Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovky lidí uctily výročí 17. listopadu

Kyticí žlutých růží se v sobotní podvečer připojil na Národní třídě k oslavám 17. listopadu prezident Václav Havel. Přidal se tak k mnoha dalším, kteří na místo symbolizující pád komunistické moci v roce 1989 po celý den přinášeli květiny a svíčky. Havel obklopený policisty v civilu a shlukem lidí, chvíli mlčky postál. Sledovaly ho přitom televizní kamery, nevelký prostor zahřátý teplem stovek svíček navíc ozařovaly blesky fotoreportérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martina

Totalita byla blba!
Ahoj vsichni. 1989 mi bylo 16 a tak jsem mela to stesti, ze jsem prozila vetsi cast sveho mladi ve svobodnem state. Tzn. mohla jsem cestovat (batoh, spacak, ovesny vlocky - at mi ufnukalci nerikaj, ze by na to nemeli, je to jen otazka priorit). Mohla jsem si cist, co jsem chtela (pro cloveka, ktery chodi na gymnasium dost podstatne vec). Mohla jsem si zajit do kostela, aniz bych se bala, ze me kvuli tomu nevezmou na vejsku. Nedostatku prostredku jsem celila praci (diky znalosti cizich jazyku - za totality nemozne a prace na pocitaci- taktez), pomerne slusne placenou. Nemusela jsem mit kadrovy profil a odebirat Rude Pravo, aby me vzali na medicinu. Co se materialni kvality zivota tyce, jestli se nekomu styska po jednom typu rohliku gumaku a dvou typech jogurtu, me tedy rozhodne ne. Politika je spina, ale to je vsude na svete, myslim , ze nam chybi pocit osobni zodpovednosti a hlavne pracovni nasazeni. Jelikoz ted ziju v zahranici v tvrdem kapitalismu, mam moznost srovnavat. Moje generace, uz snad neni tak leniva a odevzdana, ale dnesni padesatnici to je bida s nouzi. Se svym postojem by neuspeli nikde, ani ve "vyspele"Zapadni Evrope se totiz lenochum a fnukalum moc nedari. Situace u nas neni optimalni, ale zaplat Osud za ten prevrat, at uz to zpunktoval kdokoliv!
0/0
19.11.2001 14:51

nucleus

komentar k internacionale politruku
Mam hodne dlouho dojem ze nejaka ta revoluce teprve musi prijit, abychom o ni mohli mluvit. Bojovani klicema za svobodu bylo velmi levne a nikoho to moc nestalo. Milym nasim budovatelum a Zlate mladezi Gottwaldove. (oni vi koho tim myslim) Je dost lidi co o vas vi vsechno. Byl jsem pozadan abych upresnil situaci se Zemanem a National Semiconductor, tak jsem jim to rekl. Nezapominejte ze prvni Republika byla zalozena ve Statech diky intervencim ceske usedlosti a Masarykovi to dalo hodne prace. Jestli hodlate dal timto stylem srat na hlavu vsem mimo republiku, tak se vam to zkratka nevyplati.
0/0
19.11.2001 9:30

Kosta

Cena svobody
Máme 12 let svobody. Za ni jsme tvrdě zaplatili. Rozkradeným hospodářstvím, zkorumpovanými politiky a chudobou. Ať mi někdo ukáže, kde se žije průměrné rodině lépe než za komunismu (mimo Prahy). Kdo si opravdu chce svobody užívat plnými doušky, nemůže se živit poctivou prací. Kdyby toto věděli všichni studenti v roce 1989, možná by plno z nich vyrvalo obušky policistům a sami by začali rozhánět dav.
0/0
18.11.2001 22:22

go

Re: Cena svobody
Za co že jsme to zaplatili? Tohleto se jmenuje svoboda ?! Jestli jo - tak díky - stačilo - zle mi už bylo z komunistů ... Teď si sice říkají jinak - a mají jiné metody, podstata je stejná. Nepřejte si slyšet, co by dneska zpíval Kryl - kdyby žil. Ale oni by ho odstavili, stejně, jako odstavili třeba Hutku - a ostatní t.zv. "intelektuály". Dneska se kritizuje prostřednictvím redaktorů tisku - ale ti nejsou důvěryhodní, protože jsou závislí kdoví na jakém manipulátoru veřejného mínění - a jejich selektivní bezzubá kritika nikoho nezajímá. Češi nikde svůj veřejný hlas v podstatě nemají ... respektive pouze v pokleslé formě "kotlů"(proboha - že se toho zůčastnili i lékaři ... rozum zůstává stát...), kde nejsou mocným nebezpeční ... (i když mě moc potěšila ČT2, že nakonec odvysílala "Sametovou kocovinu" - ač po neuvěřitelném skandálu a snaze o cenzuru) - tahle ohlávka je sice luxusnější, než ta předešlá - a má honosnější jméno "svoboda" - ale ta cena byla opravdu zbytečně vysoká. Jo - myslim, že bych se sám zmlátil pendrekem, kdybych býval viděl do budoucnosti ... Ale tvrdit to na 100% budu, až příští volby vyhraje ODS a státem zazní zglajchšaltovaná "Bobovize". Jestli partaj založí paní Chytilová - poprvé v životě vstoupím do nějaké strany ...
0/0
18.11.2001 23:26

agnostiker

budovani statu
Je to tragedie ceskeho naroda , ze si neumi sam sobe vladnout. V tom mi da asi kazdy za pravdu. Dale je strasne zjisteni, ze Cesi co delaji, to prehani , s vyjimkou jiz uvedene vlastnosti si sobe vladnout. Nicim neopodstanene sebeprecenovani vede k casty padum na nos a tomu nasleduje okamzite poukazani na vinu jinych. A to jak narodnostne tak i individualne. Nedisliplinovanost a ilojoalita ke svym vudcum neda vzniku klidne spolecnosti a v tomto zmatku se cesti lumpove velice dobre orientuji a okradaji svuj vlastni narod. Antiklerikalni mysleni vetsiny volicu vyrazuje prave strany temer z polityky a proto bude po socialistech vladnout ODS a po ni zase socialisti a pak zase naopak. Co by bylo logicke vladnuti po komunistech? ...ano vlada pravych sil , ale k tomu v CR nikdy nedojde. Podotykam, ODS neni a nikdy nebyla prava, je to banda zkorumpovanych prospecharu s velkym bolsevistickym podilem.
0/0
18.11.2001 20:55

Jirina Fuchsova

Prispefek na Internetu, autor GV
"Kdyz jsem byl maly kluk, vzpominam jak z Rozhlasu po drate cetli blahoprani ceskoslovenskym namornikum, kteri v daleke cizine, na lodich jako LIDICE etd, travili vanoce daleko od stedrovecerniho stolu. V mych ocich mi jich bylo lito, predstavoval jsem si, ze by nekdo z moji rodiny chybel u stromecku a bylo mi smutno. A poslouchal jsem Rozhlas po drate rad, dovidla jsem se o zemich jako Kuba, Lybie a Severni Korea... Tenkrat jsem nepremyslel, proc si nikdo v Rozhlasu po drate nevzpomene na statisice Cechu a Slovalu, kteri museli po komunistickem prevratu opustit republiku. Vyrustal jsem pomalu, v roce 68 mi bylo jiz 25 let, pamet mne slouzi dobre, ale taky si nevzpominam, ze by v nasledujicich letech nekdo ve sdelovaich prostredcich vzpomnel na Cechoslovaky, kteri ziji v cizine (cizina je ale odporny slovo!). A tak mne jen napadlo, jestli na Vanoce 2001 nekdo oficialne vzpomene na statisice Cechu a Slovaku, kteri odesli z Republiky nedobrovolne. Nebo snad ta priserna nenavist k emigrantum stale trva? A proc?" Komentar, pro GV: Cesi po celem svete a tisice a tisice doma dnes jsou uznanymi OBCANY CR... Pouze v USA a castecne v Kanade nadale zustava 30.000+ rodilych Cechoslovaku a jejich deti dodnes zlocinne zbavenych vsech zakladnich lidskych a obcanskych prav na uzemi sve vlasti... Tak se ke svym prislusnikum nechova ZADANA CIVILIZOVANA ZEME SVETA... Vlada zahranicni Cechy vyslovne nenavidi, pokud nejsou prave uspesnymi podnikateli s rocnim obratem minimalne 2 biliony dolaru (Zeman v New Yorku, minuly tyden.) Ministri o Cesich v zahranici zrejme nikdy neslyseli... Senatori a poslanci litaji trikrat do mesice do USA a Kanady, nechaji se hostit veprovym, jitrnicemi a mexickym pivema a obcanska prava jejich tam zijicich spoluobcanu (obcanstvi, restituce a volebni pravo) je jim sumafuk... Helsinsky vybor v Praze s pani Chrzovou a dalsich 99 t.zv. "obcanskych sdruzeni na obranu vsech LIDSKYCH PRAV" o tom, ze by nejaci Cesi zili v zahranici./v cizine! zrejme take za dvanact let! NIC NESLYSELI!!! Ceske cirkve vsech odstinu sbiraji a posilaji modlitby i penize na pomoc vsem utiskovanym po celem svete... Jeste jsme neslyseli, ze by jednou, jedinkrat! nekde verejne prohlasili, ze souciti s temi stariky a starenami, kteri odesli pred dvema diktaturami do sveta, tam cele zivoty pracovali a pomahali navratu SVOBODY A DEMOKRACIE v jejich vlasti, aby jim za to, po roce 1993! vdecna "vlast" ukradla a nadale nasilim zadrzovala nejen jejich ukradene majetecky, ale i jejich CESKE OBCANSTVI a VOLEBNI PRAVO.... Jeste jsme nikdy neslyseli ani necetli, ze by se cesti verici jednou nekde pomodlili za stare, ubohe, nemajetne t.zv. "byvale" Cechy, kteri dnes zustavaji administrativne na uzemi sve vlasti pouhymi "C I Z I N C I....." Od Hrozenkova po As, sebestredna vlada v Praze hodila po roce 1993 obcansky 30.000, co do prava volebniho! PUL MILIONU! svych opravnenych volicu v zahranici PRES PALUBU... Situace dnes je stejne tristni.... "Prilozte jeste, chlapci, je tu dnes nejak zima, dnes jeste vice zebe v slavny, svetly cas... Marne patrame v seru ocima prosebnyma, kde otevrou se dvere a nekdo pozve nas.... k Stedrovecernim stolum, kde bychom tise sedli, a po pameti snili sen ze stastnejsich dob.... Belostne stopy v polich, v pokoji vune jedli..... Vanoce BEZ DOMOVA, jste smutne... dvojnasob...." Vasi v "cizine...." Vesele vanoce, nas DOMOVE!
0/0
18.11.2001 18:25

CJ

Re: Prispefek na Internetu, autor GV
Hm, rozhodne nemaji vubec zadne pravo volit nekoho ve state kde sice zili,ale uz neziji!!!Jsou to nyni Americani,Kandani...atd. Jestli chteji,at prijedou koupi si chatku a budou tady travit prazdniny,ale to je vsechno co mohou chtit. Odesli ,sice nucene,ale myslim si ze se jim dostalo kdysi vzdelani za penize republiky a oni ji nic nesplatili! Akorat se za neho pekne uzivili nekde jinde tak co ted chteji.
0/0
18.11.2001 18:50

go

Re: Re: Prispefek na Internetu, autor GV
Člověče - máte Vy vůbec cit v těle? Nepřál bych Vám, abyste na stará kolena musel poslouchat podobné žvásty, které jste právě pronesl. Vy jste zřejmě negramotný a bez vzdělání - jinak byste musel vědět, že vzdělání a vědění je především věcí píle každého jedince - a nepapouškoval onu "proletářskou" doktrínu osob s nízkým IQ plnou závisti k inteligenci. Nicméně drahým emigrantům v USA bych vzkázal: buďte rádi, že jste pryč - a nechtějte stím tady mít nic společného... ve vlastním zájmu. Jinak zbytek života budete trpět depresí ...
0/0
18.11.2001 20:08

CJ

Re: Prispefek na Internetu, autor GV
no vsak at si sem klidne prijedou dyt to rikam,ale volit by meli az by tady bydleli ,protoze ve volbach si voli obcane sve zastupce aby oni ridili jejich stat. A ne aby nekdo cizi ktery tadz nezije si z nejake nostalgie vynucoval rozhodovat!
0/0
18.11.2001 21:03

CANADIAN ROM

DEMOKRACIE PRO CECHA ? CHA CHA CHA.....
Vzdyt Cech nevi, co to demokracie je ! Ucit se 12 let zit demokraticky je pro vas strasne smesna dlouha doba a proto budte radi , ze pan Havel je jeste na hrade. Jinak byste byli odstaveni na kolej smer vychod. Jste narodem jen sami pro sebe a ziti mezi mnohakulturnimi narody pro vas bude tabu, jeste hodne dlouho. NEVAZIT SI SVOBODU JE TOUHA PO TOTALITE... CANADIAN ROM..
0/0
18.11.2001 15:45

CJ

Re: DEMOKRACIE PRO CECHA ? CHA CHA CHA.....
No to je jiste pravda,ale nechci aby ta nase demokracie dopadla jako treba ta v Americe...
0/0
18.11.2001 15:53

Ruda

Re: Re: DEMOKRACIE PRO CECHA ? CHA CHA CHA.....
CJ ty nevys jak demokracie vypada, i kdyby jsi do ni vpadl. Natoz mluvit o Americe.
0/0
18.11.2001 16:28

CJ

Re: Re: Re: DEMOKRACIE PRo
jo tak v Americe jsem byl rok,samozrejme ze to asi nestaci na uplne poznani,ale to jak tam lide ziji a kolikrat v jakych podminkach se mi vubec nelibilo...zajed si tam, nekam mimo obvyklou turistickou trasu a uvidis!
0/0
18.11.2001 17:35

JV. Viden

Re: Re: Re: Re: DEMOKRACIE PRo
Pane , vy si pletete demokracii a zivotni standard, respektive qualitu ziti.
0/0
18.11.2001 20:23

CANADIAN ROM

DEMOKRACIE PRO CECHA ? CHA CHA CHA.....
Vzdyt Cech nevi, co to demokracie je ! Ucit se 12 let zit demokraticky je pro vas strasne smesna dlouha doba a proto budte radi , ze pan Havel je jeste na hrade. Jinak byste byli odstaveni na kolej smer vychod. Jste narodem jen sami pro sebe a ziti mezi mnohakulturnimi narody pro vas bude tabu, jeste hodne dlouho. NEVAZIT SI SVOBODU JE TOUHA PO TOTALITE... CANADIAN ROM..
0/0
18.11.2001 15:44

I

Pesimisti
Přečetl jsem si příspěvky a zdá se mě, že žiju mezi zatvrzelými pesimisty a negativisty. Podle nich je všechno špatně a za komančů bylo líp. Proč nespáchají všichni sebevraždu, jak mohou žít v takovém světě? Oni by se už nemuseli trápit a nám ostatním by se bez nich taky žilo líp. Kdo má to fňukání pořád poslouchat...? Předchozí řádky byly myšleny ironicky a s nadsázkou, jenom pro úplnost. Nejsem proti konstruktivní kritice a ani netvrdím, že všechno šlo po revoluci dobře. Sám žiju za 3000 Kč měsíčně a přesto nenadávám na všechno a na všechny.
0/0
18.11.2001 12:55

I

Re: Pesimisti
Jináč těm, co bi my věřily že žiju za 3000 Kč měsíčně vzkazuju, že jsou iďyoti
0/0
18.11.2001 14:22

novotnz

poydrav
Zdá se , že konečně lidé dostanou to co chtěli. Veliký borr... hodně volnosti ,nemusejí stát frontu na banány, zato hodně drog a hodně násilí, skrátka vysněný zapadní formát života v Naší republice.Hodně děkuji Váš Itek
0/0
18.11.2001 11:26

Fylištín

Řekl bych to takhle:
Kuponová privatizace byl dobrý způsob, jak legalizovat majetek a moc bolševiků!
0/0
18.11.2001 10:35

Fero Pesko

17. listopad
Slávny 17. november -ako VOSR- priniesol nám slobodu slova, môžeš hovoriť čo chceš, aj tak Ti to nepomôže,otvorenie hraníc, aj tak na cestovanie väčšinou nemáme,šlapanie šlapiek naulici ponúkajúc služby i vetchým starcom, drogy a narkománie, nehoráznu kriminalitu, množstvo bezdomovcov a žobrákov, obrovdkú nezamestnanosť a úzky kruh bezhranične bohatej smotánky. Vďaka Ti slávny 17. listopad!
0/0
18.11.2001 8:51

Honza

Re: 17. listopad
Ok, tak si zase zvolte Meciara a bude to mit jako pred listopadem a nekecejte tu kraviny. Cesi jsou radi, ze je to jake je co se tyka ateriolniho blahobytu, tak ten je nesrovnatelne vyssi nez za bolsevika a to nemluvim a moznostech, co se nedaji uchopit ci snist. Takze si na slovensky klidne udelejte druhou velkou meciarovskou revoluci a nas nechte v pohode vstoupit do EU. :P
0/0
18.11.2001 10:25

go

Re: Re: 17. listopad
Na blahobyt kšeftmánků na Hanspaulce, nebo amíků v satelitních vesničkách Ti kašlu frajere ! Svobody je zhruba stejně jak za komoušů. Martička zpívala "vláda věcí Tvých se k tobě navrátí - lide..." - prdlajs !!! Platí spíš Kryl: "demokracie rozkvétá - byť s kosmetickou vadou. Ti kteří kradli po léta dvojnásob tolik kradou a ti kteří nás týrali nás vyhazují z práce a z těch co pravdu zpívali dnes nadělali zrádce.." A neber si Čechy do pusy mohl bys se šeredně přepočítat. Za rozbití státu se bude ještě platit !
0/0
18.11.2001 19:50

Ivana

Re: 17. listopad
Souhlasím s Ferom! Pan honza mluví v možném čísle - to jako za svoje děti nebo rodiče nebo za koho ještě?
0/0
18.11.2001 10:52

Bron

Uznani lidskych prav stejne jako za komunismu
Diky 17.listopadu jsem mohl emigrovat legalne a nemusel jsem se tam nastesti prostrilet jako Masini. Beztak jsem ale emigroval z politickych duvodu a nedodrzovani lidskych prav (1999), v CR jsem byl v r.2001 odsouzen bez radneho verejneho soudu v me nepritomnosti na 6 mesicu vezeni za nenastoupeni vojenske sluzby. Prestoze Listina zakladnich prav a svobod v cl.15 deklaruje, ze "Nikdo nemůže být nucen vykonávat vojenskou službu, pokud je to v rozporu s jeho svědomím nebo s jeho náboženským vyznáním." I komunisticke vyhlasky a deklarace akceptovaly lidska prava, ale komunisticky rezim na ne kaslal. Stejne ale bohuzel i rezim soucasny...
0/0
18.11.2001 3:01

Honza

Re: Uznani lidskych prav stejne jako za komunismu
Ano mate pravdu ze soucasny rezim hodne prehlizi lidska prava, ale jiz nyni mame VETSI sanci uspet u nasich soudu pripadne u soudu zahranicnich. Viz napr. spor CME s Ceskym statem, ktery nakonec v arbitraznim soudu CME vyhrala. Sice je to desny a pro lidi co nemaji penize je tezke dovolat se spravedlnosti, ale nastesti jiz existuji organizace ktere je sdruzuji a pomahaji jim je resit. Takove organizace by hned za komousu byli zruseny a pronasledovany. Ted si to ale vladnouci spicka nemuze dovolit, uz nejsme pod ochranou SSSR, proste ted jsme maly statecek, co musi dodrzovat mezinarodni umluvy, jinak na to doplati i prave ty spicky. Doufam, ze se vstupem do EU bude ten tlak jeste vyssi a dostane se sem cast tech pravnich a ekonomicky zvyku, jako jsem napr. zazil v Lucembursku nebo ve Svycarsku. A do EU bysme se NIKDY nedostali jako komousky stat...
0/0
18.11.2001 10:32

Shark

Re: Uznani lidskych prav stejne jako za komunismu
No nevím, jestli to ještě po 89 byla emigrace. A s tou listinou práv a svobod bych to nepřeháněl, tím se dneska ohání kde kdo, např. vězňové, demontranti, kteří rozmlátili Prahu apod. To je trochu na palici, že ano, hm. Rozhodně nemůže být postavena nad zákony, to jsou jenom kecy, tak to nikde nefunguje.
0/0
18.11.2001 17:18

bron

Re: Re: Uznani lidskych prav stejne jako za komunismu
Ja jsem nikomu neublizil, nic jsem nerozbil. Naivne jsem si myslel, ze kdyz parlament odhlasoval Listinu zakladnich prav a svobod, tak ze to nebudou "jenom kecy" jako za komunismu ale ze zakony schvalene stejnym parlamentem by nemely odporovat tomuto dokumentu. Pikantni navic je, ze jsem byl souzeny podle zakona z roku 1960, podepsany Novotnym a dalsimi soudruhy. Zkratka v oblasti prava resp. komunistickeho bezpravi se toho moc nezmenilo. Takze jsem se ridil clankem 14 Listiny: "Každý má právo v jiných zemích hledat a požívat tam azyl před pronásledováním." (mne hrozily 3 roky nepodminene, coz nelze srovnavat s tresty z padesatych let, ale i tak tomu rikam emigrace z politickych duvodu)
0/0
19.11.2001 1:24

Jano

17.november a jeho dosledky
17. November bol pozitivny a vsetci mozeme byt radi, ze bol. Kde by sme asi boli teraz. Neskorsim dosledkom bolo rozdelenie CSFR. Ja musim za seba povedat, ze dodnes som sa s tym nezmieril. Mne osobne ceski bratia a ceska republika v spolocnej CSFR dost chyba…
0/0
17.11.2001 22:41

Jehuda Kotel

Re: 17.november a jeho dosledky
Jano, nadmerny pozitivismus je nedostatek informaci. Ja jsem tehdy hodne pred listopadem mluvil s Havlem ,kdyz ho pustili z basy. Najednou se objevili podivne osoby jako Klaun apod. Sami vedeli ze je to neudrzitelne, jedine co soudruhum vadilo je nelagalita vlastnictvi vyrobnich prostredku. Kdyz uz meli pupky plne. Takze vsechno je jinak. Zcela souhlasim s nazorem na rozdeleni. Nebylo tehdy zadne referendum a toto driv nebo pozdeji stejne bude reseno soudni cestou s urcenim plne zodpovednosti osob...
0/0
17.11.2001 23:05

Zdenek

Re: 17.november a jeho dosledky
Plne souhlasim, rozdeleni bylo chybne a hloupe a kulturni izolace, kterou je mozno videt v Cesku hodne vyrazne, jeste hloupejsi. Slovenske zpravy bezi po pulnoci, pokud vubec a slovenstina neni slyset nikde. Zdenek
0/0
17.11.2001 23:16

Jirka

Re: Re: 17.november a jeho dosledky
Tak to jsem tady jedinej, kdo je rád, že bratr Mečiar bude (opět) vládnout v jinym státu? Tedy že jsem rád, že Slováci a jejich kultúra (myslím i tu politickou) není součástí ČR? Já jsem za rozdělení ČSFR vděčnej. Díky, bratře Vlado, za tvé nacionalistické cítění...
0/0
18.11.2001 1:16

McCain

Re: Re: Re: 17.november a jeho dosledky
Meciar s jeho politickou kultuurou stejne chcipne. Cesko-sl muselo chcipnout kvuli zradcum. Vem si to tak, jako by se dnes kvuli Steuberovi muselo rozdelit Nemecko, nebo by si Steiraci vyhlasili novou republiku v Rakousku, protoze maji jine zobaky. Taky muzeme vyhlasit Koenigsberg v pobalti sa svate mesto na Wattu, protoze ho zalozil Premysl Otakar I. a dnesni jejich jazyk a manyry se nam nevejdou do ceskeho kozichu.
0/0
18.11.2001 4:12

I

Re: Re: Re: Re: 17.november a jeho dosledky
Podle mě je dobře že rozdělení proběhlo. Češi a Slováci toho totiž zas tak společného nemají. To že jsou jejich jazyky tak podobné je díky tomu, že za vzor spisovné slovenštiny bylo vzáno západní nářečí hodně ovlivněné češtinou. Do roku 1918 to byly dva různé národy, každý s vlastní tradicí. Ke spojení došlo jen proto, že Wilson tlačil na Masaryka aby vytvořil ve středu Evropy nějaký větší a silnější stát. Tak vznikl blud o československém národu a aby to nebylo málo přidali ještě kus Ukrajiny.
0/0
18.11.2001 13:07

go

Re: Re: Re: Re: Re: 17.november a jeho dosledky
S Vaším uvažováním bychom se patrně ještě dělili na Pšovany, Litoměřice, Lemuzy, Děčany, Lučany a Doudleby - o Moravě nemluvě - vy chytráku. Spousta lidí co znám se cítí být Čechoslováky. Máme toho se Slováky stejně společného jako Sasové s Pomořany, nebo Bavory. Vaše šovinistické názory jak věřím většina národa nesdílí.
0/0
18.11.2001 19:21

I

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 17.november a jeho dosledky
Proč mě nazýváte chytrákem a šovinistou? To nejsou názory, ale fakta. Nic víc, nic míň. A mimochodem, spousta lidí co znám se necítí být čechoslováky. A co se týká Sasů a Bavorů, neznám tak podrobně dějiny Německa, ale jeden rozdíl vidím hned - mají stejný úřední jazyk. Jak byste přijal zrušení češtiny a zavedení slovenštiny jako úředního jazyka? Jako rodilému čechoslováku by Vám to určitě nedělalo problém.
0/0
19.11.2001 12:35

go

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 17.november a jeho dosledky
Šovinistou Vás nenazývám - pouze tak označuji některé Vaše názory, které zavánějí izolacionismem a strachem ze spojení s "cizinci" (Slováky). Když někdo řekne hloupost, neznamená to automaticky, že je hlupák - snad proto Vás raději nazývám chytrákem. Pokud mluvíte o historických datech, tak nic nenamítám. Zato velmi proti Vaší interpretaci a kontraproduktivnímu pojetí pro náš národ. Účelovým slepencem zrovnatak můžete nazvat Bismarkovské Německo. Komupak si myslíte, že současné "rozděl a panuj" vyhovuje nejvíc? Mimochodem Čeština a Slovenština se od sebe liší podobně, jako Moravský "hentec" od pražského dialektu. Podobné regionální jazykové rozdíly naleznete i v německém prostředí a i v USA. Se Slováky toho máme společného více, než s Maďary, nebo Rakušany. Nikdy jsme s nimi neválčili a velice často pobývali uvnitř jednotného státu - od Sámovy říše k Rakousku - Uhersku. Jako Československo bychom v Evropě měli o poznání větší kalibr, než současné "Böhmen und Mähren". Tak prosím Vás přestaňte papouškovat "Lidové noviny" a "Mladou frontu". A jestli si myslíte, že jste mne zděsil představou Slovenštiny, jako úředního jazyka, tak Vás upozorňuji, že v ČSR jím byla. Proč rušit Češtinu jsem nepochopil ... Ve Švýcarsku mají 4 úřední jazyky ...
0/0
20.11.2001 9:18

Jehuda Kotel

kdyz se ruka k ruce vine, tak se dilo podari
Mym narodum: Neocekavam ekonomicky vubec nic. Prvne musi byt zcela jine duchovni klima. Az tohle bude fungovat, potom pujdou ostatni veci. Zdravy patriotismus, kdeze. Zatim je cten podvod, lez a prdelolezectvi pro skyvu chleba. Prachy, prachy prachy a bezpecnost? Novi dabli. Odhadem odeslo z Cech 0.5milionu velmi schopnych lidi a to neda dohnat. Je to jako s tema ceskyma letadlama. Kde je osobni zodpovednost, profesionalni cest a prudka inteligence? Az budete na stupni, kdy budou vsichni cumet jaky letadlo mate, tak nebudete muset zebrat o zakazky a sami budete spokojeni. Je to "state of mind". materialismus je cesta do pekel. Kultura bucku a piva. Nazrat se, udelat to a zase zopakovat. Jedine duchovno vitezi. Pracujte na prime demokracii, jedine tak se tech parazitu zbavite.
0/0
17.11.2001 22:37

Jirina Fuchsova

PO DVANACTI LETECH...
V USA a v Kanadew dnes zustava 30.000 + rodilych Cechoslovaku a jejich deti protipravne bez uznaneho ceskeho obcanstvi a bez jakychkoli obcanskych a lidskych prav na uzemi SVE VLASTI. Shodou okolnosti jsou to vetsinou postarsi Cesi, kteri v listpadu a prosinci 1989 a az do roku 1993 jako prvni organizovali financni, lekarskou, univerzitni a rozlicnou jinou pomoc Havlovu Ceskoslovensku... Z "vdeku" za jejich krajanskou pomoc domovu v dobe, kdy slo o vsechno, jim cesky konzulat v Los Angeles "zapomnel" poslat pozvanku na konzulatem poradanou oslavu 17. listopadu....
0/0
17.11.2001 21:07

Bobek

Re: PO DVANACTI LETECH...
... no ono uprime udelat oslavu pro 30 000 lidi neni sranda :)
0/0
18.11.2001 0:15

Tom

nova
nevím,jestli si toho někdo všiml,ale na nově ve zprávách o svátku nepadlo ani slovo.
0/0
17.11.2001 20:22

Adonis

Re: nova
Tak proč se na ni koukáš?
0/0
17.11.2001 22:33

Tom

nova
nevím,jestli si toho někdo všiml,ale na nově ve zprávách o svátku nepadlo ani slovo.
0/0
17.11.2001 20:09

Radvan

Re: nova
Jsem rád, že existuje člověk, který si všímá dost zásádních věcí.
0/0
17.11.2001 20:16

Bobek

SMUTEK
12 let pote a myslim si ze tu mame takovej kapitalistickej komunismus - vzdy jsem volil Klause, ale pote co udelal s Ceskou televizi, jak byl na strane Bobovize a jak je zajedno se Zeleznym jen ukazuje 2 viditelne svinstva. O jinych stranach ani nemluve, je mi 24 a na zakladani nove slusne!strany jsem asi moc mladej ... :( a asi slabej :(
0/0
17.11.2001 19:16

Ládik

Re: SMUTEK
Ty musíš vždycky s někým souhlasit? A co takhle vlastní hlava?
0/0
17.11.2001 22:19

Adonis

Re: SMUTEK
No tak si sedni a lituj se... A pak budeš starej...
0/0
17.11.2001 22:23

Hana Motkova

Pravda a svoboda zvitezili: zustanme verni tomuto rceni!
Toto datum se zapsalo do dejin naseho narodu a symbolizuje znovuzrozeni pro Cesky lid. Je dulezite abychom si pripomeli prave ty hodnoty ktere tehdejsi demonstranti propagovali a vazili si svobody a demokracie. Dale bych rada upozornila na boj individualnich disidentu zobrazenych v Charte 77, jinimy slovy vnitrni tlak tzv. civilni spolecnosti na totalitni rezim kulminujici "sametovou revoluci". Sklanim se pred obcany kteri nam otevreli branu k dnesni svobode a lidskym pravum odepiranych po dobu temer 41 let.
0/0
17.11.2001 18:59

Milan

Re: Pravda a svoboda zvitezili: zustanme verni tomuto rceni!
Tento datum se skutecne "zapsal".Ty jsi tak naivni ze si skutecne myslis ze to byla revoluce "studentska"?Neni dnes zadnym tajemstvim ze to byla dohoda USA s tehdejsim SSSR o predani moci.Ze to prijit muselo to je jasne.Jenom cely svet zira jak se u nas dari tuelarum a ruznym mafiim.Viz.Zelezny,Macek......Ty snad toto schvalujes?Co asi delal Zelezny za dob totality?Jestlize nekdo za dob komunismu studoval ve Svycarsku nebo v USA tak musel mit sakra zazemi u bolseviku.Nebo snad nemam pravdu?
0/0
17.11.2001 20:26

Hana Motkova

Re: Re: Pravda a svoboda zvitezili: zustanme verni tomuto rceni!
Mily Milane, na rozdil od tebe naivni nejsem, ovsem trvam na tom co jsem napsala a to je pouze ze si musime vazit hodnot ktere jsme ziskali padem komunismu. Myslim ze nas stat pres vsechny sve chyby udelal velky pokrok. A taky si nemyslim ze vsichni kterym se ted dobre dari jsou tunelari.
0/0
18.11.2001 12:52

go

Re: Re: Re: Pravda a svoboda zvitezili: zustanme verni tomuto rceni!
Milá paní Hano - když tedy musíme - tož budeme ... Češi byli vždycky národ vrchnosti poslušný... Ten pokrok je opravdu veliký. Na každém chlumku země České bilboard na Mattoni připomínající říšskou orlici, před setměním lavičky v parcích plné fetující mládeže, kontejnery obsypané bezdomovci, naprostý rozpad živé a reflektující kulturní platformy (která m.j. listopad 89 umožnila), veřejné diskuze o čemkoli, vedené způsobem, za který by se pan Geobles stydět nemusel ... Svoboda voleb - kdy volit není koho, integrace do Evropy způsobem kšeftu "žrádlo za svobodu" ... i když ... jakoupak svobodu - tak alespoň to žrádlo ... konec konců vždyť už zase máme politické vězně - a dokonce ty, kteří šli po krku t.zv. "starým strukturám" ... Haničko ... probuďte se !!!!
0/0
18.11.2001 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.