Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlověstné důkazy se množí

Postupující síly afghánské Severní aliance nacházejí v těchto dnech zřetelné známky snah teroristické organizace Al-Kajda vyvinout některé zbraně hromadného ničení. Ve vypleněném kábulském domě používaném v minulosti členy teroristické sítě Al-Kajda se například našly dokumenty s podrobným návodem k výrobě jaderné bomby. Uvedl to včera britský list The Times, jehož reportér rovněž našel na místě ohořelé zbytky některých dokumentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda

Vyrobit atomovou bombu ?
Tom Clancy a jeho kniha Nejhorší obavy. Zajímavá fabulace na téma islámští teroristé a výroba jaderné zbraně. Přečtěte si a možná vás trochu zamrazí. Clancy je fakt dobrej.
0/0
19.11.2001 15:53

R.K.

Škoda
Škoda, že ten plánek na výrobu jaderné pumy někdo nezveřejní na netu. Když je to tak jednoduché, taky bych si jednu vyrobil. Pilku na železo, pilník¨a vrtačku mám, a v kuchyni se trocha místa taky najde. Ne že bych byl militarista, ale bastlení všeho druhu mne hrozně baví.
0/0
16.11.2001 14:31

Jarda

Re: navod samozrejme na netu je!
jsi asi spatne hledal, navod na vyrobu jaderne pumy je bezne k dispozici. Uz jsem jich v garazi par vyrobil, ted se chci vrhnout na navod "Building F-18 in 21 days"! Adresy: http://dali.feld.cvut.cz/archiv/kecy/msg01515.html http://bion.fbi.cz/crime/bomby.txt nebo zkuste dat do nejakeho hledace "návod na výrobu jaderné pumy" pokud umite anglicky, zdroju v anglictine je MNOHEM vic!
0/0
16.11.2001 18:39

Emission

Re: Škoda
Bacha, výroba bomby není moc složitá a jsem si jist, že návody na netu jsou! Nějaký bystrý americký student ji už před lety popsal v diplomové práci, hlavní konstrukční prvky kromě plutonia popř. obohaceného uranu byly dvě mísy na salát a pár kilo důlních výbušnin (dostal za jedna a práce šla rovnou do trezoru). Hlavní problémy jsou tři - zdroj vhodného štěpného materiálu, ochrana proti ozáření při výrobě a nosič, který ji dopraví na místo výbuchu. Při dostatku sebevražedně naladěného personálu s radostí věnujícího své životy pro dobrou věc ovšem zůstává pouze problém číslo jedna - a ten by možná nějaký pakistánský kamarád pomohl řešit.
0/0
16.11.2001 18:42

Max i Pes

Usmevne: termonuklearni reakce :-)
Vazne se tam nasly dokumenty popisujici "termonuklearni reakci"? Ze by se clenove Al-Kaidy jali studovat astrofysiku? Nebo se rozhodli ukazat svetu, jak hloupy jsou vsechny ty kapacity z oboru jaderne fysiky? Ty "nuly", ktery se jiz temer pul stoleti bezuspesne snazi o prakticke zvladnuti tohoto problemu. A ktery se dalsiho pul stoleti, dle optimistickych odhadu, jeste budou muset snazit... No jen si to predstavte: Bin Ladin a Al-Kaida s Nobelkou za fyziku! Anebo to je to vsechno uplne jinak, co, mila redakce? Treba tak, ze nekdo jen mechanicky papouskuje to, co si jinde precte, a moc nad tim nepremysli?
0/0
16.11.2001 11:40

tom&jerry

Re: Usmevne: termonuklearni reakce :-)
Proc by melo byt usmevne ? Jakapak reakce asi probiha ve vodikove bombe po jejim vybuchu ? Fakt neni termonuklearni ? Ja jsem myslel, ze zatim se nepodarilo zvladnout tuhle reakci pro mirove vyuziti, ale pro valecne to snad uz je davno.
0/0
16.11.2001 12:08

anonym

Re: Re: Usmevne: termonuklearni reakce :-)
Uz i pro mirove, ale jen na par sekund
0/0
16.11.2001 13:33

Jirka

Informační válka
Je divný, že tady všichni přemejšlíte o tom, jestli Ladin má bombu, když v Kábulu našli reportéři BBC dokumenty o její výrobě, a už vůbec se nezabejváte tím, zda je pravdivá ta základní informace - že tam reportéři něco našli. V týhle informační válce nevěřim ničemu a nikomu. Co když si jen chtěj média zvyšovat sledovanost??? (mimochodem viděli jste včera pořad Jistě, pane ministře, kterej parodoval práci BBC??? :-)))
0/0
16.11.2001 10:57

Jirka

Re: Informační válka
Sorry, oprava, byl to "údajně" reportér Timesů. Měl jsem dojem, že včera jinej zdroj tvrdil, že to byl reportér BBC...
0/0
16.11.2001 11:03

Neo

Neverim
Neverim tomu, ze by organizace Al-Kaida mela jadernou bombu. Muze maximalne vlastnit obohaceny uran (a nedej Boze plutonium), ale vyroba jaderne zbrane je tak narocna zalezitost, ze ji zvladlo jen par zemi (Francie, V. Britanie a Izrael za pomoci USA a Indie a Pakistan za pomoci Ruska). Nebezpeci tkvi v tom, ze Al-Kaida muze pouzit tento stepny material v konvencni nalozi napr. k rozpraseni radioaktivniho materialu nad obydlenym uzemim.
0/0
16.11.2001 9:51

DW

Re: Neverim
Souhlas = nic nevyrobyli No on ten princip jaderne bomby neni zase az tak slozity. Teoreticky je to vlastne strasne jednoduche. Ale mit tu technologii a dat to dohromady, to je ten nejvetsi um a kumst. To neni jako vzit dva dratky, pichnout je do plasticky trhaviny, hodit to na budik a spinac a hura do akce. Al-Kajda muze mit klidne uran, muze mit spoutu dalsich veci, ale v tech barakach by atomovku nebo jakoukoliv jinou bombu, na principu stepne reakce, dohromody nedali ani omylem. Rekl bych, ze ty materialy se tam mely zamerne najit, protoze jak uz mnohokrat bylo receno, tak nejvetsi zbrani teroristu je strach a chaos, ktery navozuji. To uz bych rekl, ze je vice pravdepodobne, ze cely rok byli o korinkach a slane vode a setrili a setrili a koupili neco od rusaku, to jsou stejni "magori", co muzou to prodaji a ze se ztratilo asi hodne veci z vyzbroje byvaleho SSSR.
0/0
16.11.2001 10:05

anonym

Re: Neverim
Muzou mit bud hotovou z Ruska, nebo konvencni naloz kombinovanou s radioaktivnim odpadem. Nebo slo jen o uhybny manevr a Ladin uz je za kopeckama a zaklada Al-Kaida 2 :-(
0/0
16.11.2001 10:07

V.Kašpar

Re: Neverim
Hm - já bych si nebyl tak jistý... Vyrobit funkční atomovku není až takový problém - technický (a finanční) problém je vyrobit dostatečně obohacený štěpný materiál - to co se dá ukrást v elektrárně je pro bombu zcela nepoužitelné. Ale pokud by někdo sehnal patřičný štěpný materiál, pak není až takový problém tu bombu vyrobit - i v chudé zemi.
0/0
16.11.2001 10:34

anonym

Jak si muzete bejt tak jisty ze to nemaji?
Je znamo, ze pred nastupem Putina nebylo problem sehnat na uzemi byv. SSSR jak obohaceny U nebo Pu, tak celou hlavici. Biologicky a chemicky zbrane by mohl mit napriklad od kamarada Saddama, tam se s tim experimentovalo. A myslim, ze i v Iranu a Sudanu. Nelze to vyloucit, bude lepsi predpokladat ze je opravdu ma a snazit se, aby je nemohl pouzit. Pokud nemate 100% jistotu, ze zbrane hromadnyho niceni opravdu nema, je lepsi predpokladat, ze je ma. Lepsi zjistit, ze jde o plany poplach, nez mit pul NY s antraxem. Mnohem pravdepodobnejsi je, ze Ladin oholil fousy, oblik dziny a uz je nekde za kopeckama. A jelikoz na svete je teroristu vic nez dost, nekdo mu urcite pomuze. Par let bude hodnej a pak zas neco provede.
0/0
16.11.2001 9:27

Krtek

Opravdu jen blázni a mediální kampaň
Vážení, uvědomte si, že to co bylo nalozeno v Kábulu tam nalezeno být mělo. Nemyslím tím, že by šlo o nějakou mediální kampaň, ale dobře připravené varování ze strany Al-Kajdá. Nemyslete si, že současné vyklizení pozic v Afghánistánu je nějaké velké vítězství. Usáma, jako zmanipulovaný prorok není rozhodně tím hlavním. Nezapomeňme, že určité skupiny v oblasti Afghánistánu se na tuto válku připravovali již stovky let a je to něco jako odveta za křižácké výpravy ve středověku. V příspěvku Hm?? byla myšlenka, že jde o středověkou úroveň Talibanu, já bych šel ještě dál, jde o starověkou úroveň Talibanu, ovšem nikoli co se týče vyspělosti techniky apod. Jde o starověkou úroveň vedení boje, kdy duch bojovníka je mnohokrát vyzrálejší a silnější než duch moderního vojáka a než kohokoli z nás. Atomová bomba v rukách Al-Kajdá? Indicie mluví o tom, že je připravena k použití a můžeme jen doufat že se tak nestane.
0/0
16.11.2001 9:09

vikousek

Re: Opravdu jen blázni a mediální kampaň
no teda krtku DOBRY!!! odveta za krizacke valky sem este nikde necetl
0/0
16.11.2001 9:53

kuris

Re> Clanek
Plne souhlasim,je to magor,ktery asi mysli kolenem a ne temi pilinami,ktere ma v hlave.Srovnavat totiz nekolikaletou teroristickou cinnost Talibanskeho hnuti Al-Kaida s nejakym ojedinelym utokem se proste neda. Chetel bych videt jak by ten chytrak mluvil, kdyby mel ve svetovem obchodnim centru nekoho z rodiny nebo znamych a ten tam zemrel. Uz by asi nekritizoval Ameriku, ktera se pouze snazi zatrhnout podobnym vecem tipec, ale byl by jeden y prvnich,kteri by se domalali nejake odplaty. Vzdyt Taliban mel dost casu vydat Ladina, delal ale machry, kladl si nesmyslny podminky,a tak podle rceni:"Kdyz to nepujde po dobrem,tak to pujde po zlem", si hold pro nej pujde Amerika primo do Afganistanu a dostane ho zivyho nebo mrtvyho,to je prast jako uhod.Sanci proste dostali,promarnili ji a ted budou hold pikat.To ze zemrou nevinni lide je bohuzel zle,ale v Americe jich uz vlivem terorismu zemrelo mnohonasobne vice .A vlastne nejenom v Americe. Tim koncim,a doufam ze uz se tady zadnej podobnej magor nebude pokouset snazit branit zajmy Talibanu, protoze za to nestoji.
0/0
16.11.2001 9:07

vikousek

kufrikove bomby
proc by si mel doma vyrabet jaderne nebo chemicke zbrane kdyz je daleko jednodussi je koupit. po rozpadu sssr se ztratilo 20-30 kufrikovych atomovych bomb. ja bych teda ted do new yorku rozhodne nejezdil.
0/0
16.11.2001 8:58

Wyatt

Hm ??
Když tak nad tím přemýšlím, napadají mě dvě věci: 1) Pokud je to pravda, tak to docela potvrzuje středověkou úroveň Talibanu (Al-Kajdy). Pokoušet se vyrobit atomovku nebo chemickou otravnou látku v jeskyni podle příručky může snad jen maniodepresivní blázen. 2) Pokud je to propaganda, na podporu a obhajobu správnosti masivního útoku na Afganistán (Taliban), tak to jen potvrzuje úroveň demagogů, kteří si myslí, že ostatní na to skočí.
0/0
16.11.2001 8:46

Fantomas

vyplachovani mozku
rekl bych, ze to je prvni clanek novyho americko-anglickyho uradu zalozeneho z nespokojenosti obou valcicich vlad s medialnim obrazem valky v afghanu. zdarile, nicmene... :-)
0/0
16.11.2001 8:38

Alois

Clanek
To jsou teda sracky. Ladin mel v domku se smrdutyma nadobama manual na vyrobu atomovky. Taky tam urcite nasli nejaky sroubovaky a pilky na uran. Myslim ze kazdemu musi byt naprosto jasne ze na kolene nikdo atomovku nevyribi. Vsechny tyto pseudo-zpravy a desinformace maji jediny ucel. Navodit atomsferu ospravedlnujici tento naprosto sileny a fantasmagoricky utok na jednu z nejchudsich zemi na svete. Zajimalo by me jestlu vsichni ti Cesi co tak horlive souhlasi s bombardovani by byli tak nadseni kdyby US vybombardovaly Prahu jestlize by se byval podaril utok agenta Minarika na RFE. Myslim ze ne, jsou to jen zamindrakovani zbabelci bez jakekoliv schopnosti uplatnit kriticke mysleni.
0/0
16.11.2001 8:15

TGL

Re: Clanek
intelektuální idiote!!!
0/0
16.11.2001 8:25

Silberstein

Re: Re: Clanek
Já nevím, ale podle mne je to idiot a ne intelektuální idiot...
0/0
16.11.2001 8:41

dark_maol

Re: Clanek
Antrax se te nepta, jestli s utokome proti Al-Kajda souhlasis nebo ne. Krome toho je to podle meho soudu typicky arabske - patlat si na balkone atomovku podle script pro stredni skolu.
0/0
16.11.2001 8:56

Aiki

To bylo jasne,
ze vypatlany Ladinek se oneco takoveho pokusi, ale udelat jadernou zbran podle manualu, o tom bych pochyboval, kdo si z Vas v obyvaku sklada treba vesmirnou druzici, no a atomovka je jeste slozitejsi, kdyby to bylo tak jednoduche tak ji ma davno Husajn, prece jen k tomu ma vic prostoru moznosti a lidi a ne nekde v jeskyni par usmudlanych stoupencu. Co se tyka chemikalii je to jednodussi, ale pokud se s tim bude hrat nekde na zemi a ne v poradne laboratori, tak nemusime Al-kajdu a Ladinka hledat :-)))
0/0
16.11.2001 7:40

kubik

Re: To bylo jasne,
Ono udelat atomovku na kolene neni az tak slozity, pred casem jsem mel navod, kterej se dal normalne stahnout na internetu. Jakasi americka univerzita zadala svym studentum, aby zkusili vymyslet, jak by se atomova bomba dala sestrojit, a podle odborniku by opravdu fungovala. Jedinej problem je sehnat material...
0/0
16.11.2001 17:04

kadiosn

no no
Smutne je taky to, ze v samotne Americe je hodne studentu chemie, kteri jsou Afganskymi obcany!
0/0
16.11.2001 7:38

Fylištín

KDE JSTE ZASTANCI "DEMOKRACIE" A ladina? CTETE! DOBRE CTETE!
0/0
16.11.2001 7:04

jamie

?
Nějak mi to připadá s těmi příručkami jako v tom kresleném seriálu o kojotovi, který neustále honí takového toho rychlého ptáka (nemůžu si vzpomenout, jak se jmenuje - dělá pořád mip - mip). Opravdu si myslíte, že teroristé si na všechno pořídí manuály, třeba "Jak řídit letadlo" nebo "Jak zbořit mrakodrap" a nebo "Jak vyrobit jadernou pumu". Já mám dlouholeté zkušenosti, že manuály na všechno potřebují hlavně Američané.
0/0
16.11.2001 6:50

alf

Re: ?
tím chce básník říct co ?
0/0
16.11.2001 7:24

Honza

Re: ?
Road Runner, mi-mi:)
0/0
16.11.2001 8:07

Xenon

Re: ?
Jo, myslíš Road Runnera, pravidelně to vysílá Cartoon Network a je to dost šílenej seriál :-))) Teď jsi trefil/trefila hlavičkou o hřebíček, manuál na výrobu atomovky si vážně může koupit leda ten televizní kojot...
0/0
16.11.2001 8:34

Kojot

Re: Re: ?
Příručky ACME si Al-Kajdá už pořídila a prostudovala. Teď usilovně pracují na realizaci. Osobně bych jim doporučil "atomovku" od ACME, ale ta bude asi podléhat americkému embargu. Možná by se mohli zeptat králíka Bugse. Ten jim asi taky radil při hloubení tunelů.
0/0
16.11.2001 8:54

Franta

Doufam
ze to zavre hubu vsem tem ceskomuslimskym pseudohumanistum!!!!!!
0/0
16.11.2001 3:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.