Diskuze

Airbus padal rychleji

Vyšetřovatelé pádu Airbusu A-300 na New York 12. listopadu zjistili, že letadlo šlo k zemi rychleji. Po nárazu vzdušného víru se letoun zřítil po 18 vteřinách a ne po 28, jak původně předpokládali. Zjistili to experti Amerického úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB) po analýze obou černých skříněk. Teď se zaměřili na to, proč se od trupu odtrhlo celé kormidlo. Experti se totiž shodují, že ani prudké turbulence ani velký tlak na směrovky kormidla by něco takového neměly způsobit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Krakokos CDN

17. 5. 2003 23:41
příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0 0
možnosti

Mil

21. 11. 2001 19:48
Aktuální zpravodajství
Nějaká čerstvá zprava z bitvy u Lipan by tam nebyla ?
0 0
možnosti

Andy

20. 11. 2001 15:42
re: neco pro editora
jo a taky vam uniklo ze to s letadlem smyklo 3x a ne 2x, mozna bude potreba nejakej rychlokurz anglictiny, nebo to opisujte z nejekyho ceskyho webu... ;o))) zkus washingtonpost.com jsou to nejlepsi noviny nebo primo FAA
0 0
možnosti

ula

20. 11. 2001 11:21
neco pro editora
Prosim Vas, kde jste prisli na vyrazy 'smerovky kormidla', 'vertikalni kormidlo', 'kormidlo i smerovky'-proboha, kolik jich podle Vas A300 ma ? Kdyz uz pisete o necem, cemu prd rozumite, zavolejte na lamparnu a zeptejte se tam, a nebo si pujcte nejakou encyklopedii pro male deti-tam jsou ty technicke vyrazy vysvetleny.
0 0
možnosti

barbudo

20. 11. 2001 11:51
Re: neco pro editora
Konečně někdo, kdo alespoň zná názvosloví. Nevíte kde byly zveřejněny záznamy z černých skříněk (průběhy zrychlení a pohyby řízení)? Rád bych si tu jejich teorii o průletu indukovaným vírem přepočítal, ale mám málo informací.
0 0
možnosti

pepa novak

16. 11. 2001 12:34
re: australena
Aha, takže Boeingy jsou fakt nejspolehlivější? Jak je možné, že jen při mých letech s Deltou Airlines dvakrát selhal motor? Poprvé to byla pohoda, protože to bylo během popojíždění. Ale podruhé (zase Delta, jiny Boeing o tyden pozdeji směr Amsterdam) - nejdřív selhal motor během najezdu na runway a zkrat pritom paralyzoval kopilota. Cekali jsem na nahradniho, Američani hystericky řvali, ale posádka je uklidnovala, plane is in sound and good shape... Jasně, že je. Po třech hodinach jsem odstartovali, jenomže nad oceanem se motor zastavil znovu. Tentokrat totalne vypadla světla a resetoval se palubní počítač. (jak hlásil kapitán s klidem sportovního komentátora). Naštěstí ještě nějaký motor běžel, tak to otočili a nouzově jsme přistáli v New Yorku. Nabídli nám ihned cestu do Amsterdamu přes Brazilii, ale všechni to kupodivu odmítli a přespali na místě do dalšího přímého letu.No, jsem v Praze a celý. Ale když mi přátelé novináři popisují zkušenosti s Deltou a vypadávajícími nepřišroubovanými křesly, tak se jen směju nad takovými prkotinami.
0 0
možnosti

australena

16. 11. 2001 18:00
Re: re: australena
I nejlepsi auto se zacne rozpadavat cim vice kilometru a kdyz se dava do servisu pozdeji nez doporucuje vyrobce. Navice kdyz mechanikove to odflaknou protoze jim je jedno jestli udelaji kazdy ukon a podle predpisu, hlavne aby mnozstvi aut ktere projdou dilnou bylo co nejvetsi. Kvalita servisu je jeste horsi kdyz v ramci setreni majitel dilny necha nekvalifikovane pomocne sily delat praci mechaniku a kdyz ucnove delaji praci na kterou jeste nemaji potrebne zkusenosti. Obdoba takoveho servisu bohuzel existuje v leteckem provozu v ruznych zemich. Udrzba letadel je velmi komplexni a financne nakladna. Kdyz se nejaka aerolinka rozhodne usetrit, da kontrakt na udrzbu tem, kteri to provedou levneji. Nikde neni psano ze se udrzba musi provadet mistne a Jihovychodni Asie je napr znama levnejsimi pracovnimi silami. Co tedy brani aerolinkam dat sva letadla do servisu treba v hangarech Kuala Lumpuru? Vcera tu byly Australskym kontrolnim organem bezpecnosti civilniho letectva uverejneny detaily vyrazeni z provozu vsech sedmi 767 patrici spolecnosti Ansett behem velikonoc 2001. Nektere udrzbarske ukony a vyrobcem predepsane kontroly byly provedeny az teprve po nekolika urgencich a zpozdeny v nejakych pripadech az o cely rok! Posledni kapkou bylo zjisteni, ze jedno letadlo letalo dva dny kdyz zadny z jeho nouzovych vychodu nebyl plne funkcni! Piloti Ansettu se jezili a stezovali si, ale aerolinka si delala co sama uznala za vhodne. Co se tyce vasi neprijemne zkusenosti s Deltou, ja bych nevinila typ letadla, ale rozhodne tu leteckou spolecnost a jeji kontrolu kvality servisu. U nas maji nektere americke letecke spolecnosti nedobrou povest a Australane se jim vyhybaji. Cimz netvrdim ze jsou nejhorsimi na svete. Proc napr tady letenky s Garudou anebo Air India jsou nejlevnejsi? Nekde se musi usetrit. A to se teprve ted dozvidame podrobne detaily Ansettovych prohresku. Co se tyce selhani motoru, zalezi to take na typu letadla. Napr ten veliky Boeing 747 v anglictine zvany "Jumbo" ma 4 motory Rolls Royce a je postaven, aby mohl pristat i kdyz 3 z nich prestanou fungovat.
0 0
možnosti

Vlastička

16. 11. 2001 9:35
Podtrženo a sečteno:
Civilní letectví má tedy v bezpečnosti provozu zřejmě ještě mezery. Např.: pokud se letadla u letiště pohybují (a to nelze vyloučit), může některé z nich spadnou vlivem turbulence způsobené jiným letadlem? Paráda.
0 0
možnosti

australena

15. 11. 2001 1:11
O Boeingu - pepovi
Vy moudry pane z Ceska jste bud prilis mlady anebo vam na druhou stranu uz neslouzi pamet. Kazdopadne vam uniklo, ze prvni Boeingy 707 si neudelaly nejlepsi reklamu, protoze jich nekolik spadlo z ruznych pricin a behem relativne kratke doby. Ceskoslovensky tisk si tehdy nedal ujit sebemensi prilezitost aby ctenare neupozornil, jake ty 707 jsou nespolehlive stroje. A jake ze maji cs obcane stesti, ze Cs Aerolinie letaji s tucky a iljusiny! Vzpominam si take jak si nekteri cs obcane pri te prilezitosti delali nechutne vtipy na adresu Boeingu, pochopitelne to otiskli i v "Dikobrazu". Tentyz druh vtipu jako kdyz Americane prisli o "Threshera", jestli vite, o cem mluvim. Kdyz tak zde ctu nektere prispevky, vidim ze se v ceske nature aspon u nekterych lidi moc nezmenilo. Boeing 707 byl v kratke dobe po tech nehodach modifikovan a stal se jednim z nejspolehlivejsich letadel. Australsky Qantas mel az do nedavna celou flotilu pouze z Boeingu a s nimi povest nejbezpecnejsi letecke spolecnosti na svete. A ze odtud naletaji kazdorocne hodne kilometru! Prozatim nejhorsi maler bylo pristani 747 se zkolabovanym podvozkem na golfovem hristi v Bangkoku v kvetnu 2000. Pokouseli se pristat uprostred tropicke prutrze mracen a prestrelili runway. Jednim z duvodu pro dobrou povest Qantasu a jejich Boeingu je dusledna udrzba ve vlastnich dilnach, nikoliv soukromymi kontraktory. Kdyz Qantas oznamil, ze mini cast udrzby prenechat Novozelandanum, tak to tu vzbudilo hodne odporu. Pokud vim, zatim k tomu nedoslo. Co se tyce Airbusu, Qantas prozatim zadny ve sve flotile nema. Nedavno nekolik Airbusu docasne lisovali, ale to bylo zpusobeno mimoradnymi okolnostmi. Nase druha aerolinka, Ansett se v zari polozila,diky mezinarodnim financnim duvodum. Aby Qantas mohl prevzit aspon cast jejich pasazeru, lisoval od nich nekolik Airbusu vcetne posadek. BTW, Ansett je ta australska aerolinka, o niz jsem se zminila drive, ze nedodrzovala udrzbove predpisy pro sve 767. Kdyz jsem se zminila o otazce bezpecnosti Airbusu, mela jsem specifikovat, ze ne Airbus jako takovy, ale jeho motory od General Electric, nad jejichz spolehlivosti byla otazka. Mimochodem, Qantas Boeing 767/300serie take maji GE motory, zatimco 747 pouzivaji motory od Rolls Royce.
0 0
možnosti

Radek Mokrý

14. 11. 2001 20:43
to je jasný
Konečně mají důvod zatlačit arabáše a rozřířit Židovskou třetí říši dál na východ. Haló Noviny 8.10.2001 Nezávislí ekonomové odhadují, že trh s macesy (židovské postní jídlo) zaznamená prudký růst. Zároveň prý došlo mezi vrchním rabínem a majoritním akcionářem společnosti Monsanto k dohodě o vzájemné toleranci a podpoře. "Plácli jsme si.", uvedl dobře informovaný zdroj, který si však nepřál být jmenován. Dohoda se týká používání geneticky upravených plodin v košer kuchyních. Napříště by tyto suroviny měly mít přednost. Klíčová jetkání údajně proběhla na golfovém vozíku kdesi v Texasu. baj.
0 0
možnosti

Aiwaz

14. 11. 2001 15:31
A to az USA popravi Ladina a novinari zjisti, ze zniceni WTO naplanoval Bush a Mossad
A recitovani versu z koranu se ucili predevsim na jedne nejmenovane presidentske farme v Texasu. Vzdyt kolikrat uz se v USA zjistilo, ze popravili nepraveho. Watergate proti tomu bude drobnost. Jen az se dozvime proc to vlastne ti americani s izraelci naplanovali. To by mne fakt zajimalo ...
0 0
možnosti

Erik Uxa

14. 11. 2001 16:14
Re: A to az USA popravi Ladina a novinari zjisti, ze zniceni WTO naplanoval Bush a Mossad
koukam ze se oziva zaprasenej arab!!!
0 0
možnosti

Misu

14. 11. 2001 12:30
web
To je pro ty z vás, co to mají rádi... http://www.airdisaster.com
0 0
možnosti

Hana

16. 11. 2001 9:18
JO, ale jsou tady i hnusný reklamy!
0 0
možnosti