Milan Tříska
23. 11. 2001 0:13
Re: Perspektivy brnenskeho letiste
Petře,
děkuji za zmínku, ale pravdu má, bohužel, spíše kolega RoS. Letiště, které popisuje on, skutečně nemá v Brně , právě pro konkurenci Prahy a Vídně absolutně žádnou šanci.V tom má naprostou pravdu. V Brně už byla firma ABB, která zde měla 3000 zaměstnanců a sídlo v Curychu. Ve stejné chvíli existovala linka Air Engiadina , která do Curychu létala. ČSA už teď taky létá, když má volné letadlo, tedy přes poledne a ne kdy je potřeba. Koneckonců, město jí to platí,tak proč ne. Smiřme se faktem: jediné/nové/ letiště, které je ekonomicky smysluplné v Brně nebo kdekoliv tady u nás/kde to jde/, je letiště uzlové, velikosti Frankfurtu,Amsterodamu a podobně. A pozor: Praha ani Vídeň nikdy takovým letištěm nebudou, to jsou koncová letiště. Praha kolem sebe nemá dostatečně husté osídlení a Vídeň dost prostoru ani politické vůle. Ta ovšem u nás,bohužel pouze na úrovni Brna,chybí taky. Tady totiž nejde o to, aby mohlo létat pár manažerů, ale aby se letiště stalo ekonomicky asi takovým motorem, jako bylo před sto padesáti lety nádraží . A to může být jedině letiště uzlové, interkontinentální. Všechno ostatní jsou vyhozené peníze.
.