Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje v centru: kolaps

Kolaps městské dopravy. Taková byla situace na tramvajových tratích v okolí Národního divadla v centru Prahy kvůli výluce v úseku Karlovo náměstí - Moráň. Ve směru k Národní třídě tramvaje velmi pomalu popojížděly nebo dokonce stály jedna za druhou až k náměstí I.P. Pavlova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira

Koleje jsou ucpané, protože je jich málo
Jediné možné řešení je obnovení některých tramvajových tras. Budou tento a další dopravní kolapsy použity jako argument proti odpůrcům tramvají na Václavském náměstí ?
0/0
12.11.2001 11:41

Ivan Bažant

Koleje v Praze
Pokud byste porovnali kolejový systém tramvaje v poválečném období a dnes, hned Vám bude jasné, proč při jakékoliv výluce ve vnitřní Praze dojde ke kolapsu. A to je výluka předem plánovaná. To si příslušný pracovník nevšiml, že křižovatkou u ND s rozjezdem do tří směrů prostě ve špičce tolik tramvají neprojede. Já si pamatuji možnost odbočení z Myslíkové doprava k Národnímu divadlu. Pak by to křižovatka u ND vydržela. A k této křižovatce mám taky svou připomínku. Auta stojí až k Právnické fakultě kvůli přechodu pro chodce napříč mostem u ND. Takže i když mají auta zelenou, první dvě auta odbočující vpravo a dávající přednost chodcům na přechodu na mostě, zablokují provoz aut směrem k Mánesu. A pak se někdo diví, že auta u této křižovatky jezdí po kolejích rovně a doleva. Co takhle posunout přechod pro chodce dál na most, aby vznikl prostor pro vpravo odbočující auta? Ale to by se musel někdo zamyslet, a to na volených funkcích bolí.
0/0
9.11.2001 13:13

Vacík

Re: Koleje v Praze
jo jo, komunistům se podařilo zpackat co se dá - včetně neuváženého odstraňování TT z centra ... a současní mocní se nechovají o mnoho prozíravěji ...
0/0
9.11.2001 15:32

J.Koloc Deventer!Praha

MHD v Praze
Nevím, co si většina Pražáků myslí o pražská veřejné dopravě, ale dle mého mínění, založeného na zkušenostech z mnoha metropolí, je pražská MHD mezi nejlepšími, či ne vůbec nejlepší: - velmi krátké intervaly; - překvapivě přesné dodržování jízdních řádů; - nové tramvaje na skvělé úrovni (oproti váznoucí obnově Metra); - jedinečná distribuce podrobných a levných jízdních řádů všech linek (tohle je světová špička); - velmi dobrá čistota a bezpečnost Metra (doufejme,že to vydrží); atd. Mohl bych pokračovat, ale už končím díkem pracovníkům pražské MHD; mohou být na svou práci právem hrdi. Ostatně, už se to "rozkecalo" a průvodce i reklamy k návštěvě Prahy, kromě varování před kapsáři zmiňují i výbornou městskou dopravu. P.S. Nejsem v ŽÁDNÉM spojení s Dopravním podnikem, jsem jen spokojený uživatel. Proč stále jen kritizovat, když řada věcí zaslouží chválu.
0/0
9.11.2001 10:23

I.S.

Re: MHD v Praze
Co se týká MHD nemám větších připomínek,snad kromě zkostnatělého předprodeje kuponů MHD. Jiná věc je ale celá dopravní situace v Praze, nekázeň řidičů v centru vůči MHD,jízda po kolejích a tím blokování plynulosti jízdy tramvají - mosty,křižovatky, parkování v jízdním pruhu a podobně. Je zajímavé, že ačkoli kolem těchto nešvarů chodím denně(pracuji na Národní),neviděla jsem, aby někdo dostal pokutu za parkování.Taky by mě zajímalo, kdo plánuje "společné uzavírky " např.Karmelitská a křižovatka u ND v červnu, nebo teď Na Moráni.
0/0
9.11.2001 11:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.