Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opozice postupuje a půjde na Kábul

Afghánské opoziční jednotky, které bojují s Talibanem, na několika místech posunuly frontu. Severní aliance tvrdí, že dobyla západoafghánské město Herát a že se na severu země zmocnila Kunduzu. Opozice také oznámila, že pravděpodobně ještě dnes zaútočí na afghánskou metropoli Kábul. Válka mezitím přinesla první oběti mezi žurnalisty. O víkendu zahynula zpravodajka francouzského rozhlasu RFI Johanne Suttonová, její kolega ze stanice RTL a zpravodaj německého magazínu Stern.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bart

Výzva pro Bob se Clara!
Bob senClare kdy načtem tu flašku?
0/0
12.11.2001 15:04

Bob senClare

Re: Výzva pro Bob se Clara!
Až trotlové jako Popelka, x-files, R.K. a Pesek odletí do Afganistánu.
0/0
12.11.2001 15:21

Bart

Re: Re: Výzva pro Bob se Clara!
Letenky už mají ti trotlové zabukovány.
0/0
12.11.2001 15:25

Bob senClare

Re: Re: Re: Výzva pro Bob se Clara!
Tak to se musí oslavit - jdeme na to!!!!!
0/0
12.11.2001 15:59

Květoslav

Vidím, že novináře jste odsoudili rychleji, než Al-Kaidu
I Petra Procházková zažila zničení transportéru, ve kterém jela (najel v Čečně na minu). Taky jela za senzacemi? Kdepak, nikdo vlastně neví, co se v Afghánistánu děje, proto se tam novináři snaží dostat. Ti, co chtějí jen zvýšit prodejnost titulu, píší reportáže z Kábulu v hospodě v Berouně. Plivat na mrtvé, to je opravdu ubohost, nezlobte se, vážení.
0/0
12.11.2001 15:02

anonym

Valka
Ja se na to koukal, a podle americkyho prava utok a la "Pearl Harbor" = vyhlaseni valky USA. Ale proc zacali bombardovat Afganistan, kterej jim nic neudelal?? Jen kvuli jednomu padouchovi, proti kterymu ani nejsou primy dukazy?! To snad ani nemyslej vazne. Vzdyt jim (Afganistanu) ani oficialne valku nevyhlasili, proste tam jen tak prilitli a zacali sypat bomby. Neni to v rozporu s mezinarodnim pravem?
0/0
12.11.2001 14:19

BN

Re: Valka
Ty hovado ten dobytek se k tomu uz priznal! Sleduj co se deje a neunavuj!
0/0
12.11.2001 14:37

senso

Re: Re: Valka
Jo,přiznal...podle americké propagandy určitě. Člověče, ty by si žral i Goeblsovo "vítězné tažení na všech frontách" i v r. 1944...
0/0
12.11.2001 15:00

anonym

Re: Re: Valka
To je omyl! Na ty kazete, ktera 'nahodou' jednoho rijnoveho rana objevila u dveri TV stanice Al Jazeera bylo, ze s utoky souhlasi, ne ze k nim dal prikaz. Jediny dukaz co amici maji je zaznam casti rozhovoru mezi UBL a nevlastni matkou o tom, ze se "asi brzo neco stane". S tim bys u zadnyho soudu neuspel. Je mozny, ze UBL vedel, o tom, co se stane, ale to je tak vsechno co mu lze dokazat. Nakonec se stejne ukaze ze to byla Saddamova pomsta, nebo ze to bylo na objednavku tajnych sluzeb aby mohli posilit nektera privilegia nebo legalizovat spehovani obcanu...
0/0
12.11.2001 15:11

David

Re: Valka
To je zajimavy kolik lidi (anonymu) se tady uprimne pohorsuje nad mezinarodnim pravem. Nema snad lidstvo prvni zakladni pravo na zivot a pravo ho hajit proti vsem sebevrazednejm zrudam? Jinak se nas totiz ty zrudy ptat na prava nebudou a zcela bezpravne nas vyhladej, vcetne vsech anonymu.
0/0
12.11.2001 14:55

anonymous

Re: Valka
Mezinarodni pravo? Zeme, ktera je tak mocna a vlivna jako USA si klidne muze dovolit nedodrzovat mezinarodni pravo. A nikdo si nedovoli vic, nez slovni protest
0/0
12.11.2001 14:56

ded vseved

Re: Re: Valka
Dalsi odbornik na mezinarodni pravo . Sledujes moc telku ne , tydyte ?
0/0
12.11.2001 14:59

Bart

Re: Valka
Ty trotle Popelko já tě poznal! Ty ještě žiješ? To snad nemyslíš vážně!
0/0
12.11.2001 15:02

barbudo

Re: Valka
V Afghánistánu není komu vyhlašovat válku. Legální vláda je v exilu, území Afghánistánu ovládají různé teroristické skupiny. Jedna z nich, Talibán, byla jako většina z nich, v minulosti podporována z USA. Lze s trochou nadsázky říci, že vojenská akce na území Afghánistánu je vnitřní záležitostí USA, protože si jenom ukázňují "svoje lidi", byť na cizím území. Že to odnese mnoho civilů je špatně a je nutno to omezit na minimum. Pokud skupina zvaná Talibán bude zlikvidována pomocí "severní koalice", stane se tak vlastně podporou ostatních (netalibánských) teroristických skupin.
0/0
12.11.2001 15:09

maritn

Nevim jakej dat title at se na to nekdo podiva
dam jen par linku, protoze verim, ze pro udelani si nazoru na cokoliv je dulezity precist si informace i z druhe strany: www.netem.cz (sekce spolecnost) - hodne o Afghanistanu http://ondrias.reti.yi.org/23.htm - o jiny valce vedeny amerikou, tentokrat v Paname www.lupa.cz - tady se taky neco najde... doporucuju procist vsechny linky, ktery najdete na www.netem.cz nezalezi jakej mate nazor ted, ale rozsirite si obzory... Maritn
0/0
12.11.2001 14:01

šohaj

Talibanu nefandím!
Předem podotýkám, že Talibanu nefandím. Upozorňuji pouze na naivitu pisálků, kteří neznaje geografii Afghánistánu baští propagandu severních hrdlořezů. Rusové v Afghánistánu také drželi všechna větší města a nakonec šli do haj...
0/0
12.11.2001 13:52

ded vseved

Re: Talibanu nefandím!
Preci nechces srovnavat SSSR tehdy a USA dnes , a navic obsazeni strategickych pozic umozni vysazeni vojaku , kteri budou mit podporu hned za patama a ne na lodich . A rusove meli proti sobe cely Afg. , a s USA to tahne hned nekolik dalsich statu a navic jak ty rikas ,,severní hrdlořezove,, , takze domaci , kteri byli vyhnani rezimem .
0/0
12.11.2001 15:08

pesek

b je správně
Původní cíl USA: Zatknou Bin Ládina (s co nejméně dopady na civilní obyvatelstvo). Nynější situace: Podnícená občanská válka (ve které samozřejmě nejvíce trpí civilní občané), ve které jedné straně napomáhá USA. Co z toho vyplývá: Možnost a) USA se to vymklo z rukou. Možnost b) USA používají hyenistické praktiky, kdy (bez ohledu na civilní ztráty) parazitují na vítěztví druhého, kterého pak pošlou k šípku.
0/0
12.11.2001 13:30

Fcela

Re: b je správně
Milý a drahý chlapče, že máš takto podivný názor mě docela zaskočilo. Jak tě znám, tak to nemyslíš vážně. Jestli ano, tak ti to rozhodně vyvracet nebudu. I když si myslím, že v žádném opravdu žádném případě nemáš pravdu. Raději si utáhni opasek, aby ti nevypadl ten pivní mozol, co máš místo břicha.
0/0
12.11.2001 13:36

Bart

Re: Re: b je správně
On má pivní mozol místo mozku.
0/0
12.11.2001 13:43

Bob senClare

Re: b je správně
Kolikrát sem ještě vybleješ tenhle hlen. Pešku nebo R.K. nebo jak ti mám říkat, už prosím nevopruzuj. Mimochodem neznamená náhodou Tvoje zkratka R.K. "Rudej Kokot"???
0/0
12.11.2001 13:57

x-filess

Re: Re: b je správně
A tvoje BSC znamena nemoc sileneho choreho cloveka, kteremu to vubec nemysli, kokote....
0/0
12.11.2001 14:12

UR

Re: Re: Re: b je správně
Ty smradlave arabske prase!!!
0/0
12.11.2001 14:40

Bart

Re: Re: Re: b je správně
Jedinej chorej člověk na této stránce jseš ty. Běž trotle vopíchat stejné idioty jako jseš ty - třeba R.K. nebo pesek!
0/0
12.11.2001 15:10

Bob senClare

Re: Re: Re: b je správně
Moje BSC znamená Bob senClare ty pinďoure. A S se píše malé s. Holt neumíš číst. Já se na Tebe nezlobím, časem se to naučíš. Jo, jinak když jsme u těch jmen: x-filess to jsi Sculyová?? Tak to se nedivím, že tak reaguješ. Nedávno jsem Tě viděl na nějakejch erotickejch obrázcích. Chudinko, Ty máš vystříkanej mozek spermatem, proto nemyslíš.
0/0
12.11.2001 15:14

BN

Re: b je správně
Jses kreten! Ten dobytek se k tomu priznal a ty talibanske svine co ho chrani je nutne bombardovat a to je vysvetleni pro Tebe Ty vole!!!
0/0
12.11.2001 14:39

tom

Re: Re: b je správně
Zajímavá věc na téhle diskusi - ti, co podporují válku proti Afghánistánu jsou také nejvulgárnější a používají nejprimitivnější způsoby projevu. Čím to asi je?!
0/0
12.11.2001 14:58

R.K.

Re: Re: Re: b je správně
Ano, jsou nejvulgárnější, a nejprimitivnější, jejich tvrzení nejsou podložená, a navíc hromadně napadají všechny, kdo mají jiný názor. Není toto náhodou terorismus ?!?! To jsou vlastně takový malý Bin Ládinové, ale nemají prostředky k hromadnému zabíjení, tak jsou jen vulgární a sprostí.Kdyby tyto prostředky měli, tak jsou schopni taky na všechny, kdo mají odlišný názor, zhodit letadlo. A hubu mají plnou keců o spravedlnosti.
0/0
13.11.2001 14:47

Odjinud

pozoruhodne
Je pozoruhodne jak mnoho lidi sem prispeje a zaroven obnazi tu svoji malou ceskou dusicku , tu posranou prdelku a svuj nejapny styl zivota. Sedet za peci , kritizovat , zavidet a prat jinym neuspech. Slovo jako obcanska povinost , pomoc jinym, hrdost v povolani a veci podobne jsou jim asi nedosazitelne. Zkratka neni nic hezciho pro nektere , nez ten uspech jinych relativizovat , nad nim pochybovat a se vyzvanit.
0/0
12.11.2001 13:10

Fcela

Re: pozoruhodne
Jak na to tak koukám, tak jseš jedním znás. Podle toho co píšeš, si se potřeboval(a) také vyžvanit ty posraná dětská prdelko. Tvůj názor mě ani trochu nezajímá, proto ti píšu, že jestli se ti to nelíbí, tak sivylez před barák na mráz a tam se rozbreč. Požná ti to pomůže.
0/0
12.11.2001 13:42

karel

Je to práce jako každá jiná
Za hodně peněz hodně rizika - za méně peněz málo rizika. Každý kdo umře při svém zaměstnání je hrdina ( horníci, piloti....novináři)????????????????
0/0
12.11.2001 12:18

Tom M.

Re: Je to práce jako každá jiná
Přesně tak, a ti lidé s tím také počítají. Smrt je součástí života a číhá úplně všude - a to doslova.
0/0
12.11.2001 12:42

coyot

motivy novinaru
Taky si nemyslim, ze by vsichni ti mrtvi novinari padli quli informovanosti Evropana. Kdyz se dneska podivate na obsah prumernych komercnich medii, zjistite, ze jejich divak si zada krev v primem prenosu. (Bohuzel, CT zacina taky tenhle trend respektovat). A pokud si neco zakaznik zada, tak mu to kazda komercni firma rada nabidne. A rada zaplati lidi, kteri to za ty prachy risknou. Samozrejme existujou i novinari, kteri to delaji kvuli informacim. Poznate je podle toho, ze tam nenatacej soty do zprav a do novin, ale vetsi dokumenty a reportaze... a ze nejsou cleny redakci bulvarnich medii. (Takovej Stetina s tou zenskou v Cecensku). Ale ti, co zarvali v Afghanistanu, to byl bud bulvar, nebo propaganda - tri novinari z tri ruznejch medii se vezli na OTcku podivat se na frontu... Samozrejme je mi lito, ze to koupili, ale nemyslim, ze by si zaslouzili nejaky extra obdiv nebo smekani - rozhodne si daleko vic vazim vojaku, kteri v tom konfliktu riskujou (stejne jako 11ti Cechu, co zarvali v Bosne, i vsech, co tam nezarvali...)
0/0
12.11.2001 11:18

R.K.

Rozpory
Původní cíl USA: Zatknou Bin Ládina (s co nejméně dopady na civilní obyvatelstvo). Nynější situace: Podnícená občanská válka (ve které samozřejmě nejvíce trpí civilní občané), ve které jedné straně napomáhá USA. Co z toho vyplývá: Možnost a) USA se to vymklo z rukou. Možnost b) USA používají hyenistické praktiky, kdy (bez ohledu na civilní ztráty) parazitují na vítěztví druhého, kterého pak pošlou k šípku.
0/0
12.11.2001 9:50

Pavel

Re: Rozpory
Rad bych ti pripomel ze obcanska valka a zabijeni v Avganistanu zacalo mnohem driv nez byl vynalezen parni stroj a od te doby pokracuje. Moznost a)Maminka te zrejme za mala strasila , ze si pro tebe prijde zlej kapitalista a sezere te . b) Kape ti na majak .Taliban povrazdil za sve vlady vic civilistu , nez zahynulo pri naletech a pokud mu nekdo nezatne tipec, tak¨to bude delat dal.
0/0
12.11.2001 10:17

R.K.

Re: Re: Rozpory
Zkus si to přečíst ještě dvakrát nebo třikrát, ať víš o čem píšu a odpovídáš k věci. A jestli Ti to nepomůže, zkusím to pro blbý zobecnit. Neodsuzuji boj, ale jeho momentální koncepci. Teď už snad chápeš, že tvá reakce je úplně mimo mísu.
0/0
12.11.2001 10:55

alf

Re: Re: Re: Rozpory
no, blbost zůstává blbostí byť je napsaná a přečtená třebas 3x, hlavní rozpor je ve Tvé hlavě.
0/0
12.11.2001 11:51

Pavel

Re: Re: Re: Rozpory
Zobecni mi to. a pridej sve hodnoceni koncepce Talibanu a Ladinka.
0/0
12.11.2001 12:03

Bart

Re: Re: Re: Rozpory
Po čtvrtém přečtení jsem se šel vyzvracet do mísy, neboť jsem pochopil co jsi za idiota a pak jsem si to přečetl po páté, abych se ujistil, že idiot jsi a idiotem zůstaneš.
0/0
12.11.2001 13:36

Bob senClare

Re: Re: Re: Rozpory
Já jsem si to přečetl čtyřikrát a stále jsem si moc dobře jist, že vím o čem píšeš(chudáku). Jestli je Pavel mimo mísu, tak Ty jsi kamaráde mimo lavor. Ještě že nejsi vojenskej stratég, hrdino. To by bylo mrtvejch a především na naší straně. Až budeš dospělej tak to pochopíš.
0/0
12.11.2001 13:48

R.K.

Re: Re: Re: Re: Rozpory
Takže u tebe není člověk jako člověk. Jsou lidi menší hodnoty (ty dát do první lajny a využít na tu krvavější práci), ty ať pochcípají, a lidi větší hodnoty, kteří udělají tu jemnější práci?
0/0
13.11.2001 14:53

Bart

Re: Re: Rozpory
Za b) je správně!
0/0
12.11.2001 13:32

Martin

Re: Rozpory
Chyba uz v zacatku. Obcanska valka zuri v Afganistanu uz od valky proti SSSR. Tenkrat to nebyl Taliban, ale to nevadi. Taky Ti nedoslo, ze Taliban nechtel Bin Ladena vydat. Je preci logicke, ze si pro nej dojdou a potom pomuzou Talibanskym vojakum do jejich vysneneho nebeskeho raje. Meli by jim byt za to vdecni, zemrit jako mucednik to je preci pocta. Asi Ti nedoslo, ze co se stalo v Americe, muze se stat v CR taky. Asi ale vystrizlivis az se to stane, pak doufam, ze pujdes na Vaclavak (jestli bude existovat) s transparentem TERORISMUS ANO NECHTE JE VSECHNY ZIT ONI ZA TO NEMUZOU a tech par tisic nesich mrtvych - na nich prece nezalezi!!!!
0/0
12.11.2001 11:30

alf

Re: Rozpory
zvláštní, já to b) vidím úplně opačně, pročpak asi byla dosud severní koalice vcelku neškodně zalezlá kdesi v horách ? že by čekala na to, až jejího vítězství zneužije ta hyena USA ? co by asi radil R.K., když v tom má takové jasno ?
0/0
12.11.2001 11:48

R.K.

Rozpory
Původní cíl USA: Zatknou Bin Ládina (s co nejméně dopady na civilní obyvatelstvo). Nynější situace: Podnícená občanská válka (ve které samozřejmě nejvíce trpí civilní občané), ve které jedné straně napomáhá USA. Co z toho vyplývá: Možnost a) USA se to vymklo z rukou. Možnost b) USA používají hyenistické praktiky, kdy (bez ohledu na civilní ztráty) parazitují na vítěztví druhého, kterého pak pošlou k šípku.
0/0
12.11.2001 9:46

PavelX

Re: Rozpory
Och Ty alchimisto ... co navaris priste ... dalsi recept z Blesku?
0/0
12.11.2001 12:16

Ondřej Zahradníček

Východoafghánské město Herát?
Nemudí ve mně moc velkou důvěru zpráva, která hovoří o Herátu jako o východoafghánském městě. Do dnešního dne jsem se domníval, že Herát je město západoafghánské.
0/0
12.11.2001 9:06

Jack

Re: Východoafghánské město Herát?
Pravda, pravda... Mají to na iDNESu nějaké zmatené... Doporučuji www.lib.utexas.edu/maps nebo www.adiyamanli.org/MapofTurkey/ulkeler_haritalari.htm
0/0
12.11.2001 10:12

Jack

Re: Východoafghánské město Herát?
Přesně tak. Ať napíšem co napíšem, budeme doufat, že čtenáři jsou ještě blbější neř my.
0/0
12.11.2001 10:18

Jan

Hura, v Kabulu bude Taliban II. A kde ze jsou Americane? Stale ve vzduchu.
0/0
12.11.2001 9:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.