Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volá Praha, uslyší Afghánci

Nová rozhlasová stanice, která má vysílat do Talibanem izolovaného Afghánistánu, se s největší pravděpodobností stane součástí Rádia Svobodná Evropa (RFE) se sídlem v Praze. Vznik Rádia Svobodný Afghánistán ve středu odhlasovala dolní komora amerického Kongresu. "Návrh musí ještě projít Senátem a podepsat prezident, ale je velmi pravděpodobné, že to bude schváleno," potvrdila mluvčí RFE Sonia Winterová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bohouš

Afgánské filmové ateliery
se omlouvaji Američanům za škody způsobené v New Yorku 11. září tohoto roku při natáčení celovečerního filmu Bin Aladínova lampa.
0/0
9.11.2001 11:03

cernypetr

Afganske kulturni stredisko
Zajimalo by me co tam budou vysilat..., Stejne, ja kdybych byl priznivcem Talibanu, tak tady zorganizuju kulturni stredisko. Nic velkyho, nejaky informace o historii, nejaky plakatky (to by moh zasponzorovat nekdo od Usamy). Sem zvedavej, co by nasi paprdove delali... Bohuzel nejsem priznivcem Talibanu...
0/0
9.11.2001 9:27

joji

Jinak
proti vysilani Radia z Prahy vubec nic nemam, protoze povazuju za velmi rozdilne presvedcovat nekoho tim, ze mu sdelim svuj nazor a mezi tim, bud poslechni nebo zemres. Jestli jste si nevsimli tak Usama a George si jsou velmi, velmi podobni v pouzivanych metodach, jak presvedcit okoli o sve pravde. U Georgika to bude asi proto, ze uz ve sve volebni kampani schopnosti logicky argumentovat moc neoplyval. No a u Ladinka, o kterem se rika, ze je genius, tak je asi zaroven taky debil. Mozna to jde dohromady. Presto, ze jsem Zemana volil, tak nesouhlasim s podporou bombardovani. Jestlize pilotovat letadlo a naletet s nim do budovy a pritom prijit o zivot (jakkoliv je tato myslenka zbesila a pekelna) byl zbabely akt. Co je potom shazovani bomb z bezpecne vysky (aby se nahodou neco pilotovi nestalo), takze se pak obcas superpresna bomba trefu tak trochu vedle. Nekdo tady proste lze a nekdo to tady proste nevidi.
0/0
9.11.2001 7:31

Feyd

Re: Jinak
Podle tebe asi teda meli americani financovat vznik projektu "Air-Taliban", aby meli v Afghanistanu aspon par civilnich letadel, ty potom unest a sebevrazednym utokem znicit nejaky objekt, ve kterym by bylo aspon 6000 civilu, ze ? To by se ti libilo ? TAKY NE ? Ale co uz teda maj delat ? Chteji Ladina, protoze je masovej vrah, talibanci jim ho nedaj, tak si ho vezmou - maj na to. Talibanci predevcirem vyhlasili za legitimni sebevrazedne utoky, to je podle tebe asi moc fajn, co ? Budes tvrdit, ze je k tomu amici donutili ? CHTEL BYCH VIDET TVUJ KSICHT, AZ LADIN, HUSAIN, NEBO NEKDO JIM PODOBNEJ PROVEDE TREBA BIOLOGICKY UTOK ! Ale bojim se, ze s ksindlem tveho typu to nehne, proste si jen vymysli dalsi lez - treba ze je burzousti vyprovokovali. A neplet se se, ja nemam rad americany. Spis je dost nesnasim. Zemana jsem minule volil taky a z bombardovani kohokoliv mi moc fajn neni. Jenom nemam rad zbabely zmetky tveho typu, kteri nechapou, ze opravdu existuji i zly lidi, ktery bud zlikvidujeme, nebo vymreme.
0/0
9.11.2001 9:47

joji

Re: Re: Jinak
to s tim Air-Talibanem je docela vtipne, docela jsem rad, ze mas smysl pro humor. To je podle me dobra vlastnost. Jinak se, ale dost lisime. Ja treba mam Americany docela rad. Ale nelibi se mi jejich zahranicni politika, ale tu zase pro zmenu dela jen uzka skupina lidi, na zaklade ruznych vlivu a vysledkem je pak takovahle zmrsenina. Mrzi me, ze jsem pouzil nejaka slova, ktera te vyprovokovala k tomu, abys me oznacil za zmetka. Jestlipak vis, ze podle Koranu se nema klit. Myslim, ze az se ho zacnou tvoje deti ve skole povinne ucit na zpamet tak uz bude pozde. Ale bohuzel nesdilim tvuj nazor, ze ma cenu neuvazenou touhou po pomste rozdelit svet na dve pulky a nechat vyhrat tu silnejsi. Mozna, ze Darwin by z tohohle experimentu mel radost, ale ja se nepovazuju za laboratorni mys. Kdyz si myslis, ze nasilim muzes nasili zlikvidovat, tak je to tvoje vec a ja ti to neberu. Ja si to nemyslim a proto zase rikam, ze je to blbost, ale mlatit te za tvuj rozdilny nazor nehodlam, nejak to odporuje mym predstavam o zivote. Muzes me povazovat treba za komunistu, to je dneska taky "dobra" nadavka, ale mas pravdu, kdyz pises, ze Taliban byl k tomu vcerejsimu prohlaseni o legitimnosti vyprovokovan vyhlasenim valky. Jestli si myslis, ze ve valce neplati i pro druhou stranu "S teroristy se nevyjednava, ale bojuje" tak se plets. Ano, jsou to sice slova naseho spolecneho oblibence Milose Zemana. Ale asi zapominas, ze pro Afgance (kdyz tedy pristoupim na tvoji hru, tak jen pro Talibance a jejich privrzence) jsou teroristy prave Americane. (A ve svetle skvele logiky pana Bushe, nejen vojaci, ale take vsichni civiliste, kteri tuto armadu podporuji) - to jest ono "harbouring" a bez dukazu - co je psano na seznamu FBI o tom se nediskutuje. Takze si opravdu muzes prat, aby se na stranu pana Bushe, ktery upira pravo s nim nesouhlasit a pritom nebyt zastancem teroristu (o co jsem se bohuzel bezvysledne snazil)postavilo 1.3 miliardy muslimu, kteri ziji mimo USA, a nahodou si nevybrali druhou stranu, pak priznavam, ze by asi o kejhak slo. Jeste zkus zapremyslet nad tim, jakym jazykem asi tato petina lidstva mluvi a koho v tom pripade bude spise poslouchat, jestli srdcervouci projevy presidenta Bushe v anglictine - ci nejake jednoduche arabske letacky - ktere jsou zatim pouze v Afganistanu, nebo arabsky, pripadne jinym jejich rodnym jazykem mluvici imamy v jejich nejblizssi mesite. Ano mas pravdu, ze jsem zbabelec - jenze ono je nas takovych vic. A vedi to i Talibanci, se kterymi ty tak hrdinne bojujes. A rikaji, ze je to nase slaba stranka a maji setsakramentskou pravdu. Nechci umrit a rozhodl jsem se, ze kvuli WTC neumru. Jestli mas nejaky napad, jak tuhle diskusi okorenit, tak se predved HRDINO.
0/0
9.11.2001 10:58

Feyd

Re: Re: Re: Jinak
Od zacatku: Diky, za kompliment. 1) Ad vztah k americanum: nesnasim fanatiky, at je duvodem fanatizmu cokoliv, vira v Boha (Americane a jejich zakaz vyuky evolucnich teorii v nekterych statech), jeho neexistenci (ortodoxni komuniste a jejich vztah k cemukoliv, co zavani virou), vira v Allaha (netreba uvadet priklady). U Amiku mi leze na nervy jejich arogance a jejich sinusioidni zahranicni politika. Obecne: nemam rad vetsinu rysu jejich typickeho chovani. 2) Ad moje vyrazivo - ujeli mi nervy, obvykle reaguji spis sarkasticky, omlouvam se - viz dale. 3) Ad Koran - je nesmirne slozity, na jinem miste (mohu uvest konkretni pasaze) predpoklada vybijeni nevericich jakoukoliv metodou. Je nejmene stejne nebezpecny jako Bible, protoze je poskladan z mnoha nazoru a historickych udalosti, je stejne nestejnorody a absolutni vira v nej vede ke zhoube, stejne jako u Bible a podobne literatury. 4) V okamziku, kdy me presvedcis, ze Amici likviduji zakladnu teroristu a zdroj 30ti % tvrdych drog v Evrope - Taliban - kvuli pomste, prejmu castecne tve nazory. Podle me jde o prevenci pred maniaky, kteri mozna uz maji nastroje na nasi globalni likvidaci. Tato prevence je v USA neoficialne prezentovana jako pomsta, kvuli podpore. Nasilim muzeme znicit akutni nebezpeci. Jako dlouhodoby prostredek je k nicemu. 5) Nepovazuji te za komunistu. Taliban neni zastupcem Afghanistanu, kde vladne silou po vojenskem prevratu a jako dobyvatel nema pravo hovorit ke svetu za Afghanistan. Proto zniceni Talibanu (kratkodobe nasili) by melo umoznit te casti Afghancu, kteri si o nas mysli to, co mi o muslimskych extremistech, dojit k presvedceni, ze se myli. Mimochodem, ta citace, kterou uvadis patri E.Hooverovi, sefovi FBI nekdy v 60tych letech a dodavam, ze M.Zeman neni mym oblibencem - volil jsem podle meho nazoru nejmensi zlo. 6) Ad Bush - viz vyse. Jinak, za USA se postavilo opravdu mnoho muslimu, jen diky tomu USA mohli utok zahajit. Jiste ti neuniklo, kdo vola po konecne bitve mezi vericimi a "krizaky". 7) Tretina lidstva hovori nebo rozumi anglicky. 8) AD zbabelec: pak nechapu, na jednu stranu nechces umrit a na druhou branis zniceni tech, kteri te mohou a chteji zabit. 9) Nejsem hrdina - kdyby slo do tuheho, asi bych se posral stejne jako ostatni. Ale ty se snazis argumentovat tak, ze neexistuje duvod k obrane pred zrudami, ktere nas mohou znicit. A to je duvod, ktery me tak vytocil. Jinak, kdyz mi posles na muj mail icq, muzeme to probrat, tady v tom obdelnicku je hrozne malo mista !!!
0/0
9.11.2001 11:56

joji

Bravo typek
taky nic nevim, ale libi se mi jak uvazujes. Skoda, ze vsichni ti co vedi, to nedokazou obhajit argumenty, ale pouze nejakym odkazem na viru. Stejna zaslepenost jako u Al-Kajdy.
0/0
9.11.2001 7:25

karber

Vysílání z ČR.
Jsem pro, aby se od nás vysílalo, ale......Už když se sem RFE stěhovalo, tak si hodně občanů říkalo proč zrovna do středu Prahy, proč nevysílat rovnou z Hradu? Ovšem naši "politici" byli samozřejmě jiného názoru. V každém případě tu určité napadení objektu je. To musí každý soudný člověk uznat.
0/0
9.11.2001 6:13

Snehulak

Re: Vysílání z ČR.
Nojo, dyk uz taky dumaj nad tim, kam RFE presunout.
0/0
9.11.2001 10:10

usama basama fousama

a sakra sakra
Typek, snad aby ses prestehoval na Island nebo do Afriky abys byl v bezpeci. Ale ty by ses posral vsude, takze nejlip udelas kdyz se kazdej den poradne ozeres a uvidis ze ti hned bude lip.
0/0
9.11.2001 5:15

Typek

A Sakra
Doteď sme byli relativne v bezpečí. Nyní, když USA do toho JEJICH konfliktu vtahla ostatni, včetně nas a jejich radia u nas, to nebude dobré. Teď budeme ohroženi vice než kdykoliv předtim. A už vubec nechapu jak nějaka země muže diky SVYM problemum ohrožovat nějakou jinou zemi. Asi zazni připominky typu jsme v NATO ,ale smlova s NATO hovoři "v připadě ozbrojeneho utoku". Nevim jestli dopravni letadlo je zbraň. To fakt nevim. A taky ten utok přišel přmo z jejich statu, ne zvenčí. Každopadně jak rusova vtrhli ze stejneho duvodu do Čečenska, tak američane vytrubovali že tam nemaji co dělat. Nyní dělají to samé. Něco tak oprskleho sem ještě neviděl. A co ma Irak s tim společneho to už vubec nevim. Američani si prostě potřebuji zastřilet a zbavit se starých zásob munice.
0/0
9.11.2001 0:54

Jan

Re: A Sakra
Typek me se libi ta tvoje jedna veta " To fakt nevim". Je malo lidi kteri priznaji ze nic nevi. Tvuj komentar tomu nasvedcuje.Doufam ze jses v BEZPECI. O to ti vlastne jde ze, jen nas nikam nikdo nevtahuj, my jsme nejsylenjsi jen svou hubou !!
0/0
9.11.2001 3:12

david

Re: Re: A Sakra
Ty jsi ale blb...
0/0
9.11.2001 9:06

Jan

Re: A Sakra
Typek-ty jsi unikátní hnědkař.
0/0
9.11.2001 7:23

B -toulavej

Re: A Sakra
Hele tve IQ je na urovni spadaneho listi, kdyz uz tady pises nejakej nazor tak si precti clanky do konce a neber si jen kuse informace po jinac bys takovou hovadinu ani nemohl napsat
0/0
9.11.2001 8:34

Snehulak

Re: A Sakra
Doporucuju pouzit Always, budes mit krome bezpeci navic i pocit sucha. A treba pak ani nebudes muset ventilovat svoji ceskou malost.
0/0
9.11.2001 9:58

Laufer

Re: A Sakra
Vy, co jste po nocích ladili dráty, učili sousedy potomkům lhát, slyšte o prorocích s tupými drápy, jak se jim zřítil ten upíří hrad. Ztratili obličej – to dolar byl důvod, po boku Goebbelsů je jim OK! Ztratili obličej i jazyk i původ, teď hrají nám z partesu hlas CIA. Kdo by to poslouchal ty jidášské žvásty, odporné žebrání o nakyslý chléb, kdo by to poslouchal ty nechutný pásky, co do úst si strkaj mrvu a chlév!
0/0
9.11.2001 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.