Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tvrdík odboráře z Aera naštval

Prohlášení ministra obrany Jaroslava Tvrdíka rozčílilo odboráře z Aera Vodochody. Tvrdík totiž prohlásil, že letoun L-159 je v určité nadsázce nebezpečnější pro uživatele než potenciálního nepřítele. Odbory žádají od ministra omluvu. "Nechci říci, že pohřbívá Aero Vodochody, ale velice mu komplikuje situaci," tvrdí šéf odborů Jan Borýsek. Tvrdíkova slova podle něj Aeru velmi škodí, neboť dělají radost konkurenci a zhoršují povědomí o podniku mezi potenciálními zákazníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z.V.

Prava a povinnosti vyrobce; prava a povinnosti provozovatele ,
Nez dojde k prevzeti vyrobku, prochazi tento rozsahlou vystupni kontrolou u vyrobce. To same se opakuje v pritomnosti zakaznika pri prejimce, v nasem pripade u CZ vzdusnych sil. Timto ukonem je predavka vyrobku ukoncena. Zbyva zarucni doba. Jak zakaznik zachazi s vyrobkem, je jina vec. V kazdem pripade je vsak jeho spolehlivost ve znacne mire zavisla na zachazeni a dodrzovani servisniho bulettinu dodanych vyrobcem. Jak dusledne nebo peclive uzivatel dodrzuje doporuceni, nemuze nikdo bez dukladnejsiho nahlednuti, vedet. (Napriklad znamy pripad s kulomety. Tu armada demonstrovala hned dva zavazne nedostatky: 1. nedbalost technickeho personalu, 2. nedbalost pilota opomijejiciho zakladni predletovou pripravu. Veskere viditelne spoje, srouby, panty maji pojistku, ktere se kontroluji visualne panem piotem; uz ve vlastnim zajmu. Na verejnost se dostaly hned tyto pripady behem nekolika tydnu. Nouzove pristani vrtulniku bez paliva u Milevska je ten druhy pripad: Pilot opomenul rovnez predletovou pripravu, nezkontroloval stav paliva, spolehl se na technika. Jak to asi vypada s regulernim servisem s daleko komplikovanejsim systemem L159? Muj nazor je, ze je velmi dulezite zvazit, jaka informace se ma zverejnit. Predevsim z ust osobnosti jako je minister obrany - pana Tvrdika. Zvlaste, kdyz se daji ocekavat nasledky. On by se totiz pan ministr mel spis zahledet do vlastnich rad, nez kritizovat praci druhych.
0/0
10.11.2001 19:28

kajdas

Ministr s plnou hubou keců
Tvrdík je idiot a měl by se nechat léčit.Letadla převzalo jeho ministerstvo a když něco kupuju skontroluji jak to funguje a pokud jsem ¨ministr mám nato lidi a zaně si ručím,pokud ne nemám co dělat.Idiot zůstane idiotem i když je ministr a to platí o většině trotlů z vlády!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
7.11.2001 23:10

hrejsek

Re: Ministr s plnou hubou keců
wau! Tak tohle je ještě ubožejší než Pearl Harbor!!!
0/0
8.11.2001 15:30

Josh

Re: Ministr s plnou hubou keců
Přesně tak drahý Kajdasi. Idiot zůstane idiotem. Ostatně ty sám jsi zářným dokladem pravdivosti tohodle tvrzení.
0/0
8.11.2001 16:07

afterburner

Jeste nedavno 18 z 20 dodanych letadel na moravu bylo v poruse
a tohle cislo zustava velmi podobne doposud. At nekdo napise ze to neni pravda - ten kdo byl take na CIAFu vi ze ackoliv mely L159ky zahajovat letecky den, tak se tak nestalo. Vzhledem k tomu ze to poradatele ani neokomentovali, muzu si myslet cokoliv... Aeru fandim, ale co je moc...
0/0
7.11.2001 17:08

Josh

Pro Petra
Vážně? Tak jak to milej pane, že o takovejhle věcech ty hyeny vůbec píšou? Jste blb.
0/0
7.11.2001 13:32

hrejsek

Re: Pro Petra
právě proto - radši si to ještě třikrát přečti :-)
0/0
7.11.2001 21:15

Petr

A neco pro novinare
Zkuste se nejdriv zamyslet a pote neco psat. Jde i o vase penize - myslim jako obcanu. Je vsak mozne, ze mnohem vic vam jde o penize, ktere vam mohou plynout ze spojenectvi s 4K (nebo snad uz 3K, pote 1K a pak 0K).
0/0
7.11.2001 8:55

Petr

Co je stat
Libi se mi, jak nekteri prispevatele brani firmu AERO a nadavaji ministrovi za to, ze verejne rekl, co je v zakazce prohnileho. Uvedomte si vazeni, ze stat = my vsichni. Chovejme se podle toho. A kdyz nejaka firma zveda ceny za dodavky, neplni terminy atd., tak okrada nas vsechny, a myslim, ze by nam to nemelo byt jedno. At se jdou vycpat radoby politici typu pana Kuhnla, kterym jde jen o to, uz uz byt ve Strakove akademii.
0/0
7.11.2001 8:51

hrejsek

ALCA
Pracuji ve vojenském letectví. Problémy se zaváděním 159 do praxe se táhnou již dlouho a Aero je na to už dlouho upozorňováno. Ikdyž každý složitý a náročný projekt má vždycky problémy s realizací, nic se nesmí přehánět. Skluzy v dodávkách, naprosto nesmyslné ceny pomocných výrobků (ojátka, pinzety......atd.) a spoustů dalších problémů se nedají odiskutovat. Někteří přispěvovatelé nemají ani páru o co jde!!! Hlavně, že si zanadávají! Jestli má někdo opravdový zájem o problémy spojené s Alcou, ať se podívá na web www.army.cz - pak ať hodnotí. Naprosto nevýhodnou smlouvu s Aerem nepodapsala tato vláda! Ministr Tvrdík je jedne z mála, který se nebojí o svůj flek a nahlas řekne svůj názor - ovšem to se u nás nikdy asi nesmělo - není to asi vhodné. Armáda tady není od toho aby zachraňovala nějaké nemocné podniky. Je to zákazník, který hodně(!) zaplatil a jěště platí a má právo za to dostat kvalitu!
0/0
7.11.2001 7:52

Rádě

Namyšlené AERO
Co si ještě o sobě myslí v AERU Vodochody. Vláda je chtěla zachránit, dá jim lukrativní nabídku, oni ji totálně zvorají a když se kompetentní člověk ozve, tak se ještě cítí uraženi. Hanba! Kde jste to viděli, zvednout cenu skoro o 100% a ještě nedodat sjednaný počty letadel včas. Je vidět, že kdyby měly takto dodávat letadla soukromé firmě (hlavně na západě), tak pouze jednou a naposledy a ještě by platili vysokou smluvní pokutu. Holt, stát se ždímá lépe, on se nechá, že?
0/0
7.11.2001 7:26

karber

Nespolehlivost?
Jó ta podařená privatizace a její dopady. Tam začíná podstata problémů.
0/0
7.11.2001 6:24

casty navstevnik

Banda linych fuseru a hur
Ceska pracovni moralka delnika hledet kdy uz padne a pro ty v technickych a ridicich funkcich nedat 14 hodin denne za mesicni plat jak je zvykem na zapade se musi nekde ukazat.Vsadim se ze ti manazeri maji min problemu se svymi chatami,zahradkami ci konicky...TEM VENUJI POZORNOST A ELAN.Do prace se chodi...
0/0
6.11.2001 23:14

J.Pažout

Lidi co blázníte?
Myslim si,že po smrtelných úrazech vinou aféry "padáky" si už nemůže dovolit člověk za to odpovědný, další smrt lidí způsobených šlendriánem při výrobě. A jestli výrobce nereagoval na předchozí jistě jemnější výtky a letadlo stále ohrožuje životy vojaků, pak je potřeba do výrobce pořádně šťouchnout. Kdyby mi zahynul brácha v letadle,tak by mne nijak neutěšilo, že díky jeho smrti mají třeba tisíce lidí pracovní místo. Plně s Tvrdíkem souhlasím, nazývejme věci pravými jmény.
0/0
6.11.2001 23:00

Jarda

Odpovednost vlády
Letadlo zřejmě netrpí většími dětskými bolestmi, než je obvyklé. Jsem přesvědčen, že problémy s dodávkami jsou způsobeny vleklými problémy s prodejem Aera, v těchto podmínkách se určitě nevyrábí v klidu. Nikdo doposud neřekl, jak se chová Boeing, jako vlastník. Za to může ale vláda a Tvrdík je ministr. Takže si dle mého kadí do vlastního hnízda, navenek to vypadá, že je to konečně rozhodný ministr, který do toho vidí, a jenom zvonku to tak vyzerá.
0/0
6.11.2001 22:35

Xenon

Dokázat!
Pokud je Tvrdík přesvědčen, že jsou to letadla na prd, tak ať to dkáže na konrkétních číslech - na statistice poruchovosti, na počtu havarijní situací a podobně. Měl odvahu říct to, co řekl, tak ať to ještě dokáže. A pokud to dokáže, tak se může jít celý Aero vycpat i s nezaměstnanejma a hlavně se svým vedením.
0/0
6.11.2001 22:09

hrejsek

Re: Dokázat!
Takovouto statistiku uz davno zverejnil - www.army.cz
0/0
7.11.2001 7:07

Honza

fandim Tvrdikovi
Tvrdik neridi Areo, ale armadu a podle toho se chova. Pokud si firma neplni sve zavazky, tak nemuze ocekavat ze ji budou vsichni placat po ramenou a donekonecna ji platit za nic. Za svou (dobrou) povest si kazdy muze sam, vcetne Aera.
0/0
6.11.2001 22:00

gerd

Tvrdík není ministr, ale blbec!
tak HLOUPĚ mluvit o projektu za miliardy si může dovolit skutečně jen člověk který neví co mluví. Ministr si takový výrok nemůže a NESMÍ dovolit. Pokud se jednalo o nějaké výtky výrobci, mělo to být důvěrnou cestou! Jestliže na Západě stačí i mnohem jemnější zmínka o nějakém nedostatku na drahé zakázce k její ztrátě, tak tenhle výrok znamená ztrátu mnoha miliard zcela určitě! ---------------------Tvrdíku Tvrdíku, zalez do šuplíku, a nemluv hovadiny, neb to stojí miliony!
0/0
6.11.2001 21:00

Odjinud

Re: Tvrdík není ministr, ale blbec!
Ano , na zapade staci jemna zminka, do Cechu se to musi hustit, jinac nehnou zadkem.
0/0
6.11.2001 21:53

Bingo

Re: Tvrdík není ministr, ale blbec!
Co to znamená NESMÍ?? To se nikdo nesmí ohradit proti nekvalitním výrobkům? Nežijeme v KLDR!
0/0
7.11.2001 14:55

Demeter

Odbory v Aeru
Je zajimavé jak odborárům najednou záleží na mizerném výrobku,protože Tvrdík jen otevřeně pojmenoval to o čem se více méně vědělo mezi odborníky od počátku. Že avionika i motor F 124 nepatří mezi nejspolehlivější. Odborářum zřejmě nevadí že jsou z Aera vyhazováni odborníci a z velké části jen proto že dle tzv. poradců od Boeingu(kteří ve skutečnosti podnik řídí) nejsou loajální. Ostatně tito tzv. poradci nedokázali za tři roky zorganizovat výrobu, za to dokázali že Aero má za tři roky třetího generálního i finančního ředitele nemluvě o dalších funkcích které jsou obsazovány nekompetentními lidmi. Sem bych doporučovala napřít pozornost odborů příp. na otázku co bude Aero vyrábět po roce 2003 v oblasti vojenských letadel.
0/0
6.11.2001 20:47

Bušek

Aero
Ani se nedivim. Je velice lehke kritizovat a velice tezke neco vybudovat. Slovo muze byt jedem ktery otravi praci druhemu, v tomto pripade zda se jed z ust pana ministra praci mnohych znicil.
0/0
6.11.2001 20:32

pidra

Tvrdik&spol
nemá cenu se rozčilovat, protože z podobných výroků našich ministrů a premiéra, by člověku musela puknout hlava. Bez urážky:říká se, že kůň je nebezpečný zezadu, kozel zepředu a blbec ze všech stran.
0/0
6.11.2001 20:04

hrejsek

Re: Tvrdik&spol
Očividně nemáte žádné informace o téhle problematice! Vaše ukrutně vtipné poznámky týkajících se různých pavýroků se spíše hodi na vás!
0/0
7.11.2001 7:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.