Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakvický farář získal Havlovu milost

Prezident Václav Havel udělil milost faráři Vlastimilu Vojtěchu Protivínskému. Kněz byl stíhán za to, že loni ve volbách do Senátu vyzval obyvatele Břeclavska, aby nevolili KSČM. Protivínský prezidentovo rozhodnutí sice ocenil, nicméně zalitoval, že případ neposoudí nezávislý soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JV

Dobře, že to trestní oznámení komunisté podali
Aspoň teď každý vidí, co je to za spolek a že se vůbec nezměnili!
0/0
22.11.2001 9:31

Thomas from Brno

Komunisti
Priznam se, ze po precteni clanku jsem chtel napsat nejvulgarnejsi vyrazy na adresu komunistu, ale bohuzel by to nic nezmenilo, a asi by byl muj prispevek zrusen cenzory z iDnes. Lidi rychle zapomneli, co tady komunisti vyvadeli 40 let po valce. Je pro me absurdni, ze nejakeho "chytreho" statniho zastupce mohlo vubec napadnou obvinit nekoho, kdo se trochu oprel do komunistu. Havel mel po revoluci v roce 1989 Rude Ksichty postavit mimo zakon. Zaroven s tim meli byt neprodlene vysetreny zlociny komunismu a meli byt obvineni a odsouzeni vinici zverstev, ktere tady napachali, temi nejtvrdsimi tresty. Misto toho komunisti obratili kabaty naruby a ted se tvari transparentne ve vlade a v parlamentu tak, jako by patrili do CSSD a ODS odjakziva. Proto bychom se nemeli divit takovym verdiktum "nezavislych" soudu, k jakemu doslo.
0/0
22.11.2001 9:17

bartsimpson

Parlament
Parlament přijal usnesení o protiprávnosti komunistického režimu, nechápu jak může někdo mít tu drzost podat trestní oznámení za to, že někdo toto usnesení uvede v souvislostech.
0/0
22.11.2001 9:13

Petra

Špatná paměť
Uvědomte si prosím, že z vesnic a měst podél hranic s Rakouskem bylo vyhnáno německy mluvící obyvatelstvo (Němci i Rakušané) a kdopak asi dostal jejich majetek? Nedivte se , že jsou komunisti v této oblasti tak silní, spousta lidí si tam nakradla.A k současné kauze, pamatujete si, jak probíhalo přihlašování dětí na střední školy před rokem 1989? Pro ty mladší připomenu, že se rodiče doprošovali na uličním výboru KSČ o kladný posudek a doporučení pak dávala tzv. výchovná poradkyně (učitelka-kádrovačka) na příslušné ZDŠ a tu nezajíly známky potencionálního studenta, ale to jestli jsou rodiče dostatečně loajální k socialistickému zřízení. A přesně tahle výchovná poradkyně, která zabránila spoustě dětí studovat střední školu, kandidovala na Břeclavsku do senátu. Vůbec se panu faráři nedivím, že se proti ní postavil.
0/0
22.11.2001 8:25

V1kt0r

Re: Špatná paměť
Nic proti fakticke strance Tveho prispevku...jenom by to chtelo lepsi poradkyne na cestinu... "potencialni" se pise presne tak, jak jsem to ted napsal ja. :-)
0/0
22.11.2001 17:19

yamme

Re: Re: Špatná paměť
co je to za blbost ?
0/0
23.11.2001 6:39

Game

Re: Re: Špatná paměť
A další úchyl otravuje s pravopisem!
0/0
23.11.2001 10:34

Alice

pro iDNES, jestli to od nich někdo vůbec čte
Musím s politováním konstatovat, ze jste mě opět zklamali formulací vaší anketní otázky. Pokud na otázku "Je správné, že prezident Havel udělil faráři Protivínskému obviněnému za kritiku komunistů milost?" odpoví X % ne, co to říká? Jak to chcete vyhodnotit? Jak odlišíte ty, kteří klikli na "ne", protože si myslí, že je farář vinen a milost je tudíž nesprávná, od těch, kteří klikli na "ne", protože si myslí, že farář není vinen a milost mu zabránila, aby mu dal za pravdu soud? Než takové amatérské ankety, tak raději žádné!
0/0
22.11.2001 7:59

Milda

Jak se do lesa volá .....
Historie zná již jednoho pána.Byl zlý, ale měl tu být ještě o 2 roky déle.Z takových, jako jsi Ty, by nadělal mýdla a saponáty, párek strčil do zoologické zahrady a oplotil plotem s vysokým napětím. Ty si tak máš na co stěžovat !
0/0
22.11.2001 7:16

Ladislav Matula, Brno

Ani neumim vyjadrit slovy, jak me ty komunisti serou.
0/0
22.11.2001 0:31

hroshik

To snad ne!
Ja nemam slov. Dovidam se z internetu o tomhle pripadu teprve dnes a je to hruza. Jsem v Australii a pred 14 dny tu byly volby. Jednotlive strany v mediich verejne vyzyvaly lidi, aby nevolili tu a tu stranu pro tamto a ono, ze to s nimi spatne dopadne.... A nikdo se nepozastavoval nad nejakym hanobenim rasy a presvedceni. Samozrejme pokud by nekdo rekl, nevolte ty a ty, protoze podporuji aborigince, tak je to jako u nas s Romy a potom tomu rozumim, ze je to proti rase a s tim nesouhlasim. Takze jak uz tu kdosi napsal. V Cesku je svoboda projevu. Ve Svycarsky (a Australii) i po projevu.... Je to smutny.
0/0
21.11.2001 23:05

Dzerdzinskij

Re: To snad ne!
Strc si svy australsky kecy nekam. Vis houby o zivote tady.
0/0
21.11.2001 23:30

V1kt0r

Re: Re: To snad ne!
No, zato Ty jsi stydnice moudrsti, co? Ze je nas pravni rad postaveny na hlavu, vime vsichni. Politici nekonci za to, za co by jinde skoncili a lidi jsou souzeni za naprosto prijatelne veci. Ale na druhe strane, mame stesti, ze nemame na pase zlatou orlici, jako ta koza, co je ted Miss....
0/0
22.11.2001 16:33

JV

???
Proč by nemohl říct "nepodporujte stranu X, protože ta podporuje aborigince"? Kde tam vidíte něco proti rase? Ve skutečnosti jste stejně připosraný jako ti policajti po komunistickém trestním oznámení.
0/0
22.11.2001 9:34

Magda

aaaaaa, idiot z Toronta se ozval
0/0
21.11.2001 22:59

V1kt0r

Re: aaaaaa, idiot z Toronta se ozval
..a slecna Magda, by si mela jit vyplachnout usta.... Nebo se rovnou zastrelit? Prevence nemuze skodit.
0/0
22.11.2001 16:40

CANADIAN ROM

VSICHNI CESI SOU KUNDY
jenom pana prezidenta a jeho zenu si vazim za to co pro nas Romy udelal a ctit ho budu do konce zivota.
0/0
21.11.2001 22:57

CANADIAN ROM

Re: VSICHNI CESI SOU KUNDY
Jenom v tom pokracuj, ty muj dvojniku z dobrou cestinou. Tesim se az priste napises, ze Cesi jsou p..ce po p tvrde y.
0/0
21.11.2001 23:11

jeliman

Komunisticti zlocinci v CR
Pan Hucin, ktery se snazil prokazat komunisticke spiknuti v teto zemi byl poslan na psychiatricke vysetreni a jeste dnes je ve vysetrovaci vazbe. Pripad rakvickeho farare pana Protivinskeho je dukazem, ze v teto zemi komunisticke spiknuti existuje a to nejenom teoreticky. Tak proc je pan Hucin ve vazbe a obzaloba proti nemu nebyla zrusena. A jaky je na jeho pripad nazor pana presidenta ???
0/0
21.11.2001 21:44

Dan

Pořád jsme ve stejných rukou
Jsem velmi rád že pan farář nebude stíhán, mrzí mne jen to že vůbec na něj byla podána žaloba. Přece KSČM je potomkem KSČ která prosazovala totalitní moc. Použijeme-li logiky policie, pak by musel být odsouzen každý kdo odsoudí např. příznivce neonacistů, to přece není normální.. Opět se ukazuje že předlistopadové síly nebyly zničeny a že se stále drží u moci.
0/0
21.11.2001 20:33

Steve

Re: Pořád jsme ve stejných rukou
No, kdyby Havel neintervenoval, tak by se v tomto medializovaném případě spravedlnost projevila sama. Navíc policie sama iniciativní nebyla, šlo o podání žaloby, kterým se musí zabývat. Jde jen o to, že lze podat žalobu za něco tak neviného, jako je šíření vlastního názoru. Asi jsme trochu přecitlivělí. Možná by neškodilo respektovat fakt, že i jiní lidé mají právo na svůj názor a mohou ho šířit i kdyby se nám stokrát nelíbil.
0/0
21.11.2001 20:49

Štefan

Obdiv faráři...
Rakvický farář jako jediný veřejně vystoupil proti bandě, která měla být dávno zrušena,všechna jeho čest i když je katolik.
0/0
21.11.2001 20:11

Steve

K pláči
Tentokrát využil pan president své feudální právo ve jménu spravedlnosti. Kdy ale budou moci všichni vuyžívat své právo zakotvené v ústavě (základní listině lidských práv a svobod)?nebo bude nadále platit Škutinův žert: V Čechách je svoboda projevu. Ve Švýcarsku i po projevu...
0/0
21.11.2001 20:08

Shark

Nadáváte zbytečně
komunisti jsou legální, to jste měli řvát dříve. Když se s nimi nezatočilo v 89, tak se s tím musíte smířit. To brečíte na špatném hrobě. Navíc je špatné, že president ovlivňuje vyšetřování, ten farář má víc rozumu jak president. Měl nechat dojet vyštřování, stejné by ho neobvinili, což je samozřejmě správné, myslím že někdy by mohl zasahovat do rozsudků, protože žádné zákony nejsou dokonalé, ale ne do vyšetřování, to je divné.
0/0
21.11.2001 19:34

Dan

Re: Nadáváte zbytečně
Což o to, chuť s nimi zatočit jsme mnozí měli, ale to by pak v republice moc lidí nezbylo a kdo z nás neměl nějakého komouše v rodině? Já bych si teď také s chutí zanadával na Havlovu milost (asi bychom uvítali rozhodnutí soudu, které by bylo v budoucnu možno považovat za precedentní), jenže st. zástupce stíhání zrušil jako nezákonné ještě před udělením oné milostí. A KSČ může to, co předvedla nyní, zopakovat...
0/0
21.11.2001 20:24

yamme

Re: Nadáváte zbytečně
souhlas
0/0
23.11.2001 6:43

Jaroslav

Pan prezident se opět ukvapil.
Pan farář by to s naší podporou určitě vydržel a některé krysy přitom mohly vylézt na světlo. Možná by to i některé lidi probudilo.
0/0
21.11.2001 19:32

Dzerzdinskij

Jezuité = NKVD
0/0
21.11.2001 19:13

Dzerzdinskij

Katolíci jsou taky pěkní hajzli.
Říct to veřejně, tak mě pošlou sedět. Připomenu jenom utlačování lidu, politické monstrprocesy (viz třeba Jan Hus,) hanobení rasy, národa a přesvědčení, násilí proti menšině a skupině obycatel, vyhlazování etnických menšin, majetkové krádeže, státní a mezinárodní terorizmus, ... Katolický teror je stejný jako bolševický. Katolíci byli v historii stejní šmejdi jako bolševici. A to co jim teď lítá z huby svědčí o tom že stále jsou. Jan Pavel II si s ničím nezadá s Miroslavem Grebeníčkem. Taky má pořád plnou hubu, jak lituje toho co se stalo. Katolici stejně jako komunisti porad rikaji Co bylo, bylo. Teď je teď. Mějme se před nimi na pozoru! Máme krátkou paměť!
0/0
21.11.2001 19:09

ho-ci-min

,,,Jen pockej Zajici! Jan Palach
,,,chudak Palach,,,je dobre ze se toho nedozil,,,je to tragedie,,kdyz komunista muze davat na nekoho trestni oznameni aby ocistil svoji velkou stranu.Je jedina sance,,,dat kazdymu komousovi cinskej pas,Cubanskej doutnik a rozbit drzku.Tak jest.Howg.
0/0
21.11.2001 18:40

jirkku

Smrt komunismu!!!!!!!!!!!
Kde berou tu drzost, 40 let nam kazili zivot, kdyz to nekdo pripomene, jeste ho zazalujou. Co kdyby hlasal "nepodporujte fasisty", taky by ho mohli nackove zazalovat, ze jim upira pravo na vyznani??? Pan farar je borec, nejak sme vsichni uz zapomeli.....
0/0
21.11.2001 18:38

x-filess

Re: Smrt komunismu!!!!!!!!!!!
smrt hajzlum, kteri jsou proti demokracii. tim myslim tebe
0/0
21.11.2001 18:52

jirkku

Re: Re: Smrt komunismu!!!!!!!!!!!
Si asi pletes pojmy, komunismus nerovna se demokracie! Ja sem nerikal nic proti demokracii!
0/0
21.11.2001 19:01

Joe

Re: Re: Smrt komunismu!!!!!!!!!!!
Vazeny/a, komunismus NIKDY nemel a NIKDY nebude mit nic spolecneho s demokracii. Mozna, snad s "demokracii po cesku"...coz je pekna zruda. Zasady komunismu NIKDY nemohou opravdovou demokracii pripustit. ctenar USA
0/0
21.11.2001 22:06

Snehulak

:-)
Vida vida, jak muze byt prezidentska milost uzitecna :-) At se jdou vsici komousi vycpat, kline taky pujdu agitovat aby je lidi nevolili...
0/0
21.11.2001 18:24

Fylištín

No to snad ne!?
Kam jsme se to propracovali? Prezident musí faráři udělit milost, aby nebyl odsouzen? za hanobení komunistů!? Začínám vážně uvažovat o emigraci! Už mě to tady sere!
0/0
21.11.2001 17:51

Martin Sajda

PRO: >-)) (Pavel Zatloukal <mirco@pinknet.cz>, 21.11.2001 14:41)
Clovece ten tvuj nazor na jizni Moravu Nemas pocit, ze problem je spise ve veku lidi, kteri v danem regionu jsou ? At zastavis kohokoliv s vekem od 55 nahoru, tak ti rekne, ze za komunistu bylo lepe a s tim je jde i volit. Je to totiz problem jedne generace, nez pojem Komunismus bude chapan jako fasismus a bude se o nem ucit v dejepise. I kdyz je to blby jsem porad narod soudruhu a jeste to tak 30 let bude. Martin Sajda
0/0
21.11.2001 17:50

Ivo Horák

Re: PRO: >-)) (Pavel Zatloukal <mirco@pinknet.cz>, 21.11.2001 14:41)
Průzkumy veřejného mínění i volby mluví jinak. A to se v zásadě týká i lidí nad 55 let. Určité stesky jsou vzdechy za mládím, o němž tuší, že prošlo v neslavné době.
0/0
21.11.2001 18:13

Honza

Zakazat KSCM a vsechny povesit!!!
To je jedine reseni pro vzdy!
0/0
21.11.2001 17:44

Martin Sajda

Re: Zakazat KSCM a vsechny povesit!!!
:))) Hangman rulez :)))
0/0
21.11.2001 17:53

Milan

Ta prasata (KSČM) nedají pokoj
Ty svině nedají pokoj, dokud všichni nevychcípají. To už snad není možný, co si dovoluje strana, jejíž názory se stále opírají o diktaturu proletariátu a podobné hovadiny. Moc bylo sametu!!! Po dlouhé době byla prezidentská milost k něčemu.
0/0
21.11.2001 17:14

Neldelinde

Milost nebo nemilost
Havel udělal přesně to, k čemu má udělování milosti: napravoval přehmaty. Na jeho místě bych udělal totéž. Zjišťování, zda toto trestní oznámení bylo oprávněné je jen ztráta peněz a času. Je ale zajímavé, že milost byla udělena, aniž by o to kdokoli žádal. To, že to stíhání zastavilo státní zastupitelstvo, je v pořádku a mohlo (mělo) to udělat dříve, než se to vůbec dostalo do médií. Kdo to vůbec do médií pustil? Otázka je, jak vůbec mohla policie zahájit vyšetřování. Je na čase, aby páter podal trestní oznámení na toho, kdo podal to trestní oznámení na toho, kdo to podal a na toho, kdo ty informace pustil do veřejnosti. Na prvního za pomluvu a falešné obvinění, na druhého za šíření poplašné zprávy. Měl by požadovat veřejnou omluvu.
0/0
21.11.2001 17:06

Vaclav Kabat

At me obvini take...
to ze komunisti zavrazdili obrovsky pocet lidi, celkove mnohonasobne vetsi nez nacisticky rezim, snad i ten komunista sam (jen to neprizna)
0/0
21.11.2001 17:04

Jeen

Jako v r.1953
Neuvěřitelné, že dnešní soudruzi dokáží někoho obvinit z téhož "zločinu" (=> Hanobení skupiny obyvatel pro jejich přesvědčení)jako mého dědečka v r. 1953. Do vězení šel za výrok "Počkejte, vy všiváci, ještě vám ukážeme!" KDO UŽ TY VŠIVÁKY POŠLE DO P... !? Mám pocit, že to Václav, Miloš ani Venda Veškrna nebudou. Slova nestačí.
0/0
21.11.2001 16:52

Jirina Fuchsova

PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
jako skutecny humanista, gratulujeme! Ted jeste zbyva okamzite vratit ceske statni obcanstvi, restituce a volebni pravo americkym Cechum......Je na case...jeste nez prezident Bush prileti do Ceska.......Jinak bude dalsi ostuda.............:-)
0/0
21.11.2001 16:36

xxl

Re: PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
komunisticka kravo, proc by je nemel vracet? Ti lide byli obcanstvi zbaveni nesmyslnymi zakony. Nebo to vsechno bylo v poradku?
0/0
21.11.2001 17:05

Petr

Re: Re: PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
Tvé vulgarity naznačily a vyznění reakce potvrdilo, že jsi jen sprostý hlupák. S paní Jiřinou v mnohém nesouhlasím, ale tato dáma za práva emigrantů již léta bojuje. K počítači raději nelez, dokud se nenaučíš mluvit-psát teprve potom, co budeš mít informace.
0/0
21.11.2001 17:19

xxl

Re: Re: Re: PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
sorry, ale cely prispevek pani Fuchsove vyznel jako ironie (zkuste si jej precist jeste jednou). Jestli jsem na spatny adrese, take se pani Fuchsove omlouvam. Ja jsem taky za vyreseni otazky emigrantum a vraceni jejich majetku a prav o ktere prisli za vlady komousu.
0/0
21.11.2001 17:34

bart

Re: Re: Re: Re: PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
nevim proc by meli mit pravo volit, v CR neziji, neodvadeji sem dane, tak nevim proc by meli rozhodovat o tom, kdo u nas bude vladnout a s nasimi danemi hospodarit! Sorry ale pani Fuchsova je krava!
0/0
21.11.2001 18:10

David

Re: PAN PRESIDENT SE PROJEVIL...
Ja ti teda neco povim. Nevim jestli je pani Fuchsova co rikas a myslim, ze tahle sprosta slova do diskuze nepatri. Ale k veci. Moje babicka byla oznacena za kulaka a veskery majetek ji komunisti sebrali. Muj bratranec sel cestou prislusenstvi k mocne strane, ja cestou za svobodou. Kdyz to necekane padlo ja se na nic nekvalifikoval, protoze jsem mezitim nabyl cizi obcanstvi. On zrestituoval vsechno, protoze byl dobry a sporadany obcan. Ja osobne souhlasim, ze nemam pravo volit v Cechach, ale me nevyhnalo z Ceskoslovenska nic jinyho nez potreba svobody. A proc se teda v zemi, kde jsem si hral kulicky mam porad o neco doprosovat? Ani zakon, ktery mel to napravit a ktery nam emigrantum mel dat moznost dvojiho obcanstvi to neudelal spravne a nekvalifikuju se. Byl jsem za autorem na MV a cely co mohl rict bylo jen: Sorry. Me by osobne stacila tahle "spravedlnost".
0/0
21.11.2001 19:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.