Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bylo to takové zápisné, říká obviněný kněz

Farář Vojtěch V. Protivínský, kterého policie obvinila z agitace proti komunistům při loňských senátních volbách z hanobení rasy, národa a přesvědčení, je připraven hájit se před soudem. Veřejné mínění má na své straně už nyní. Mladý farář má čisté svědomí. "Řekl jsem nahlas jen to, co si myslí spousta lidí: že komunisté neudělali nic dobrého, že by se jim nemělo věřit a rozhodně by se neměli volit," říká dvaatřicetiletý kněz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Frantisek Stepan

23. 11. 2001 10:21
To Jiri Polak
Mily pane Polaku, pokud je mi neco bytostne "odporne", NEMOHU to hajit v jakekoliv podobe. Je to jako, kdybych rekl, ze nesnasim vrazdy, ale tento vrah byl slusny. Pokud mate alespon ukoncene zakladni vzdelani, mel byste vedet ze predpona ANTI znamena proti, ve vasem podani to vypada, jako by komunista uvidel sveho dabla. A pokud vite co znamena slovo logika, musel byste souhlasit s mou vyzvou k antikomunistum, protoze pod pojem lidi patri pohrobci i soucastni komunisti, a ty jak mozna LOGICKY usoudite, je uplne zbytecne oslovovat. Je mi tricet tri let, a s p. Dubcekem jsem asi rok pred jeho smrti osobne mluvil v Bratislave. Celkem osobne chapu jeho vyznam v roce 68, ja jsem se v tom roce narodil, ale ani Vy nemuzete rici, a pokud se tak stalo, urcite se tim nechlubil, ze jeho jmeno jako SLUSNEHO komunisty, se neobjevilo v padesatych letech na nejakem podpisovem archu zadajicim neci uvezneni nebo smrt.
0 0
možnosti

Juras

24. 11. 2001 22:03
Re: To Jiri Polak
Pane Štěpáne, jsem sice o rok mladší než Vy, ale na nějaké to vzdělání jsem už stačil dosáhnout (mimo jiné jsem potřeboval i úspěšně vstřebat nějakou tu logiku :-) ). Jestli jsem se v předchozích příspěvcích vyjadřoval špatně, tak to zkusím ještě jednou. Nikdy jsem nikde neobhajoval komunismus. Jestli tak některá moje věta vyzněla, byla to jenom řečnická neobratnost. Anebo její nedostatečné pochopení. V názoru na komunismus a na to, co komunisté napáchali, jsme, myslím, zajedno. Ale to přece neznamená, že každému jednotlivému komunistovi budu připisovat jakoukoliv špatnost. Jestli jste tak silný v logice, jak tvrdíte, určitě víte, jakým způsobem se negují kvantifikované výroky. A že proti tvrzení "Všichni komunisté jsou hajzli a nikdy neudělali nic dobrého", stačí najít jediného komunistu, který se žádných svinstev nedopustil a tvrzení tím bude vyvráceno. A to je právě to, o čem jsem mluvil. Spousta lidí byla zblblých a skutečně věřila, že je možné, aby všichni spokojeně žili v duchu hesla "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb". A dokonce kvůli tomu ani nemuseli vstupovat do strany, prostě se nechali zblbnout. Např. můj děda - ve straně sice nebyl, ale byl zakládajícím členem JZD, kam odevzdal všechny pole, lesy, ... Když v průběhu času zjistil, že to vypadá úplně jinak, než jak si to kdysi představoval, začal se trápit a možná i proto celkem brzy umřel. Komunista formálně nebyl, ale podlehl v poválečné euforii jejich kecům a myslím, že až do konce života věřil, že komunismus je spravedlivý režim. A že veškeré zlo je jenom v lidech, kteří to tady vedli. A takových lidí jako on bylo hodně. Uvědomujete si vůbec, že když všechny házíte do jednoho pytle s těmi, kteří by zneužívali jakýkoliv režim a byli by pro kousek moci schopni zavraždit vlastní babičku, že jste stejný, jako bývali komunističtí vládci? Takže se nepleťte, neogbhajuji komunismus ani jeho představitele, neodsuzuji pana faráře za to, že vyzývá nevolit komunisty, nelíbí se mi jenom, že pan farář lže. Není pravda, že komunisti neudělali nikdy nic dobrého, to je všechno. A už jenom poznámku k antikomunistům - myslím, že ten termín špatně chápete. V množině lidí netvoří antikomunisté doplněk k podmnožině komunistů. Anti je sice negativní předpona, ale znamená to protilehlý opak, nikoliv "každý, kdo není komunista". Ve skutečnosti je antikomunistů ve společnosti relativně málo, většina názorových proudů má totiž s komunisty neprázdný průnik. Nejmarkantnější je to snad u našich vládnoucích socialistů. Ti mají Marxe s Engelsem, naštěstí ale postrádají Lenina s jeho třídním bojem. Tedy, chcete-li se obracet ke všem, kteří nejsou komunisté, nevyzývejte jenom antikomunisty, ale všechny nekomunisty.
0 0
možnosti

Frantisek Stepan

23. 11. 2001 5:22
Zprava pro soudruha Jura.Polak
Vetsina tehle komunistu, kteri "verili, ze buduji lepsi zitrek" byla schopna podepsat prohlaseni, ktera zadala smrt lidi jako byla pani Horakova, vojaci, kteri za republiku bojovali na zapadni fronte.... Nemohu jinak, nez souhlasit s temi, kteri stoji za panem fararem (nejsem verici). Snazis se soudruhu argumentovat, a tobe podobni, ze komunisti se zrekli KSC, jejiho mysleni... Propagace komunismu je u nas zakazana, a stale u nas mame stranu, ktera ma v nazvu komunismus. Co kdybych se pokusil zalozit a registrovat stranu "narodniho socialismu" V podstate bych nemel mit potize, protoze propagace fasismu je u nas trestna jako propagace komunismu. Pokus se soudruhu si uvedomit, kam se nase republika dostala za ctyricet let, co bolsevik byl u moci. Za prvni republiky a po valce jsme patrili mezi predni zeme Evropy. Komunistickym statem podporovane- objednane- vrazdy, totalni likvidace moralnich hodnot ..... Soudruhu, ziju ctyri roky v USA a vim, ze zde lide davaji krev zdarma, maji socialni citeni nejsilnejsi na svete- je to pravda, nikde se tak lidi nedaji az zblbnout citlivou vyzvou o pomoc- a pritom nikdy nebyli ani "slusni" komunisti. Netvrdim, ze katolicka cirkev ma z historickeho hlediska cisty rejstrik, ale proti komunistum je uplny babral. Cina, Rusko, Mongolsko, Evropa, Druha svetova valka (snad ani soudruhu nebudes tak stupidni, ze by ses snazil vyvracet, pravdu, ze nebyt Stalina ( Lenina, bolseviku), tak by si Hitler ani neprdnul). Je to neco pres sto milionu lidi. Celkem otresna bilance od roku 1917 do roku 1989. ANTICOMUNISTI CELEHO CESKA SPOJTE SE, NEVOLTE KOMUNISTY, SEPISUJTE PETICE ZA ZAKAZANI KOMUNISTICKE PROSTRANY. Doufam, ze ma vyzva bude klasifikovana jako hanobeni rasy.
0 0
možnosti

Jiří Polák

23. 11. 2001 7:33
Re: Zprava pro soudruha Jura.Polak
Pane, kdybyste se naučil alespoň trochu chápat napsané, věděl byste, že komunismus je mi bytostně odporný. Vámi používané oslovení - asi pozůstatek z doby totality, kdy bylo toto slovo synonymem pana - svědčí o neobvyklém konzervativismu Vaší osobnosti. Vyzývám spolu s Vámi: Lidi nevolte komunisty, kdyby vyhráli, tak jsme v průseru. Ale nevyzývám antikomunisty. Já chci, aby je nevolili též demokraticky smýšlející občané (možná myslíte, že je to totéž). Ale s paušálním odsuzováním všech komunistů jako hajzlů, kteří nejednali s ušlechtilými pohnutkami, nemůžu souhlasit. Mohl bych jmenovat mnoho známých komunistů, kteří byli za své postoje též perzekuováni a myslím, že jasně dokládají, že myšlenkami komunistu může zblbnout i slušný člověk. Jedno jméno za všechny: Alexandr Dubček. Jestli Vám to jméno něco říká, zkuste napsat, jakých zvěrstev se dopustil. Až dokážete, že to byla lidská zrůda, uznám, že jsem se mýlil a že skutečně všichni komunisti jsou hajzlové.
0 0
možnosti

Horacek Pavel

22. 11. 2001 16:49
Postij kneze pro vyjadreni k volbam.
Podivuji se nad tim, ze knrez je stihan za to, ze doporucil svym spoluobcanum, aby nevolili stranu, ktera byla zakonem prohlasena za zlocineckou organizaci, Je zcela narozhodne, ze soucasna strana neni totozna se stranou KSC, ktera skoncila s ostudou svoji cinnast po t.zv."dsametove". Vsichni vime, ze jde o srtajenou stranu a stejne tendence, ktere maji domov v obaou techto stranach. Zajimalo by mne, jakou minulost ma ten, kdo na farare podal trestni oznameni. Jde zrejme o stoupence komunisticke strany, ktery se nejakym nedopatrenim stale udrzuje ve funkci. To jen potvrzuje, ze neni vsechno v poradku v nasi justici.
0 0
možnosti

Jiří Polák

23. 11. 2001 7:35
Re: Postij kneze pro vyjadreni k volbam.
Ne, kněz není stíhán za to, ze "doporucil svym spoluobcanum, aby nevolili stranu, ktera byla zakonem prohlasena za zlocineckou organizaci", ale spíš za svá slova "komunisti nikdy neudělali nic dobrého".
0 0
možnosti

Roman Porteš

21. 11. 2001 14:47
Bolševická pakáž
Mám pocit, že bolševikům zase narostly růžky. Osobně bych chtěl rovněž poznat policajta, který vznesl proti panu faráři obvinění, to bude asi taky pěkně páchnoucí kanál! Důvěra v policii u mě opět klesá na nulu. A lidi, nevolte komunisty, jsou to dobytkové nejvyššího kalibru. Možná by byli horší než ti předlistopadoví, protože to byli hlupáci. Nový intelektuální výkvět rudé žumpy je nebezpečný. Lidé bděte!
0 0
možnosti

Dynegy

22. 11. 2001 16:03
Re: Bolševická pakáž
neboj, na každý bolševický prase se voda vaří
0 0
možnosti

Jaroslav Řečínský

21. 11. 2001 11:01
Komunistickou stranu nejlépe zakázat
Myslím, že komunistická strana měla být už dávno zakázána, minimálně v té podobě, ve které působí v současnosti - jako nástupnická strana bývalé KSČ. Přijde mi opravdu zajímavé, jak jsou vyšetřovatelé agilní při stíhání neonacismu, ale na komunismus zřejmě platí poněkud jiný metr...
0 0
možnosti

Prášek Jan

21. 11. 2001 8:17
Fundamentalista
Pan farář je fundamentalista. Měl by se hlavně zaměřit na ty "spravedlivé" co před ním v kostele pokorně sklání hlavu. Neškodila by také soustavná četba historické literatury.To by samozřejmě neuškodilo řadě diskutujících.
0 0
možnosti

Fylištín

21. 11. 2001 11:14
Re: Naprosto souhlasím s hlupákem Práškem!
Půjdeme, zvolíme komunisty, budeme mít chléb za 4,10 Kč a frontu na vložky, politické vězně a paragraf 117 - spekulace. Už se moc těším, jak s hlupákem Práškem zasedneme na nějakém OÚ a budeme jej znovu od základu vybavovat .... chro chro
0 0
možnosti

Míša

20. 11. 2001 15:30
obviněný kněz
Samozřejmě je směšné nebo hrozné? chtít obviňovat a trestně stíhat P. Protivínského. Jak jeden z pisatelů píše, že většina komunistů byli dobrosrdeční lidé, možná i část nacistů byli "dobrosrdeční" lidé? Ale nikdo nikoho neodsuzuje za dobrosrdečnost, ale když tak za konkrétní zločiny. A těch bylo za 40 let dost. Odpustit je ovšem možné každému -- zloději, vrahovi, tedy i zločiny páchajícímu nacistovi, komunistovi ... ale ten, kterému se má odpouštět by snad měl uznat, že to vůbec nějaký zločin byl a měl toho litovat. Lze odpustit i tomu, kdo o to nestojí, i když ne každý je toho schopen. Ale to ještě neznamená, že se člověk nemá a nesmí znovuzavedení režimu, který páchal zločiny, bránit.
0 0
možnosti

Juras

21. 11. 2001 7:50
Re: obviněný kněz
Nejsem si jist, co myslíte odsuzováním konkrétních zločinů. Tady se bavíme o nešťastné formulaci, která odsuzuje kolektivně celou jednu dost velkou část populace, když jí připisuje zlé úmysly. Ani slovo o zvrácenosti myšlenek třídního boje, zato hodnocení činů všech komunistů, co kdy žili. Hodnotit kladně současnou KSČM nemohu, ale připisovat jim neustále zodpovědnost za minulé činy je totéž co vyčítat katolické církvi její zvěrstva ve středověku. Představitelé obou organizací již několikrát mluvili o tom, že těch událostí lítují a že s nimi nesouhlasí. Opakované zaslepené výčitky svědčí pouze o tom, že se někde někomu něco zaseklo... Zkuste přemýšlet a když mluvíte s Grebeníčkem, neargumentujte proti Leninovi. Grebeníček říká, že nechce třídní boj, tak po něm nechtějte, aby se za něj omlouval.
0 0
možnosti

Jiří Frýbort

20. 11. 2001 13:21
Nevolte komunisty !
S výrokem, že komunisté neudělali nic dobrého, že se jim nemá věřit a že je rozhodně nemá nikdo volit rozhodně souhlasím.
0 0
možnosti

kopřiva

20. 11. 2001 11:42
Roztrhejte si občanky...
Komunisti se v dobách své slávy chovali úplně stejně dementně, jako církev, když měla sladkou moc.
0 0
možnosti

clovek

20. 11. 2001 12:53
Re: Roztrhejte si občanky...
Koprivo, koprivo, ze te mraz nespalil :)))))
0 0
možnosti

Jiří Charvát

20. 11. 2001 11:32
A co zákon?
Moc nestíhám domácí zprávy sledovat - většinou jsou poněkud žabomyší - ale tato mne zaujala. Neznám všechny souvislosti a právní fígle případu, ale dlouho jsem neslyšel, že by byl někdo popotahován, neřku-li trestně stíhán, za propagování a prosazování zákona (naposled tuším V. Havel a Charta 77...). Nyní mám ale na mysli zákon o protiprávnosti komunistickího režimu a zákaz propagace lidským právům nepřátelských ideologií (prarafrázuji, nejsa právník). Zdá se mi, že citovaný kněz dělal přesně to, co od něj společnost - literou zákona - žádá. Naopak komunisté už svojí prostou existencí pod původní firmou dělají přesný opak. Kdy už proboha začne někdo trestě stíhat pro změnu je?? (škoda že T. Sokol nezůstal ministrem, hezky na to téma mluvíval...) Příklady z muslimského světa ukazují, že různé ideologické formy zla jsou jako spory mikroorganismů, čekající jen na vhodné prostředí, aby se pomnožily a začaly škodit. Pán Bůh zaplať za to, že ještě existují lidé, kteří tomu chtějí učinit přítrž. Tož, státní orgánové, do šatlavy s nimi! Jiří Charvát
0 0
možnosti

Juras

20. 11. 2001 12:16
Re: A co zákon?
Nikdo není stíhán za propagování a prosazování zákona. Nechápu, o čem hovoříte. A jaké škodlivé příklady z muslimského světa máte na mysli? Jsou horší než příklady z křesťanského světa anebo z pravoslavného světa za doby totality?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!