Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista, kterého přejela tři auta, zemřel

Tři osobní auta v pátek večer mezi Újezdem a Mladějovicemi na Olomoucku postupně přejela patnáctiletého mladíka na neosvětleném kole. S těžkým zraněním ho lékaři převezli do nemocnice, kde však později zemřel. Policie případ vyšetřuje jako trestný čin ublížení na zdraví a neposkytnutí pomoci. Jako první mladíka podle policie zachytilo neznámé auto a odhodilo ho do pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alf

Divim se ze jich neni vic.
Nejlepsi je ozraly deda na neosvetlenem kole v noci v cernem hubertaku. To neni zert. Ptam se jaka je pak optimalni rychlost jizdy automobilu po silnici? Jel jsem 50 a vsiml jsem si ho az pred kapotou.
0/0
22.11.2001 9:55

Kasi

auta ver. kola
Z nekterych prispevku se da soudit, ze cast ceskych ridicu si plete silnice se zavodni drahou, kde maji mit zarucenou naprostou volnost prujezdu. Chodci by na silnicich podle nich nemeli byt vubec, a cykliste nekde u kraje. Samozrejme, kazdy cyklista by mel byt za snizene viditelnosti dle predpisu oznacen prislusnymi svetly a odrazkami, ale taky kazdy ridic musi prizpusobit rychlost jizdy tak, aby byl schopen zastavit. Misto neosvetleneho cyklisty tam muze byt opilec, havarovane auto, betonovy panel, cokliv. Pokud podle nekterych jezdcu vjet na silnici bez svetla na kole je sebevrazda, je to asi stejne jako tvrdit, ze jezdit autem po silnici III. tridy v lete v sobotu vecer je vrazda. Touto dobou byva na nekterych slinickach hodne priopilych chodcu a cyklistu (a i ridicu aut) presunujicich se z hospod domu, casto i stredem cest. Pokud by cykliste i motoriste dodrzovali pravidla, tak by k takovym nehodam nedochazelo.
0/0
14.11.2001 13:13

Paja

Re: auta ver. kola
Cyklisté mají dle zákona svítit CELOROČNĚ.
0/0
21.11.2001 18:59

Vašek, Praha 11 - Háje

Cyklista ...
Jsem jak cyklista, tak i řidič. Ale v každém případě bych tvrdě trestal rodiče mládenců a děvčat, kteří jim dovolí jezdit za tmy na neosvětleném kole. Také bych tvrdě trestal cyklisty, jezdící také bez osvětlení, i když už by dle rodného listu měli mít rozum. Z večerních jízd autem po venkově a při návratech domů mám strach - asi tak každý třetí cyklista je z dálky vidět. Ostatní až na poslední chvíli. Já sám radši svítím kočičím okem na kole i ve dne. Ta baterie tam vydrží asi dva roky, takže o ceně se nemluví. Život a zdraví mi je cennější.
0/0
14.11.2001 8:34

Michal

s
svetla jsou asi hodne drahy
0/0
13.11.2001 23:52

Dolfik

Jizda s motykou
Jedete na uzke okresce na Jizni Morave a predjizdite starou babku na kole, ktera jede z pole a ma motyku privazanou ne podel kola, ale napric. Kamos taktak vyhnul, protoze tu motyku videl na posledni chvili. Babka by se divila, jak by zrychlila smerem do prikopy.
0/0
13.11.2001 21:41

Robert

Někteří lidé neuvažují
Trochu odbočím od tématu: u osvětlení ale zůstanu. Myslím, že povinnost být vybaven osvětlením, nebo alespoň nějakým kusem reflexního oblečení by měl být KAŽDÝ, kdo se nezbytně nutně potřebuje v době snížené viditelnosti pohybovat po silnici. Například také stopaři; já vím, černá barva oblečení z módy nevyjde asi nikdy, ale je to k zbláznění když takového člověka spatříte teprve na vzdálenost cca 10m (spočítejte si, co to udělá s dobou reakce při rychlosti cca 50 km/h), nemluvě o tom, že dotyčný si ještě vyšlápne trochu do vozovky aby na sebe "upozornil". A to už vůbec neuvažuji fakt, že mi například v daný okamžit svítí někdo v protisměru do očí, případně mi to pere dálkovými světly do zrcátek. Co vlastně chci říct: nejde o to, že "silnější" mají být ohleduplní ke "slabším" (míněno více ohroženým) ale VŠICHNI musí být ohleduplní KE VŠEM, jinak to nefunguje. Tedy, pokud jsem "neviditelný" stopař (či cyklista), jsem bezohledný k řidičům, ohružuji jak sebe, tak i je (i když následky pro mne mohou být samozřejmě mnohem závažnější).
0/0
13.11.2001 10:38

barbudo

Zbytečný spěch, zbytečná smrt.
Samozřejmě, že je hrozně nepříjemné potkat neosvětleného cyklistu či chodce (já na kole "blikám" na silnici i ve dne). Můžete ale potkat i neosvětlené zvíře, spadlý náklad či strom. Před pár měsíci jsem jsem na Mělnicku jel bouřkou, která polámala několik stromů a zmizela. Byl jsem asi mezi prvními, kdo k spadlému stromu dojel. Byl za horizontem v levé zatáčce a zabral víc než celou pravou půlku silnice. Zastavil jsem auto asi 100 m dál (radši mimo silnici, abych nemusel jít domů pěšky) a vybaven "trojúhelníkem" jsem se jal strom uklízet. Pětkrát jsem musel skákat do lesa, aby mě někdo nepřejel. Než se mi podařilo i zamést mokré listí, několik aut předvedlo pěkný "taneček". Přišel jsem o trojúhelník, zašlápnul jsem si mobil do bláta, špinavý jsem byl jak prase, ale žádný z Pražáků spěchajících sledovat večerní seriál, neskončil na některé z těch staletých lip. Možná některý z nich přežil i proto, aby teď zabil toho kluka.
0/0
13.11.2001 10:35

Marek

Re: Zbytečný spěch, zbytečná smrt.
Jsi asi zkušenej řidič, podle toho co píšeš, patří Ti veřejný poděkování.Jenom mě dost mrzí ta poznámka o Pražácích.Já jsem Pražák od narození a za bezohlednou svini se nepovažuju.
0/0
14.11.2001 11:42

barbudo

Re: Re: Zbytečný spěch, zbytečná smrt.
Promiň, já jsem taky Pražák. Pražáky jsem zmínil, protože skutečně šlo o auta vracející se to Prahy. (Hůř než Pražáci jezdí ještě Kladeňáci a Karviňáci).
0/0
14.11.2001 14:47

Pilat

Za prejeti neosvetleneho cyklisty by mel jit sedet ten cyklista, pokud to nahodou prezije
Jezdim na kole i jako ridic auta. A pokazde kdyz v noci nejakeho neosvetleneho "kolegu" cyklistu v aute potkam, tak mam chut vystoupit a omotat mu ram kola kolem krku. To co se stalo je samozrejme tragedie a toho kluka je mi lito. Ale ani se nedivim tem ridicum, ze nesplnili povinnost ulozenou zakonem a nakonec danou i normalnim slusnym chovanim. Jenze se vystavovali nebezpeci, ze kdyz je nekdo pristihne, tak pujdou sedet za cizi blbost a bezohlednost. Nebo budou mit zatracene velke potize. Takze az se zmeni zakony ve smyslu viny za zpusobeni nehody, tak mozna prestanou jinak slusni lide jednat zkratove v hrozne situaci, do ktere je dostal nejaky pitomec, ktery to bohuzel odnesl nejhure.
0/0
13.11.2001 8:22

Martin

Re: Za prejeti neosvetleneho cyklisty by mel jit sedet ten cyklista, pokud to nahodou prezije
Je to hrozné, ale je to přesně tak. Je to tentýž případ jako když klenotníkovi přepadne ozbrojený lupič krám, klenotník je rychlejší a lupiče zastřelí. Složité dokazování, jestli to bylo přiměřené, jestli už nebyl zloděj na útěku, bla bla bla... Pokud tady zkrátka něco způsobíte, ať už naberete bezohledného neosvětleného cyklistu nebo zastřelíte bezohledného ozbrojeného lumpa, vždycky se soudy na vás budou dívat, že jste to VY, kdo něco provedl, a že by tudíž nebylo správné, abyste neodešel minimálně s podmínkou... Na to, kdo vzniklou situaci vlastně zavinil, se vždycky dívá až tak nějak v druhé řadě...
0/0
13.11.2001 10:35

Imlandris

....Eh??
Pevne doufam, ze lidi typu Zidek si jen delaj prcu, nebo pisou z dobre izolovaneho ustavu. Kdyby se potkali na silnici, tak by si mohli navzajem dost osklive ublizit, nehlede na ostatni rozume myslici.
0/0
13.11.2001 7:50

Johny

Ruku na srdce
Kdo z vás, kdyby měl tu možnost, potkat se zároveň jako řidič a cyklista, by si nevjel pod kola a nepřejel se. Ujet z místa nehody je svinstvo.
0/0
13.11.2001 7:43

Martin Vańourek

Cyklista
Kolik se musí ještě na silnicích převálcovat cyklistů, aby i oni museli respektovat vyhlášku a PČR jim věnovala dostatečnou pozornost.Není vinen jen řidič, ale větší podíl viny mají právě cyklisté, zejména pak důchodci.
0/0
12.11.2001 21:25

Pavel

bezohlednost na obou stranách
Měl bych to zaklepat, za 26 let ježdění a 400.000 km za volantem jsem jen zohýbal pár plechů, ale nikomu neublížil. Souhlasím s Lukášem Havlíčkem, že bezohledně se chovají obě strany a tohle je důsledek. Pomůže jen systém trestů, co nejčastěji ukádaných a stupňujících se s opakovaným počtem (podruhé dvojnásobek, potřetí trojnásobek, ...). A notorikům při zjištění velkého prohřešku nezabírat řidičské průkazy, ale kola a auta (kdo spáchá trestný čin ... může být potrestán propadnutím věci, kterou k spáchání trestného činu použil). *** Asi ten kluk měl mít víc rozumu a pokoušet se stopovat z krajnice, ale kdyby mně přejelo auto, taky bych asi neuvažoval moc jasně. *** Jestli se ten první řidič najde, ať ho policie přiveze do vesnice, kde bydlela oběť, tam ho mohou nechat v zaparkovaném autě a jít něco úředního vyřizovat. Při aktivitě naší policie se pak rozbité okénko auta bude řešit jako přestupek a po pachateli se vyhlásí pátrání. Kdyby neujel, mohl to mít za podmínku a žít se zdravou kůží. Trest za ujetí od nehody by měl být odstrašující.
0/0
12.11.2001 19:13

Honza Žídek

Re: bezohlednost na obou stranách
Proč by měl dostat podle Tebe podmínku za to, že přejel NEOSVĚTLENÉHO cyklistu???????? Tedy proč by VŮBEC měl být za to jakkoli trestaný???????
0/0
12.11.2001 19:45

honzik

pro chytraky...
Ja z toho moc radost nemam, mam dojem ze o neosvetlenym cyklistovi to bylo jenom napoprve, ty dalsi dve auta uz ho sejmuly bez kola. Tak si rikam az nekdy budete potrebovat v noci pomoc kdo z vas bude mit sebou svetlo?
0/0
12.11.2001 18:43

Honza Žídek

Re: pro chytraky...
Jestli jsi někdy řídil v noci auto mimo obec, tak víš, jak chodci nejsou vidět. Je-li neosvětlený chodec v noci mimo obec sražen autem, měl by automaticky být považován za viníka nehody on sám. (Když už se teda nezavede povinnost nosit na zádech červenou blikačku.)
0/0
12.11.2001 18:46

honzik

Re: Re: pro chytraky...
Protoze uz jsem auto v noci ridil, potreboval jsem i pomoc. Jednou se mi rozletela pneumatika a musel jsem ji potme menit. Takze o tom neco vim. Ale jako potencionalni ucastnik nehody jsem si nepripadal. I kdyz zrovna prijemne mi vzhledem k rychlosti projizdejicich aut teda nebylo
0/0
12.11.2001 19:27

Martin

Re: Re: Re: pro chytraky...
No, předpokládám, že jste umístil do předepsané vzdálenosti výstražný trojúhlelník nebo aspoň zapnul na autě výstražné osvětlení, jak Vám ukládá vyhláška. V opačném případě byste zasloužil skončit stejně jako ten neosvětlený cyklista.
0/0
13.11.2001 9:09

barbudo

Re: Re: pro chytraky...
Mrkni se cvičně do vyhlášky a zjistíš jaký je vztah rychlosti jízdy a vzdálenosti, na kterou máš bezpečný rozhled. To je důvod, proč bude řidič potrestán. Neosvětlený chodec či cyklista je hrozně nebezpečný, ale řidič, který jede naslepo taky.
0/0
12.11.2001 22:52

Honza Žídek

Není se co divit
Pokud je výklad zákonů ze strany policie a soudů takový, že téměř v jakékoli situaci přišijou řidičovi "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze..." - např. když naposledy přejel neosvětlenou ženu na čtyřproudé silnici první třídy mezi Novým Jičínem a Hranicemi, kde neměla co dělat - tak se není co divit řidičům, že pro jistotu z místa nehody ujedou. Pak tím trpí zranění chodci a cyklisti, kteří jinak mohli možná žít. Bude-li řidič mít jistotu, že za přejetí neosvětleného cyklisty nebo chodce nebude potahován, pak ubude "ujetí z místa nehody".
0/0
12.11.2001 18:36

barbudo

Škoda kluka,
možná podlehl módnímu trendu, že tvrdý biker nemá na kole zbytečnosti jako blatníky natož osvětlení. Škoda, že řidiči podlehli módnímu trendu a jeli vyšší rychlostí, než je jim zákonem dovoleno.
0/0
12.11.2001 18:02

xxxx

cyklista si za to muze sam
je mi velmi lito ze zemrel, ale muze si za to sam. neosvetleny cyklista v noci je opravdu sebevrah.
0/0
12.11.2001 17:57

Kosťa

Také nesvítíte? Jste na řadě!
Policie dokáže tupě kontrolovat pouze dodržování rychlosti (hlavně tam, kde se jezdí víc, než stanoví limit - bez ohledu na skutečnou nebezpečnost) a občas parkování. Naprosto kašle na: 1. nepoužívání blinkrů; 2. bezdůvodnou jízdu v prostředním pruhu dálnice (viz úsek Mirošovice - Praha, 3+3 pruhy); 3. neosvětlené cyklisty. Zmíněného sebevraha mi líto není; s následky měl počítat.
0/0
12.11.2001 17:29

aa000

neosvetleny cyklista=sebevrah
0/0
12.11.2001 17:28

kingrichard

Idiot
Idioty, kteří jezdí na neosvětleném kole v noci na silnici nepotřebujeme.
0/0
12.11.2001 17:27

kfe

jasná sebevražda
Když cyklistu přejede jedno auto, může to být náhoda. Přejedou-li na nějakém místě cyklistu hned tři auta, znamená to jistou zákonitost. Extra nepřehledné místo, velmi snížená viditelnost. Pokud cyklista neměl osvětlení, byl to sebevrah. Lituju třetího řidiče. A samozřejmě rodiče mladíka.
0/0
12.11.2001 17:20

Karel Milichovský

Nehoda
Řidiči, kteří ujeli a neposkytli pomoc, by měli být odsouzeni. Na druhou stranu je spravedlivé, že ten mladík zemřel, protože jezdit v noci po hlavní silnici na neosvětleném kole je přece sebevražda, navíc tím ohrožuje zdraví ostatních. Ale musel to být napůl blázen, pokud se někdo chce zabít, tak teda znám lepší způsob.
0/0
12.11.2001 16:08

Petr Klasterecky

Re: Nehoda
No to je teda perla. Jak muze nekdo napsat "je spravedlive, ze zemrel" v pripade dopravni nehody ??? Snad naopak, ne? Kdyby to prezil, bude si takovou vec pamatovat do konce zivota a treba se postara, aby ani jeho kamosi nejezdili bez svetel.
0/0
12.11.2001 17:25

Lukas Havlicek, 251 66 Mirosovice 159

Naprosto typicka ceska bezohlednost
Cyklista, ktery kasle na to, ze asi bude dojizdet potme (mne se to v obdobi zari-duben jaksi stava pokazde, kdyz si odpoledne vyjedu). Ridic, ktery kasle na to, ze by na silnici mohl byt jeste nekdo jiny - maximalne bude muset otrit blatnik,tak co. V zari jsem byl na kole na Sicilii a teprve tam jsem pochopil, co to znamena CITIT SE BEZPECNE na silnici.Taky vetsina Italu jezdi na silnicnich kolech - nemusi prchat pred silenymi jezdci do lesu a luk. ANI JEDNOU se mi tam behem dvou tydnu jezdeni nestalo, ze by mne nekdo predjizdel osmdesatkou v zatacce a tlacil mne do prikopu, aby se nesrazil s autem, krosicim zatacku v protismeru. Cesi se vytahuji,jaci nejsou mistri sveta,ale pritom jezdi jako bezohledny dobytek.A jako cyklista musim rict,ze to plati nejen o autech, ale i o bajkach - neucta k JAKYMKOLIV pravidlum(i tech slusneho chovani na silnici) se vydava malem za ctnost, hrdinstvi: na silnici maji bajkeri z kamionu stazenej zadek, ale jen se rozjedou po turisticke pesine, hned musi uskakovat do prikopu chodci.Panove a damy, kdo chcete dopadnout lip nez ten kluk: Cesko je prachsprosta, bezohledna a primitivni dzungle-vitezi ten, kdo ma tlustsi naraznik a silnejsi plech. Kdo na to na chvili zapomene, ma, jak tu kdosi napsal, "pech".
0/0
12.11.2001 15:49

Lukas

Re: Naprosto typicka ceska bezohlednost
Musim rict, ze jsem byl v Dublinu 3 tydny svedkem, jak se linkovy autobus "plazi" za cyklistou!!! V zivote bych tomu neveril,kdybych to nevidel na vlastni oci - autobus (doubledecker), ktery jede 1/4 hodiny snad petikilometrovou rychlosti za cyklistou - nikdo nenadava a nikdo se nerozciluje!!! No pratele - to by snad vecne uspechany cech (uspechany za NICIM) neprezil! Jezdim na kole v Praze a musim rict - bida a hnus.Lukas
0/0
12.11.2001 16:58

Petr

Re: Naprosto typicka ceska bezohlednost
Mily Lukasi, musis se snazit byt trochu objektivni. Ja si taky rikam, kdyz jedu na kole, ze je to hrozne nebezpecny, a ze vetsina ridicu jezdi hrozne, ale kdyz jedu v aute a vidim jak jezdi spousta cyklistu, tak to pak vidim opacne. V tomto pripade bych videl velkou cast viny u toho chlapce, protoze jestlize jsi nekdy jel na neosvetlene silnici autem, treba klidne jenom 70 km za hodinu tak musis vedet, ze neosvetleneho cyklistu, uvidis opravdu hodne pozde a zareagovat rychle je velmi slozite. Tim samozrejme nechci omlouvat ridice, ktery ujel a neposkytl prvni pomoc. To je jeho zakladni povinnost!!!
0/0
12.11.2001 17:28

Havran

Policie by mela pritlacit!!
Policie by mela pritlacit!A to hlavne na cyklisty a chodce!Je mi hrozne lito toho patnactiletyho kluka, kterej umrel,ale od prvopocatku si za to muze sam!!!Me by ani ve snu nenapadlo vyjet na silnici na neosvetlenym kole!Ti blazni co to delaji riskuji nejen svuj zivot, ale i zivoty jinejch lidi.Ja kdyz pojedu s autem a nebudu svitit, tak dostanu pokutu az zcernam.A kdyz porazim cyklistu , tak mi jeste "prisijou" neprispusobeni rychlosti jizdy stavu a povaze vozovky , osvetlene vzdalenosti a dalsi hovadiny !!! Ty hajzly co ujeli od toho kluka bych zavrel .
0/0
12.11.2001 15:34

Phickus

Re: Policie by mela pritlacit!!
Blbost. Policie by mela pritlacit na agresivni ridice - pote co me v lete umyslne srazil nejakej kr... jenom proto, ze me predtim nemohl predjet a musel pribrzdit (proti nam jela auta a silnice byla dost uzka). Takovejm hajzlum bych utrhnul ...
0/0
12.11.2001 17:33

Xylofon

ciklisti
Kazdej den rano vydim na silnici ty paka jak jedou na kole nevosvetleny a nejlip dva az tri vedle sebe. Pokud se mi nahodou nejakej takovej zamota pod kola, tak z toho budu mit pruser akorat ja. Policajti by se tomu meli venovat nebo bude vic zranenejch cyklistu a vic nasranejch ridicu.
0/0
12.11.2001 15:25

lojza

Měl být osvětlenej
Každýá ráno jezdím autem do práce a na silnicích jezdí tak 1/3 cyklistů úplně bez světel. Až budou jezdit bez světel auta, to bude potom mazec. Kurnik, snad jsou cyklisti taky účastníky silničního provozu, a jako takoví mají stejné povinnosti jako ostatní účastníci (auto, moto atd.)
0/0
12.11.2001 15:22

Cycklista

Nehoda
Onehda mi vjelo do cesty za bileho dne auto o ktere jsem se rozmaz. Bylo to na krizovatce kde on mel STOP. Policie postupovala tak ze se me v podstate snazila obvinit ze jsem tomu zmrdovi poskodil dvere. Pristup k cyklistum a i k chodcum v Cesku je desivy. Na druhou stranu je ted trochu problem s prednosti na prechodech pro chodce. Jestlize maji chodci absolutni prednost na prechodech, nemeli by mit pravo prechazet jinde a neodpovedne prechazeni by se melo trestat.
0/0
12.11.2001 15:09

Martin

Re: Nehoda
Nez zacnes nekoho nazyvat zmrdem, zkus se zamyslet sam nad sebou. Jezids na kole v tuto dobu, kdy je povine sviceni pro vsechny i za "bileho dne" skutecne s rozvicenym svetlem? Vyhlaska resp. Zakon o provozu na pozemnich komunikacich ti asi nerika zhola nic, kdyz jsem schopen tvrdit, ze chodci maji "absolutni prednost" Takze radeji zanech tvych vulgarit a zkus se tento zakon prostudovat. Treba ti prospeje.
0/0
12.11.2001 15:52

Kanec

Re: Re: Nehoda
Podle novely Zakona o pozemnich komunikacich uz je takova blbost, jako sviceni cyklistu za bileho dne, minulosti. Povinna vybava kola je pouze zvonek + odrazova skla (nebo reflexni plochy na kole nebo oblečeni) a za snižene viditelnosti osvětleni. Zmineny cyklista bohuzel na kole nemel asi ani ty odrazky, protoze i ty jsou dobre videt..... Ale nemyslete si, ridici nejsou zadni svatouskove, za posledni dva dny se staly na Pardubicku a Kralovehradecku dve tezke nehody se shodnymi nasledky - pokazde 4 mrtvi! A duvod? Celni srazka nasledkem nespravneho predjizdeni... Jak se asi muzou chovat ridici ke zranitelnejsim ucastnikum silnicniho provozu - k chodcum a k cyklistum, kdyz nerespektuji ani sami sebe!
0/0
13.11.2001 0:40

marek

ridic c. 2
No, to zni jako spatnej vtip. Obvzlast bych si podal toho druheho ridice. Ten prvni a treti ho vpodstate nemohl videt, zato ten druhy mu mozna mohl zachranit zivot ( minimalne byl schopen zabranit tretimu a tim mozna i rozhodujicimu prejeti!!!).
0/0
12.11.2001 14:51

dan

Vcera do mne vrazilo auto na krizovatce ve meste
... i kdyz sem mel blikacku. Cekal jsem v odbocovacim pruhu pri odbocovani doleva. Nic se nastesti nestalo, ale je to spatnej pocit.
0/0
12.11.2001 14:21

JV

Postupně trojnásobně přejet
Tomu říkám "mít pech." :-)
0/0
12.11.2001 14:13

RL

neosvetleni cykliste...
Skoda mladeho zivota, jenze - neznam lepsi zazitek nez takhle na neosvetlene silnici potkat zcela neosvetleneho cyklistu...to mam vzdycky chut zastavit a dotycnemu minimalne vynadat...a to rozhodne nejsem agresivni typ :-((
0/0
12.11.2001 13:55

phil

Re: neosvetleni cykliste...
No to zna asi kazdy ridic, ale v tomhle pripade by zaslouzili (a doufejme, ze k tomu dojde) nakopat ti ridici, kteri ujeli. Kdyby neujeli, tezko to mohlo dopadnout takhle...
0/0
12.11.2001 14:03

TS

Re: neosvetleni cykliste...
Myslim si, ze policiste by meli vice kontrolovat povinnou vybavu jizdnich kol (zvlaste osvetleni). Ve svem okoli neznam nikoho, jehoz by policiste pri jizde na kole po silnici nekdy kontrolovali. A to vetsina tech lidi jezdi na horskem kole bez jakehokoliv osvetleni (i vecer) a nesmyslne tak riskuji vazne zraneni nebo dokonce smrt (jak je vidno z uvedeneho pripadu). Dle meho nazoru to byla PREDEVSIM vina toho cyklisty, jez nemel osvetleni. Tim nechci zlehcovat vinu ridicu, kteri mu neposkytli pomoc a meli by za to byt prisne potrestani.
0/0
12.11.2001 14:52

X z Olomoucka

Re: Re: neosvetleni cykliste...
Kupodivu znam ve svem okoli par cyklistu, kteri za jezdeni bez svetel dostali pokutu od 200 do 1000 ("slevu" meli ti, co meli aspon zadni blikacku). Jenze nektery lidi proste nepresvedcis, ze riskuji svuj zivot... Na kole jezdim dost casto, ted v zime hodne po tme, a stejne tak jako zapnu svetla, kdyz jedu autem, tak bych nevyjel na kole bez svetel... Jinak souhlasim, ze bezohlednost ridicu by mela byt potrestana, jenze zjisti se, kdo to byl?
0/0
12.11.2001 17:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.