Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak zničil jen auto, muži včas utekli

Na poslední chvíli si zachránili život dva muži, kteří v Babicích na Uherskohradišťsku uvízli v osobním automobilu na železničním přejezdu mezi závorami. Jejich vůz tady zůstal stát právě v době, kdy tudy měl projíždět vlak. Podle prvních poznatků policie vjel řidič do kolejiště v době, kdy bílá světla signalizovala, že průjezd je možný. Právě když přes železniční přejezd projížděl, začaly se spouštět závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M. V.

Tak jak to bylo?
Já mám skoro pocit, že událost popsaná v MF a v TV Nova jsou dvě naprosto odlišné nehody. Copak MF Dnes je takový bulvár?
0/0
12.11.2001 14:29

Karel

Neznalost
Tohle psal člověk, který o fungování přejezdů asi nic neví. Tomu řidiči nevěřím, ta bílá určitě byla hodně červené barvy a ještě to dělalo cink, cink.
0/0
12.11.2001 13:24

Laminátka

bílá?
Ono to totiž bylo úplně jinak - po projetí jednoho vlaku se závory začaly zvedat (ale červená světla nadále blikala!), řidič se vecpal na přejezd, načež se závory začaly znovu spouštět, protože mezičasem se objevil v dáli vlak, přijíždějící z druhé strany. T. j., se zabezpečovacím zařízením bylo vše v pořádku, akorát někteří řidiči si neuvědomují, že to, že se zvedají závory, ještě neznamená, že se může bezhlavě vecpat na přejezd.
0/0
12.11.2001 12:27

Karel Vališ

Re: bílá
Je jasná pravda, že když světla blikají, nikdo nemá na přejezd vjíždět. Na druhé straně je nesmysl, aby byly závory zvednuté a světla ještě blikala. K této situaci by mělo dojít pouze v tehdy, upozorňují-li světla, že se závory budou spouštět. Nikdy ale už po spuštění! Tento případ ukazuje, že zdvojení signalizace nemusí přinést vždy zvýšení bezpečnosti, ale naopak snížení. Řidič musí hlídat dva signály, z nichž každý signalizuje něco jiného.
0/0
12.11.2001 15:26

Koblich

Re: Re: bílá
Prectete si prosim diskuse k clankum na stejne tema. V rychlosti: Cervena svetla zhasinaji teprve po uplnem zvednuti zavor (ktere maji pouze pomocnou signalizacni roli) a prodleve zarizeni - max. nekolik vterin. Pokud na dvoukolejne trati vjede na druhe koleji vlak do priblizovaciho useku v okamziku, kdy cervena svetla jeste sviti (na prejezdu nema nikdo co delat), jdou zavory okamzite znovu dolu. Bile svetlo signalizuje, ze vsechny priblizovaci useky jsou prazdne, rozsveci se tedy az po nejake dobe od zvednuti zavor a zdaleka ne na vsech prejezdech jej lze realizovat.
0/0
5.1.2002 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.