechci tady rozebírat podrobnosti, ale jiné technické řešení je problematické. Před časem jsme o tom diskutovali na Diskusním fóru ČD ( www.cdrail.cz). Tady je potřeba, aby se řidiči chovali podle předpisů. A domnívám se, že mnozí řidiči nepočkají na zhasnutí červených světel a vjedou na přejezd, jakmile se zvednou závory, ne proto, že by chtěli zbytečně riskovat, ale proto, že jim nikdo pořádně nevysvětlil, co se může stát. V zákoně je to formulováno správně, ale obávám se, že člověk neznalý zabezpečovací techniky si to správně neuvědomí. A navíc, kolik řidičů zákon vůbec četlo? A například mne na to v autoškole nebo na pravidelném školení řidičů referentů nikdo neupozornil. Myslím, že právě novináři by mohli situaci pomoci, kdyby například tento článek místo demagogie obsahoval upozornění pro automobilisty, jak mají postupovat na přejezdu.
0/0
28.11.2001 13:43

Heloun

Skutečně by nešlo zařídit, aby se závory nezvedaly, když jede vlak????
IMHO je systém závor vyřešen velmi podivně, když se zvedaj a pak jede vlak. Nevěřím tomu, že by to nešlo vyřešit jinak - zvlášť když se takové situace dějí jenom v jedné lokalitě..... Samozřejmě, že je přesto třeba dodržovat předpisy (všímat si světelné signalizace) i opatrnost!
0/0
28.11.2001 11:53

Heloun

Skutečně by nešlo zařídit, aby se závory nezvedaly, když jede vlak????
IMHO je systém závor vyřešen velmi podivně, když se zvedaj a pak jede vlak. Nevěřím tomu, že by to nešlo vyřešit jinak - zvlášť když se takové situace dějí jenom v jedné lokalitě..... Samozřejmě, že je přesto třeba dodržovat předpisy (všímat si světelné signalizace) i opatrnost!
0/0
28.11.2001 11:52

Tomas S.

Re: Předpisy...
Ivo M.: Tipnul bych tak 22 metrů a 10 km/h ? Ale jinak je to planá debata, na silnicích se nedodržuje téměř nic - a kdo například vjíždí do křižovatky už na červenou se žlutou, jak tu bylo zmíněno, brzo příjde o čumák od nějakého borce, co to ještě stíhá osmdesátkou na červenku. Takže se jezdí na červenou, přednost chodců je ironickým výsměchem, jet 130 na dálnici znamená zdržovat, 50 v obci zbožné přání a kdo tak jede, je terčem zlostného blikání a riskatního předjíždění, přednost z prava pouhým snem a do toho neuvěřitelná agresivita a bezohlednost většiny řidičů... Tak proč by to na přejezdech nemělo být jinak ? A že MF píše takové snůšky polopravd a neověřených informací bohužel jenom zapadá do toho našeho balkánu...
0/0
28.11.2001 10:10

Ivo Myslivec

Re: Re: Předpisy...
Je to opravdu 22 metrů, ale jen 5 km/h. Chyba je ale bezpečnějším směrem :-)
0/0
3.12.2001 12:34

Ivo Myslivec

Předpisy nejdřív přečíst a pochopit a až pak se k nim vyjadřovat!
Pavel: Ale mě vyhláška nezakazuje rozjet se už na oranžovou. Zakazuje mi pouze vjet do křižovatky, tj. přejet její hranici (pro ty, co v autoškole chyběli: to je taková ta tlustá bílá čára naštorc) dřív, než se rozsvítí zelená. Australena: řidič nesmí vjíždět ani do křižovatky, ani na přejezd, pokud mu situace za ní/za ním nedovoluje hladký průjezd. Nerespektuje se, jak vidno, obojí - doporučuji např. křižovatku Anglická - Italská. Jednou jsem tam ukázněně čekal 3 zelené a měli jste slyšet to troubení za mnou... To s tím zvedáním závor až po zhasnutí červené: to je právě nesmysl, ta červená totiž svítí po dobu zvedání závor zcela záměrně právě proto, aby tam nikdo nevjel, dokud se úplně neotevřou a nezachytí je v horní poloze západka. Ty závory totiž musí při jízdě dalšího vlaku okamžitě přerušit zvedání a znovu spadnout - kdyby se totiž měly dootevřít, i když jede další vlak, pak by pro něj nebyla dodržena vyklizovací doba (protože by se jí kus ztratilo čekáním na "dojití" závír nahoru). Červené na přejezdu totiž musí začít blikat tak včas, aby nejdelší nejpomalejší vozidlo stačilo opustit přejezd. Kontrolní otázka: jak je dlouhé nejdelší silnišní vozidlo a jakou nejmenší rychlostí smí jet přes přejezd? Kdo nezná odpověď, nemá právo soudit kohokoliv od přejezdů! Zajímavé na tom všem je, že předpisy nejvíc kritizují ti, kdož je nejméně znají resp. nejméně jim rozumějí.
0/0
28.11.2001 8:48

kopřiva

Re: Předpisy nejdřív přečíst a pochopit a až pak se k nim vyjadřovat!
Jo, já si myslím, že nedodržování rychlostí a jiných předpisů je v Čechách něco jako zkouška dospělosti - když nejedeš v obci 120 a třeba svítíš v dešti a mlze, tak nejsi chlap. Tuhle jsem stála v Heřmaničkách na přejezdu, závory se začaly zvedat, a když byly tak o půl metru zvednutý, předjel mě zezadu blbec v bavoráku a málem tu závoru urazil a taky málem nabořil do auta, co stálo na druhé straně přejezdu. Nevím, co tím sledoval, ale ušetřil si minutu času a nonšalantně ohrozil pár lidí. Bylo mi tehdy hrozně líto, že po kolejích nejel rovnou další vlak...
0/0
28.11.2001 10:15

australena

Re: Předpisy nejdřív přečíst a pochopit a až pak se k nim vyjadřovat!
Ivo M.: Zcela spravne. Na te zminene T-krizovatce za prejezdem je ta tlusta bila cara nastorc(tohle nazvoslovi se mi ohromne libi)ve vzdalenosti bezpecne jedne delky auta po prejezdu. Silnice tam je 4 prouda(2+2), cili je tam ve stejnem smeru pocitano na dve auta vedle sebe, ale jen kdyz jedno zataci doleva a druhe doprava. Druhe auto, ktere chce zatacet stejnym smerem ma podle predpisu zastavit na prvni tluste lajne nastorc, ktera je pred prejezdem v lince se zavorou. Bohuzel nekteri ridici neuvazuji, anebo si mysli ze na krizovatce za prejezdem uz uz bude zelena a prvni auto ze odstartuje fofrem. Muj syn tam videl prave takovou nehodu. Ridic vylezl vcas, ale zadek auta vlak natukl. Nastesti je hned vedle prejezdu stanice, takze ty vlaky tam vjizdeji uz pod brzdou. Mimochodem, nakladak by se tam nevesel, ten musi cekat pred prejezdem. Zavory tady jsou ty polovicni a ackoliv jsem slysela o maniacich, kteri delaji "S" v protismeru, aby se dostali pres prejezd, kdyz jsou zavory dole, sama jsem jeste neco takoveho nevidela. Neni to moc caste.
0/0
29.11.2001 1:39

Akcel

Opatrnost
Fakta : 1) Silnice na zeleznicnich prejezdech v CR jsou casto v silne dezolatnim stavu a nedovoluji rychly prujezd. 2) Zavory a vystrazna zarizeni na zeleznicnich prejezdech jsou jen stroje. Jak znamo, kazdy stroj se muze porouchat. 3) Pri stretu vlak x auto v drtive vetsine pripadu vyhraje vlak. Mam rad svuj zivot, zdravi a svoje auto. Vzhledem k vyse uvedenym faktum se VZDY, kdyz se blizim k zeleznicnimu prejezdu ROZHLEDNU na obe strany a teprve potom vjedu na zeleznicni prejezd.
0/0
28.11.2001 7:42

pajyn

Re: Opatrnost
No konečně to někdo objektivn zhodnotil. Mluvíš mi z duše!
0/0
29.11.2001 8:46

australena

dalsi zkusenosti ze zahranici
Je nespravne tvrdit, ze nastaveni zeleznicnich zavor v Cesku je stejne jako VSUDE jinde na svete. V Australii jsou zavory pod kontrolou tratovych signalu. Kdyz prejede prvni vlak a dalsi vlak z opacne strany projel pres prislusny usek trati kontrolovany tim signalem, zavory zustanou dole. Obcas takhle v nasi mestske doprave sedime u zavor i nekolik minut, protoze nejprve projede napr. spesny vlak z jedne strany, po chvilce dalsi ze strany opacne a za chvilku osobak, zacinajici v predchozi stanici a startujici 2-3 minuty po spesnem vlaku. Ac je to cekani na zlost, musime ocenit proc to tak je, pro bezpecnost ridicu. Tady take neexistuje situace, kdy by blikalo cervene svetlo a zavory staly nahore. Kdyz zacne blikat, zavory jdou dolu a blikani skonci, kdyz zavora ukonci pohyb vzhuru. Chyba na tom prejezdu u vas je zrejme v tom jak daleko od nej je nastaveny signal, ktery kontroluje pohyb zavor. Zamyslel se nekdo od zeleznic, ze ten signal je mozna prilis blizko prejezdu a ze by mozna mel byt dal? Ovsem, ridici kteri spechaji prilisne a bez mysleni na bezpecnosti nepridaji. Na prejezdu pobliz meho bydliste vlak narazil na zadky nekolik aut - nastesti prazdnych- protoze prvni auto prejelo prejezd ktery je hned u T- krizovatky a zastavilo. Ridic nasledujiciho auta nepremyslel 'mam tam dost mista', vjel na prejezd a musel tam cekat protoze prvni auto melo cervenou a nemohlo jet dale. Mezitim signal dal znameni zavoram zavrit a ridic druheho auta je musel spesne opustit protoze se blizil vlak. Pritom stacilo se vyhnout teto situaci jen tim, ze ridic druheho auta pocka pred prejezdem, v bezpeci, na zmenu dopravniho signalu a rozjede se pres az kdyz prvni auto vjelo do krizovatky a on ma misto na druhe strane.
0/0
28.11.2001 6:17

Urayama

Zkušenosti ze zahraničí
V Japonsku / a to je světová vlaková velmoc / jsou závory do poloviny silnice , ale po obou stranách - tedy 4 polo závory na přejezd. Blížíli se vlak , začnou blikat světla a spustí se i zvukové znamení , poté se spustí i dvě závory , které zabrání vjezdu na přejezd a pár sekund po nich i ty ,které jsou na výjezdu. A kvuli uplným pitomcum , kteří by tam byli schopni přece jen uvíznout , jsou z laminátu a velice volně zavěšené. U případných odpovědí nepoužívejte prosím argument "zvýšený provoz na přejezdech " či " prodloužená doba čekání". To neobstojí , protože tady jezdí některé vlaky i v pětiminutových intervalech.
0/0
28.11.2001 1:35

Bušek

Závory
Tak se mi zdá že je tady na každého jiný metr. Železničáři si klidně za prachy daňových poplatníků ohrožují právě jejich životy a soukromý sektor díky novým a novým předpisům lítá v kotrmelcích, investuje a maká právě na takovýhle šlendriján. K čemu je tu sakra stát a jeho kontrolní funkce?
0/0
27.11.2001 21:37

r

Re: Závory
Vy musíte být vylepanej magor: Není to náhodou tak, že nezodpovědní motoristé nezodpovědně riskují na přejezdech ?. PS: rozhodně nic není v nějakém nastavení.
0/0
28.11.2001 7:47

Pavel

Změnit normu
Ach jo, polovina lidí se shodne, že když světla nesvítí, může vlak jet (o tom ten článek nebyl), druhá polovina, že když jdou závory nahoru a k tomu svítí červené světlo, tak nemám na přejezd vjíždět. Což je sice pravda, ale to je opravdu takový problém předělat nejdřív normu a pak zařízení tak, aby závora nemohla jít nahoru, dokud červené světlo nezhasne??? A bude po problémech, závora nahoře = světlo nesvítilo. ****** Mimochodem, ruku na srdce, kolik z nás se na křižovatce rozjede hned jak k červené začne svítit oranžová? Protože víme, že za dvě sekundy se rozsvítí zelená - ale nemusí a v té chvíli jste jeli na červenou. Nevědomky, spoléhali jste na obvyklý sled světel. Řidič u přejezd taky spoléhá na to, že když jde závora nahoru, tak že červené světlo zhasne. Připadá mi to logické a tak vyzývám - předělejme zařízení podle této logiky.
0/0
27.11.2001 21:21

r

Re: Změnit normu
Zák 361/2000Sb. § 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory, ... Vzhledem k tomu, že NENÍ technicky, možné, aby v dané situaci při zdvihání závor nesvítila červená světla, dotyčný jednoznačně porušil pravidla silničního provozu, která platí pro všechny stejně. Pokud pan redaktor píše články bez zjištění těchto ELEMENTÁRNÍCH skutečností, tak je DEBIL. Závory jít jako poslední nahoru nemůžou, bylo by to na složitější vysvětlování. Pokud je něco odsouzeníhodné, tak je to ohrožení řady nevinných lidí vinou některých řidičů, kteří se na přejezdech chovají jako hovada, o tom by se mělo psát.
0/0
28.11.2001 7:31

Breclavak

jde to i jinac
V Breclavi-Postorne se podela zavora casteji nez nas malej. Pak prijde kdosi, povesi na zavory znacku STOP a vec je vyrizena. Hned na to se postavi poldove do housti a skasirujou kazdeho , kde nezastavil . Ale lepe je pul metru couvnout , jinac se clovek musi s debilama hadat :))))), ze nezastavil uplne.
0/0
27.11.2001 21:20

Mocoft

serizeni
Kdyz to dela jen v jednom kraji, tak je to asi serizenim, ne? Proste nejakej zeleznicar co to serizuje si rekl, dame to kratky, at si blbci uzijou! :p
0/0
27.11.2001 18:52

Xenon

Re: serizeni
Nevím, jak to vypadá na východní Moravě, ale dodávky a instalace zabezpečovacích zařízení pro dráhy dělají soukromé firmy. Kdo je nastavuje, toť otázkou...
0/0
27.11.2001 19:00

fri

Re: serizeni
Seřízení přejezdu je všude stejné,protože na seřízení platí pouze jedna norma a jeden předpis.Jestiže v době kdy se zvedá závora a ještě nezhasnou červená světla vjede do spouštěcích obvodů závor další vlak, závora jde okamžitě dolů a muže uzavřít na přejezdu auto.Jestli se závora zvedne a přestanou svítit červená světla již musí před dalším spuštěním závor proběhnout takzvaná předzváněcí doba, což je doba dostatečně dlouhá k opuštění prostoru závor.
0/0
27.11.2001 20:05

zavorar

Re: Re: serizeni
Blba otazka! Proc nejdou zavory nahoru az kdyz zacne svitit bile svetlo , neboli, az kdyz cervene zhasne ?
0/0
27.11.2001 21:14

Koblich

Re: Re: Re: serizeni
Protoze by se muselo cekat, az vlak opusti i druhy priblizovaci usek (ten za prejezdem ve smeru jeho jizdy). Bile svetlo muze svitit jen tehdy, kdyz jsou oba (nebo vsechny ctyri na dvoukolejne trati) useky prazdne. Terminologii si presne nepamatuju, omlouvam se.
0/0
27.11.2001 22:13

Koblich

Re: Re: Re: Re: serizeni
btw z uvedeneho plyne, ze bile svetlo se v zadnem pripade NEROZSVITI hned po zvednuti zavor a zhasnuti cervenych, nybrz az pote, co vlak opusti i druhy usek. Takze veta "Jenže svítilo bílé světlo, na tom trvám" z clanku je naprosty blabol.
0/0
27.11.2001 22:27

fri

Re: Re: Re: Re: Re: serizeni
Měli jsme nehodu na přejezdu,kde řidič měl štěstí a přežil nehodu ve zdraví.Policii do protokolu tvrdil,že na přejezdu svítilo bílé světlo a má na to svědka.Na přejezdu ale bílé světlo nebylo instalováno,byl to přejezd na polní cestě.
0/0
28.11.2001 6:30

Tom23

Nejen na prejezdech kdesi
Me tohle udelaly zavory v Cernosicich u Prahy, takze predpokladam,ze to neni jen lokalni problem. U me to nastesti odnesla jen antena, kterou mi ta zavora ze strechy urazila. Sice si to nepamatuju presne, ale predpokladam,ze tam jsou zavory kratke,takze nebyl problem odjet. Pokud nase firma nekde instaluje jakekoliv takovehle zarizeni, je tam fotobunka, ktera nedovoli nespustit zavoru, kdyz tam nekdo je, nechapu proc neni na prejezdech taky.
0/0
27.11.2001 18:13

Laminátka

Re: Nejen na prejezdech kdesi
Jo fotobuňka nedovolí spustit závoru a vlak zmizí, jo? Kvůli kreténovi, který se sápe na červenou přes přejezd, budeme zastavovat vlaky, protože fotobuňka nedovolila spustit závoru, jo? Pánové, kdo z Vás všech si je vědom toho, že pouze bílé světlo signalizuje, že se k přejezdu neblíží vlak? Přejezd vlaku přes přejezd, kde neblikalo NIC (ani bílá, ani červená) je nasprosto legální.
0/0
27.11.2001 18:43

Xenon

Re: Re: Nejen na prejezdech kdesi
Naprostý souhlas! A řekl bych, že se to neobtěžují sdělovat ani autoškoly svým žákům, což je ovšem katastrofa a taky ukázka toho, že tam dneska učí kdejaký blb. :( Pokud někdo nerozuměl tomu, co napsal Laminátka, napíšu to jinými slovy: to, že nejede žádný vlak, zaručuje na přejezdu jedině přerušovaně blikající bílé světlo. Pokud na přejezdu nesvítí nic (ani červené ani bílé světlo a závory (pokud jsou instalovány) jsou nahoře), považuje se přejezd za nekrytý a pokud vás na takovém přejezdu přežehlí vlak, jste jedinými viníky nehody vy. Kolik řidičů dneska na přejezdu se zvednutými závorami přibrzdí a rozhlédne se? Jeden ze sta a to možná ještě přeháním...
0/0
27.11.2001 18:57

zavorar

Re: Re: Re: Nejen na prejezdech kdesi
Asi tak; zavory nechrani automobilisty pred rezavym a spinavym zpozdenym vlakem , ale naopak, vlak je chranen pred priblblejma ridicema aut. :))))))
0/0
27.11.2001 21:10

stalin

Zavory proc?
Zavory nezavory! Takovy trabant by to asi prorazil jen velice tezko! Spis mi to urvalo strechu a prastilo ridice do hlavy! Proc nejsou zavory jenom takove provizorni aby se z tama dalo v pohode ujet! A Expertisssssaaaa ceskych drah je smesna! Uricte budou zalovat sami na sebe, ze udelali kupu chyb... Uz mi to pripada jak na hlavu postavene. A stejne s tim kokosovym orechem to bylo super!! :o)) klobouk dolu pane bz!!!
0/0
27.11.2001 17:35

Havran H

Není nad znalost předpisů !!!
Přesně tak.Pokud svítí výstražné červené světlo, tak řidič nemá co do kolejiště vjíždět , závory , nezávory !To je zkrátka zákonem daný a neoddiskutovatelný.jsou přece přejezdy, kde závory nejsou a taky se řídíme červeným světlem, nebo ne?
0/0
27.11.2001 16:55

řeuoi

bz
Kokosový ořech spadl malou opici za kus a s tak hněvat,ten skočit do zdi.Druhý den s průběhem spíše vykoupá a pod dlaní pozdější spíše nešel.
0/0
27.11.2001 16:47

Martas

Re: bz
Naprosto souhlasim.
0/0
27.11.2001 17:22

kukletka

Re: Re: bz
Tak mi prosim vysvetli o co tam jde:) ?
0/0
27.11.2001 17:37

Ludek Jadrnicek

Zavory vezni auta na kolejich
Toulajice se po svete, velmi casto vidim zavory, ktere neuzavrou silnici na prejezdu uplne v obou smerech. Tato zavora zabrani vjezdu, ale ne vyjezdu v kazdem smeru. Pro upresneni, zavora saha jen do pulky silnice, pokud je obousmerna. Samozrejme jde v tomto pripade zeleznicnim prejezdem projet, pokud je zavora spustena a ridic chce (udela "S" vjetim do protismeru), nicmene toto je proti predpisim. Je to skoda, ze mnoho clanku, jako tento, pisi lide kteri nic nevideli, nebo nechteji videt. Tento druh zavor je navic podstatne lacinejsi. S pozdravem Ludek
0/0
27.11.2001 16:36

Feyd

Re: Zavory vezni auta na kolejich
Vy jste, pane, pravdepodobne jeste nevidel uzky prejezd na typicke obecni silnici. Zavora necha tak 1.5 metru mista, kterouzto mezirkou se propasirujete tak maximalne s velorexem. Mozna.
0/0
27.11.2001 16:51

Martin

Re: Re: Zavory vezni auta na kolejich
Vazeny pane, p. Ludek mozna nevidel prejezd na typicke obecni silnici, ale vy zase nectete dostatecne pozorne. p.Ludek pise "toulajice se po svete" z cehoz vyvozuji, ze toto videl za hranicemi. Ja bych jen dodal, ze sveho casu takto prejezdy vypadaly i u nas
0/0
27.11.2001 17:05

jahod

Re: Re: Re: Zavory vezni auta na kolejich
Polozavory najdete: Plzen smer Domazlice, Praha Vokovice.
0/0
27.11.2001 17:36

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Zavory vezni auta na kolejich
Jo, vypadaly tak. Dokud se nenašla spousta blbců se zánovními kapitalistickými auťáky, kteří přece nebudou ztrácet svůj vzácný podnikatelský čas čekáním mezi nějakými škodovkami, žigulíky a dalším hnojem. Takže se začaly dělat závory zase ze solidních klád.
0/0
27.11.2001 19:20

Havran

Re: Re: Re: Re: Zavory vezni auta na kolejich
To ale porad jeste neni duvod proc by se mely delat dlouhy zavory. Pokud tam nejaky pitomec vjede a chce udelat S, tak mu jeste ze srce prejme aby ho vlak rozcupoval. O jednoho blba min. Lidem v uzkych to pomuze se dostat ven a ti co to budou zneuzivat, tak je jen otazkou casu, kdy se odeberou do vecnych lovist.
0/0
27.11.2001 23:10

barbudo

Re: Zavory vezni auta na kolejich
Tyhle krátké závory byly (možná ještě jsou) i u nás. Bylo na nich mnoho nehod, kdy řidiče objíždějícího spuštěné závory sejmul vlak.
0/0
27.11.2001 18:11

Libor Boldan

Re: Zavory vezni auta na kolejich
Jsem z Klatov, coz je z Plzne na jih a skutecne v meste a okoli mame polozavory. A projede tam nekolik velorexu nasirku. Samozrejme tam, kdyz chce, projde "Skem" i Mercedes, ale chcipne si tam on. Nevim, proc by to mel byt duvod to rusit. Pokud je to spravne nastavene, ceka se tam priblizne minuta - proc by to nekdo objizdel. Libor
0/0
27.11.2001 23:26

jano

Bile svetlo
Nejak mi nejde do hlavy tvrzeni, ze cervene svetlo stale sviti, ale pritom zarizeni nevi o tom, ze se blizi dalsi vlak. Kdyby cervene svetlo stale svitilo, musi mit system informaci o dalsim vlaku - nemel by byt problem upravit zarizeni tak, aby zavory nezvedalo. Za mnohem dulezitejsi vsak povazuji fakt, ze podobne problemy maji zavory jen na velmi omezenem uzemi. Potom me napadaji dva duvody - vadna serie dodanych zarizeni nebo spatne serizeni (nejsou nahodou serizovana jednim clovekem - moc bych se nedivil...). Vyckejme na analyzu... ale snad by to prece jen mela proverit nezavisla organizace (napada me soudni znalec)
0/0
27.11.2001 16:24

Brouk

Předpisy jsou jasné
řidič nemá co vjíždět na přeezd, dokud nezhasly červené světla. To, že se zvedají závory vůbec volno neznamená. Zajímavé je, že na červenou do křižovatky si nikdo vjet netroufne, ale na přejezd ano. A pan co utíkal, tvrdí, že viděl bílé světlo asi jen proto, aby dostal peníze z pojišťovny nebo aby nevypadal jako blb. Osobně jsem pro zrušení přejezdů. Nechť správy silnic staví nadjezdy a podjezdy. Howgh.
0/0
27.11.2001 16:19

Feyd

Re: Předpisy jsou jasné
Zajimave - Vy jste tam byl ? A pana znate ? Nepracujete na tom prejezdu ? Osobne jsem nekolikrat zazil 30 - 45 minut cekani na prejezdu, pricemz zadny vlak nakonec nejel, kdybych nejel pres svetla, tak bych tam asi cekal do rana. Na vlastni oci jsem videl prujezd vlaku bez signalizace, kdybych se mel spolehat jenom na vystrahy CD, tak uz jsem mrtvej. Tu kravinu o krizovatkach snad ani nebudu komentovat. Jo a az vymyslite, jak ty podjezdy a nadjezdy zaplatit a casto i postavit, tak budete fakt dobrej. Howgh.
0/0
27.11.2001 17:00

Xenon

Re: Re: Předpisy jsou jasné
Pokud jste viděl na vlastní oči průjezd vlaku bez signalizace zabezpečovacím zařízením, tak aspoň víte, že zvednuté závory rozhodně neznamenají, že vlak žádný vlak nejede. Bohužel bude zřejmě ještě spousta mrtvejch, než se trochu rozkřikne, že přejezd se zvednutými závorami bez blikajícího bílého světla znamená jediné - kdykoli může projíždět vlak.
0/0
27.11.2001 19:21

Havran

Normy flakacu z CD
Kdyz se ohaneji normami pro zavory, tak by se take meli drzet norem na vyplaty statnich zamestnancu a ne vydirat spolecnost jak je jejich zvykem. Expertiza urcite ukaze ze je vse v poradku z ze se vse zlepsi jen co zeleznicarum zvednou platy. Bylo by to presne ve stylu lemplu z CD. Podivejte se na on-line informace o prijezdech a odjezdech vlaku na strankach CD. Pokud najdete vlak, ktery jede na cas, tak si to vyrisknete.....je to svatost. Kdyby treba doktori odvadeli stejnou praci jako ajznbonaci, tak by za chvilku bylo v norme ze po ulici chodi lide na pul sesiti a s rovnatkama na koleni.
0/0
27.11.2001 16:19

xxxx

expertisa
no jestli tu expertisu dělaj Čeký dráhy tak je mi úplně jasný jak dopadne
0/0
27.11.2001 16:04

ajziponak

Neverim...
Neverim , ze by se tohle v Cechach mohlo stat, jinde mozna jo , ale u nas ne.
0/0
27.11.2001 15:57

Igor

Podobny problem
No me se zase stalo, ze jsem prejizdel pres prejezd a soucane sly sranky dolu. A cerveny svetlo neblikalo vubec, je mozny, ze kdyz v nem treba shori zarovka, tak se to nepozna? Bylo tam jen jediny svetlo, takovy to stary, ktery bud nesviti, nebo cervene blika. Je pravda, ze tyhle zavory jdou k zemi dost pomalu a ze stovkou se pres prejezd nejezdi, ale stejne jsem mel husi kuzi a uz jezdim padesat:)
0/0
27.11.2001 15:51

Laminátka

Re: Podobny problem
Žádné přejezdy s jedním červeným světlem u nás neexistují.
0/0
27.11.2001 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.